Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_
salut, care ai niste faruri de tenere/supertenere??? ma intereseaza cele duble, ca de dacie :)

 

Vezi pe tenereclub.ro. Acum ceva timp erau cateva ST-uri la dezmembrat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
Pe modelul intalnit la multe topicuri de pe acest forum il lansez si eu pe acesta, pentru ca noi, posesorii de Yamaha XT, XTZ Tenere 600/660 si Super Tenere, sa ne cunoastem iar informatiile de aici sa ne fie de ajutor.

Ideea mi-a venit dupa ce am desfacut motorul meu – Tenere 3AJ, i-am vazut plusurile si minusurile, dar, mai ales, am facut anumite greseli pe care sper ca cei care vor citi acest topic sa nu le repete.

Eu nu pot, deci, scrie decat despre Yamaha XT600Z Tenere 3AJ (perioada fabricatie 1988-1990) dar acesta este 90 % identic cu Tenere-le 1 VJ (fabricatie 1986-1988) – mici diferente la carenaj, bord, frana spate, decompresor si pornire la pedala(la 1 VJ). De asemenea compartimentul motor este aproape identic cu cel al XT-urilor de 600 corespondente ca perioada de fabricatie.

 

So, sa incep eu :

 

- Pentru a mea am 2 manuale de reparatii (unul francez si unul portughez) si 2 manuale de intretinere curenta (unul in engleza si altul in germana – care are multe cote importante) si mai multe tutoriale ilustrate (curatarea carburatoarelor, schimbul uleiului la furca fata, etc…) salvate de pe SITE-ul POSESORILOR DE XT/XTZ BRAZILIA(poate cel mai bun in domeniu, dupa parerea mea). Manualele sunt atatea fiindca nici unul nu e suficient de bun si trebuie sa jonglezi in permanenta intre ele pentru a pune o informatie 100 % la capat. Nu mai stiu de pe unde le-am luat pe fiecare in parte, pentru a putea pune link-urile, dar cine are nevoie de oricare dintre ele poate sa mi le ceara oricand. Adresa de messenger o gasiti la profil.

 

- Sa vorbim acum despre motorul de Tenere 3AJ.

Preturi intalnite de mine :

La KEDO Germania (www.kedo.de) :

* set complet vibrochen cu biela = 200 euro (slava Domnului ca nu a fost nevoie)

* set complet piston, segmenti, bolt si sigurante bolt = 150 euro (idem)

* bolt = 25 euro (asta trebuie)

* cablu turometru (al meu a pocnit la demontare – era copt) = 9,5 euro (si asta)

La LOUIS Germania, oferta destul de bunaOferta Louis 3AJ. Mentionez ce am avut eu nevoie, si anume :

* garnituri pentru capacul filtrului de ulei (mucificate ale mele) – 1,5 Euro (garnitura + 3 o-ring-uri)

* pipa de bujii (coapta si asta. Se rupsese in doua filetul de prindere pe cablu, din interiorul ei si turbam ca nu stiam de ce nu porneste motorul, desi baterie era) – 4,8 Euro

* cheie reglaj supape – 5 Euro

 

Am facut un fisier cu toate cotele motorului, luate de prin t`spe mii de manuale asa ca le voi uploada aici, ca sa nu mai cautati si voi.

ATENTIE, cotele sunt valabile doar pentru Yamaha Tenere 1 VJ si 3AJ. In ordine alfabetica :

 

AMBREIAJUL:

 

* COTE ARCURI AMBREIAJ post-3763-1186940374_thumb.jpg

* COTE DISCURI AMBREIAJ post-3763-1186940400_thumb.jpg

* COTE TIJA IMPINGATOARE AMBREIAJ post-3763-1186940414_thumb.jpg

 

AXA CU CAME:

 

* COTE AXA CU CAME post-3763-1186940480_thumb.jpg post-3763-1186940497_thumb.jpg

 

BIELA:

 

* COTE BIELA post-3763-1186940535_thumb.jpg post-3763-1186940544_thumb.jpg

 

CILINDRUL:

 

* COTE CILINDRU post-3763-1186940600_thumb.jpg post-3763-1186940610_thumb.jpg

 

PISTON :

 

* COTE PISTON post-3763-1186940674_thumb.jpg

* DISTANTA INTRE PISTON SI CILINDRU post-3763-1186940688_thumb.jpg

 

SEGMENTII:

 

* COTE SEGMENTI post-3763-1186940802_thumb.jpg post-3763-1186940855_thumb.jpg

 

SUPAPELE :

 

* COTE SUPAPE :

 

COTE ARCURI SUPAPE post-3763-1186940993_thumb.jpg post-3763-1186941003_thumb.jpg

COTE CANAL SUPAPE post-3763-1186941034_thumb.jpg

COTE SUPAPE :

Diametru tija supapa = 6,9 - 7 mm post-3763-1186941054_thumb.jpg post-3763-1186941062_thumb.jpg

 

POMPA DE ULEI :

 

* COTE POMPA DE ULEI post-3763-1186941140_thumb.jpg

 

Motocicleta mea a fost cumparata din Germania si adusa in Romania la inceputul lunii august.

Avea probleme la pornire, in sensul ca bateria invartea electromotorul dar undeva nu exista scanteie. La bujie se ajunge destul de greu - trebuie date jos saua (se da jos din 2 suruburi amplasate deasupra rotii, in interiorul aripii spate) si rezervorul. Pentru imbinarea pipei cu cablul ce vine de la bobina de inductie, ca la orice pipa, exista in interior un filet. Care la mine era corodat si s-a rupt imediat ce mi-am bagat nasul pe acolo. Odata remediata problema si pornita scotea niste cloncanituri puternice in motor. Am schimbat uleiul si 90 % identic.

Banuind ca exista uzura intre vibrochen si biela (nu era sunet de supape dereglate sau de joc in bolt) am dat jos motorul si am trecut la deschiderea lui. Aici vreau sa va impartasesc cateva lucruri, pentru a nu face aceleasi greseli.

Partea de sus, pana la blocul motor propriu-zis, este simplu de demontat.

Fiindca, in anumite etape ale demontarii (de exemplu, la capacul chiuloasei) exista foarte multe suruburi inbus am folosit o bucata de carton pe care am asezat suruburile pastrand aranjamentul. Ceva de genul (o poza de pe net)

post-3763-1186942939_thumb.jpg.

Am lucrat impreuna cu un prieten la acest motor dar mi-ar fi fost util (si, deci, recomand) un suport pentru motor. Costa 50 euro la Kedo. Uitati-l aici :post-3763-1186943384_thumb.jpg. Ne-ar fi scutit de multe injuraturi.

Am trecut la desfacerea capacului ambreiajului. Aici sunt 4 variante: cheie ambreiaje Louis - 25 euro, asta de la Kedopost-3763-1186944232.jpg - 18 Euro, una de constructie proprie din discuri uzate de ambreiaj (gasita pe site-ul teneristilor francezi) post-3763-1186944400.jpg sau, cel mai si cel mai simplu, folositi pistol pneumatic cu percutie (nu stiu daca asta este denumirea corecta), in genul celor folosite la vulcanizari pentru desfacut prezoane.

Salut, din dezmembrarea unui XT 600 model 3TB din 1993, mi-au ramas urmatoarele: CDI, bord, juguri, telescoape, ghidon, bloc lumini, melc si cablu km, cric lateral. 0722675842

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, caut si eu o roata fata de Yamaha XTZ 660 Tenere, model 3YF, sau macar cercul. Am postat aici in speranta ca are cineva de vanzare.

 

Pe mine m-ai sunat pe la inceputul lunii. Eu imi pastrez rotile, pun niste crampoane pe ele si le tin pt cand am nevoie. Daca iti trebuie urgent, ii una de vanzare pe eBay.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor celor de pe acest forum.Sant nou pe acest forum si folosesc o motocicleta yamaha xt 600 model 3tb model 1990.Am si eu o problema legata de cilindru de frana spate la care m-i sa dus garnitura de etansare (burduf).A mai avut cineva problema ? unde as putea gasi garnitura????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor celor de pe acest forum.Sant nou pe acest forum si folosesc o motocicleta yamaha xt 600 model 3tb model 1990.Am si eu o problema legata de cilindru de frana spate la care m-i sa dus garnitura de etansare (burduf).A mai avut cineva problema ? unde as putea gasi garnitura????

 

Welcome!

Pt garnitura, uita-te intr-un catalog de piese, ia codul ei si incearca la Dual Motors. Poti sa le dai un telefon sau sa le trimiti un e-mail. Eu de la iei imi iau piese originale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut .Ca de obicei RauL are dreptate.Am curatat cilindru spate si l-am vopsit cu care ocazie am bulit garnitura de la etrier.Am gasit garnitura la un magazin din oradea la pret de 120 ron , iar la acelasi pret am gasit etrier sh complet(inclusiv cu placute de frana). Am ales varianta din urma. Eu am gresit deschizand un nou topic cu acelasi nume deschis de RauL,dar a fost neintentionat.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va salut! am nevoie de galeria de evacuare, doar partea cu cot, fara finala, pentru yamaha XT 660 R din 2005, si de asemenea capacul de la aprindere. m-ar interesa si daca se potriveste de la alt model. Va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Salutare! are cineva idee cati litrii are rezerva la tenere 660? :laugh:

 

La 3YF (91-93) in manual zice ca rezervorul are 20L, din care 3.5L sunt rezerva. La modelul cu 2 faruri nu stiu exact cat este rezervorul, banuiesc ca-i la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 3YF (91-93) in manual zice ca rezervorul are 20L, din care 3.5L sunt rezerva. La modelul cu 2 faruri nu stiu exact cat este rezervorul, banuiesc ca-i la fel.

da tot 20 am si la asta,inseamna ca 3.5 or fi,eram fixat p ideea cu 2 l rezerva ca la xt 600,si ma uitam in rezervor la tenere si se vedea clar ca is vreo 4 l si totusi nu mai vroia cu robinetul p ON.ms de raspuns! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu stiu ca are 23 in total ... oricum cand este pe cricul lateral si ghidonul e virat stanga, inclinarea e mai mare si intra mai multa benzina pe langa "gulerul" rezervorului... unii chiar au perforat ala ca sa se umple pana sus :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu stiu ca are 23 in total ... oricum cand este pe cricul lateral si ghidonul e virat stanga, inclinarea e mai mare si intra mai multa benzina pe langa "gulerul" rezervorului... unii chiar au perforat ala ca sa se umple pana sus :laugh:

 

Cand ii fac plinul il las pe cric cu ghidonul drept. N-am ramas niciodata fara benzina si sa-i fac plinul dupa, sa vad cat intra. Totusi, daca il tin drept si bag cu grija, mai intra vreo 2-3L... Deci ii plauzibil sa fie vreo 23 plin-plin.

Mesaj completat

Btw, voua cat va mai consuma? Eu am scos asa:

- 7.8% in oras, mers 50% din distanta printre coloane, trafic intens.

- 6.2% in afara/forestiere, cu pasager, din 100km vreo 40 forestier cu 1-a si a 2-a.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ii fac plinul il las pe cric cu ghidonul drept. N-am ramas niciodata fara benzina si sa-i fac plinul dupa, sa vad cat intra. Totusi, daca il tin drept si bag cu grija, mai intra vreo 2-3L... Deci ii plauzibil sa fie vreo 23 plin-plin.

Mesaj completat

Btw, voua cat va mai consuma? Eu am scos asa:

- 7.8% in oras, mers 50% din distanta printre coloane, trafic intens.

- 6.2% in afara/forestiere, cu pasager, din 100km vreo 40 forestier cu 1-a si a 2-a.

eu inca nu stiu,nu i-am facut un consum inca,insa sunt aproape sigur ca iti consuma cam mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici eu nu mai scad sub 6 ... cam 6,5 mediu ... dar daca mergi batraneste (ca si cu un scuter de 125) poti scoate 4,8-5,2 ... primavara toamna trebuie obturat radiatorul cam 2/3 , altfel nu se incalzeste

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mea are si nivelul plutitorului cam mare, este putin bogat amestecul. Merg cu radiatorul obturat cam pe jumatate, in afara nu se incalzeste si prin oras se incinge prea tare, mai porneste si ventilatorul din cand in cand.

Mesaj completat

A mea are si nivelul plutitorului cam mare, este putin bogat amestecul. Merg cu radiatorul obturat cam pe jumatate, in afara nu se incalzeste si prin oras se incinge prea tare, mai porneste si ventilatorul din cand in cand.

 

Sambata am desfacut si curatat carburatoarele. Am schimbat cuiul pontou + scaunul cu unul nou, am refacut nivelul si reglajele, garnituri noi. Se pare ca mi-a iesit, la testele de duminica mi-a iesit consumul 4.8% la o tura de 160km cu pasager si topcase plin, mers nici agresiv, nici la consum.

 

20494015302869476005410.th.jpg

20494015302869809338710.th.jpg

20494015302870142672010.th.jpg

20494015302870476005310.th.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

am reusit sa readuc la viata tenere-ul 3AJ pe care ii tineam de mult timp pe dreapta

 

cateva poze

 

post-13197-0-08041600-1304852625_thumb.jpg post-13197-0-70747300-1304852651_thumb.jpg post-13197-0-41727100-1304852675_thumb.jpg post-13197-0-58974300-1304852703_thumb.jpg

 

Superba. Ce probleme a avut?

 

Salutare tuturor!!

Intrebare: Furca stock de la Yamaha XT 600E, model 1995, vine cu arcuri normale sau cu arcuri progresive? Multumesc.

 

Din ce-am citit pe forumurile din afara, multi isi cumpara arcuri progresive sa le inlocuiasca pe cele originale... deci, nu cred sa fie progresive cele originale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superba. Ce probleme a avut?

 

 

 

Din ce-am citit pe forumurile din afara, multi isi cumpara arcuri progresive sa le inlocuiasca pe cele originale... deci, nu cred sa fie progresive cele originale.

 

Multumesc pentru raspuns. Asta intentionez si eu sa fac, dar nu as vrea sa bag banii intr-o pereche de arcuri si sa ma trezesc ca nu am nevoie de ele. Un cunoscut a desfacut o furca la un model identic cu al meu si a gasit inauntru arcuri progresive. De aici indoiala mea. Ideea este ca va trebui sa desfac furca si sa vad ce este inauntru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am reusit sa readuc la viata tenere-ul 3AJ pe care ii tineam de mult timp pe dreapta

 

cateva poze

 

post-13197-0-08041600-1304852625_thumb.jpg post-13197-0-70747300-1304852651_thumb.jpg post-13197-0-41727100-1304852675_thumb.jpg post-13197-0-58974300-1304852703_thumb.jpg

daca tot l-ai vopsit asa frumos, poate e bine sa il culci pe o parte (controlat :laugh: ) sa vezi cat de bine protejeaza barele... cred ca rezervorul sau carena principala nu sunt prea bine protejate , posibil sa trebuiasca ca bara sa fie mai inalta cu 5-10 cm ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am reusit sa readuc la viata tenere-ul 3AJ pe care ii tineam de mult timp pe dreapta

 

cateva poze

 

post-13197-0-08041600-1304852625_thumb.jpg post-13197-0-70747300-1304852651_thumb.jpg post-13197-0-41727100-1304852675_thumb.jpg post-13197-0-58974300-1304852703_thumb.jpg

 

Tare frumoasa este. Felicitari si la multi km fara evenimente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din motive financiare, imi vand setul suplimentar de roti. Stiu ca m-a tot intrebat lumea prin iarna de ele si am zis ca nu le vand, dar mare lucru nu o sa fac cu ele, asa ca le voi vinde. Intentionam sa-mi pun niste crampoane pe ele, dar nu vreau sa termin motorul pe off asa ca o sa-mi fac treaba si cu niste cauciucuri duale, gen Metzler Karoo T sau Continental Twinduro... si chiar nu are rost sa tin 2 randuri de gume asemanatoare.

 

Deci, rotile de vanzare... sunt in stare buna, nu mai au discurile (le am separat daca are careva nevoie si de alea), astept oferte. Acum au pe ele 2 Metzler Tourance, ambele de prin 2004. Fata este inca in stare buna (uzura ~50%) si spatele este cam uzat (~90%). Se dau cu sau fara cauciucuri. Spatele este donatie, fata bonus daca are cumparatorul nevoie de el.

 

Astept oferte...

post-60128-0-16102500-1305218089_thumb.jpg

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...