Geo_ZGA Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Mie-mi iese... si din frana spate, si din frana de motor, si din acceleratie... si din inclinare, normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Nu stiu, eu cand nu mai aveam tractiune... all hell broke loose! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Bingo! Asa mi se pare si mie normal, dar in combinatie cu anumiti factori psihici o mai dadeam de gard (din fericire doar la figurat). Daca incercam sa ajustez trasa, mie mai rau iesea asa. Trasa intotdeauna o ajustam numai din inclinare si acceleratie. E corect. Iar inclinarea depinde de viteza. Drept urmare prin frinare pot sa reduc inclinarea ceea ce inseamna sa imi schimb traiectoria in curba. La fel cum accelerand pot creste inclinarea. Frina de motor consider ca este utila in curbe pentru ca piciorul nu are aceeasi finete ca si mana si drept urmare poti frina ''mai finut'' cu motorul decat cu piciorul (na ca fac si rime ) si astfel sa reduci sansele unui derapaj. Asta doar daca nu iti vine ideea sa treci intr-o treapta inferioara si sa dai drumul brusc la ambreaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Pai nu iei mana complet din gaz... reduci putin, cat simti pe moment. Mai mereu intru in curba putin supraturat, intr-o treapta de viteza in care sa fiu in plaja de turatii unde am cuplu si care sa-mi permita si o reducere de viteza dar si o accelerare dupa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Drept urmare prin frinare pot sa reduc inclinarea ceea ce inseamna sa imi schimb traiectoria in curba. Corect! Frina de motor consider ca este utila in curbe pentru ca piciorul nu are aceeasi finete ca si mana si drept urmare poti frina ''mai finut'' cu motorul decat cu piciorul (na ca fac si rime ) si astfel sa reduci sansele unui derapaj. Si asta e adevarat, treaba e ca in cazul meu, nu simteam nevoia sa corectez trasa prin indreptarea mobrei ci numai prin acceleratie->sa inchid unghiul mai mult cum ar veni. Ma rog, stilul meu, sunt sigur ca fiecare are un alt comportament pe care l-a dezvoltat de-a lungul timpului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Andrei_84364 Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 (editat) Folosesc frana de motor zilnic... in principal cu asta mica, cu frane mai slabe. Sufera lantul... ok, dar opresc/franez cum trebuie. Uzura motorului sigur e mai mica decat cea de la o forja. Si pe vaca mai dau frana de motor, ca mai e nevoie... si pe curbe, cum zice si zahei, se mai intampla sa reduc din gaz ca sa ajustez viteza si trasa (aia proasta, ca nu-s mare reisar). Nu m-a invatat nimeni, a venit intuitiv in timp si ma ajuta mult. Pe coborari iar in frana de motor, daca as tine mobra doar din franele ei m-ar lasa rapid, mai ales ca e f grea. Dau un exemplu care-mi vine in cap acum: coborare fff abrupta si lunga, curba de peste 90 grade pe final, mobra incarcata si cu 2 oameni... intr-a 1a deja sarise de 50 km/h, trebuia s-o tin din frane, faceau fading. Daca eram doar pe franele ei, nu mai puteam sa franez inainte de curba. Plus ca motocicleta scoasa din viteza imi da un sentiment de nesiguranta, e dubios... Un om care a zis ca ar ceda franele la o coborare lunga. Editat Septembrie 12, 2016 de Mihai Andrei_84364 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 bai, bai, bai... daca nu era frana de motor ok facea ceva japonezu sa nu mai mearga... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Un om care a zis ca ar ceda franele la o coborare lunga. Pentru ca omu traieste in acelasi univers paralel ca si tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Da, adevarul e ca doar noi doi stim de fading... ca se incing discurile si placutele, ca fierbe lichidul de frana, ca se glazureaza placutele de la temperatura mare... Noi intr-un univers, tu in altul... dar care-i oare ala real? Retoric Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Andrei_84364 Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Daca intrebi orice sofer experimentat de camion, un motociclist veteran, ce vrei tu (dar sa aiba experienta pe drum), iti va confirma ca nu ai cum sa cobori fara sa te ajuti de frana de motor. Plus ca nu e recomandat sa lasi pe liber masina/motocicleta in mers, indiferent de situatie pentru ca roata se va invarti mai repede decat motorul si de aici apar alte complicatii. » Post actualizat in 12 Sep 2016 19:23Din ce ai zis inainte, goe, am observat ca esti "reisar", deci degeaba vorbim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Posteaza traseul exact si daca ajung sa am brobleme cu franele acolo o sa beau lichidul de frana din rezervor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Andrei_84364 Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Transalpina/Transfagarasan la coborare. Dupa bunul plac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Sunt sofer de camion de peste 15 ani. LOL.Nu spun ca nu se pot inmuia franele doar ca un rider care este o pussy nu poate sa o faca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Daca intrebi orice sofer experimentat de camion, un motociclist veteran, ce vrei tu (dar sa aiba experienta pe drum), iti va confirma ca nu ai cum sa cobori fara sa te ajuti de frana de motor. Compari mere cu pere. Dar e oarecum logic ca doar nu o lasi pe liber si te duci la vale de nebun. Plus ca nu e recomandat sa lasi pe liber masina/motocicleta in mers, indiferent de situatie pentru ca roata se va invarti mai repede decat motorul si de aici apar alte complicatii. Ce complicatii? Altele sunt motivele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Transalpina/Transfagarasan la coborare. Dupa bunul plac. Sunt disponibil sa facem un test pana vineri seara ,pe cheltuiala mea cu camera montata pe bord sa se inregistreze tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Andrei_84364 Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Compari mere cu pere. Dar e oarecum logic ca doar nu o lasi pe liber si te duci la vale de nebun. Ce complicatii? Altele sunt motivele. Compar mere cu pere, dar la urma urmei tot placute sunt si tot discuri. » Post actualizat in 12 Sep 2016 19:31 Sunt disponibil sa facem un test pana vineri seara ,pe cheltuiala mea cu camera montata pe bord sa se inregistreze tot. Minunat ar fi un mount care sa arate si comenzile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladf Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 (editat) Transalpina/Transfagarasan la coborare. Dupa bunul plac. Din lipsa de benzina am si coborat Transfagarasanul cu motorul oprit, eram doua motoare, ne-am si intrecut, am depasit masini si motociclete, "veterani" care nu luau o curba fara sa atinga franele, ne depaseau inapoi cand se indrepta drumul. La un moment dat mirosea a frane dupa noi ca dupa camioane dar franele prindeau normal Editat Septembrie 12, 2016 de vladf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Andrei_84364 Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Din lipsa de benzina am si coborat Transfagarasanul cu motorul oprit, eram doua motoare, ne-am si intrecut, am depasit masini si motociclete, veterani care nu luau o curba fara sa atinga franele, ne depaseau inapoi cand se indrepta drumul. La un moment dat mirosea a frane dupa noi ca dupa camioane dar franele prindeau normal Ok, dar care e problema daca incetineau la curbe? Fiecare dupa bunul plac, merge cum e el sigur pe motor, decat sa il vezi cum intra pe contrasens mai bine asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Bai baiatule dar tu esti chiar paralel si nu realizezi ca nu este nevoie de comenzi in video pentru ca ai toate informatiile pe bord.Stai linistit ca nu ma duc acolo de unu singur sa-ti filmez tie .Sunt zeci de ani de zile de motociclisti care au facut TF-ul si nu au avut nici o problema cu franele,deci faptul este dovedit deja.Ma intereseaza un test cu un destept ca tine prezent pentru momentul ala in care fata cu expresie de mare destept incerarca sa explice esecul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladf Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 (editat) Daca intrebi orice sofer experimentat de camion, un motociclist veteran, ce vrei tu (dar sa aiba experienta pe drum), iti va confirma ca nu ai cum sa cobori fara sa te ajuti de frana de motor. Plus ca nu e recomandat sa lasi pe liber masina/motocicleta in mers, indiferent de situatie pentru ca roata se va invarti mai repede decat motorul si de aici apar alte complicatii. Ok, dar care e problema daca incetineau la curbe? Fiecare dupa bunul plac, merge cum e el sigur pe motor, decat sa il vezi cum intra pe contrasens mai bine asa. Nu e nici o problema dar e o diferenta intre "nu pot" si "nu se poate". Editat Septembrie 12, 2016 de vladf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Nu e nici o problema dar e o diferenta intre "nu pot" si "nu se poate". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 bah, va certati cu ala care nici n-are carnet ... cine isi face poza pe mobra in curte ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 @mihai andrei frina de motor ca si frina de spate iti stabilizeaza motocicleta prin faptul ca ''te trag'' de roata din spate. Din acest motiv te simti mai confortabil cu frina de motor cand esti in panta (adica la vale) si mai ales in curbe. Poti cobori orice drum si doar cu frinele dar asta nu inseamna sa nu iti dozezi corect viteza pe care o prinzi ca si modul de utilizare combinata a frinelor fata-spate. Asa ca vestea buna este ca daca cumva ti se strica motorul pe la Balea Lac si esti singur si s-a descarcat telefonul si nu vei ramane vesnic inghetat acolo . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 ce am spus este perfect aplicabil pe strada. nu trebuie sa mergi ca la curse. exista o mie de stiluri de mers si toate sunt corecte. eu sunt adeptul curbelor luate cu motorul in priza, in power band. in felul asta, daca intervine ceva in curba, pot sa modific usor trasa din gaz. cand spun frana de motor in curba nu ma refer la a lua mana de tot din gaz, doar reduci din gaz. daca esti in power band, cand iei partial mana din gaz faci o frana de motor rezonabila si safe care te ajuta sa modifici trasa. desigur ca nu e pentru incepatori absoluti, ei au alte lucruri cu care sa isi bata capul in timpul mersului. dar dupa ce aduni cativa kilometri lucrurile astea vin de la sine. nu e rocket science si nici road racing. A, OK, ziceai de o "modulare" a acceleratiei. Ma miram, ca eu stiam ca frana de motor e cand inchizi clapetii si el, impins de energia de miscare a motocicletei, se chinuie sa aspire aer, ocazie cu care, nereusind prea bine sa faca asta, mai irosește din energia respectiva. Practic, daca nu mergi chiar ca melcul, intri in frana de motor in fiecare curba, deschizi gazul doar un pic pentru a nu prabusi de tot viteza si apoi progresiv cand incepi sa iesi. Da, nu e chiar elegant sa rasucesti inapoi (dupa ce ai inceput sa deschizi), dar e o cale de a corecta. Ce ziceam e ca in curba, daca variatiile astea sunt bruste si mari (cum ar fi daca s-ar inchide clapetii), mai degraba te destabilizeaza decat sa te ajute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Posteaza traseul exact si daca ajung sa am brobleme cu franele acolo o sa beau lichidul de frana din rezervor. coborare de la Padis https://www.google.ro/maps/place/Padi%C5%9F/@46.5957928,22.6525534,15z/data=!4m5!3m4!1s0x4748c5bd71053609:0x9d213471f8ce7c27!8m2!3d46.5961004!4d22.7324945 am oprit-o eu pe-o tanti ca ii ieseau flacari deja de pe la frana eu prefer frana de motor desi sunt convins ca uzeaza mai mult motoreta si in plus fata de masina nu poti spune ca mai ai ai ceva economie la carburant. un lant ma tine 20k km iar discurile de ambreiaj arata bine dupa cateva zeci de mii de km. oricum am discuri de rezerva (mi le-am luat din exces de zel ) . daca nu as fi folosit frana de motor probabil ca faceam cunostinta cu santul de multe ori asa ca e cat se poate de OK frana de motor ce-i drept ma mai injura lumea crezand ca nu am stop pe frana . uneori mai apas putin pedala pe frana spate doar ca asa vada lumea ca se aprinde becul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.