Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Hm. Verifici bujia dupa un drum lung, fara a lasa mobra sa mearga la relanti dupa ce opresti. Dar ce nu-ti place la ea? Ca accelereaza mai rapid? Ca are consum mic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut . poi ce ai tu in poza poate e ceva modificat ala nu e yamaha xt 600 sau o fi ceva ce nu stiu eu , si eu ma dau in vant dupa accest model , Pentru inceput e un motor foarte bun intretinerea ieftina , foarte rezistent chiar si la nesimtire adica daca tragi de el ca si cum nu e al tau sau e furat si nu se supara prea tare . o sa mai revin cu detali , Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai...tu stii cum e ...cand merge prea bine ii cauti nod in papura :)....revenind la lucruri serioase.

In primul rand ar trebui sa verific ce consum am pe 100km singur in sa...nu ma facut asta dupa ce am umblat la carburatie....Intentia ar fii evident sa consume cat mai putin in conditii safe pt motor, nu mergand sarac samd

Ce urmaresc.....sa elimin, daca este nefiresc mirosul de benzina la pornirea de dimineatza....tind sa cred ca e normal dar pana nu ma conving ca asa este...nu ma las.

- sa elimin daca nu e normal tremuratul pe reprizele de accelerare -- as tinde sa cred ca acum tremura mai mult decat e necesar.

 

Vreau doar sa o stiu ca e totul perfect. Am tendinta sa fac cam totul la motocicleta in asa fel incat sa fie ca la carte...revizii verificari samd

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Paste fericit tuturor,

 

 

Nu stiu daca a mai fost postat pe undeva dealungul topicului, insa am facut o comenda de niste oringurile de la motor si voiam sa postez dimensiunile asa ca altadata, altcineva sa poata cumpara direct de la un magazin de o ringuri si nu de pe original sau alte magazine specializate. Asadar.

- o ring mare de la filtrul de ulei: 63,5 x 3,53 -- singurul la care nu sunt absolut sigur de cota. E masurata de mine pe unul nou

- o ring de la capac culbutori admisie: 63,5 x 3,53

- o ring de la capac culbutori evacuare: 31,5 x 2.5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Am un xt 600 si am un consum relativ mare ~8l/100km, in conditiile in care nu am fortat/turat motorul

Banuiam ca se pierde benzina pe undeva si cu rezervorul aproape plin am culcat motorul.

Pe langa golirea normala a carburatorului, la buson a inceput sa curga incet benzina.

 

Ce pot face pentru a etansa busonul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce cu ceva vreme in urma am refacut carburatia la al meu TTu, azi am montat noua toba si am facut un drum mai lung ca sa vad cum merge -- imi era o oarecare teama ca ar putea merge prea sarac fiind toba fara db killer.

am scos un consum de 3.86 la 100km cu o viteza de 90 100km/h

 

Atasez mai jos 2 poze cu bujia scoasa sa va dati si voi cu parerea dc este amestecul nimerit sau poate prea sarac! Pozele sunt cu blit si poate putin din culoarea electrodului e stearsa....



PS2: bujia are cca 1000km de cand e pusa pe motor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Am un xt 600 si am un consum relativ mare ~8l/100km, in conditiile in care nu am fortat/turat motorul

Banuiam ca se pierde benzina pe undeva si cu rezervorul aproape plin am culcat motorul.

Pe langa golirea normala a carburatorului, la buson a inceput sa curga incet benzina.

 

Ce pot face pentru a etansa busonul?

 

Pe la buson trebuie sa curga benzina cand culci mobra. E normal. Dar asta nu are legatura cu consumul ridicat. Ce? Ai mers pe tavan?

 

Dupa ce cu ceva vreme in urma am refacut carburatia la al meu TTu, azi am montat noua toba si am facut un drum mai lung ca sa vad cum merge -- imi era o oarecare teama ca ar putea merge prea sarac fiind toba fara db killer.

am scos un consum de 3.86 la 100km cu o viteza de 90 100km/h

 

Atasez mai jos 2 poze cu bujia scoasa sa va dati si voi cu parerea dc este amestecul nimerit sau poate prea sarac! Pozele sunt cu blit si poate putin din culoarea electrodului e stearsa....

 

PS2: bujia are cca 1000km de cand e pusa pe motor!

 

Mie mi se pare OK culoarea. Daca e un pic sarac amestecul te va avantaja la ture la altitudine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi fac doar griji daca pot spune asa ca, fiind un motor racit pe aer are o sensibilitate ridicata la mersul cu amestec sarac -- stiu ca poate crea probleme mari un asemenea amestec. Cand am cumparat motocicleta imi inrosea tobele de cat de sarac mergea....finala si ea era gaurita si sufla peste tot, Am umblat la carburatie, azi am schimbat toba cu un leo vince sbk si asa arata bujia. Vreau doar sa fiu sigur ca nu merge sarac, stiu ca asta o incinge...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare o tzara sarac amestecul. Bujia ta nu e nici caramizie, nici alba. Pare curatzata la electrozi desi nu e. Ori urmaresti incingerea motorului/tobei, ori mai imbogatesti amestecul cu o crestatura (corpul principal) si vezi culoarea bujiei dupa aceea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai...incerc sa evit incingerea motorului de asta o si caut in dos atata! Ca sa ajung la setup ul asta am verificat si reglat nivelul la 6mm in camera de nivel constant, am curatat tot carb ul si l am suflat gospodareste, si am mai coborat cu o crestatura (-- pe pozitia 4 de sus in jos) saiba pe acul de dozaj

Toba era cea originala dar fusese desfacuta de un proprietar anterior si sufla in draci asa ca acum am inlocuit o cu un Leo Vince SBK fara db killer.

 

Din nou, din teama ca nu cumva sa fie prea sarac amestecul am scos bujia si am verificat.

Cateva intrebari acum:

 

- cum ar trebui sa arate o bujie dp un XT600 care merge "perfect"

- cum fac sa mai imbogatesc amestecul?

 

Multam mult si mi de scuze ca va tot bazai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- cum ar trebui sa arate o bujie dp un XT600 care merge "perfect"

- cum fac sa mai imbogatesc amestecul?

 

- presupun ca la fel ca toate bujiile: caramizie

- de la acul de dozaj sau alte jicloare (avand in vedere ca ai schimbat toba)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca surubul ala nu are treaba cu reglajul amestecului. Se refera strict la circuitul de relanti al carburatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da stiu, dar din ce am inteles dc mai sesfaci putin surubul ii mai dai putina benzina pe circuitul de relanti si prima parte de gaz -- parte pe care eu fol motorul destul de des.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi...cand nu ai de lucru iti faci!.

Cum diagnostichez un amestec sarac la motocicleta. Cand am cumparat o aveam amestecul sarac clar, la mers constant 100kmh imi inrosea tobele -- nu rosii rosii dar oricum incepeau sa se faca caramizii.

Am pus pe acul de dozaj saiba dp pozitia 3 pe pozitia 4 (privit de la capatul drept catre cel ascutit) si s a imbogatit amestecul. Nivelul de benzina este de 6mm citire cu furtunul pe carburator montat pe motocicleta.

 

Acum cand pornesc dimineatza motocicleta cu socul miroase a benzina. La drum intins scoate un consum cu pasager de 4.5 la 100kmh. Cand trag de gaz pe reprize de accelerare tremura si dupa accelereaza. Daca ii dau gaz maxim am impresia ca accelereaza mai rapid si mai dornic -- nu mai tremura atat de mult.

Sunt doar paranoic sau sunt semne ca amestec bogat.

PS: Nujia era usor neagra dar nu am verificat o dupa un drum lung!

Cum as putea sa diagnostichez un amestec sarac?

daca pozitia 1 este cea de la capatul bont al acului si tu ai mutat de la 3 la 4 practic ai ridicat acul marind sectiunea prin care trece benzina. Daca bujia este neagra (cel putin pe exterior), clar amestecul este prea bogat in sarcina. Daca mijlocul bujiei are culoarea buna si exteriorul este afumat, cel mai probabil relantiul are amestecul corect , iar bujia afumata se curata cand "trece" prin relanti, de aia trebuie oprit motorul direct de la functionarea in sarcina ... stiu! cam arde la gherutze daca nu ai rabdare :) sa se raceasca.

TTul are carburator corp simplu sau dublu ? adica are un ac de dozaj ori 2 ca 660

 

in concluzie o incingi bine si opresti motorul direct din ture , apoi vezi ce culoare are bujia

 

Da stiu, dar din ce am inteles dc mai sesfaci putin surubul ii mai dai putina benzina pe circuitul de relanti si prima parte de gaz -- parte pe care eu fol motorul destul de des.

compensarea este infima

 

- presupun ca la fel ca toate bujiile: caramizie

- de la acul de dozaj sau alte jicloare (avand in vedere ca ai schimbat toba)

pai jicloare numai daca esti pe ultima pozitie a acului, or' el mai are o treapta (sau filtru sport,toba, ori galerie gatuita) ... asta in contextul in care toate maruntisurile alea de la acul de dozaj sunt montate in ordinea corecta :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea, dar nu o sustin cu nici un fapt...e doar personala...este ca daca cu ea in sarcina ...dupa sa zicem 30 50 km...o tura oricat ar fii ea....o tai direct....ea sigur va fii "curata" si te ar putea face sa crezi ca e sarac oricum....nu stiu ma gandesc.

Eu am mers vreo 100km tura de exterior dupa care am mers direct acasa si am dat bujia afara....poze....ce se vede mai sus.

Insa....cum mai taote bujiile pe care le am verificat dealungul timpului la motoare diverse erau scoase acasa...in conditii aleatoare...am refuzat sa trag concluzia ca e totusi rpea deschisa si prea saraca.

Presupun ca dc il scot dupa o tura de 10km prin oras.....trafic...samd ...are sa fie mai neagra....caramizie...daca pot spune asa

Teoria asta e usoara....dar variablilele's atat de multe...ca uneori iti vine sa te lasi. Cred ca mai scot si azi o data ...sa o vad doar pe ture de oras cum arata. Daca o scot "neagra" sau cat de cat afumata...e clar...e amestecul ok dc nu chiar bogat....si culoarea aia prea deschisa e doar pt ca sunt eu genul care in afara merge f constant si cu gazul tras putin ---de ..100km/h si atunci inchei povestea! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da stiu, dar din ce am inteles dc mai sesfaci putin surubul ii mai dai putina benzina pe circuitul de relanti si prima parte de gaz -- parte pe care eu fol motorul destul de des.

 

Prin surubul "de aer" trece amestecul aer-benzina. Surubul regleaza debitul de amestec aer-benzina necesar functionarii cand acceleratia este inchisa (modul relanti). Surubul NU regleaza proportia aer/benzina a amestecului. Daca nu ma crezi uita-te pe schema din manual.

 

http://arrc.ebscohost.com/ebsco_static/repair-tips/8852CH15_CARBURETOR_CIRCUITS.htm

 

Pentru vizualizarea corecta a culorii bujiei, motorul trebuie oprit in ture, in sarcina, cand functioneaza circuitul principal al carburatorului. Acest regim iti inroseste tobele, nu circuitul de relanti sau circuitul de mers la rece (choke).

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti va multumesc foarte mult pt ajutor si raspunsurile prompte...in special andrei -- daca ne vom intalni vreodata poate....sunt dator cateva beri.

Revenind la amestecurile noastre...sau ale mele cel putin.....

Ce concluzii am tras eu pana acum, ce stiam pana acum, si ce s-a schimbat din ce fusesem invatat pana acum:

- exista un circuit de relanti, ce poate fi reglat cu surubul de relanti (idle screu....) care daca este mai deschis lasa mai multa benzina sa intre atunci cand nu e tras gazul. Asta imbunatateste pornirile presupun. Nu influenteaza cu nimic mersul unui motor in sarcina...adica atunci cand roata se invarte pt ca influenteaza doar ciruitul de idle.

- exista zona de reglaje din timpul mersului si ca pt a obtine o citire corecta tre sa opresc motorul in sarcina ca sa pot face o citire corecta. Aici vine o intrebare?! Bujia trebuie sa fie caramizie ca in imaginea de mai jos atunci cand este orpit motorul din mers si carburatia este buna?! vorebsc de pozitia 14

La acest amestec "de mers" influenteaza cel putin:

-- nivelul in camera de nivel constant

-- pozitia saibei pe acul de dozaj (inclusiv pe carb2...asadar daca constat dupa o citire de bujie ca vreau sa o mai imbogatesc, pot ridica acum si in carb2)?

-- jiglerele

poate sunt si altele.

 

Daca am gresit cu ceva va rog corectati ma

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- exista un circuit de relanti, ce poate fi reglat cu surubul de relanti (idle screu....) care daca este mai deschis lasa mai multa benzina sa intre atunci cand nu e tras gazul. Asta imbunatateste pornirile presupun. Nu influenteaza cu nimic mersul unui motor in sarcina...adica atunci cand roata se invarte pt ca influenteaza doar ciruitul de idle.

 

Surubul nu lasa sa treaca mai multa benzina daca este mai deschis. Lasa sa treaca mai mult amestec. Proportia amestecului pe circuitul de relanti este reglata de dimensiunea jiclorului de relanti. Nu imbunatateste pornirile la rece (pentru asta exista circuitul de mers la rece - choke - socul). Imbunatateste pornirile la cald si, bineinteles, mersul la relanti. Contributia circuitului de relanti scade dramatic o data cu deschiderea acceleratiei, cand intervine circuitul de mers normal care are sla randul lui zona de turatii mici, de turatii medii si turatii ridicate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.drpiston.com/Cvcarbs.html



Surubul nu lasa sa treaca mai multa benzina daca este mai deschis. Lasa sa treaca mai mult amestec. .

eu stiu ca benzina are acelasi debit(poate gresesc), desfiletarea surubului permite trecerea aerului, practic asa se realizeaza amestecul pt relanti ... iar socul face cam acelasi lucru

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...