VladimirNU Postat Decembrie 21, 2016 Share Postat Decembrie 21, 2016 Salut, Primul meu sezon tocmai ce a trecut, detin un BMW F650 din 1997, si am ajuns la concluzia ca nu o sa reusesc sa strang fondurile necesare pentru fratele lui mai mare, de 1200, pentru sezonul urmator, deci as vrea sa fac tot ce se poate pentru a ma asigura ca nu o sa trec prin peripetii cu "bijuteria" actuala. Problema e ca nu stiu exact ce lucrari sa ii fac. Primul motiv pentru care m-as baga sa fac lucrari la el este varsta, si faptul ca am planuite niste drumuri lungi de-a lungul carora nu ar fi placut sa ma paraseasca. Motorul se prezinta in stare destul de buna, momentan, nu pot sa zic cati km are exact deoarece e blocat contorul pe la 44.000, de cand l-am cumparat. Stiu ca eu am mai facut inca ~6000 de atunci, dar na, nu se stie cati avea inainte. Istoric cunoscut:Fostul proprietar i-a schimbat cuiul pontou, nu cunosc motivele, dar l-a detinut si el doar pentru 2 sezoane, deci nu stie prea multe nici el despre istoric. Cand l-am cumparat eu, dupa ce l-am testat, si cand sa plec cu el spre casa a incetat sa mai mearga, avea apa in rezervor, si a ajuns si la carburatoare -> golit rezervorul, curatat carburatoarele, schimbat ulei, filtru si cauciucuri. Dupa aproximativ 4000 de km -> schimbat ulei, filtru, schimbat lichid de racire, curatat filtru aer, schimbat lichid/placute frane Bagat la iernat dupa inca 2000. Simptome: La schimbul de dupa 4000 de km am gasit ceva pilitura. La primul schimb nu stiu daca era, nu eram prezent cand s-a facut schimbul si poate a uitat mecanicul sa imi zica. Se aude un usor "fluierat" metalic pe langa pompa de apa, cred ca o sa o schimb cu totul. Ultima data cand am facut o sesiune de "antrenament"(Accelarare/Franare puternica, in principiu fortat mult motorul) am intrerupt-o pentru ca emitea un miros puternic de ambreiaj, ceea ce inainte nu a mai facut. Dar dupa asta am mai facut aproximativ 3000 de km, si nu am mai simtit. O sa verific si ambreiajul oricum. Socul, cand am cumparat motorul, daca era tras, il tinea in aproximativ 2500-3000 de ture. In timp a scazut tot mai mult turatia in care il tine, pana a ajuns spre sfarsitul sezonului sa il tina de abia pornit, in aproximativ 1500 de ture. Daca era extra frig afara, trebuia sa tin si de accelaratie ca sa stea pornit, doar socul nu ajungea. Nu am idee de unde ar putea fi asta, dar as vreao rezolvata. Cu motorul cald(cald bine, dupa zeci de kilometri parcursi), luam o pauza de 5 minute, si cand dau sa porneasca, invarte motorul de cateva ori fara a porni, si in general il las in pace, si dau imediat dupa pe pornire din nou, porneste din prima. Chestia asta am avut-o de la inceput. Nu o face intotdeuna, dar de fiecare data cand o face este dupa o pauza scurta, dupa un drum mai lung. Nu m-a deranjat, dar as vrea sa stiu de ce face asta, si cum se poate repara. Alte probleme nu imi aduc aminte acuma. Deci cine poate sa ma sfatuiasca cam ce lucrari se pot face la el, orice, oricat, oricum, numai sa stiu ca v-a fi in conditie ideala la sfarsit. Pilitura ma ingrijoreaza in primul rand, si poate socul/pornirea din a 2-a incercare. Si defapt varsta ma sperie cel mai mult. Il vreau in conditie cat mai buna, si orice idei/lucrari care se pot face sunt binevenite. Mersi mult, Vlad. P.S. Am pus si o poza, ca sa fie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Decembrie 21, 2016 Share Postat Decembrie 21, 2016 Salut, Primul meu sezon tocmai ce a trecut, detin un BMW F650 din 1997, si am ajuns la concluzia ca nu o sa reusesc sa strang fondurile necesare pentru fratele lui mai mare, de 1200, pentru sezonul urmator, deci as vrea sa fac tot ce se poate pentru a ma asigura ca nu o sa trec prin peripetii cu "bijuteria" actuala. Problema e ca nu stiu exact ce lucrari sa ii fac. Primul motiv pentru care m-as baga sa fac lucrari la el este varsta, si faptul ca am planuite niste drumuri lungi de-a lungul carora nu ar fi placut sa ma paraseasca. Motorul se prezinta in stare destul de buna, momentan, nu pot sa zic cati km are exact deoarece e blocat contorul pe la 44.000, de cand l-am cumparat. Stiu ca eu am mai facut inca ~6000 de atunci, dar na, nu se stie cati avea inainte. Istoric cunoscut: Fostul proprietar i-a schimbat cuiul pontou, nu cunosc motivele, dar l-a detinut si el doar pentru 2 sezoane, deci nu stie prea multe nici el despre istoric. Cand l-am cumparat eu, dupa ce l-am testat, si cand sa plec cu el spre casa a incetat sa mai mearga, avea apa in rezervor, si a ajuns si la carburatoare -> golit rezervorul, curatat carburatoarele, schimbat ulei, filtru si cauciucuri. Dupa aproximativ 4000 de km -> schimbat ulei, filtru, schimbat lichid de racire, curatat filtru aer, schimbat lichid/placute frane Bagat la iernat dupa inca 2000. Simptome: La schimbul de dupa 4000 de km am gasit ceva pilitura. La primul schimb nu stiu daca era, nu eram prezent cand s-a facut schimbul si poate a uitat mecanicul sa imi zica. Se aude un usor "fluierat" metalic pe langa pompa de apa, cred ca o sa o schimb cu totul. Ultima data cand am facut o sesiune de "antrenament"(Accelarare/Franare puternica, in principiu fortat mult motorul) am intrerupt-o pentru ca emitea un miros puternic de ambreiaj, ceea ce inainte nu a mai facut. Dar dupa asta am mai facut aproximativ 3000 de km, si nu am mai simtit. O sa verific si ambreiajul oricum. Socul, cand am cumparat motorul, daca era tras, il tinea in aproximativ 2500-3000 de ture. In timp a scazut tot mai mult turatia in care il tine, pana a ajuns spre sfarsitul sezonului sa il tina de abia pornit, in aproximativ 1500 de ture. Daca era extra frig afara, trebuia sa tin si de accelaratie ca sa stea pornit, doar socul nu ajungea. Nu am idee de unde ar putea fi asta, dar as vreao rezolvata. Cu motorul cald(cald bine, dupa zeci de kilometri parcursi), luam o pauza de 5 minute, si cand dau sa porneasca, invarte motorul de cateva ori fara a porni, si in general il las in pace, si dau imediat dupa pe pornire din nou, porneste din prima. Chestia asta am avut-o de la inceput. Nu o face intotdeuna, dar de fiecare data cand o face este dupa o pauza scurta, dupa un drum mai lung. Nu m-a deranjat, dar as vrea sa stiu de ce face asta, si cum se poate repara. Alte probleme nu imi aduc aminte acuma. Deci cine poate sa ma sfatuiasca cam ce lucrari se pot face la el, orice, oricat, oricum, numai sa stiu ca v-a fi in conditie ideala la sfarsit. Pilitura ma ingrijoreaza in primul rand, si poate socul/pornirea din a 2-a incercare. Si defapt varsta ma sperie cel mai mult. Il vreau in conditie cat mai buna, si orice idei/lucrari care se pot face sunt binevenite. Mersi mult, Vlad. P.S. Am pus si o poza, ca sa fie... Vezi tu... problemele astea, de care spui, nu apar peste noapte, ci din cauza faptului ca anumite repere nu sunt schimbate la timp, ca sa nu mai zic de mentenanta conform manualului. Tu nu stii ce istoric are, cel dinaintea ta, la fel. Eu am avut un 650 din 1995 si am reusit, in cinci ani, sa-l fac ca nou. Adica am schimbat totul, conform manualului. Daca ai acea carticica, o sa vezi ca acolo scrie clar la cat timp se schimba componentele. Si aici nu vorbesc de ulei sau filtru. Alea sunt de bun simt. Si, apropos, uleiul vezi sa fie mineral, obligatoriu, si 20W50 pentru tara noastra. Intervalele de schimbat ambreiajul, free-wheel etc le fasesti in carte. Inclusiv segmentarea motorului sau schimbatul pompei de apa. La fel, gasesti si indicatii pentru mentenanta cablurilor de la acceleratie, soc, ambreiaj. Problema cu apa din benzina, de obicei provine de la infundarea furtunului de supraplin. Scoti carena de pe rezervor si te uiti sa nu fie gatuit pe undeva. Apoi il sufli cu o pompa sau compresor. Rulmentii de la roti, cinci la numar, ii schimbi la doi ani. Costa cam 100 de lei toti. Rulmentii de jug ii inlocuiesti cand simti ca incep sa agate. Tot in jur de 100 de lei. Daca mai pot sa te ajut cu ceva, da-mi PM. O zi faina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 21, 2016 Share Postat Decembrie 21, 2016 Vezi tu... problemele astea, de care spui, nu apar peste noapte, ci din cauza faptului ca anumite repere nu sunt schimbate la timp, ca sa nu mai zic de mentenanta conform manualului. Tu nu stii ce istoric are, cel dinaintea ta, la fel. Eu am avut un 650 din 1995 si am reusit, in cinci ani, sa-l fac ca nou. Adica am schimbat totul, conform manualului. Daca ai acea carticica, o sa vezi ca acolo scrie clar la cat timp se schimba componentele. Si aici nu vorbesc de ulei sau filtru. Alea sunt de bun simt. Si, apropos, uleiul vezi sa fie mineral, obligatoriu, si 20W50 pentru tara noastra. Intervalele de schimbat ambreiajul, free-wheel etc le fasesti in carte. Inclusiv segmentarea motorului sau schimbatul pompei de apa. La fel, gasesti si indicatii pentru mentenanta cablurilor de la acceleratie, soc, ambreiaj. Problema cu apa din benzina, de obicei provine de la infundarea furtunului de supraplin. Scoti carena de pe rezervor si te uiti sa nu fie gatuit pe undeva. Apoi il sufli cu o pompa sau compresor. Rulmentii de la roti, cinci la numar, ii schimbi la doi ani. Costa cam 100 de lei toti. Rulmentii de jug ii inlocuiesti cand simti ca incep sa agate. Tot in jur de 100 de lei. Daca mai pot sa te ajut cu ceva, da-mi PM. O zi faina! am auzit ca esti noul mecacanic la zenkaka? daca se strica cazanu in 2 schimburi cu ulei mineral in el il repari tu pe banii tai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Decembrie 21, 2016 Share Postat Decembrie 21, 2016 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Decembrie 21, 2016 Share Postat Decembrie 21, 2016 am auzit ca esti noul mecacanic la zenkaka? daca se strica cazanu in 2 schimburi cu ulei mineral in el il repari tu pe banii tai? Nu sunt mecanic pe nicaieri, dar am invatat sa citesc. Ciudat nu? Chiar, tu ai avut ocazia sa te uiti pe manualul F650 si la ce scrie sau doar la poze? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 21, 2016 Share Postat Decembrie 21, 2016 Si aici nu vorbesc de ulei sau filtru. Alea sunt de bun simt. Si, apropos, uleiul vezi sa fie mineral, obligatoriu, si 20W50 pentru tara noastra. Parca cu tine ma certam legat de ulei pe topicul de pegaso? Si tot din aducere aminte, parca ziceai altceva de ulei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 21, 2016 Share Postat Decembrie 21, 2016 Nu sunt mecanic pe nicaieri, dar am invatat sa citesc. Ciudat nu? Chiar, tu ai avut ocazia sa te uiti pe manualul F650 si la ce scrie sau doar la poze? facem pariu pe 3 rate la gs1200 ca nu scrie 20w50 in manualul de gs 650 din orice an poate ai citit un manual de harley ... da cred ca n-ai putea sa intelegi nimic din manuale asa ca dai sfaturi pe internet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan d Postat Decembrie 21, 2016 Share Postat Decembrie 21, 2016 facem pariu pe 3 rate la gs1200 ca nu scrie 20w50 in manualul de gs 650 din orice an poate ai citit un manual de harley ... da cred ca n-ai putea sa intelegi nimic din manuale asa ca dai sfaturi pe internet Din manualul Clymer, pagina 10: Cat e rata la un gs1200, si cum preferi sa platesti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Decembrie 22, 2016 Share Postat Decembrie 22, 2016 Din manualul Clymer, pagina 10: f650.JPG Cat e rata la un gs1200, si cum preferi sa platesti? Da, merci ca i-ai facut tu print-scrn, ca eu nu mai imi bat capul. Peste tot sunt atot-cunoscatori care nu s-au urcat in viata lor pe un F650. Dupa cum se vede, omul o tine cu BMW 650 GS, cand aici vorbim de un F650 Strada sau Funduro. Nu conteaza! Ar trebui totusi sa conteze ca eu facut 137.000 km cu BMW-ul F 650 si am folosit in buna parte a schimburilor 20W50 de la Motul. Si, ce sa vezi? Nu i-am schimbat nici segmentii, nici blocul motor. Asa ca, pariul fiind pierdut, il astept cu rata de la 1200 si va invit pe toti care ati comentat aici la carciuma! Noroc! @Banzay: nu stiu cu cine te-ai certat pe Aprilia, dar sunt convins ca baietii de acolo nu ti-au recomandat vreun ulei sintetic pentru motoarele Rotax. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Decembrie 22, 2016 Share Postat Decembrie 22, 2016 Din manualul Clymer, pagina 10: f650.JPG Cat e rata la un gs1200, si cum preferi sa platesti? Dar asteriscul ala il vezi? Si nota de subsol care te trimite la un tabel cu vascozitaea recomandata in functie de clima? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 22, 2016 Share Postat Decembrie 22, 2016 @Banzay: nu stiu cu cine te-ai certat pe Aprilia, dar sunt convins ca baietii de acolo nu ti-au recomandat vreun ulei sintetic pentru motoarele Rotax. Hai ca n-am chef sa scriu mult legat de prima parte, dar ... ce sa aiba sinteticul cu rotaxul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Decembrie 22, 2016 Share Postat Decembrie 22, 2016 Ba, culmea e ca nu am gasit nicaieri in manualul ala o indicatie despre felul uleiului (mineral, semi sau sintetic). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 22, 2016 Share Postat Decembrie 22, 2016 Din manualul Clymer, pagina 10: f650.JPG Cat e rata la un gs1200, si cum preferi sa platesti? mai incearca si un manual de bmw sa nu se gudure prematur cutoflenderii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan d Postat Decembrie 22, 2016 Share Postat Decembrie 22, 2016 ala este manual de bmw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Decembrie 22, 2016 Share Postat Decembrie 22, 2016 (editat) Nu e, e clymer. Despre BMW dar nu de la BMW. Wiki: Clymer repair manuals are categorized as an aftermarket product or non-OEM. Editat Decembrie 22, 2016 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Decembrie 22, 2016 Share Postat Decembrie 22, 2016 ala este manual de bmw Tot nu m-ai lamurit cu mineralul ala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Decembrie 22, 2016 Share Postat Decembrie 22, 2016 Eu n-am zis ca tre' sa fie sintetic. Din cate stiu F650 a aparut dupa 92-93. KLE-ul a fost lansat pe piata in '91. Si in manual scrie ca uleiul tre' sa fie semisintetic 10W-40. M-as mira ca nemtii sa recomande mineral. De-aia am intrebat, de curiozitate, nu ca sa ma contrez cu omu'. Plus ca eu m-am uitat in manualul de la BMW si n-am gasit nicio indicatie si sunt si mai curios. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Decembrie 23, 2016 Share Postat Decembrie 23, 2016 Hai, frate, cat de greu e sa cauti pe Google specificatiile fiecarui producator sau se uiti pe un tabel din manualul tehnic? Pentru BMW F 650 Funduro este recomandat 20W50 pentru temperaturi cuprinse intre -10 si peste 30 de grade Celsius! Adica exact intervalul in care se merge la noi in tara. Daca te plimbi prin Groenlanda, pui alt ulei, de alta vascozitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 23, 2016 Share Postat Decembrie 23, 2016 (editat) 1. Cartea de intretinere recomanda 20W50. sau ulei conform normelor SF API, ACEA A2 sau de calitate superioara. Foarte important: BMW Motorrad nu recomanda uleiuri sintetice la motoare sub 10.000 km. Editat Decembrie 23, 2016 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Decembrie 23, 2016 Share Postat Decembrie 23, 2016 (editat) Bun, deci nu e neaparat necesar mineral. Probabil, avand in vedere evolutia uliurilor din ultimii 20 de ani, un semisintetic 10W50 sau 15W50 ar fi perfect. Adica un 5100 de la Motul sau un Top Speed de la Motorex. Oricum, pe siteurile celor doi producatori (si, probabil si pe ale altora) exista motoare de cautare pe modele de mobre. Editat Decembrie 23, 2016 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Decembrie 23, 2016 Share Postat Decembrie 23, 2016 Bun, deci nu e neaparat necesar mineral. Probabil, avand in vedere evolutia uliurilor din ultimii 20 de ani, un semisintetic 10W50 sau 15W50 ar fi perfect. Adica un 5100 de la Motul sau un Top Speed de la Motorex. Oricum, pe siteurile celor doi producatori (si, probabil si pe ale altora) exista motoare de cautare pe modele de mobre. Eu nu te inteleg. Ai o japoneza si postezi aici pentru un motor Rotax, austriac. Pe care nu il cunosti. Un motor din 1997 cu bunele si relele lui. Zi-mi de ce te bagi in discutie? Ca nu pricep. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Decembrie 24, 2016 Share Postat Decembrie 24, 2016 Eu nu te inteleg. Ai o japoneza si postezi aici pentru un motor Rotax, austriac. Pe care nu il cunosti. Un motor din 1997 cu bunele si relele lui. Zi-mi de ce te bagi in discutie? Ca nu pricep. Pentru ca am un bun prieten cu care motociclesc de ani de zile si care a fost inclusiv in Mongolia cu un 650. Si pe care l-a uns numai cu semisintetic 10W-40, de la diverse marci. Si care e bine-merci si acum. E adevarat ca nu m-am uitat niciodata pana acum in manualul lui. Dar acum, ca ai zis tu, am cautat si n-am gasit nimic despre felul uleiului. Asa ca te-am intrebat. Si nu mi-ai raspuns. In schimb te basici ca de ce intreb. Esti constructiv in dezbatere, ce sa zic. Dupa capul tau fiecarte ar trebui sa se intereseze numai de motoreta lui si atat. Progresista atitudine. Binepa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VladimirNU Postat Decembrie 27, 2016 Autor Share Postat Decembrie 27, 2016 Mersi Madalin Pribu de informatii. In rest ar fi super daca s-ar putea sa revenim la subiectul initial. Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 27, 2016 Share Postat Decembrie 27, 2016 mergi si regleaza carburatia - e primul lucru pe care trebuie sa il faci. Inspecteaza rulmentul din portpinion - pe spate - e punct slab si cedeaza usor (la GS au pus 2 ) » Post actualizat in 27 Dec 2016 07:25daca nu stii istoria agregatului - ar merita sa faci o verificare a jocului la supape Uleiul - schimba la cat spune cartea, nu mai repede (eu schimb la 10k la gs ) pilitura in ulei e normala mirosul de ambreiaj ars - nu e de la ambreiaj. Asta sta inchis in motor, in ulei, nu da fum pe afara cel mai probabil mirosul provenea de la frane daca ai mirosit ferodou ars Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.