Sari la conținut

4x4, pickup, benzen


mihaio07
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 134
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ala la 165Nm e aspirat in pana mea...

Mai degraba TRANspirat! :crack:

Tu ai pornit de la ideea unei masini cu care sa poti merge off road - pickup fails din cate zice toata lumea - si in bena careia sa transporti mobra - alt fail pt ca nu incape si e al naibii de greu de urcat. Despre ce vorbim noi aici pana la urma?!?

 

Stii cum ii spuneam eu unui amic care tot venea la fiecare 2-3 zile cu o idee noua de masina veche? FIIIIIIIIIAAAAAAAAAAREEEEEEEE VEEEEEECHI!

O saracie din asta din anii 90 ti-o cumperi doar daca esti minitehnicus si vrei sa ai de lucru sau daca esti masochist. Din ciclul "cu cotetzul prin Carpati, stati in fund si reparati!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbim despre ce scrie in titlul topicului. Am plecat la drum cu 4x4, pickup, benzen, am ramas doar cu 4x4 si benzen.

Lumea vine cu pareri, unele mai argumentate, altele mai putin, unele mai bune, altele mai putin. Unele pareri, chiar daca bune, rezoneaza mai putin cu mine, dar pot avea mai mult sens pentru altii, care citesc si ei topicul asta.

 

Masina veche vs masina noua e alta discutie. Nu trebuie sa fii minitehnicus sa o intretii cum trebuie si sa ii faci revizii periodice. Si daca ai grija de ea, te duce mult si bine. Cum m-a dus pe mine mobra, de exemplu (an '92).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bine ca ai renuntat la ideea de pickup, o remorca poti s-o lasi si legata de un stalp. Iar masina, cea mai buna optiune este aia cu care te impaci cel mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bine ca ai renuntat la ideea de pickup

Sunt bune si alea in anumite situatii, ca altfel nu erau atatea (cel putin peste ocean) - e drept ca sunt si variatiuni cu cabina un picut mai mare (insa nu cea dubla). Zicea cineva aici de lipsa spatiului asigurat/incuiat. Cu cabina mare se rezolva putin spatiu, cu acoperitoare la bena, reduci mult spatiul util. Acum depinde ce faci cu masina, insa nu e nici o solutie universal valabila de masina buna la toate. Daca vrei de carat pe strada, merge si un mini-van (de fapt unu' mai maricel functie de mobra, insa exista), dar de bagat la offroad nu merge. Oricum nici in pick-up nu intra prea ok o mobra mare (daca treci peste partea cu incarcatul incomod in anumite conditii). Deci vitara-samurai-jimny-patrol-pinin pt. offroad mai serios/fun/vreme de genul asta cand te doare la basca de masina si pt. alte idei - o masina mai decenta+remorca/mini-van/van etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Revin cu o intrebare.

 

Am gasit o versiune de Pajero care venea sub forma de autoutilitara din fabrica: perete despartitor, lipsa locuri spate (si centuri), hardtop demontabil (devine pickup).

 

Problema e ca peretele ala despartitor impiedica inclinarea scaunului pe spate. Aveti idee daca peretele ala se poate da mai in spate? Sau daca se poate monta / demonta usor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti idee daca peretele ala se poate da mai in spate? Sau daca se poate monta / demonta usor?

Daca este panou adaugat se poate da mai in spate, dar trebuie sa-i modifici punctele de prindere (exista si varianta cu panou fix). De demontat/montat este relativ usor, are 6-8 suruburi. Iar daca ti-a picat cu tronc verifica-l bine pe sub table, japonezele au obiceiul sa dezvolte rugina prematur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

un mini-van (de fapt unu' mai maricel functie de mobra, insa exista), dar de bagat la offroad nu merge.

Mitsubishi L300 (sau Delica) 4x4 merge si in teren, e o platforma veche de Pajero cu cabina van.

Sau Hyundai H1 Starex - copie dupa L300.

 

In fine, felicitari si fiabilitate doresc initiatorului cu Rangerul.

Si totusi ... in final a fost benzina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Huh, curajos om!

 

Sa-l alimentezi cu placere :crack: ca sa te duca unde vrei tu!

 

PS: cunosc pe cineva care foloseste frecvent pentru deplasari cu familia in afara orasului un F150 4.2 sau 4.6 smallblock V8 si imi spune ca motorul are atita cuplu inca din ture mici incit poate tine viteza de autostrada cu 7-8%, ceea ce e foarte-foarte bine pentru un benzinar mare pe o masina uriasa cu aerodinamica unei caramizi. Pe de alta parte, baietii care chiar se dau 4x4 in teren prefera oricind elasticitatea, repriza si gama de turatii unui benzinar mare fata de limitarile unui diesel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: cunosc pe cineva care foloseste frecvent pentru deplasari cu familia in afara orasului un F150 4.2 sau 4.6 smallblock V8 si imi spune ca motorul are atita cuplu inca din ture mici incit poate tine viteza de autostrada cu 7-8%, ceea ce e foarte-foarte bine pentru un benzinar mare pe o masina uriasa cu aerodinamica unei caramizi. Pe de alta parte, baietii care chiar se dau 4x4 in teren prefera oricind elasticitatea, repriza si gama de turatii unui benzinar mare fata de limitarile unui diesel.

 

Am vazut si la Ranger-ul asta, pe automat merge 50-60 kmh cu 1500 ture, fara sa pui piciorul pe acceleratie. Dar nu e contraindicat sa mergi mult timp in ture asa joase cu un motor pe benzina?

 

Legat de offroad, una e sa urci incet pe stanci, alta e sa ii dai blana la deal prin noroi, unde benzina e baza. Dar la urcat incet pe stanci nu ai ce sa cauti fara diferentiale blocabile, iar pick-up-urile nu prea stiu de-astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers eu cateva mii bune cu f150 / GMC sierra de 5.4, consumul la pompa a fost pana in 14 dar am abuzat masina destul de serios pentru ca imi placea cum face kick down si cum ia curbele in drift. In plus masima mai servea si pe post de generator la ce aveam de facut (adica statea la ralanti multe ore, chiar toata ziua, cu invertoare infipte in ea)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avea cumva catarg si vele? :D Da-le in pana mea de camioane, ca nu merg numa' pe drumuri la vale! Cred ca ai inversat cifrele, abuzat + mers pe loc mai degraba 41 decat 14 l/100 km :P

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers eu cateva mii bune cu f150 / GMC sierra de 5.4, consumul la pompa a fost pana in 14 dar am abuzat masina destul de serios pentru ca imi placea cum face kick down si cum ia curbele in drift. In plus masima mai servea si pe post de generator la ce aveam de facut (adica statea la ralanti multe ore, chiar toata ziua, cu invertoare infipte in ea)

 

Avea baterie de 24V sau mai mare? cati W ducea?

 

Avea cumva catarg si vele? :D Da-le in pana mea de camioane, ca nu merg numa' pe drumuri la vale! Cred ca ai inversat cifrele, abuzat + mers pe loc mai degraba 41 decat 14 l/100 km :P

 

Si mie imi vine greu sa cred. La rangerul de 4.0 in manual zice 14 mpg city, 18 mpg highway. Deci 17l si 13l, in masuratori de-alea noastre. Si probabil mers linistit, cu overdrive activat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai si eu am fost surprins. Ma asteptam sa fac plinul o data pe zi dar nu a fost asa. Motorul pe ele era un v8 5.4 flexifuel.


» Post actualizat in 27 Apr 2017 06:15

ava baterie pe 12v. nimic special (parca era sub 100Ah). Oricum noi ne bazam pe alternator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

130 la ora cu un 4.2 benzina si consum doar 7 sau 8? Mi-e foarte greu sa cred ca e posibil.

Minte el, mint si eu.

Poti face in asa fel incit sa mergi cu un fir de benzina cu orice magaoaie, ideea e doar sa ii intretii miscarea, daca ai un traseu de on-off la acceleratie e cam belea.

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La masa agregatului si capacitatea motorului (care nici nu vreun model de mare randament) este IMPOSIBIL sa consume 14l/100, mai ales daca functioneaza pe loc si mai e si abuzat. Daca vrei consum mic nu iei un camion V8, daca vrei performanta nu mergi pe motor de 0.9. Dar noua ne place sa ne laudam cu roaba de 1.2 si 80 ponei care "merge 200 si mai are pedala" si cu petrolierul de 5000cmc care consuma cat un turism de 1.5t si 150cp. Fizica insa se incapataneaza sa se opuna :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La masa agregatului si capacitatea motorului (care nici nu vreun model de mare randament) este IMPOSIBIL sa consume 14l/100, mai ales daca functioneaza pe loc si mai e si abuzat. Daca vrei consum mic nu iei un camion V8, daca vrei performanta nu mergi pe motor de 0.9. Dar noua ne place sa ne laudam cu roaba de 1.2 si 80 ponei care "merge 200 si mai are pedala" si cu petrolierul de 5000cmc care consuma cat un turism de 1.5t si 150cp. Fizica insa se incapataneaza sa se opuna :D

 

Un pickup extracab de generatie mai veche nu e cea mai grea masina. Si din ce am inteles, Ford sta bine la capitolul fuel efficiency.

 

Uite ce zice cartea. Daca dansa minte, mint si eu.

 

post-25807-0-89257400-1493326468_thumb.jpg

 

Deci pentru motorul de 4.0, consumul minim care apare acolo e 21 mpg, deci in jur de 11 pentru varianta 4x2 cu cutie manuala.

Eu mi-am bugetat consum mediu 20 la suta pe benzina, deci nu-i bai. Ce e sub, e bonus. Si gazu la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cat e mai mare capacitata motorului cu atat e mai mare randamentul lui (pentru o tehnologie anume). Nu am dece sa laud agregatele alea - erau inchiriate. Un single cab 4x2 nu e greu deloc. Incarcat cu chestii usoare (desi bena era plina nu aduna oete 200 kile - deh telecom stuff). Un motor dimensionat corect pt asta poate fi mai eficient decat unul subdimensionat

 

In configuratia asta driftul poate parea un abuz dar este o chestie absolut naturala

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce putin consuma camioanele astea. Au consum mai bun pe autostrada decat un banal Focus cu 1.8 125 cp. Eu la 140 Km/h nu scot medie sub 7.5 pe benzina si 9.5 pe gaz. Trebuie sa fac o vizita la mecanic, sau sa imi iau si eu un camion cu 4.0

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numa' frecarile din v8 ala consuma cat produce un 0.9! Relax ca am avut si masini cu cilindri multi si mari, unele chiar f misto dar, sa fim seriosi, consumul nu e atuul lor.

La viteza constanta pe autostrada (daca e la vale, bate vantul din spate si ridici velele) poate consuma mai putin decat Focusul, abuzat (sau driftuit librr consimtit) + functionat pe post de generator eu nu halesc cifrele enuntate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...