Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Am studiat putin problema si vreau de asemenea sa va intreb si pe voi...vis a vis de temperatura de functionare a motoarelor racite cu aer.

 

spune cartea: la o temperatura ambianta de 28 grade, temperatura pe chiuloasa poate avea o temperatura cosiderata normala de 130 grade, pe cilindru in partea superioara de 120 grade iar temperatura uleiului 85 grade.

am facut niste masuratori ieri cu un terometru cu laser dar nu mai sunt 100% sigur de rezultate asa ca am sa retestez azi si revin cu informatii....

Voi din experienta voastra, daca ati testat...masurat...ce temperaturi atingeti la motor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Revin....am fost la nunta unui prieten si am facut coloana. Dupa circa 30 min de mers prin oras cu treapta 1a.....circa 140 grade 145 pe chiloasa

La intoarcere acasa cu motorul rulat prin oras (deci a mai avut ocazia sa bata vantul in el dupa episodul... nunta)

chiuloasa: 131

cilindru in partea de sus langa chiuloasa 115

ulei 85

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e, mos. Cu motoarele racite cu aer, dupa ce mergi in treapta 1-2 prin trafic sau urcari dificile, cand incepe sa se caleze te opresti si astepti juma de ora sa se mai raceasca. La raliuri gen Baja nai probleme d-astea. Cand incepe sa nu mai traga stii ca e pe cale sa se caleze. Am experimentat pe vremuri cu un MZ ETZ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A pus careva pinion de 14 dinti (in loc de 15) pe fata? Nu mai stiu pe unde am citit ca un pinion mai mic pe fata "mananca" patina mai repede. M-am gandit sa scad putin viteza pentru ca Tenere-ul are a II-a cam lunga si de multe ori mergand in gasca cu alte motoare sunt fortat sa merg ori in a I-a turat ori in a II-a subturat ca sa tin ritmul celorlalti in a II-a. Foarte mult nu vreau sa-i schimb raportul ca voi mai baga si drumuri lungi pe asfalt, dar daca reusesc sa-l fac sa traga in a II-a putin mai de jos sunt multumit. Vreau sa schimb pinionul din fata ca asta se uzeaza mult mai repede ca si cel de pe spate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mers ani de zile cu pinion de 14. Dupa ce am patit faza cu rosul patinei si atacarea basculei la KTM, m-am hotarat ca si la Tenere sa revin la 15 dinti pe fata (la KTM am revenit de la 12 la 13). Dar pe spate am trecut la 47 dinti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

u am mers ani de zile cu pinion de 14. Dupa ce am patit faza cu rosul patinei si atacarea basculei la KTM, m-am hotarat ca si la Tenere sa revin la 15 dinti pe fata (la KTM am revenit de la 12 la 13). Dar pe spate am trecut la 47 dinti.

 

47 / 15 = 3.13

45 / 14 = 3.21

45 / 15 = 3.00

 

De la 15-45 nu prea merita sa trec la 15-47 doar pentru raport... Diferenta este cam mica. Cred ca o sa ma risc totusi sa pun un pinion de 14 (am patina si bascula de schimb).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum adica nu merita doar pentru raport? Eu as zice ca e principalul motiv. Cu 14 m-am simtit extraordinar. Singurul dezavantaj era ca mestecam cam des in cutia de viteze si crestea consumul la drum lung. Cu 70-80 km/h aveam consum minim. Dar cu 90km/h acum am consum de 5 la configuratia 15/47. Dar incearca 14-le si vezi cum te coafeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum adica nu merita doar pentru raport? Eu as zice ca e principalul motiv. Cu 14 m-am simtit extraordinar. Singurul dezavantaj era ca mestecam cam des in cutia de viteze si crestea consumul la drum lung. Cu 70-80 km/h aveam consum minim. Dar cu 90km/h acum am consum de 5 la configuratia 15/47. Dar incearca 14-le si vezi cum te coafeaza.

 

Ma gandeam ca nu are sens sa cumpar pinioane noi (15-47) doar ca sa schimb raportul, diferenta fiind mica fata de 15-45. O sa pun unul de 14 si vad cum se misca. Exact asta caut, nu prea merg mult peste 90 km/h de obicei.

 

Am facut o simulare cu Gearing Commander:

* 14-45

1445.png

 

* 15-45

1545.png

 

De obice la drum intins merg pe la ~4000 ture in a V-a, nu ma deranjeaza 7-8 km/h in minus daca in a II-a o sa traga mai de jos putin.

Editat de Alexandru Mos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai intrebat daca a mai folosit cineva 14/45. Ti-am zis ca eu si mi-am expus si impresiile personale. Nu am asteptat sa mi se toceasca patina de tot. Acum e in stare destul de avansata de uzura. Esti hotarat sa-ti iei pinion de 14 asa ca nu-ti trebuie parerea nimanui. Pur si simplu monteaza pinionul si vezi daca iti place.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex eu tot ce pot sa iti spun este ca un dinte pe pinionul de atas este echivalentul a 3 pe spate...deci practic din 15 45 daca pui 14 45 ai putea la fel de bine sa te dai cu 15 48 si va fi la fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

crezi ca foaia cu 48 dinti necesita lungirea lantului ? ma refer la 110 zale; intinzatorul pare la jumatate cu kit standard. Vad ca acum nu este decat 47, dar cred ca erau si 48 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare ! imi spuneti si mie un mecanic bun in bucuresti sa ma duc si eu sa reglez carburatorul asta nenorocit ?? ca eu nu vreau sa ma bag sa l repar, imi este ca il stric. Numai bine!

nu este cel mai simplu carburator , dar reglajele sunt simple , practic nu are ce sa se deregleze, reglajele au rolul de a compensa uzura pieselor din carburator. Cand te duci la mecanic incalzeste bine motorul si opreste-l cand este turat , ca sa vada ala ce culoare are bujia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu-i iese din prima suna-ma! garnitura de cauciuc de la capac va fi cireasa de pe tort :)))))))))) daca o lasi de pe o zi pe alta se contracta la marimea normala, dar merge pusa si daca este dilatata, insa foarte greu

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@alex ....vroiam sa vin dar nu e$te timp :))))

@yuk.....am auzit ca este chinul de pe lume...m-am pregatit cu una nou nouta 6 euro + tva ...firar....un cauciuc de 1mm made in japan = multe beri :eek: .....acum la capac am jumate garnitura jumate silicon negru :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

salutare ! am o problemutza la motorul unui prieten si am zis sa intreb poate s-a mai intalnit cazul si merg direct la problema , pe scurt : a sarit lantul din mers ( mai exact siguranta ) a spart putin carena si a cazut pana la urma , insa s-ar putea sa fi fost vreun soc in cutie ? o smucitura ceva? pentru ca dupa eveniment nu mai apare neutral in bord. porneste doar cu cricul ridicat si ambreaj tras iar apoi poti lasa maneta si sta la relanti dar in momentul in care pui cricul se opreste. astept sugestii . multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

A lovit senzorul de neutru in zborul lui spre Rai.

Cel mai probabil a desfacut cablul / contactul.

In cel mai rau caz a lovit senzorul in plin si l-a rupt (cam greu de imaginat).

XT / XTZ au senzorul exact in zona despre care spui tu.

post-3763-0-01889900-1374019897_thumb.jpg

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...