Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator _Raul_
Salutare.

Aveti idee de unde pot cumpara o furca fata pentru un xtz 660 din 91?Sau daca merge pusa alta furca de la alt model de motocicleta.Va multumesc

 

Cunosc Tenere 600 3AJ (1988-1990) cu furca de 3YF (1990-1995).

Cred ca merge orice furca de Tenere (1986 - 1998) si XT (? - 2002). Cere-i vanzatorului sa iti masoare (mai ales) diametrul suspensiei si lungimea.

Tot ce este posibil sa se potriveasca cu tot cu juguri. Nu am o certitudine, dar nu m-ar mira, avand in vedere stilul de lucru al celor de la Yamaha, la modelele Tenere si XT.

 

De cumparat cel mai ok ar fi de pe E-bay Germania.

Spune-ne de unde esti, ca sa te putem indruma undeva.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti multumesc pentru raspuns :cheers: Am gasit furca si roata fata pe ebay italia.Partea proasta e ca nu gasesc deloc carena din fata unde vine faru.

aia se cam sparge, de aia nu o gasesti. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aha.....am sa verific si asta.....ms

si am mai observat inca o chestie.........la rece cand o pornesc:trag socul la maxim,dau cheie,o ia din prima se tureaza in 3000 dar da vreo 3 4 rateuri in carburatoare......am schimbat bujia si tot la fel......

bujia e alburie tare si din cate stiu eu asta inseamna amestec sarac in benzina....sa fie de la asta oare?

daca ii faci incalzirea la 3000 ture, nu stiu cat vor rezista segmentii si altele. Socul trebuie folosit numai cat e necesar pt mers in gol. Vei vedea ca la temperaturi mai mici(iarna) se va tura mai putin.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ii fac incalzirea in 3000......stiu si eu ce inseamna asta..

doar ca trag socul la maxim si se tureaza in 3000 dupa care il dau inapoi pana in 1500 sa mearga pana se incalzeste

rateurile erau din cauza unui manson dintre carb si chiulasa fisurat.......

l-am reparat dar totusi imi trebe unul nou.....stie careva de unde as putea cumpara asa ceva??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Rog pe cine stie sa imi spuna care sunt simtomele defectarii bobinei de inductie sau cdi-ului. Pot functiona anormal numai a turatii mari?. Parca are limitator. Meseriasul a verificat si reglat carburatoru (fara efect major)si m-a trimis sa probez cdi-ul la cineva care are unul identic. Cum se manifesta o dereglere a supapelor?

Multumesc!

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zi ce simptome are moto. S-a umblat la carburator - deci e carburatorul :D.

s-a umblat la carburator dar problema e aceesi ca si inainte de a desface carburatorul. Porneste foarte usor, merge rotund, dar intrerupe la(si dupa) 5000ture, bujie noua ,filtru nou. CDI-ul sau bobina pot functiona defectuos?

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa face si a mea. O sa mai umblu la surubul de reglat clapeta carburatorului 2. Sa se deschida mai tarziu. Dar mie tema ca au obosit membranele de cauciuc din carburator. Arata OK dar eu le-am bagat in decarbusolv si s-au dilatat. Dupa 20 min au revenit la forma initiala dar poate nu mai sunt prea bune.

Ar mai fi pompa de benzina. Nu mai da debit suficient la turatii mari. Problema e ca nu-mi dau seama daca e insuficient combustibil sau se ineaca. Tot asa, peste 5000 rot/min.

CDI-ul sau bobina daca se duc, se opreste motorul.

La supape ai umblat. Reglat sau chiar rectificat? Eu am facut asta. Daca tu nu si motoretele noastre au aceleasi simptome, inseamna ca nu e de la supape. Deci e alimentarea: pompa de benzina + carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa face si a mea. O sa mai umblu la surubul de reglat clapeta carburatorului 2. Sa se deschida mai tarziu. Dar mie tema ca au obosit membranele de cauciuc din carburator. Arata OK dar eu le-am bagat in decarbusolv si s-au dilatat. Dupa 20 min au revenit la forma initiala dar poate nu mai sunt prea bune.

Ar mai fi pompa de benzina. Nu mai da debit suficient la turatii mari. Problema e ca nu-mi dau seama daca e insuficient combustibil sau se ineaca. Tot asa, peste 5000 rot/min.

CDI-ul sau bobina daca se duc, se opreste motorul.

La supape ai umblat. Reglat sau chiar rectificat? Eu am facut asta. Daca tu nu si motoretele noastre au aceleasi simptome, inseamna ca nu e de la supape. Deci e alimentarea: pompa de benzina + carburator.

un nene "putin" mai experimentat decat noi mi-a zis ca cel mai naspa ar putea fi senzoru de pe volanta care comanda CDI-ul. Zicese ca il poate afecta uleiul. Probabil ca nu te-ai gandit la asta, dar cdi-ul trebuie sa "stie" in ce pozitie se afla pistonul pentru a da scanteea.

Te mai tin la curent, daca aflii ceva spune-mi si mie.

 

un nene "putin" mai experimentat decat noi mi-a zis ca cel mai naspa ar putea fi senzoru de pe volanta care comanda CDI-ul. Zicese ca il poate afecta uleiul. Probabil ca nu te-ai gandit la asta, dar cdi-ul trebuie sa "stie" in ce pozitie se afla pistonul pentru a da scanteea.

Te mai tin la curent, daca aflii ceva spune-mi si mie.

am probat pe rand cdi-ul (/tci-ul) si apoi bobina de la un motor identic si problema e aceeasi, deci sunt bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yuk, la supape ai umblat? Adica dat jos chiulasa si slefuit supapele cu pasta abraziva.

Eu asa am fcut la a mea si acum cred ca inchid mai bine.

Asta ca sa nu te apuci si tu de aceeasi chestie doar pt gasirea defectului. Poti s-o faci in liniste la iarna, daca vrei.

Ai mai putea verifica, asa cum ai facut cu cdi-ul si bobina, si senzorul de la rotorul magnetoului.

Daca nu e nici asta, atunci sigur defectul e pe lantul de alimentare cu combustibil.

Eu am filtru de aer nou nout. Deci carburatorul sau pompa de benzina sunt de vina. Mai sunt si cuiele de la suberele carburatoarelor. Cand le-am demontat, nu am fost atent la pozitia lor si n-am gasit nici in carte. Asa ca le-am pus la mijloc. Daca as fi convins ca se ineaca, le-as mai cobora. Daca nu-i ajunge benzina cat ii trebuie, le-as mai ridica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

De astazi incepand, sunt un om putin mai fericit.

Mi-a ajuns acasa manualul de reparatii GERMAN pentru Tenere 3 AJ.

Zeci de poze mari si clare, microfise cu cotele de strangere pentru cheie dinamometrica iar la sfarsit toate cotele motorului/motocicletei + scheme ale instalatiei electrice.

Include toate modelele Tenere si XT 600 din perioada 1983 pana in 1990. 114 pagini.

Cei interesati - PM.

 

Later edit :

Coperta, ca sa va faceti o mai buna idee.

 

 

post-3763-1221239201_thumb.jpg

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De astazi incepand, sunt un om putin mai fericit.

Mi-a ajuns acasa manualul de reparatii GERMAN pentru Tenere 3 AJ.

Zeci de poze mari si clare, microfise cu cotele de strangere pentru cheie dinamometrica iar la sfarsit toate cotele motorului/motocicletei + scheme ale instalatiei electrice.

Include toate modelele Tenere si XT 600 din perioada 1983 pana in 1990. 114 pagini.

Cei interesati - PM.

 

Later edit :

Coperta, ca sa va faceti o mai buna idee.

 

 

post-3763-1221239201_thumb.jpg

Opa ... poate daca il scanezi ni-l dai si noua ca sa il punem pe site :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Teneristi.problema mare la manz.ieri dimineata ridic motorul pe cric pt a curata si unge lantul cind pun mana pe roata spate se misca din spite.pun mana pe ele toate destranse.tre sa ma pun sa centrez roata neaparat.inca un bai la ea atinge saboti de frana spate discul fara a pune frana.numai bine centrez roata si rezolv si frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,as vrea sa-mi cumpar un XTZ 660 din '94 (modelul din poza),am fost sa vad unul si am auzit un zgomot ciudat in viteza 1-a,atuci cand ma jucam putin cu ambreiajul,la momentul de cuplare al cutiei de viteze,ca un crancanit,ca si cum ar scapa putin lantul de pe dintii pinionului (lucru care nu s-a intamplat,desi era lantul cam larg).Ce poate fi?Vreun rulmet?Cum e la acest model cutia,are bucse la capatul axelor unde intra in cadru sau e doar ax pe metalul capacului (am auzit ca la Yamaha se cam obisnuieste la unele modele sa nu se foloseasca bucse peste tot).Asta ar fi singura problema ingrijoratoare cu adevarat,motocicleta are cam 43mii km pe bune si motorul merge foarte frumos,suspiciunea mea ar fi acel zgomot care nu mai apare la plecatul usor,cu ambreiajul patinat. Multumesc,Cristi :rolleyes:

post-15018-1221849780_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca se poate pune o poza cu pinionul mare

eu am pinionul foarte uzart si daca lantul e larg la pornirea de pe loc mai agresiv se aude un clancanit ca si cum ar cupla motorul in reprize, e o senzatie ciudata

daca intind lantul si pornesc usor fenomenul dispare

oricum noul kit de lant e pe drum

una din problemele tale ar putea fi asta

salutare si asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e singura poza in care apare pinionul spate,motocicleta nu e a mea,as vrea sa o cumpar ,de aceea nu am alta poza.Totusi nu cred ca e de la lant sau pinioane,mi s-au parut in stare destul de buna :rolleyes:

post-15018-1221911459_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Am fost cu Cristi sa vedem motocicleta de mai sus si am observat urmatoarele :

Dupa ce cuplam viteza 1a, daca dadeam drumul foarte lin la ambreiaj, totul era in regula.

Daca dadeam drumul repede la ambreiaj (plecare rapida, in forta, in genul celor cand pleci primul de la semafor) imediat in momentul in care motocicleta intra in sarcina, in primii centimetrii ai deplasarii, se auzea un "clonc" usor in motor. Am repetat operatiunea in mai multe randuri (cuplat-decuplat de 4-5 ori) si fenomenul era acelasi.

Eu suspectez un ax din cutia de viteze sau roata dintata din motor care nu mai sta la locul ei.

Voi ?

 

P.S. Nu era vorba de sunetul lantului intins brusc, soc in foaia lantului sau tampoanele de cauciuc de la angrenajul foii lantului cu roata spate.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost cu Cristi sa vedem motocicleta de mai sus si am observat urmatoarele :

Dupa ce cuplam viteza 1a, daca dadeam drumul foarte lin la ambreiaj, totul era in regula.

Daca dadeam drumul repede la ambreiaj (plecare rapida, in forta, in genul celor cand pleci primul de la semafor) imediat in momentul in care motocicleta intra in sarcina, in primii centimetrii ai deplasarii, se auzea un "clonc" usor in motor. Am repetat operatiunea in mai multe randuri (cuplat-decuplat de 4-5 ori) si fenomenul era acelasi.

Eu suspectez un ax din cutia de viteze sau roata dintata din motor care nu mai sta la locul ei.

Voi ?

 

P.S. Nu era vorba de sunetul lantului intins brusc, soc in foaia lantului sau tampoanele de cauciuc de la angrenajul foii lantului cu roata spate.

 

 

daca ai lantul uzat neuniform exact asa se aude :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...