Sari la conținut

Problema incarcare Honda CBF 1000


bbaarrbbooss
 Share

Postări Recomandate

Salut,

Postez pentru un prieten care detine o Honda CBF 1000 - 2007.

De cateva luni de zile are o problema de incarcare cu aceasta mobra.

Problema sta in felul urmator:

La inceputul verii, aflandu-se la mare, la un moment dat motocicleta s-a oprit in mers, astfel ca a dus-o intr-un service in Constanta, spunandu-i-se ca e defect statorul.

A fost montat un stator marca Electrosport pentru Fireblade, cei din service spuanand ca este compatibil cu CBF, fiind practic acelasi motor. O data cu schimbarea statorului a fost inlocuita si bateria.

Dupa ce a luat motocicleta de acolo, a mai mers aproximativ 3 saptamani si a observat ca pornea din ce in ce mai greu.

A verificat incarcarea si a observat ca nu incarca mai mult 12.3 la ralanti si 13.5 la 5000 rot/min. ( a verificat la un alt CBF 1000 si incarcarea era la ralanti 13.5-13.8 si in ture la 5000 rot/min incarcarea era 14.0-14.8).

Stiind ca statorul este nou, a banuit ca releul de incarcare e ars si a comandat altul.

L-a schimbat, dar in continuare problema persista.

A fost schimbata din nou bateria cu una Yuatsa de la MyMoto Cotroceni.

Schimbat bateria, problema persista.

Verificat stator decuplat la de releu, baga ~60 v la 5000 rot/min. (conform manualului)

Verificat releu de incarcare, indica valori normale.

Cand sunt toate legate, la baterie nu incarca mai mult de 13.5 la 5000 rot/min.

 

Pierderile de curent verificate pe instalatia electrica sunt in limitele normale, adica maxim 0.5.

 

A mai fost si pe la unii mecanici prin Bucuresti, insa nu a fost gasita nicio solutie pana acum.

Intr-un final s-a hotarat sa o duca la Reprezentanta Honda (Carpati Motor) la Piata Presei si asteapta un verdict de la acestia.

 

Deci piese cumparate pana acum:

2 statoare Electrosport (1 de Fireblade si unul dedicat CBF 1000)

1 releu de incarcare Electrosport

1 baterie Yuatsa

 

A legat si releul de incarcare direct la baterie prin 2 fire pentru a vedea daca e pierdere de curent pe instalatia de la releu la baterie, dar incarcarea e la fel de slaba.

 

Daca aveti vreo sugestie o astept cu drag, chiar nu mai stie ce sa faca sau sa mai verifice la ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca tot a dus-o la Honda, ce sa ne maidam noi cu parerea? sa astepte raspunsul lor. sigur se pricep mai bine decat noi, cei care ne bagam in seama pe forum...zic...( sunt curios si eu, tine-ne la curent ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa ca am dus eu acum cativa ani un motor cagiva la reprezentanta moto care era si reprezentanta honda,fiind vorba de daego,sau asa ceva se numea firma,si se minunau ca pe robotul de pornire pornea la sfert iar cu bateria ei noua nu pornea,invartea greu.Nu si-au dat seama ca era de la statorul electromotorului.2 zile de certetari si degeaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca tot a dus-o la Honda, ce sa ne maidam noi cu parerea? sa astepte raspunsul lor. sigur se pricep mai bine decat noi, cei care ne bagam in seama pe forum...zic...( sunt curios si eu, tine-ne la curent ).

 

Nu ar fi rele niste sugestii tinand cont ca in momentul in care am lasat mobra acolo, mecanicul zicea ca poate fi de la baterie, in conditiile in care au fost montate 2 baterii noi si problema persista. De asemenea, a zis ca nu poate garanta pentru nici una din piesele noi montate, nefiind originale.

Una peste alta, la prima vedere, nu m-au impresionat deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Postez pentru un prieten care detine o Honda CBF 1000 - 2007.

De cateva luni de zile are o problema de incarcare cu aceasta mobra.

Problema sta in felul urmator:

La inceputul verii, aflandu-se la mare, la un moment dat motocicleta s-a oprit in mers, astfel ca a dus-o intr-un service in Constanta, spunandu-i-se ca e defect statorul.

A fost montat un stator marca Electrosport pentru Fireblade, cei din service spuanand ca este compatibil cu CBF, fiind practic acelasi motor. O data cu schimbarea statorului a fost inlocuita si bateria.

Dupa ce a luat motocicleta de acolo, a mai mers aproximativ 3 saptamani si a observat ca pornea din ce in ce mai greu.

A verificat incarcarea si a observat ca nu incarca mai mult 12.3 la ralanti si 13.5 la 5000 rot/min. ( a verificat la un alt CBF 1000 si incarcarea era la ralanti 13.5-13.8 si in ture la 5000 rot/min incarcarea era 14.0-14.8).

Stiind ca statorul este nou, a banuit ca releul de incarcare e ars si a comandat altul.

L-a schimbat, dar in continuare problema persista.

A fost schimbata din nou bateria cu una Yuatsa de la MyMoto Cotroceni.

Schimbat bateria, problema persista.

Verificat stator decuplat la de releu, baga ~60 v la 5000 rot/min. (conform manualului)

Verificat releu de incarcare, indica valori normale.

Cand sunt toate legate, la baterie nu incarca mai mult de 13.5 la 5000 rot/min.

 

Pierderile de curent verificate pe instalatia electrica sunt in limitele normale, adica maxim 0.5.

 

A mai fost si pe la unii mecanici prin Bucuresti, insa nu a fost gasita nicio solutie pana acum.

Intr-un final s-a hotarat sa o duca la Reprezentanta Honda (Carpati Motor) la Piata Presei si asteapta un verdict de la acestia.

 

Deci piese cumparate pana acum:

2 statoare Electrosport (1 de Fireblade si unul dedicat CBF 1000)

1 releu de incarcare Electrosport

1 baterie Yuatsa

 

A legat si releul de incarcare direct la baterie prin 2 fire pentru a vedea daca e pierdere de curent pe instalatia de la releu la baterie, dar incarcarea e la fel de slaba.

 

Daca aveti vreo sugestie o astept cu drag, chiar nu mai stie ce sa faca sau sa mai verifice la ea.

 

Vrei sa precizezi si unitatea de masura la pierderile de curent 0,5 ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Firele care pleaca de la releu catre baterie au probleme.

Ori firul de masa care se duce pe cadru,ori firul de plus cate merge in mufa releului de pornire.

Firul de plus mai are si un papuc si o siguranta de 20 cred.

Nu stiu sigur la acest model(nu am studiat schema) dar stiu ca asta este conceptia honda fata de traseul electric al regulatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrei sa precizezi si unitatea de masura la pierderile de curent 0,5 ???

 

0,5 A (amperi)

» Post actualizat in 24 Sep 2016 21:04

Firele care pleaca de la releu catre baterie au probleme.

Ori firul de masa care se duce pe cadru,ori firul de plus cate merge in mufa releului de pornire.

Firul de plus mai are si un papuc si o siguranta de 20 cred.

Nu stiu sigur la acest model(nu am studiat schema) dar stiu ca asta este conceptia honda fata de traseul electric al regulatorului.

 

A legat si releul de incarcare la baterie direct prin 2 fire si baga la fel de prost.

Nu ar fi trebuit sa fie OK daca era de vina instalatia de la releu la baterie?

» Post actualizat in 24 Sep 2016 21:31

Firele care pleaca de la releu catre baterie au probleme.

Ori firul de masa care se duce pe cadru,ori firul de plus cate merge in mufa releului de pornire.

Firul de plus mai are si un papuc si o siguranta de 20 cred.

Nu stiu sigur la acest model(nu am studiat schema) dar stiu ca asta este conceptia honda fata de traseul electric al regulatorului.

 

Firul de masa care duce pe cadru a fost verificat, desfacut, curatat si montat la loc

Editat de bbaarrbbooss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am intuit ca asa o sa-mi spui! In cazul acesta 0,5 A este o valoare de 500 ori mai mare fata de valoarea maxim admisa in cazul unei motociclete. Adica, se admite o pierdere in regim stationar/ ignition switch pe off de maxim 1 mA ( 0,001 A). Am vazut si manuale unde valoarea ajunge la 3 mA, ex Kawasaki Vulcan 1500, iar la automobile 2,5-3mA. Acum nu stiu ce metoda ai adoptat privind masurarea acestor pierderi de curent si bineinteles, ce tip de aparat de masura ai folosit? Oricum, valoarea este exagerata...Practic la valoarea de 0,5 A se poate verifica si starea de incarcare a acumulatorului de la o zi la alta, iar gradul de descarcare in stationar va fi vizibil. Masoara acum tensiunea la bornele acumulatorului, dar conectat la instalatia electrica, apoi peste 24 ore, dar te rog, foloseste un voltmetru de c. c. bun, daca se poate unul digital. Afisezi valorile( initiala si finala) si discutam. Nu te astepta ca cei de la reprezentanta sa-ti rezolve problema, o sa-ti propuna in continuare schimbari de componente.

 

Numai bine,


» Post actualizat in 25 Sep 2016 05:30

Salut,

Am intuit ca asa o sa-mi spui! In cazul acesta 0,5 A este o valoare de 500 ori mai mare fata de valoarea maxim admisa in cazul unei motociclete. Adica, se admite o pierdere in regim stationar/ ignition switch pe off de maxim 1 mA ( 0,001 A). Am vazut si manuale unde valoarea ajunge la 3 mA, ex Kawasaki Vulcan 1500, iar la automobile 2,5-3mA. Acum nu stiu ce metoda ai adoptat privind masurarea acestor pierderi de curent si bineinteles, ce tip de aparat de masura ai folosit? Oricum, valoarea este exagerata...Practic la valoarea de 0,5 A se poate verifica si starea de incarcare a acumulatorului de la o zi la alta, iar gradul de descarcare in stationar va fi vizibil. Masoara acum tensiunea la bornele acumulatorului, dar conectat la instalatia electrica, apoi peste 24 ore, dar te rog, foloseste un voltmetru de c. c. bun, daca se poate unul digital. Afisezi valorile( initiala si finala) si discutam. Nu te astepta ca cei de la reprezentanta sa-ti rezolve problema, o sa-ti propuna in continuare schimbari de componente.

 

Numai bine,

Si o foto cu valoarea normala a pierderilor de curent in cazul instalatiei electrice a unei motociclete.

post-74268-0-64677200-1474781255_thumb.jpg

post-74268-0-50719300-1474781440_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar ca info...

La o baterie cu o capacitate de 10Ah, cel putin la nivel teoretic, daca lasi motocicleta oprita 20h cu consumul de 0.5A, bateria va fi descarcata

(ajunge la tensiunea minima a bateriei, ce corespune la o incarcare de 0% - in functie de baterie, posibil sa fie undeva in jurul valorii de 12V).

 

Daca inca mai porneste motocicleta, ai noroc.

Dar vezi de consumul acela...

 

Nu strica sa montezi un voltmetru la motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am intuit ca asa o sa-mi spui! In cazul acesta 0,5 A este o valoare de 500 ori mai mare fata de valoarea maxim admisa in cazul unei motociclete. Adica, se admite o pierdere in regim stationar/ ignition switch pe off de maxim 1 mA ( 0,001 A). Am vazut si manuale unde valoarea ajunge la 3 mA, ex Kawasaki Vulcan 1500, iar la automobile 2,5-3mA. Acum nu stiu ce metoda ai adoptat privind masurarea acestor pierderi de curent si bineinteles, ce tip de aparat de masura ai folosit? Oricum, valoarea este exagerata...Practic la valoarea de 0,5 A se poate verifica si starea de incarcare a acumulatorului de la o zi la alta, iar gradul de descarcare in stationar va fi vizibil. Masoara acum tensiunea la bornele acumulatorului, dar conectat la instalatia electrica, apoi peste 24 ore, dar te rog, foloseste un voltmetru de c. c. bun, daca se poate unul digital. Afisezi valorile( initiala si finala) si discutam. Nu te astepta ca cei de la reprezentanta sa-ti rezolve problema, o sa-ti propuna in continuare schimbari de componente.

 

Numai bine,

» Post actualizat in 25 Sep 2016 05:30

Si o foto cu valoarea normala a pierderilor de curent in cazul instalatiei electrice a unei motociclete.

 

 

Doar ca info...

La o baterie cu o capacitate de 10Ah, cel putin la nivel teoretic, daca lasi motocicleta oprita 20h cu consumul de 0.5A, bateria va fi descarcata

(ajunge la tensiunea minima a bateriei, ce corespune la o incarcare de 0% - in functie de baterie, posibil sa fie undeva in jurul valorii de 12V).

 

Daca inca mai porneste motocicleta, ai noroc.

Dar vezi de consumul acela...

 

Nu strica sa montezi un voltmetru la motocicleta.

 

 

Imi cer scuze pentru eroare...

Pierderea este de 0,005 A (sau 5 mA) .

Voi imi scrieti aici, eu comunic proprietarului si raspunsul primit, il postez aici.

Totusi, va multumesc pentru interestul manifestat.

 

La acest moment nu se poate face nicio verificare pe mobra, fiind la Carpati Motors.

Sugestiile voastre sunt bine venite, intrucat sunt sceptic in privinta rezolvarii problemei la Carpati Motors.

» Post actualizat in 25 Sep 2016 16:13

Atunci unul din cele doua componente este defect sau subdimensionat.

1.Stator

2.Releu regulator

 

Pana acum au fost schimbate 2 statoare noi ( 1 de Fireblade si unul de CBF 1000, ambele Electrosport) si 1 releu de incarcare pentru CBF 1000, tot Electrosport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa zicem ca si 5 mA este o pierdere de curent peste valoarea admisa, dar nu exagerata ca sa genereze asemenea cauze. Totusi eu sunt sceptic asupra tuturor verificarilor facute in la reprezentante/service moto pentru ca nu exisita un defect fara o cauza/cauze, iar sa schimbi atatea repere in cateva luni si sa ai la fel acelasi rezultat este greu de crezut. Sunt curios de rezultat. Daca ii cere sa mai cumpere repere, atunci cu un angajament scris ca instalatia va functiona, iar daca NU, sa ramana produsul la ei! Invata-l pe amicul tau sa puna conditii! Ma rog, de cate zile este motocicleta la Carpati Honda? .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa zicem ca si 5 mA este o pierdere de curent peste valoarea admisa, dar nu exagerata ca sa genereze asemenea cauze. Totusi eu sunt sceptic asupra tuturor verificarilor facute in la reprezentante/service moto pentru ca nu exisita un defect fara o cauza/cauze, iar sa schimbi atatea repere in cateva luni si sa ai la fel acelasi rezultat este greu de crezut. Sunt curios de rezultat. Daca ii cere sa mai cumpere repere, atunci cu un angajament scris ca instalatia va functiona, iar daca NU, sa ramana produsul la ei! Invata-l pe amicul tau sa puna conditii! Ma rog, de cate zile este motocicleta la Carpati Honda? .

 

Vineri a ajuns mobra acolo, dar nu s-au uitat la ea ca nu mergea soft-ul, manualul online etc.. :)

Sper ca unde pe marti, miercuri sa sune cu un prim verdict.

I-a spus sa comande si piese pe original daca e nevoie, dar daca problema persista nu vede niciun leu...

Asteptam...

» Post actualizat in 25 Sep 2016 21:25

For the 2008 Fireblade the Honda Shop Manual says: - remove fuel tank - disconnect the alternator 3P (black) connector - meassure resistance between all yellow terminals (should be 0.1 to 1.0 Ohm) - meassure resistance between all yellow terminals and ground (should be very large, i.e. close to infinity)

 

---------------------------

A unit such as the one offered by Electrosport is a step up from the stock one, as its finned and uses some ceramic components to keep internals running cooler. Its also a bit bigger than the stock unit which means they gave components more room for better design efficiency and heat dissipation.

----------------------------

 

If you have 60VAC on all three phases then the stator is fine. Since the power is not getting to the battery either the regulator is dead or the circuit is open somewhere.

The between-phases resistance is fine. The to-ground isn't. But that is not what your problem is. The stator is putting out 60VAC but it's not getting to the battery - that is not due to the stator being grounded. You have an open circuit somewhere or a failed regulator.

 

 

Asta am mai găsit pe net.

Aici s-ar încadra la partea unde statorul baga 60 VAC, dar curentul nu ajunge la baterie, iar releul de încărcare e ok.

În cazul asta se vorbește despre "open circuit somewhere".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dupa 2 saptamani in care mobra a stat la reprezentanta Honda iar cei de acolo nu s-au atins de ea pe motive de c***t ca nu stiu ce soft nu au etc... Am luat mobra de acolo si am dus-o la un alt ”doctor” care a pus diagnostic: rotor defect.

Luni se comanda rotor-ul...

Va tin la curent...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noul 'doctor' daca a auzit ca ai schimbat 2 statoare, 1 RRT si un acumulator, corect a mai ramas ROTORUL de schimbat. Rotorul este o piesa magnetica, practic este un magnet rotativ al carui camp magnetic se roteste, intersecteaza infasurarile statorice si rezulta la cele 3 conductoare o tensiune alternativa. Daca acesta ar fi defect, tensiunea ar fi sub valoarea de 20 V c.a sau mai putin, in situatia in care statorul este in parametrii. Magnetii permaneti se demagnetizeaza daca sunt supusi unor temperaturi extreme intr-un timp scurt/impact termic, deplasati din pozitii, fisurati sau blocul de magneti sunt pusi in contact cu alti magneti. Odata demagnetizati, ei nu se remagnetizeaza decat prin procedee speciale, nu isi revin a doua zi si totul este OK. In acest sens constructorii de motociclete prevad racirea componentelor generatorului( rotor si stator) cu uleiul din carter. Ar fi o varianta ca un magnet sa fie fisurat, la rece sa ai o tensiune buna, iar la cald acesta sa scada, sau proprietatile magnetice sub valori si la temperatura ridicata( ex:90 grd ) campul magnetic sa fie diminuat. Dar acest lucru inseamna masurari la rece si la cald cu motorul, si apoi concluzii.

Pe ce baza ti-a dat raspunsul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Noul 'doctor' daca a auzit ca ai schimbat 2 statoare, 1 RRT si un acumulator, corect a mai ramas ROTORUL de schimbat. Rotorul este o piesa magnetica, practic este un magnet rotativ al carui camp magnetic se roteste, intersecteaza infasurarile statorice si rezulta la cele 3 conductoare o tensiune alternativa. Daca acesta ar fi defect, tensiunea ar fi sub valoarea de 20 V c.a sau mai putin, in situatia in care statorul este in parametrii. Magnetii permaneti se demagnetizeaza daca sunt supusi unor temperaturi extreme intr-un timp scurt/impact termic, deplasati din pozitii, fisurati sau blocul de magneti sunt pusi in contact cu alti magneti. Odata demagnetizati, ei nu se remagnetizeaza decat prin procedee speciale, nu isi revin a doua zi si totul este OK. In acest sens constructorii de motociclete prevad racirea componentelor generatorului( rotor si stator) cu uleiul din carter. Ar fi o varianta ca un magnet sa fie fisurat, la rece sa ai o tensiune buna, iar la cald acesta sa scada, sau proprietatile magnetice sub valori si la temperatura ridicata( ex:90 grd ) campul magnetic sa fie diminuat. Dar acest lucru inseamna masurari la rece si la cald cu motorul, si apoi concluzii.

Pe ce baza ti-a dat raspunsul?

 

Din ce am inteles de la proprietar, acesta nu a facut corect masuratorile cand a verificat tensiunea ansamblului rotor-stator, astfel ca aceasta se invartea in jurul valorii de 12 V, deci se adevereste ce ai scris tu mai sus.

 

Intrucat un rotor original se invarte in jurul sumei de 600 EURO, am gasit un CBF 1000 de dezmembrat la Ploiesti de la care a fost luat rotorul, iar acum incarcarea se invarte in jurul valorii de 13.8 (la ralanti) - 14.0 (in ture). Am verificat la un alt CBF 1000 si are aceleasi valori, deci speram ca aceasta e valoarea standard.

Aaaa...inca ceva...

Rotorul din dezmembrari + stator ElectroSport nou = 13.3 - 13.5

Rotorul din dezmembrari + stator original din dezmembrari = 13.8-14.0, asa ca de pe mobra dezmembrata a fost luat si statorul original.

 

Va multumesc foarte mult tuturor pentru interesul manifestat, fiind foarte greu sa pui un diagnostic din spatele ecranului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am inteles de la proprietar, acesta nu a facut corect masuratorile cand a verificat tensiunea ansamblului rotor-stator, astfel ca aceasta se invartea in jurul valorii de 12 V, deci se adevereste ce ai scris tu mai sus.

 

Intrucat un rotor original se invarte in jurul sumei de 600 EURO, am gasit un CBF 1000 de dezmembrat la Ploiesti de la care a fost luat rotorul, iar acum incarcarea se invarte in jurul valorii de 13.8 (la ralanti) - 14.0 (in ture). Am verificat la un alt CBF 1000 si are aceleasi valori, deci speram ca aceasta e valoarea standard.

Aaaa...inca ceva...

Rotorul din dezmembrari + stator ElectroSport nou = 13.3 - 13.5

Rotorul din dezmembrari + stator original din dezmembrari = 13.8-14.0, asa ca de pe mobra dezmembrata a fost luat si statorul original.

 

Va multumesc foarte mult tuturor pentru interesul manifestat, fiind foarte greu sa pui un diagnostic din spatele ecranului.

Este dificil sa ajungi la un diagnostic corect pe comunicare virtuala, dar mi-am dat seama din prima prezentare ca sunt date/informatii contradictorii din punct de vedere electric. OK, bine ca problema este rezolvata :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Rotorul din dezmembrari + stator ElectroSport nou = 13.3 - 13.5

Rotorul din dezmembrari + stator original din dezmembrari = 13.8-14.0, asa ca de pe mobra dezmembrata a fost luat si statorul original.

 

Toate statoarele aftermarket sau rebobinate incarca slab la ralanti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta personala trifazic ok iesire din releu 14.8 in instalatie 13 am schimbat releul de pornire de unde se alimenta si contactul si a mers.De doua ori a fost pur si simplu siguranta principala de 30.si am numai sigurante germane de atunci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu sigurante e o problema intradevar, nu am gasit de 30A sa aibe contacte la fel de groase ca cea originala. Nu sta in cleme foarte bine, incalzeste, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Are cineva idee, cat at trebui sa fie valoare masurata intre cei 3 pini de la stator? Adica masurat exact in mufa care intra in releul de incarcare. In manual nu gasesc valorea voltajului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...