Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

incalzesti,dai drumu' la ala din cadru, apoi la ala din cutie, desfaci filtrul, schimbi filtrul, strangi CU GRIJA suruburile, pui ulei semi fara sa te grabesti cantitativ cat cere manualul +/- filtru nou, infiletezi joja, faci cativa km, verifici,faci 1000km, verifici si completezi, faci 4000km, schimbi uleiul

:)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

incalzesti,dai drumu' la ala din cadru, apoi la ala din cutie, desfaci filtrul, schimbi filtrul, strangi CU GRIJA suruburile, pui ulei semi fara sa te grabesti cantitativ cat cere manualul +/- filtru nou, infiletezi joja, faci cativa km, verifici,faci 1000km, verifici si completezi, faci 4000km, schimbi uleiul

:)

multumesc , sper sa nu dau buleala:))

 

aa si inca ceva, a mea din cate imi amintesc nu are ulei in cadru :tomato: :tomato:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca TT-ul are rezervor de ulei dedicat. Pt ca ti-a fost lene sa cauti manualul mobrei, uite, am tradus eu din romana in engleza pt tine :D Poze nu-ti pun. Google translate:

 

Engine oil replacement (with oil filter replacement)
1. Warm up the engine for a few minutes.
2. Stop the engine. Place an oil pan under the
engine and remove the oil filler cap.
3. Remove the drain plug (1) and drain the
engine oil.
4. Remove two bolts (2) and O-ring of the oil
hose flange, and drain the oil from oil tank.
5. Remove the air bleed screw (3) attached to
the oil filter cover (4).
6. Wait until the oil has completely drained.
NOTE:
The oil filter cover is secured by three screws (5).
The lower one should be removed so that the filter
cavity will drain.



7. Remove the other filter cover screws and
remove the oil filter cover.
8. Remove the oil filter (6) and O-ring (7).
9. Inspect:
• All gaskets
• O-rings
Damaged ➔ Replace.
10. Reassemble:
• (New) filter cartridge
• Filter cover screw
• Oil filter cover bleeder screw
• Engine drain plug
• Oil tank hose
Fastening torques:
Drain plug (engine):
30 Nm (3.0 mkg)
Oil tank hose (flange):
10 Nm (1.0 mkg)
Filter cover screw:
10 Nm (1.0 mkg)
Oil filter cover bleeder screw:
5 Nm (0.5 mkg)

11. Fill:
• Oil tank

Recommended oil:
SAE20W40SE or SAE10W30SE
Refer to the chart for selection of
the oils suited to the atmospheric
temperature.
API Standard:
API SE, SF, SG or higher grade
Oil capacity:
Total:
3.0 litres
Periodic oil change:
2.4 litres
With oil filter change:
2.5 litres
• Do not put in any chemical additives or use
oils with a grade of CD (a) or higher.
• Be sure not to use oils labeled “ENERGY
CONSERVING II” (B) or higher. Engine oil
also lubricates the clutch and additives
could cause clutch slippage.
• Be sure no foreign material enters the
crankcase.
CAUTION:
12. Install:
• Oil tank cap
13. Check:
• Oil level
See section “ENGINE OIL LEVEL
CHECK”.
• Oil pressure
See section “ENGINE OIL PRESSURE
CHECK”.
• Oil leakage

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc man:D deja l-am schimbat . nu l-am cautat ca vroaim sa o duc la mecanic dar cum in " comuna" in care aveam motocicleta nu exista un mecanic sa ma ajute m-am gandit sa-l fac singur si totul s-a intamplat pe ultima suta de metri.totul a fost bine , am facut azi 300 de km dupa schimb merge brici !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e asa: am dat unui cunoscut in Iasi capacul cu statorul, electromotorul, comanda de pornire la buton, plus ce pinioane a vut nevoie si a reusit sa modifice un XT 600 de dinainte de '90 din kickstart in pornire la electromotor. Problema e ca porneste numai cu CDI-ul si releul de incarcare de pe un alt 3AJ din oras sau cu CDI-ul lui original numai daca motorul e cald. Intre timp eu am vandut tot ce aveam pe electric in tara si nu mai am cum sa-l ajut sa-si termine modificarea. Intrebarea: Ar porni cu CDI si releu de incarcare de la XT 600 E cu pornire la electromotor (sau XTZ 660)? Si daca da, care vinde?

Editat de mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ca nu i-am facut eu modificarea, nici nu ma pricep asa bine. Poti elabora te rog, sa stiu ce sa-l intreb pe nea' care i-a facut? (mecanic amator)

Editat de mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si XT600 are d-ala pe cablu. Schimba-i si axa cu came de la un XT cu demaror. Nu XTZ ca asta are 5 came. Sau doar pinionul de pe axa, daca se potriveste.

Apropos, cand zici ca nu porneste, de fapt invarte greu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrebat, cu cdi-ul lui invarte la fel (nu mai greu) insa are scanteia slaba. Daca pune cdi-ul de 3AJ o ia din prima. Dupa ce se incalzeste motorul, daca schimba din nou cu cdi-ul original, porneste la cald. Cum se raceste motorul, nu mai porneste cu cdi-ul original.

 

Nu pricep ce legatura are pinionul de pe axa cu came, dar modelul lui intr-adevar are decompresor automat (cablu pe partea dreapta a motorului). Eu la 3AJ nu am avut acel cablu pe partea dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca a eliminat pedala de pornire, cum se mai face acum decompresarea la pornirea motorului? La XTZ si probabil si la XT-urile cu demaror, pinionul de pe axa cu came contine un decompresor centrifugal. O fi si ceva electric, curent insuficient la CDI la pornire, dar si eliminarea decompresarii duce la pornire greoaie, sau absenta.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu a eliminat pedala de pornire si nici nu s-a umblat la decompresorul lui; capacul dreapta, kickstarterul, cablul si chiulasa sunt la locul lor. S-a schimbat doar pe partea stanga, jumatate de carter de la motorul meu cu tot ce e inauntru si electromotor deasupra (carterul lui nu avea prindere de electromotor) + capacul din stanga cu stator. Deci a ramas sistemul automat de decompresie, electromotorul invarte normal dar nu porneste decat la cald. / la rece, cu cdi si releu de 3AJ porneste la sfert.

 

Revin cu intrebarea: CDI-urile si releurile de incarcare de xtz 660 / xt 600 e (cu pornire la buton) au aceleasi "proprietati" ca cele de 3AJ? Nu stiu unde sa caut chestia asta ca sa nu comand de pe net aiurea.

Editat de mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decompresorul ala automat actioneaza numai cand dai la pedala. E legat de pedala de pornire. Cand dai la buton, nu mai actioneaza. Deci....

Poti sa te uiti pe oemmotorparts la codurile componentelor ca sa vezi diferentele. Sau pe orice pdf cu scheme explodate "Yamaha XT600 parts", etc. Se gasesc pe net cu duiumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam fain, eu inca mai am chiulasa, axul cu came si capacul de 3AJ, am sa incerc sa le pun la el poate se rezolva problema. Are sens ce spui, tot nu inteleg de ce porneste cu cdi si releu schimbat, dar merita incercat.

Editat de mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare!!!

intr-o graba prosteasca am conectat bateria invers..(stiu, sunt bou).. nu am apucat sa pun contactul, dar o mica scanteie tot a iesit!... rezultatul: totul mort!! dati-mi o idee, un sfat ce s-a ars (pp ca e o rezistenta) si pe unde se afla ... caci nu am habar... (yamaha xt600). multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are cineva idee care este inaltimea maxima a inaltatoarelor de ghidon pe care le suporta cablurile/comenzile de la XTZ660 ? multumesc!

am eu inaltatoare heavy duties de 6 cm , si e in regula am modoficat un pic pozitia conductei la frana fata , dar ai suficiente variante ca sa ma castigi lungime

 

salutare!!!

intr-o graba prosteasca am conectat bateria invers..(stiu, sunt bou).. nu am apucat sa pun contactul, dar o mica scanteie tot a iesit!... rezultatul: totul mort!! dati-mi o idee, un sfat ce s-a ars (pp ca e o rezistenta) si pe unde se afla ... caci nu am habar... (yamaha xt600). multumesc!

ai o siguranta principala de 20 de amperi , aia e probabil puscata , in rest verifica fire topite chestii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

La mine, la Tenere - XT600z 1989, este o singura siguranta, in partea stanga, sub plasticul lateral, mai in fata, in dreptul pilotului.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil nu o sa mai gasesti sa cumperi siguranta de tipul ala/soclu. La magazine de electronice gasesti soclu pt sigurante auto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...