xt600 Postat August 11, 2013 Share Postat August 11, 2013 (editat) Salutare. Am cateva probleme ciudate si va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi. 1. Am un XT 600 care pana acum ceva timp pornea foarte usor la buton. La un moment dat pornirea a inceput sa fie foarte dificila. Practic pentru a porni motorul trebuia sa invart electromotorul 1 minut si sa trag de acceleratie (facea mai rau decat toamna cand era frig afara...chiar si atunci pornea repede~ 5 secunde) "Punctul culminant" a fost cand am consumat bateria fara a reusi sa pornesc motorul. Carburatorul a fost reglat si curatat in aprilie si de curand a mai reglat un mecanic aerul in speranta ca rezolvam problema pornirii. Care ar putea fi motivul? 2. Tot in perioada asta am reusit un consum record de 10l/100km. E adevarat ca am reglat turatia destul de sus la relanti si ca am mers prin oras, dar totusi... Chiar si inainte aveam un consum de ~7-8l/100km Ce ar putea cauza un consum atat de mare? Consumul de 7-8 l este exagerat chiar si in cele mai dure conditii de exploatare, iar 10 l este deja un "record" greu de egalat. XT600 are un consum mediu cuprins undeva intre 4-5 l. Cu un reglaj extrem de economicos, al carburatorului, poti sa il duci in jurul a 4 l, consum mediu. Dupa umila mea parere (nu sunt specialist, dar am si eu acelasi model, astfel ca ii mai cunosc cat de cat simptomele), problema este la carburator. Nu stiu cum l-ai reglat, probabil ai lasat acele ridicate la maxim sau pot fi probleme cu jiglerele.. vezi poate ai uitat sa montezi vreunul, cand ai desfacut ultima data carburatorul. Tot de la carburator ti s-ar putea trage si dificultatile la pornire. Pentru problemele de pornire mai poti verifica: racordurile acelea de cauciuc dintre carburator si cilindru(carburetor joint). Daca sunt crapate, trage aer fals si motorul se opreste cand nu este in sarcina; verifica filtrul de aer, sa nu fie imbibat cu ulei (daca din diverse motive, nivelul uleiului in motor este prea ridicat, surplusul este evacuat pe orificiul de epurare a gazelor, care se afla in airbox) De asemenea, pentru ca in mod sigur ai inecat motorul, incercand sa il pornesti, trebuie sa scoti bujia sa o cureti/inlocuiesti si sa scoti benzina din cilindru. In acest sens, dai de 2-3 ori la demaror fara bujie. Spor! P.S. Chiar si la temperaturi mai scazute, unui motor de XT bine reglat si cu ulei adecvat, nu ii trebuie 5 secunde ca sa porneasca. Editat August 11, 2013 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 11, 2013 Share Postat August 11, 2013 (editat) Salutare. Am cateva probleme ciudate si va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi. 1. Am un XT 600 care pana acum ceva timp pornea foarte usor la buton. La un moment dat pornirea a inceput sa fie foarte dificila. Practic pentru a porni motorul trebuia sa invart electromotorul 1 minut si sa trag de acceleratie (facea mai rau decat toamna cand era frig afara...chiar si atunci pornea repede~ 5 secunde) "Punctul culminant" a fost cand am consumat bateria fara a reusi sa pornesc motorul. Carburatorul a fost reglat si curatat in aprilie si de curand a mai reglat un mecanic aerul in speranta ca rezolvam problema pornirii. Care ar putea fi motivul? 2. Tot in perioada asta am reusit un consum record de 10l/100km. E adevarat ca am reglat turatia destul de sus la relanti si ca am mers prin oras, dar totusi... Chiar si inainte aveam un consum de ~7-8l/100km Ce ar putea cauza un consum atat de mare? daca membranele si jocul supapelor sun ok, cobori acele de dozaj cate o treapta sau 2 (2 nu este indicat, dar la consum de 8% cred ca poti) . Probabil cel care a vrut sa faca asta a executat operatiunea in sens invers, agravand lucrurile. Daca pornirea ramane greoaie la 2,5 rotatii ale surubului , ai putea face ajustari +/- in timpul functionarii la relanti (de la surubul de amestec, nu de la clapeta de acceleratie) astfel ca turatia sa creasca putin Editat August 11, 2013 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achilles Postat August 11, 2013 Share Postat August 11, 2013 xt660, yuk multumesc pentru sfaturi. Racordurile de cauciuc sunt noi (din primavara), cele vechi fiind crapate. Bujia si filtru de aer au fost schimbate tot atunci. Logic din ce ati spus problema ar fi de la carburator. Voi incerca totusi prima data cu alta bujie. Consumul il urmaresc saptamanal si la un moment dat m-am gandit ca poate curge pe undeva benzina, dar nu am gasit pete sub motor. Ce locuri ar fi de urmarit pe unde ar putea pierde benzina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat August 12, 2013 Share Postat August 12, 2013 (editat) Ma gandesc sa nu ai probleme cu flotorul, astfel ca iti creste nivelul in carburator, peste limita si refuleaza in cilindru si de aici in carter... Verifica, asa cum ti-am spus, starea filtrului de aer.. Daca este ud, inseamna ca ti-a patruns benzina in ulei. Motorul nu porneste, daca filtrul de aer este "inecat" in ulei amestecat cu benzina... xt660, yuk multumesc pentru sfaturi. Racordurile de cauciuc sunt noi (din primavara), cele vechi fiind crapate. Bujia si filtru de aer au fost schimbate tot atunci. Logic din ce ati spus problema ar fi de la carburator. Voi incerca totusi prima data cu alta bujie. Consumul il urmaresc saptamanal si la un moment dat m-am gandit ca poate curge pe undeva benzina, dar nu am gasit pete Editat August 12, 2013 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 12, 2013 Share Postat August 12, 2013 Daca nivelul creste prea mult, benzina va refula afara printr-o gaurica speciala din carburator. Nu v-a ajunge niciodata in galeria de admisie - cilindru - carter. Filtrul de aer poate fi imbibat in ulei de la epuratorul de gaze, sau pur si simplu prea imbacsit cu mizerie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat August 12, 2013 Share Postat August 12, 2013 Tocmai de asta spun. Ceva este in neregula la carburator. Omul spune ca nu a gasit pete sub motor, iar pe de alta parte, problemele la pornire sunt asociate cu un consum exagerat. Singura explicatie logica care imi vine in minte este aceea ca surplusul de benzina s-ar putea scurge in motor, caz in care amestecul de ulei si benzina va fi aruncat afara prin epuratorul de gaze. Sunt patit in sensul asta. Am lasat motorul intr-o curte, pe teren moale, fara sa asigur talpa cricului, lasat robinetul deschis, motorul a cazut si a zacut vreo 24 de ore neridicat. Nu am putut sa il mai pornesc, decat dupa ce am scos filtrul de aer si benzina din capul pistonului. Pe orificiul de epurare a gazelor iesea supa de ulei cu benzina, ca din aspersor. La schimbul de ulei, am scos din motor vreo 6 litri jumate de zeama... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achilles Postat August 12, 2013 Share Postat August 12, 2013 Multumesc din nou pentru sfaturi. Tot discutam de carburator, daca are cineva unul de vanzare sa-mi dea un mesaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 13, 2013 Share Postat August 13, 2013 (editat) . Ce locuri ar fi de urmarit pe unde ar putea pierde benzina? de cand am gasit rezervorul gol ,m-am obisnuit sa inchid robinetul de fiecare data. Nu am gasit urme s-au scurgeri , probabil cuiul scapa atat de putin incat se evapora inainte sa ajunga pe pardosea. Benzina nu curge in cilindru, are carburatorul are preaplin. Daca bujia este afumata, clar trebuie sa cobori acele de dozaj. La tenere poti cobora acul carburatorului principal fara sa scoti carburatorul din flanse, insa riscul sa pierzi piese minuscule este major PS- consumul il urmaresti punand km la 0 cand faci plinul ... calcule intre 2 plinuri Editat August 13, 2013 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 13, 2013 Share Postat August 13, 2013 Tocmai de asta spun. Ceva este in neregula la carburator. Omul spune ca nu a gasit pete sub motor, iar pe de alta parte, problemele la pornire sunt asociate cu un consum exagerat. Singura explicatie logica care imi vine in minte este aceea ca surplusul de benzina s-ar putea scurge in motor, caz in care amestecul de ulei si benzina va fi aruncat afara prin epuratorul de gaze. Sunt patit in sensul asta. Am lasat motorul intr-o curte, pe teren moale, fara sa asigur talpa cricului, lasat robinetul deschis, motorul a cazut si a zacut vreo 24 de ore neridicat. Nu am putut sa il mai pornesc, decat dupa ce am scos filtrul de aer si benzina din capul pistonului. Pe orificiul de epurare a gazelor iesea supa de ulei cu benzina, ca din aspersor. La schimbul de ulei, am scos din motor vreo 6 litri jumate de zeama... Cu alte cuvinte, poate omul isi parcheaza mobra la orizontala si de aici problemele lui cu pornitul ci consumul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achilles Postat August 16, 2013 Share Postat August 16, 2013 Am desfacut filtru de aer si am descoperit putina benzina si banuiesc, dar nu sunt sigur, f putin ulei. E posibil din cauza asta sa am porniri grele si consum mare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 16, 2013 Share Postat August 16, 2013 daca nu ai rasturnat mobra nu prea are cum sa ajunga benzina in airbox, eventual rateuri (probabil ai vazut ulei amestecat cu apa/condens; trebuie sa scoti dopul si sa golesti furtunul), ar putea ajunge daca pe furtunul de preaplin al carburatorului ar fi fost montat accidental un dop. Furtunele de scurgere de la airbox (unul inainte , unul dupa filtru) au / trebuie sa aiba dop etans pentru a nu influenta depresiunea din airbox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 (editat) Un blog incredibil de bun, al unui individ din Brazilia ce a reconditionat din temelii un XT6000 3 TB. Respectivul a fotografiat si filmat toti pasii proiectului, dar, cel mai important, explicat pe blogul lui incredibil de bine multe procese tehnice ce au loc in motocicleta. Sper ca unora dintre voi sa va fie util, informatia putand-o citi lejer cu Google Translate: http://xt6003tbemreforma.blogspot.ro/a Intre timp, tocmai ce am luat Tenerica de la mecanic, unde i-a fost demontata instalatia xenox, i-au fost montate Philips Xtreme (cate un bec pe fiecare faza) si schimbat uleiul. Ne pregatim deja pentru intalnirea nationala a posesorilor de XT, Tenere si SuperTenere ce va avea loc week-end-ul urmator: http://www.tenereclub.ro/index.php?p=forum&s_id=43 https://www.facebook.com/events/395762053876014/ Sper sa ne vedem cat mai multi acolo. All the best! P.s. - Dintre posesorii de XT cu pornire la pedala are vreunul pe acasa, de vanzare, piesa din poza de mai jos. Este vorba de platbanda aceea curbata care sustine/fixeaza cablul decompresorului. Este singura ce imi mai lipseste pentru a putea monta pornirea la pedala. Editat August 22, 2013 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 ! P.s. - Dintre posesorii de XT cu pornire la pedala are vreunul pe acasa, de vanzare, piesa din poza de mai jos. Este vorba de platbanda aceea curbata care sustine/fixeaza cablul decompresorului. Este singura ce imi mai lipseste pentru a putea monta pornirea la pedala. lIm9d.jpg suna-l pe asta ! http://www.tenereclub.ro/index.php?p=forum&s_id=20&t_id=1066&s=1 este la SB, in drumul tau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aragon Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 (editat) Am si eu o nelamurire ce dimesiune are discul de fata yamah xtz 660 modelu 90 -95 . eu la xt stiu ca e 267 parca atata scrie si in carte si am pus o data o roata de xtz 660 si venea la fix acuma caut sa cumpar disc de xtz 660 si vad la dimensiuni 280 parca sau ceva de genu . imi trebe sa pun o roata de xtz660 xt 600 an 93 Editat August 26, 2013 de Aragon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 Am si eu o nelamurire ce dimesiune are discul de fata yamah xtz 660 modelu 90 -95 . eu la xt stiu ca e 267 parca atata scrie si in carte si am pus o data o roata de xtz 660 si venea la fix acuma caut sa cumpar disc de xtz 660 si vad la dimensiuni 280 parca sau ceva de genu . imi trebe sa pun o roata de xtz660 xt 600 an 93 Da, discul frana fata la XT600 E este 267. La XTZ 660 este de 282. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LCA Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 aveam eu xt 600 3tb si mi-am cumparat roti de xtz 660 si discul fata era mai mare la roata de xtz, dar am vandut rotile unui prieten cu xt 600 de prin 98 si la modelul ala e la fel discul si cred ca e la fel si pana in 2003 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 (editat) aveam eu xt 600 3tb si mi-am cumparat roti de xtz 660 si discul fata era mai mare la roata de xtz, dar am vandut rotile unui prieten cu xt 600 de prin 98 si la modelul ala e la fel discul si cred ca e la fel si pana in 2003 . De la modelul cu facelift (cred ca 95 sau 96) au marit diametrul discului de frana pe fata la dimensiunea discului de pe XTZ. Editat August 26, 2013 de Alexandru Mos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 aveam eu xt 600 3tb si mi-am cumparat roti de xtz 660 si discul fata era mai mare la roata de xtz, dar am vandut rotile unui prieten cu xt 600 de prin 98 si la modelul ala e la fel discul si cred ca e la fel si pana in 2003 . Corect! Mea culpa.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aragon Postat August 27, 2013 Share Postat August 27, 2013 Dar parca butucul e accelasi adica merge si discul de diametru 267 ? nu mai stiu sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat August 27, 2013 Share Postat August 27, 2013 Da, in afara de disc totul este identic. Prinderile discului sunt aceleasi. Am atasat un tabel cu motocicletele la care a fost folosit tipul ala de disc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 29, 2013 Share Postat August 29, 2013 daca discul difera, atunci si suportul etrierului difera Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aragon Postat August 29, 2013 Share Postat August 29, 2013 Poi da dar parca difera doar la diametrul exterior la pridnderi merge sa pui disc de xt 600 pe roata de xtz 660 ., dar nu e buba aia ca support pentru etrier se poate face si ma cam tenteaza sa pun discul de xtz 660 pentru o frana mai buna . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Mihasan Postat Septembrie 4, 2013 Share Postat Septembrie 4, 2013 Nu sunt sigur daca aici e locul intrebarii mele, parca era un thread dedicat 660z insa nu reusesc sa il gasesc. Sunt posesori de 660z ce au avut inainte F650GS? Ma intereseaza o comparatie intre cele doua mobre, in special legat de comfortul pasagerului (seaua pasager de pe 660z pare mai mica decat pe F650, asa e?) si capacitatea de a cara bagaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Septembrie 4, 2013 Share Postat Septembrie 4, 2013 User-ul Adi Torpan. A scris cateva randuri pe tema asta, aici:/index.php?/topic/700877-albania-offroad-adventure/ Cred ca cele mai concrete raspunsuri, respectiv topicuri pe tema asta le vei gasi pe advrider.com. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 4, 2013 Share Postat Septembrie 4, 2013 Nu sunt sigur daca aici e locul intrebarii mele, parca era un thread dedicat 660z insa nu reusesc sa il gasesc. cred ca l-a sters vreun moderator ori ceva de genul... era, da... nu mai e... Ah, gasit... l-a mutat vreun disperat la "Motoreta mea"... /index.php?/topic/585881-yamaha-xt-660-z-tenere-2008/ Ba nu... asta e mai vechi... era unul mai dezvoltat - nu mai e... multimim echipei de moderatori. Rezolvat... tehnic esti pe topicul care trebuie... le-a amestecat cineva complet... xt660z > 2008 e tot aici acum. Inteligenta moderatoare, asta e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.