Sari la conținut

Frana de Motor - OK sau NOT OK


RedRat
 Share

Postări Recomandate

Depinde ce intelege fiecare prin "frana de motor"!

 

Daca este vorba despre luat mana din gaz in ture mari fara retrogradare sau ales o treapta un pic mai mica pentru coborat o panta mai abrupta... e in regula. Daca insa se foloseste motorul in mod voluntar pentru a frana, prin retrogradarea a 1-2 sau mai multe trepte de viteza din ture mari, NU! Chiar si la mers super-sportiv, franarea se face concomitent cu folosirea franelor (ambelor roti sau numai a cele de fata, dupa preferinte si stil) si bineinteles, retrogradarea cu blipuri pentru a tine motorul in cuplu.

 

Nu mai stiu unde am citit dar mi-a placut expresia "foloseste motorul pentru ceea ce a fost conceput, adica pentru propulsie (accelerare) si franele pentru ceea ce au fost concepute, pentru reducerea vitezei (decelerare)".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 138
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Depinde ce intelege fiecare prin "frana de motor"!

 

Daca este vorba despre luat mana din gaz in ture mari fara retrogradare sau ales o treapta un pic mai mica pentru coborat o panta mai abrupta... e in regula. Daca insa se foloseste motorul in mod voluntar pentru a frana, prin retrogradarea a 1-2 sau mai multe trepte de viteza din ture mari, NU! Chiar si la mers super-sportiv, franarea se face concomitent cu folosirea franelor (ambelor roti sau numai a cele de fata, dupa preferinte si stil) si bineinteles, retrogradarea cu blipuri pentru a tine motorul in cuplu.

 

Nu mai stiu unde am citit dar mi-a placut expresia "foloseste motorul pentru ceea ce a fost conceput, adica pentru propulsie (accelerare) si franele pentru ceea ce au fost concepute, pentru reducerea vitezei (decelerare)".

Expresia ca expresia, dar e o aiureala. N-ai cum sa cobori pe un traseu montan folosind doar franele, cedeaza.

Editat de Mihai Andrei_84364
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Expresia ca expresia, dar e o aiureala. N-ai cum sa cobori pe un traseu montan folosind doar franele, cedeaza.

 

Citesti pe diagonala, mai sus am specificat ca coborarea unei pante intr-o treapta inferioara nu se "califica" la frana de motor "abuziva"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

singura frana de motor abuziva este cea care iti blocheaza roata spate. nu cred ca face cineva asa ceva intentionat. cred ca insistam prea mult pe o chestie care in eealitate se intampla doar accidental..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Expresia ca expresia, dar e o aiureala. N-ai cum sa cobori pe un traseu montan folosind doar franele, cedeaza.

De acord colega dar ce te faci cand ai citit undeva ca motorul e doar pentru tractiune si restul nu il priveste?

Dpdv mecanic orice incetineste un ansamblu motric fara sa il distruga (un zid)sau sa ii produca uzuri iremediabile merita folosit.

Avioannele au frana aerodinamica, un pwulete care se ridica din partea superioara a avionului sau niste flapsuri pe aripi. La fel ca atunci cand ghemuit pe rezervor sa ii dai superluminica te ridici in sa si franezi prin frecare cu aerul.Yupiiii! Suntem frati cu avioanele gen... nu va umflati prea tare in pene ca sa nu le pierdeti prin frecare pe asfalt/gen.

La fel ca avioanele putem folosi frana de motor. Adica sa nu mai lasam motorul sa mearga in gol(tinand ambreajul tras sau dand pe neutru) ci dand o treapta inferioara sau taind gazul.

De obicei eu tai gazul pe drum drept la nevoie si dau treapta jos inainte de curbe. De ce? Pai nu pot intra in curba cu a 5-a! Doar pe Egnatia Odos traiasca jmecherii care au facut-o!

Apreciez la justa valoare curba si dau jos. O treapta, doua, sau cate e nevoie. Evit sa intru cu ambreaj tras intr-o curba pentru ca nu am control asupra vehicolului.

De ce franez cu motorul? Pai... franeaza mai elastic, cu conditia sa nu il lasi sa cada in relanti, in momentul in care franezi cu motorul consumi mai putin gaz, poti fi concentrat pe alte lucruri cand nu trebuie sa fii atent cat si cum tragi de frana,daca esti familiarizat cu motorul...bineinteles.

Am condus camioane care aveau pe langa frana de motor si clssica, retarder si intarder. Frana de motor era prima optiune apoi retarderul sau intarderul si ultima frana la pedala. De ce? Pe Brenero la vale daca te trezeai cu discurile incinse intr-o curba unde chiar aveai nevoie de ele erai mort. Si bulangii aia nu te lasa sa pui cruci pe margine ca ar fi una langa alta! Ei(tirolezii) pun flori de plastic. Nu-i asa ca v-ati kntrebat ce-i cu ele?

Cum franeaza avioanele cu motorul: reduc turatia la motor(nu v-ati fi asteptat), pun elicea la elicile cu pas reglabil pe pas invers, pun compresorul din fata reactorului pe pas invers sau infing motorul avionului in pamant. Ultima functioneaza intotdeauna!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

singura frana de motor abuziva este cea care iti blocheaza roata spate. nu cred ca face cineva asa ceva intentionat. cred ca insistam prea mult pe o chestie care in eealitate se intampla doar accidental..

 

dc? e fun? nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Eu propun ca cei care nu vor să folosească frâna de motor să tragă și de ambreiaj să îl protejeze și mai mult, eventual să intre în fiecare curba la relanti. :P

Folositi frana de motor in curbe? Mie mi se parea tare ciudat cand luam curbele asa, fara acceleratie. Dar la mine era intrata frica(si cu cat mergeam mai mult cu atat mi se intarea convingerea ca poti gasi orice dupa o curba unde nu vezi); si unde nu aveam vizibilitate, nu ma bagam prea tare sau intram asa cu frana de motor, dar mi se parea mult mai greu de controlat.

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine frica ramane cu si fara antihopping pe planuri mioritice (indiferent de moto/masina). Insa nici nu stiu cum se comporta, nu m-am suit pe vreo mobra cu asa ceva, pe viitor probabil voi incerca si asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai oameni buni, despre ce vorbiți? Ce antihopping in curbe? In curbe toate sunt deja făcute: franare, treapta corespunzătoare...nu mai tai gazul, nu mai atingi ambreiajul si nu mai franezi. Doar iei curba si deschizi gazul progresiv. Vorbind de situatii normale, mers stradal...

Frana de motor, combinata cu franele, in faza premergătoare inscrierii in curba. Ce dreaq!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Folositi frana de motor in curbe? Mie mi se parea tare ciudat cand luam curbele asa, fara acceleratie. Dar la mine era intrata frica(si cu cat mergeam mai mult cu atat mi se intarea convingerea ca poti gasi orice dupa o curba unde nu vezi); si unde nu aveam vizibilitate, nu ma bagam prea tare sau intram asa cu frana de motor, dar mi se parea mult mai greu de controlat.

desigur ca o poti folosi in curbe, la nevoie ca sa iti poti controla trasa. in mod normal nu intri in frana de motor in curba, dar o poti folosi in timp ce iei curba.

Editat de zahei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nu stiu cum se face dar pe net e plin de trase si stiluri de pilotaj dar pe drum sunt doar melci care merg asa incet ca ar putea intra in curbe calarind motorul cu dosul inainte.Cel mai mult m-a amuzat faza cu franale care nu rezista la coborari prelungite.


» Post actualizat in 12 Sep 2016 08:45

Mai am cocediu o saptamana , astept invitatie de la cineva care crede ca merge tare pe strada ca sa am ocazia sa vad si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum se face dar pe net e plin de trase si stiluri de pilotaj dar pe drum sunt doar melci care merg asa incet ca ar putea intra in curbe calarind motorul cu dosul inainte.Cel mai mult m-a amuzat faza cu franale care nu rezista la coborari prelungite.

» Post actualizat in 12 Sep 2016 08:45

Mai am cocediu o saptamana , astept invitatie de la cineva care crede ca merge tare pe strada ca sa am ocazia sa vad si eu.

Eu auzisem ca e bine sa nu mergi foarte tare pe strada, ci sa te duci pe circuit daca vrei viteza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu auzisem ca e bine sa nu mergi foarte tare pe strada, ci sa te duci pe circuit daca vrei viteza

pai daca e greu cu ghidonu normal ...

 

auzi ce periculos e sa blochezi spatele...

 

cum ziceam vad din ce in ce mai multi cu cojones pe atv-uri decat pe motociclete...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Eu auzisem ca e bine sa nu mergi foarte tare pe strada, ci sa te duci pe circuit daca vrei viteza

Ce spui tu acolo se intelege si toata lumea este de acord.Ce vreau sa spun este ca sunt satul de inspe mii de laudarosi care cica merg destul de tare ca au nevoie de trase, suspensii reglate ,gume mai speciale,tehnici de franare ...cand in realitate merg asa de incet ca pur si siplu este incredibil.Nu sunt super rapid si tot nu pot sa gasesc pe cineva care sa mearga pe aprope de stilul meu decat daca ies cu unul din dintr-un rastrans numar de amici sau cunoscuti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desigur ca o poti folosi in curbe, la nevoie ca sa iti poti controla trasa. in mod normal nu intri in frana de motor in curba, dar o poti folosi in timp ce iei curba.

Sincer, nu am încercat, dar cred ca setarile de strada ale suspensiilor ar cam fi depasite de variatiile astea de sarcina. Cred ca e mai bine sa intri mai incet decat sa recurgi la asa ceva, iar, daca ai comis-o, sa incerci sa iei curba, eventual stangand cu frana spate, decat sa tai gazul de tot sau sa mai si mesteci prin cutie. Nu stiu cum e cu zecimile pe circuit, dar pe strada mi se pare cam riscant si nu as recomanda un astfel de stil. Ca vorbim de mersul pe strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce am spus este perfect aplicabil pe strada. nu trebuie sa mergi ca la curse. exista o mie de stiluri de mers si toate sunt corecte. eu sunt adeptul curbelor luate cu motorul in priza, in power band. in felul asta, daca intervine ceva in curba, pot sa modific usor trasa din gaz. cand spun frana de motor in curba nu ma refer la a lua mana de tot din gaz, doar reduci din gaz. daca esti in power band, cand iei partial mana din gaz faci o frana de motor rezonabila si safe care te ajuta sa modifici trasa. desigur ca nu e pentru incepatori absoluti, ei au alte lucruri cu care sa isi bata capul in timpul mersului. dar dupa ce aduni cativa kilometri lucrurile astea vin de la sine. nu e rocket science si nici road racing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Folosesc frana de motor zilnic... in principal cu asta mica, cu frane mai slabe. Sufera lantul... ok, dar opresc/franez cum trebuie. Uzura motorului sigur e mai mica decat cea de la o forja.

Si pe vaca mai dau frana de motor, ca mai e nevoie... si pe curbe, cum zice si zahei, se mai intampla sa reduc din gaz ca sa ajustez viteza si trasa (aia proasta, ca nu-s mare reisar). Nu m-a invatat nimeni, a venit intuitiv in timp si ma ajuta mult. Pe coborari iar in frana de motor, daca as tine mobra doar din franele ei m-ar lasa rapid, mai ales ca e f grea. Dau un exemplu care-mi vine in cap acum: coborare fff abrupta si lunga, curba de peste 90 grade pe final, mobra incarcata si cu 2 oameni... intr-a 1a deja sarise de 50 km/h, trebuia s-o tin din frane, faceau fading. Daca eram doar pe franele ei, nu mai puteam sa franez inainte de curba. Plus ca motocicleta scoasa din viteza imi da un sentiment de nesiguranta, e dubios...

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In curbe toate sunt deja făcute: franare, treapta corespunzătoare...nu mai tai gazul, nu mai atingi ambreiajul si nu mai franezi. Doar iei curba si deschizi gazul progresiv. Vorbind de situatii normale, mers stradal...

Frana de motor, combinata cu franele, in faza premergătoare inscrierii in curba. Ce dreaq!

Bingo! Asa mi se pare si mie normal, dar in combinatie cu anumiti factori psihici o mai dadeam de gard (din fericire doar la figurat).

 

si pe curbe, cum zice si zahei, se mai intampla sa reduc din gaz ca sa ajustez viteza si trasa (aia proasta, ca nu-s mare reisar).

Daca incercam sa ajustez trasa, mie mai rau iesea asa. Trasa intotdeauna o ajustam numai din inclinare si acceleratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...