Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator Adrian

Arunc si eu o pastila, la posesorii de XT:

 

pt cineva care vrea o mobra (o a doua mobra) pt putin offroad/forestier, etc, dar care sa fie usoara, sa consume f putin, sa fie fiabila,sa suporte si pasager (decent), ce recomandati de la XT?

am pus ochii pe XT 600E (1991+), are vreo 155 kg, si pare candidatul ideal


discutam cu un amic care spunea ca nu e o idee asa buna pt ca e racita pe aer si o sa am probleme vara, mai ales pe offroad, unde racirea n-o sa fie prea eficienta?

voi,in calitate de posesori,ce parere aveti?

Am vazut pe bikeshop un XT 660 R, superb, 2006, la vreo 2300 eur, imi place foarte mult cum arata, dar am inteles ca au niste bube la sistemul de injectie (ceea ce nu-i acceptabil pt o motoreta 2004+). Probabil se rezolva cu resoftare (alta harta).

Insa ce ma dezamageste teribil la XT 660 R este masa ei la gol raportata la motorizarea pe care o are si la faptul ca e totusi o mobra off-road..

Masa nu ma deranjeaza neaparat raportata la putere, pt ca puterea e ultimul aspect care ma intereseaza, insa nu-mi place ca este prea grea pt categoria ei. (in timp ce un KTM 690 enduro ,din aceeasi clasa, are 138 kg..)

 


XT600E ma atrage pt ca-i mai ieftin si mai usor (si daca o dai de pamant,nu e ca si cum strici cine stie ce carene)...


Merita sa ma gandesc la un XT600E?

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti un XT de 600, ca daca avea probleme cu racirea nu-l scoteau pe piata si nici nu videau motociclete cu acelasi motor de pe la inceputul anilor '80 pana in 2003. Pt. offroad usor racirea pe aer face fata foarte bine.

 

Btw, de ce probleme la injectie ai auzit la XT 660R ?

 

Si nu prea poti compara XT-ul cu 690-ul. XT-ul a fost gandit ca un all-arounder care poate si enduro "usor", iar KTM-ul este gandit pt offroad mai serios. Plus ca XT-ul era deja pe piata de vreo 5 ani cand a fost lansat 690-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Enduro n-am incercat, dar prin oras cu XT-ul (600E din 1990), n-am avut niciodata treaba cu racirea pe aer. E un motor bun. Insa, ca sa il bagi la off-road, gandeste-te mai bine. Are 170kg. Il poti ridica singur, dar ca sa-l manevrezi pe coclauri e cam dificil (cand iti fuge spatele sau il scapi intr-o parte).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Ia-ti un XT de 600, ca daca avea probleme cu racirea nu-l scoteau pe piata si nici nu videau motociclete cu acelasi motor de pe la inceputul anilor '80 pana in 2003. Pt. offroad usor racirea pe aer face fata foarte bine.

 

La asta m-am gandit si eu, ca din moment ce a rezistat atat pe piata si e laudat, n-avea cum sa fie fail..

 

Btw, de ce probleme la injectie ai auzit la XT 660R ?

 

The SOHC, 659cc single of the Yamaha XT660 claims a decent 48bhp, with another 5bhp to come (and a decent weight-saving) simply by ditching the oh-so heavy dual cans and their catalysers for a single silencer. Sadly, though, the Yamaha XT660's fuel injection is very poor, spoiling the low speed performance with a strange surging that has no place in the modern biking world.

 

(si nu am citit-o doar intr-un loc. de obicei caut mai multe surse si ma documentez, nu iau de buna prima parere..

 

Si nu prea poti compara XT-ul cu 690-ul. XT-ul a fost gandit ca un all-arounder care poate si enduro "usor", iar KTM-ul este gandit pt offroad mai serios. Plus ca XT-ul era deja pe piata de vreo 5 ani cand a fost lansat 690-ul.

 

corect. dar comparam XT 660 R 2008-2013 cu KTM 690... nu comparam un XT vechi,antic,cu KTM 690 :)

 

Oricum KTM ul e si o idee mai scump, dar se gaseste si in 4000 eur. Aproape in aceeasi bani cu un XT 660 R din acelasi an.

 

orice ai spune, 660 ul e submotorizat si prea greu,raportat la concurenta.. (parerea mea)

 

Enduro n-am incercat, dar prin oras cu XT-ul (600E din 1990), n-am avut niciodata treaba cu racirea pe aer. E un motor bun. Insa, ca sa il bagi la off-road, gandeste-te mai bine. Are 170kg. Il poti ridica singur, dar ca sa-l manevrezi pe coclauri e cam dificil (cand iti fuge spatele sau il scapi intr-o parte).

 

Voi,ca si posesori de XT poate (de fapt sigur) sunteti mai bine informati,dar eu totusi am citit ca XT 600E are 155 kg . La plin are 170, dar la gol are 155.

 

Cand zic off road ,nu va imaginati ore in sir de nebunii pe coclauri si sarit trambuline......ci doar sa merg pe ici si colo,pe forestiere, pe drumuri proaste, printre copaci, pe camp etc...

 

Si exact cum ai spus,de aia mi-e frica de greutate mare, ca atunci cand lucrurile degenereaza, sa nu-l scap de sub control...pt ca am zero experienta cu caprele astea (avand vitezana) si de aia vreau una cat mai usoara, ca iarta mai multe...

 

XT 660 R ul fiind si mai greu ca XT 600 E ul.......deja-mi fac probleme......

 

Oricum, un XT 600 E , de 8-9 sute de eur,daca-l scapi jos pe pamant, nu-i panica, nu i capat de tara.......oricum pt asta-s facute...sa ia usor mici abuzuri.... nu?

 

Oricum ms pt informatii so far celor care ati raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

The SOHC, 659cc single of the Yamaha XT660 claims a decent 48bhp, with another 5bhp to come (and a decent weight-saving) simply by ditching the oh-so heavy dual cans and their catalysers for a single silencer. Sadly, though, the Yamaha XT660's fuel injection is very poor, spoiling the low speed performance with a strange surging that has no place in the modern biking world.

 

(si nu am citit-o doar intr-un loc. de obicei caut mai multe surse si ma documentez, nu iau de buna prima parere..

 

Ma gandeam ca sunt probleme in echiparea standard. Cred ca se rezolva cu alta harta de injectie dar adauga costuri suplimentare. Intrebam ca si eu caut sa-mi cumpar un motor, si XT 660R ('04-06) ii oarecum pe lista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Ma gandeam ca sunt probleme in echiparea standard. Cred ca se rezolva cu alta harta de injectie dar adauga costuri suplimentare. Intrebam ca si eu caut sa-mi cumpar un motor, si XT 660R ('04-06) ii oarecum pe lista.

 

Da, cam asta se vehiculeaza...ca se rezolva prin alta harta (dar cum ai zis si tu,costuri suplimentare).

 

daca vrei XT 660 R, asta l-am gasit la un pret misto: http://bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-yamaha-xt%20660%20r-din-2006-550348.html

arata bine,pare intretinut si nu e inmatriculat.

 

As trece si peste hiba cu injectia,dar greutatea aia la gol de 170 kg ma termina psihic......are cu 15 kg mai putin ca RSV meu :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect. dar comparam XT 660 R 2008-2013 cu KTM 690... nu comparam un XT vechi,antic,cu KTM 690 :)

 

Oricum KTM ul e si o idee mai scump, dar se gaseste si in 4000 eur. Aproape in aceeasi bani cu un XT 660 R din acelasi an.

 

orice ai spune, 660 ul e submotorizat si prea greu,raportat la concurenta.. (parerea mea)

 

Eu vad XT 660-ul un motor destul de stradal. In 2004, cand a fost lansat XT-ul, LC4-le avea 149kg. Iar XT-ul 165kg. Eu le vad 2 motoare destul de diferite. Pentru mine XT 660-ul ii mai apropiat de Transalp decat de un dirt bike. LC4 e invers.

Si eu ma gandesc la un 660, dar intai trebuie sa testez daca incap bine pe el cu pasagera.

 

LE. Nu o sa-l iau din tara si nu inca. Intai trebuie sa ma stabilesc mai la vest.

Editat de Alexandru Mos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XT 660R nu e tocmai conceput pt enduro. Priviti tevile de esapament cum vin pe sub motor, de ex. E conceput pt fatzaiala prin oras si oarece drumuri de tara, pt navetisti. In Grecia e foarte apreciata pt ca nu toate stradutele din orase sau ulitele din sate le permit utilizarea de scutere sau sport-touring-uri. Pt enduro-touring Yamaha are XT 660Z (scut, rezervor mare, fairing) si pt enduro are seria WR (250R pt soft enduro si comuting si WR-F pt enduro).



LE. Nu o sa-l iau din tara si nu inca. Intai trebuie sa ma stabilesc mai la vest.

 

Mai la vest s-ar putea sa uiti de partea de enduro. Incearca un far-west daca vrei sa iesi off the road.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai la vest s-ar putea sa uiti de partea de enduro. Incearca un far-west daca vrei sa iesi off the road.

 

In prima faza o sa incerc in UK si daca nu-mi place, o intind spre far-west. Prin UK se mai poate iesi de pe asfalt, desi vreau sa fac mai mult touring in sezoanele urmatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

The SOHC, 659cc single of the Yamaha XT660 claims a decent 48bhp, with another 5bhp to come (and a decent weight-saving) simply by ditching the oh-so heavy dual cans and their catalysers for a single silencer. Sadly, though, the Yamaha XT660's fuel injection is very poor, spoiling the low speed performance with a strange surging that has no place in the modern biking world.

 

(si nu am citit-o doar intr-un loc. de obicei caut mai multe surse si ma documentez, nu iau de buna prima parere..

 

din ce stiu, injectia s-a rezolvat pe R si X dupa ce s-a lansat Z-ul. faza cu 5cp extra doar din tobe… cred ca-i mit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XT-ul meu are bare de protectie montate (asa l.am cumparat). L.am scapat de vreo 11 ori de cand il am (scapat, nu cazut) si nu are nicio zgarietura. Pur si simplu i.am dat un strat de spray la bara si ca nou.

 

As mai mentiona un lucru. Motorul asta pare sa fie slab, avand doar 40cai (al meu) raportat la 170kg(wet), dar chiar nu e. Are forta si cuplu mare. De multe ori la semafor cand sunt grabit imi ridica putin fata fara sa vreau. Motorul e foarte nervors, iar pana la 110-120 urca foarte bine.

 

Si intr.adevar, tinde sa fie un all-rounder. E foarte comfortabil, desi e monocilindru, in mers parca nu se simt vibratile si nici ambreiajul ala tare. Eu sunt multumit de ea, e incredibil de usor de manevrat prin oras, numai ca papa pe masura.

Editat de AfXv237
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

XT 660R nu e tocmai conceput pt enduro. Priviti tevile de esapament cum vin pe sub motor, de ex. E conceput pt fatzaiala prin oras si oarece drumuri de tara, pt navetisti. In Grecia e foarte apreciata pt ca nu toate stradutele din orase sau ulitele din sate le permit utilizarea de scutere sau sport-touring-uri. Pt enduro-touring Yamaha are XT 660Z (scut, rezervor mare, fairing) si pt enduro are seria WR (250R pt soft enduro si comuting si WR-F pt enduro).

 

Asta ma dispera la ei. Mi se parea normal ca XT 660 R sa fie ok pt enduro. Pt fataiala in oras si drumuri de tara, XT 660 X ar face fata cu brio. Iar XTZ ul pt calatorit si confort sporit (fata de R si X).

 

La KTM imi place cum au etajate modelele, ai KTM 690 Enduro, pt enduro/offroad, drumuri proaste, etc. Ai 690 SM , SMC, SMR (cu roti turnate, roti spitate, cum vrea muschiu tau), si mai ai si 690 Duke, un naked de oras, foarte fasnet...

 

Iar pt enduro mai hardcore ai 525, 450, si alte cc uri mai mici (atat enduro cat si supermoto)...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

As zice ca vechiul XT 600 e mai enduro decat XT 660, in ciuda racirii cu aer.

 

Total de-acord. De aia ma si gandesc la el. Nu doar ca e mai ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia linistit un XT 600E in mintile lui si nu o sa iti para rau. Are un motor simplu, overbuilt, la care nu prea are ce sa se strice si care duce multe. In legatura cu racirea pe aer, nu ai motive de ingrijorare, motoarele astea sunt gandite sa functioneze la regimuri mai "fierbinti". Eu vad racirea cu aer, un avantaj pentru un motor enduro-turing/adventure, pentru ca nu mai ai grija instalatiei de racire, plus ca si greutatea este mai mica. Cu motoarele din seria XT s-a facut Dakarul, s-au traversat deserturi, etc.. Ii bagi un ulei care sa nu se faca supa, in zilele calduroase (eu de pilda ii bag un 10W50) si in mod normal nu ai de ce sa iti faci griji, avand in vedere felul in care vrei sa il folosesti. Ar mai fi si varianta enduro, Yamaha 600 TT, care are acelasi motor cu XT600, dar cicilistica este conceputa pentru off road propriuzis. Este mai usoara, decat XT 600, dar saua este ceva mai inalta, mai ingusta si mai.. incomoda. Merita luata in consideratie.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Adrian

Cum deja vad ca te-ai documentat si cum au spus si ceilalti xt 600 este mai enduro - greutate, rutarea galeriilor. XT660 e mai greu si modificarea galeriilor 2 in 1 ca pret este cam cat un XT600. Si decat sa faci asta mai bine iei din prima altceva KTM 690.

Mie mi-a cedat pompa de apa, la xt600 nu vei avea aceasta problema. Injectia, racirea pe lichid, displayul electronic (fara turometru) sunt singurele adaugiri aduse modelului. Cu XT-ul Yamaha a urmat trendul stradal pentru aceste motociclete cum au facut si ceilalti producatori - fiind motociclete mai putin off si mai grele.

XT 600 se poate face usor si SM.

XT660 vine in doua versiuni dar nu exceleaza nici R-ul nici X-ul fiecare in categoria sa comparativ cu alte motoare concurente.

Daca e suficient de enduro XT600 si nu vrei mai mult (wr250, wr450/KTM) important e sa gasesti unul bun in care sa nu bagi bani cat sa-i dublezi valoarea (discuri frane, amortizor, lant, cauciucuri).

Editat de lostheaven
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

xt600 & lostheaven ati punctat f bine... cam asa e..

 

xt600 e arhisuficient de offorad pt mine,nu vreau wr,etc

 

si da, daca iau unu vreau sa casc ochii,sa nu dau 70% din suma data pe el,ulterior,pe discuri/etrieri/amortizor/ alte cacao.turi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Pe mine ma amuza o treaba: Adrian vrea de fapt sa faca touring si sa nu fie strict limitat la asfalt. Pentru asta e ok si un allrounder, de fapt, dar faza e ca se va plictisi groaznic de monocilindru, in mai putin de o luna. Apoi va vrea iar SV 650 N.

 

Eu nu inteleg de ce tot ai grija mea?

 

Uite mi s-a deschis apetitul / pofta nebuna dupa off road, pt ca am niste zone faine pe aici si vreau sa incerc asta (si nu doar sa raman cu incercatul)..

 

Daca as da RSV ul meu acum pe un SV 650? Da, pentru ca e mai usor si consuma mai putin si nu e atat de cocotat pasagerul,ca pe RSV.

 

Este SV 650 mobra pe care mi-o doresc? NU.

 

Optiunile imi sunt limitate de faptul ca detin deja o motocicleta care (financiar) este foarte prost cotata pe piata (raportat la ce performante si cum e echipata).

 

Deci nu prea as vrea sa vand RSV ul pe bani de nimic,adica pe romaneste nu as da un RSV pe un XT 600E din 2000, ma intelegi?

 

Daca as da RSV ul la un pret decent, as putea pune o diferenta pt un DL 650 V strom, pt un KTM 690 Enduro, pt o Aprilia Pegaso Strada 650. Dintre astea, probabil cel mai dificil mi-ar fi cu KTM ul, pe sosea, ca-i mai orientat spre off road.

 

Dar cum RSV ul nu se da si eu nu sunt dispus sa-l dau la bani de CBR F2, sunt fortat sa merg spre o a doua mobra, deci sunt limitat de bani,deci incerc sa aleg ceva cat mai bun de banii investiti. Gen un XT 600 E...

 

Partea proasta e ca nici nu gasesc unde sa probez un 650 (fie el bmw f650,fie pegaso,fie XT),nici un DL, nici KTM......

 

Daca as urca pe una si as face o tura de 5 km macar,mi-as face o idee mult mai apropiata vis a vis de care mi s-ar potrivi nevoilor/placerilor mele..

 

Deocamdata, dau doar din gura in functie de ce vad pe net si din ce citesc pe net...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea proasta e ca nici nu gasesc unde sa probez un 650 (fie el bmw f650,fie pegaso,fie XT),nici un DL, nici KTM......

 

[…]

 

Deocamdata, dau doar din gura in functie de ce vad pe net si din ce citesc pe net...

 

poate-s legate una de alta :) … ca alea de sus nu-s motoare atat de rare incat sa fie greu sa gasesti una sa testezi daca ai o viata cat de cat sociala in realitate.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Spre uimirea ta, uite nu prea am gasit pe cineva inca. Nici nu cunosc sincer persoane care sa detina modelele astea si in general sunt obisnuit cu oameni care asteapta mereu ceva in schimb.

Personal nu sunt dispus sa platesc bani ca sa testez o mobra 4-5 km. Atata timp cat las garantie motoreta mea,sau ce vrea el, ca sa se simta in siguranta, in rest nu sunt dispus sa platesc ''taxe'' de probat. Mie daca mi-ar cere cineva motorul ,motivand ca e interesat de model,daca mi-ar oferi o garantie ,i l-as da o tura scurta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...