Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu am in trusa de scule a motorului cheie de spite stantata yamaha , o sa ma uit cand ajung acasa diseara daca o sa mai ai nevoie .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yuk ....la carburatie ma pricep asa ...amator....n-am umblat si imi este teama sa nu-l dereglez. Dupa mine carburatia e ceasornicarie....

Ciudat este ca si eu stiam la fel...cand amestecul e sarac merge mai cald......dar din celelalte simptome rezulta ca e prea bogat, opusul....

Cel mai nasol este ca n-am un mecanic bun de carburatie in bucuresti. Cu toti amicii cu care am vorbit, toti s-au plans de mecanicii de carburatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yuk ....la carburatie ma pricep asa ...amator....n-am umblat si imi este teama sa nu-l dereglez. Dupa mine carburatia e ceasornicarie....

Ciudat este ca si eu stiam la fel...cand amestecul e sarac merge mai cald......dar din celelalte simptome rezulta ca e prea bogat, opusul....

Cel mai nasol este ca n-am un mecanic bun de carburatie in bucuresti. Cu toti amicii cu care am vorbit, toti s-au plans de mecanicii de carburatie.

 

Si cand amestecul este prea sarac da rateuri. Am avut intr-o perioada carburatorul dereglat si facea fix ca la altitudine mai mare: nu tragea liniar (dadea in nas) si in frana de motor dadea rateuri. Bujia alba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandesc ca la altitudine amestecul se imbogateste (cu benzina ca sa fiu mai clar). Adica, daca la sol amestecul era deja destul de bogat pentru ca dadea rateuri cum luam mana din acceleratie, odata ajuns la altitudine (unde aerul se rarefiaza si saraceste in oxigen) va deveni si mai bogat, ajungand pana la saturatie (inecare), cred, fenomen petrecut la mine. Mi-am mai amintit o reactie. La oras sub 3k ture nu trage, e subturat motorul, primul carburator nu face fata, la altitudine tragea super de la sub 2k ture. Cum treceam de 3k si incepea si a-l doilea carburator sa deschida, se imbogatea amestecul si ineca. Eu asta cred ca s-a intamplat. Va rog sa ma corectati daca gresesc. In acest moment, dupa ce m-am intors din acel drum pe transalpina, carburatorul este setat sa nu mai dea rateuri, deci amestescul este putin mai sarac fata de cum era daca inteleg corect fenomenul, dar imi este teama ca odata ajuns la altitudine cu aceste setari sa nu aibe iar reactii sau alte tipuri de reactii. Mentionez ca acum sunt super multumit de setarile carburatorului, la oras, trage linear fara zmucituri si socuri si fara kalashnikovul din evacuare. Cum poate seta mecanicul corect carbul ca sa simuleze altitudinea? Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandesc ca la altitudine amestecul se imbogateste (cu benzina ca sa fiu mai clar). Adica, daca la sol amestecul era deja destul de bogat pentru ca dadea rateuri cum luam mana din acceleratie, odata ajuns la altitudine (unde aerul se rarefiaza si saraceste in oxigen) va deveni si mai bogat, ajungand pana la saturatie (inecare), cred, fenomen petrecut la mine. Mi-am mai amintit o reactie. La oras sub 3k ture nu trage, e subturat motorul, primul carburator nu face fata, la altitudine tragea super de la sub 2k ture. Cum treceam de 3k si incepea si a-l doilea carburator sa deschida, se imbogatea amestecul si ineca. Eu asta cred ca s-a intamplat. Va rog sa ma corectati daca gresesc. In acest moment, dupa ce m-am intors din acel drum pe transalpina, carburatorul este setat sa nu mai dea rateuri, deci amestescul este putin mai sarac fata de cum era daca inteleg corect fenomenul, dar imi este teama ca odata ajuns la altitudine cu aceste setari sa nu aibe iar reactii sau alte tipuri de reactii. Mentionez ca acum sunt super multumit de setarile carburatorului, la oras, trage linear fara zmucituri si socuri si fara kalashnikovul din evacuare. Cum poate seta mecanicul corect carbul ca sa simuleze altitudinea? Numai bine!

 

Il poate regla pe Transalpina :)

Chiar are asa mare importanta cum merge la altitudini inalte (atata timp cat merge) ? Sezonul trecut m-am tot dat pe la munte, dar la peste 1500m nu cred ca am facut mai mult de cateva zeci de km (si m-am dat pe Transalpina de 2 ori, am facut Strategica...). Daca merge, lasa-l asa.

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum poate seta mecanicul corect carbul ca sa simuleze altitudinea? Numai bine!

pentru jigloare standard (scrie pe ele, verifici manualul sa vezi de care ai !!!! ) reglajul standard este cand acele de dozaj sunt reglate la pozitia din mijloc (3 din 5) , daca amestecul e bogat cobori acele diminuand sectiune prin care vine benzina, daca amestecul este sarac ridici acele ca sa maresti debitul . Relantiul este separat - desfiletezi surubul 2,5 rotatii . Mai ai un reglaj pt sincronizarea secundarului cu principalul si inca unu reglaj pt plutitor. Lasi joc la cablul de acceleratie si gata! :)

 

Este indicat sa faci teste din treapta in treapta daca tuburile emulsoare sunt uzate. Nu il freca la icre pe mester daca nu cunosti principiul de functionare :) dar pune-i la dispozitie manualul.

 

Il poate regla pe Transalpina :)

Chiar are asa mare importanta cum merge la altitudini inalte (atata timp cat merge) ? Sezonul trecut m-am tot dat pe la munte, dar la peste 1500m nu cred ca am facut mai mult de cateva zeci de km (si m-am dat pe Transalpina de 2 ori, am facut Strategica...). Daca merge, lasa-l asa.

daca face probleme sesizabile la 2000 m , atunci nu-i bine nici la 300m ...

 

.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care ma poate ajuta in urmatoarea problema : detin o yamaha xt 600 model 1vj din 89 si nu vrea sa mai porneasca,am scos bujia i am dat vreo 2,3 pedale si am constatat ca nu da scanteie.am schimbat bujia apoi bobina de inductie si tot simtomul ala il are adica nu am scanteie deloc.care ar fi problema de nu am schanteie?orice sfat sau sugestie sunt bine venite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai curentul (de fapt tensiunea) la bobina nu depide de bobina. Exista sau nu exista. Cum adica "numai cand vrea ea"? Plus ca ai spus ca ai incercat si cu alta bobina. O data demontata de pe motoreta, vechea bobina nu mai poate sa-si impuna vointa, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema ii ca sunt anumite momente cand are scanteie,porneste pt o clipa si se opreste brusc,undeva am un scurt pe instalatie sau un conctact imperfect.la dimineata ma duc iar la ea si o sa vad cu exactitate ce anume imi taie alimentarea bobinei de inductie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru jigloare standard (scrie pe ele, verifici manualul sa vezi de care ai !!!! ) reglajul standard este cand acele de dozaj sunt reglate la pozitia din mijloc (3 din 5) , daca amestecul e bogat cobori acele diminuand sectiune prin care vine benzina, daca amestecul este sarac ridici acele ca sa maresti debitul . Relantiul este separat - desfiletezi surubul 2,5 rotatii . Mai ai un reglaj pt sincronizarea secundarului cu principalul si inca unu reglaj pt plutitor. Lasi joc la cablul de acceleratie si gata! :)

 

Este indicat sa faci teste din treapta in treapta daca tuburile emulsoare sunt uzate. Nu il freca la icre pe mester daca nu cunosti principiul de functionare :) dar pune-i la dispozitie manualul.

 

daca face probleme sesizabile la 2000 m , atunci nu-i bine nici la 300m ...

 

.

 

Nu vreau sa-i frec la icre pe mesteri dar ma enerveaza cand dai 150 roni x 2 / sezon .....nu merge bine....si le spui.....hai sa-ti dau manualul ca poate nu-l ai...si ti se raspunde : Las' donle' ca stim noi, nu e prima motocicleta ...haha (rade) .....pai atunci in chizda ma-tii fa-l sa mearga bine.....

 

 

Il poate regla pe Transalpina :)

Chiar are asa mare importanta cum merge la altitudini inalte (atata timp cat merge) ? Sezonul trecut m-am tot dat pe la munte, dar la peste 1500m nu cred ca am facut mai mult de cateva zeci de km (si m-am dat pe Transalpina de 2 ori, am facut Strategica...). Daca merge, lasa-l asa.

Daca ar fi mers cat de cat ok..nu ma stresam....dar nu am reusit sa prind mai mult de 25-30 km/h....am stat in treapta 1 si 2. Anul acesta vroiam sa fac transalpina cu pasager si bagaje ..imi este frica ca nu urca !!

 

 

Apropo de nervi si bani.....janta spate are o mica oscilatie fara lovituri si indoituri etc, doar din spite... am cautat mesteri.... preturi de la 100 pana la 200 roni....DOAR centrat din spite ....si trebuie sa le duci tu personal cu masina, janta goala fara cauciuc pe ea ....ca ei nu au cum domle'......concluzia...merge si asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mufele unde se leaga statorul in instalatie, mufele care intra si ies din tci si "intreruperile"(contact cu cheie, etc) pana la bobina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-ajuta si pe mine cineva? Caut piston pentru Xt600 din 97. Eventual daca stiti pe ce alte modele mai merge pistonul asta.

 

0721250202 sau aici pe forum

 

Respect!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa-i frec la icre pe mesteri dar ma enerveaza cand dai 150 roni x 2 / sezon .....nu merge bine....si le spui.....hai sa-ti dau manualul ca poate nu-l ai...si ti se raspunde : Las' donle' ca stim noi, nu e prima motocicleta ...haha (rade) .....pai atunci in chizda ma-tii fa-l sa mearga bine.....

poti sa ma suni cand ai carburatorul demontat si manualul in fata ... manualul numai pt dimensiunile inscriptionate pe jigloare ca nu imi incarc memoria. Ai nevoie se surubelnite de calitate(2mari, 2 mici), patent de calitate si cateva chei fixa-inelara 6-13mm si de un loc curat unde sa poti recupera o piesa minuscula cazuta accidental. Singurul lucru unde poti gresi este sa iti ramana mizerie undeva, de asta ai nevoie si de o lanterna .

PS - eu am gasit in manual capitol cu masurarea compresie, dar mesteru' meu zice ca "nu se poate" la decompresor automat ... plm

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori invarti motorul cumva cu turatie mare astfel incat sa anulezi decompresorul, ori demontezi decompresorul, ori masori compresia cu decompresorul actionand. In manual cum zice sa masori compresia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu zice de anulat nimic, dar zice sa fie bateria incarcata full. Probabil ca un curent puternic obtine o turatie mai mare si decompresorul nu mai influenteaza ... cred ca daca legi o baterie auto invarte de ala(decompresorul) "crede" ca a pornit si isi vede de treaba lui :) . Apoi vine povestea cu ulei in cilindru

 

Standard 1.100kPa (11kg/cmc, 156 psi)

minim 900kPa (9kg/cmc, 129 psi)

maximum 1.200kPa (12kg/cmc,171psi)

 

cap. 3 pag 17-19

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am rezolvat lipsa scanteie la yamaha,ceva contacte oxidate in conctac putin spray de conctacte si gata "mobra"functioneaza din nou.multumesc pt sfaturile si sugestiile primite

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut baieti,

 

avem un xt600 de prin 94 cu compresie 7 care scoate fum mai ceva ca un trabant, de fapt trabantul e minciuna.

scoate fum de cand il pornesti si pana la 2 ore de mers tot scoate.

porneste la sfert cu o baterie aproape moarta.

daca mergi mult cu ea ai sa vezi cum iti curge ulei din toba, si daca te gandesti bine poti sa il reciclezi cu un decantor si il pui inapoi :))

 

intrebarea mea catre voi cei mai experimentati, de unde ar putea scoate atat de mult fum avand in vedere ca are compresie si porneste la sfert?

exista supape vacuumatice sau alte prostii pe el la care ar trebui sa fim atenti ?

motorul a fost desfacut pentru inspectie, valvele nu sunt strambe, semeringurile de supape sterg, nu pierde benzina pe la chiuloasa

distanta intre buza segmentilor este decenta, foarte putin peste limita de uzura.

 

in orice caz la nivelul de fum care il scoate un motor in 2t este minciuna, ma gandesc ca trebuie sa fie ceva simplu ce am omis.

Editat de Purice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate segmentii nu au fost orientati cu crestaturile in pozitia corecta sau pur si simplu cilindru+piston uzati(e). Simeringurile de la supape nu mai pot fi refolosite daca au fost scoase. Chiar daca "sterg". Sunt precum garnitura de chiulasa.

Daca motorul a fost desfacut de ce intrebi de supape vacumatice? Nu ai vazut ce e inauntru? Sau sa intrebi pe cel ce l-a desfacut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...