Sari la conținut

Presiune in Cauciuc


Postări Recomandate

GP Racer medium dupa 10 min de AMC la temperaturi de 35-40 de grade in aer

1.5 la rece

Chiar si cu aceasta presiune, acest tip de pneu tot pare tare. Daca ar fi dupa mine, eu as merge si mai jos dar as face-o degeaba pentru ca sustinerea lui e mecanica, prin carcasa, nu pneumatica.

post-68552-0-32037700-1498722494_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 228
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@stokerel - o sa iti raspund cu un follow-up cand ma prind care e treaba cu gumele de touring. am 5500 acum cu spatele si mai am de mers 2 excursii de cate 2500 fiecare pana in septembrie. Probabil la sfarsitul anului iti zic cum stau si ce presiuni am folosit. Am estimat ca ar tine 13K spatele pe 1290

Also,
Pai lasa ca ne zice Zimbruta cat l-au mai tinut dupa alea 4K alea lui Geo.
Apropo: vezi ca aia e guma de la karturi pe care ai adunat-o de pe pista. Dupa iesirile de pe AMC guma trebuie sa iti arate asa, altfel trebuie sa umbli la suspensie:

post-13322-0-21903700-1498723140_thumb.jpg

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai lasa ca ne zice Zimbruta cat l-au mai tinut dupa alea 4K alea lui Geo.

Apropo: vezi ca aia e guma de la karturi pe care ai adunat-o de pe pista. Dupa iesirile de pe AMC guma trebuie sa iti arate asa, altfel trebuie sa umbli la suspensie:

e un pic guma luata de pe jos, dar cum ti-am zis si live, din asta endurance parca nu ies 'mucii' la fel ca din medium. Alea le-am avut de noi, ce-i drept. Endurance-ul pare mai ok la mers stradal, seamana mai mult cu un pneu normal, sa zicem asa.

tot medium

post-68552-0-34921500-1498723716_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am avut niciodata Endurance pe spate pana acum. Toate pozele pe care le-am pus sunt de pe Medium. Am observat insa, coincidenta sau nu, ca atunci cand e guma nou nouta adun cu ea ramasite de guma de la karturi cam ca in poza ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor, sunteti offtopic, e vb de presiune pe strada, gume mai mult de strada, mobre sport-touring/naked, greute cu pasagere (speram ca nu greute si ele) si bagaje...

 

just sayin...ca voi tot puneti poze si vb de D211/212, GP Racer si alte moliciuni d-astea legale de strada dar mai mult pt circuit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e un pic guma luata de pe jos, dar cum ti-am zis si live, din asta endurance parca nu ies 'mucii' la fel ca din medium. Alea le-am avut de noi, ce-i drept. Endurance-ul pare mai ok la mers stradal, seamana mai mult cu un pneu normal, sa zicem asa.

tot medium

Pune 1.3-1.4 spatele pe pista. Pe strada poti sa-l cresti pana la 1.7 daca te dai civilizat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suntem off topic oarecum partial, am plecat de la presiunea scazuta pentru acest pneu si efectele presiunii scazute asupra uzurii si am ajuns la concluzia ca e bine sa nu mai fim saraci si sa cumparam pneuri noi !

 

on topic:, sfatul meu, pleci de la o baza si vezi cum se comporta: manevrabilitate vs stabilitate, uzura ciudata, incalzit prea putin sau prea mult si ajustezi (preferabil la rece). Vrei un pic mai mult grip, scazi un pic, vrei mai multa stabilitate si sa tina mai mult, cresti un pic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oamenii care merg cu dot-uri nu merg cu touring si invers .... intrbi capsunarii de cum se pune faianta.

 

Bingo! :)

 

Topicul e foarte misto, cam tot ce trebuia sa fie cel dedicat cauciucurilor, dar nu e. Doar ca ce se aplica la o combinatie de guma/mobra/stil de mers nu se aplica la alta in mod neaparat.

 

Legat de gumele sport touring, ca pe de-astea merg: exista diferente semnificative ale rigiditatii carcasei intre diversi producatori sau chiar modele diferite ale aceluiasi producator? Lucrul asta e evident la cauciucurile sport sau alea de curse cu DOT, dar n-am gasit nici o informatie legat de cele S/T.

Citind ce scriu cei mai destepti/informati pe aici, cam asta e una din cheile jongleului cu presiunea: carcasa rigida => presiuni necesare mult mai mici (la rece); carcasa moale => presiuni mai mari. Asta inainte de a discuta de temperaturi ambientale, etc.

 

Negasind informatiile astea pe net, ramane sa ne convingem singuri la momentul achizitiei cauciucului de tipul carcasei. Acum vine intrebarea 2: ce inseamna carcasa dura si ce inseamna carcasa flexibila? Cum verifici? Apasand cu podul palmei pe profilul anvelopei nemontate? Asezandu-te pe ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

00 ... eu scot 12k cu un sport touring pe spate ...5-6k cu un sportsmart , 6-7k cu un s20 , ... cifre date si de producator si de alti utilizatori, numai tu scoti 12k cu un dot ... ceva nu se leaga .... si motocicleta mea e cu 50 cai mai slaba si diferenta mare de greutate ... plz

 

Confirm ca spatele D209 (prima generatie GP Racer) a tinut 12.000 din care a vazut regim stradal pe un 954 si un R1 + o zi pe Serres. Cand s-a dat jos de pe motocicleta era slick.

Cred ca exista doua variabile: daca il dai jos cand a atins primul marker de uzura si, daca se merge mult pe autostrada la viteza mare.

 

D211 nu e nici el departe ca longevitate.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Negasind informatiile astea pe net, ramane sa ne convingem singuri la momentul achizitiei cauciucului de tipul carcasei. Acum vine intrebarea 2: ce inseamna carcasa dura si ce inseamna carcasa flexibila? Cum verifici? Apasand cu podul palmei pe profilul anvelopei nemontate? Asezandu-te pe ea?

Cand e carcasa moale, pneul se comporta f diferit cand bagi presiuni diferite. E mai sensibil la variatii de 0.2-0.3 bar, se simte vizibil diferit. Cand e carcasa rigida, componenta pneumatica nu face asa mare diferenta, la 0.2-0.3 in plus sau in minus nu se simte asa mare diferenta.

La sport touring e precizat din cate stiu eu: de exemplu Michelin PR4 vs PR4 GT, cel din urma e cu carcasa mai dura, construit special pentru motorete grele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am pr4 pe un versys 1000 cu greutatea la plin de 250kg si merg cu 2.3 fata si 2.9 spate(presiuni luate de pe site-ul michelin pentru acest tip de moto)....se comporta foarte bine...am mers cu mai putin pe spate si am vazut cum se aplatizeaza guma...perechea are deja 10k si tind sa cred ca mai duce minim 5k

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MotoRocker - nu suntem offtopic pentru ca gumele merg 95% pe strada. Daca e sa aduc Km petrecuti pe circuit (faptul ca te duci sa dai cateva tura la un sf de saptamana nu o numesc circuit), cred ca sunt undeva la 500pe an deci 5%. in rest.... dus la munca si plimbari :)


» Post actualizat in 29 Jun 2017 11:14

@Ash, dar pentru comparatie mai zi si ca ai mers cu aceleasi PR4 pe Z750 si ti s-au parut ca mergi cu buturugi. Deci clar n-ai cum sa pui semnul de egal intre GSA si CB500 la presiuni, desi pe bascule scrie la fel.


» Post actualizat in 29 Jun 2017 11:18

Dupa cum zicea si Zimbruta. 2.5 cu 2.9 cred ca e mai mult ca sa se acopere ei juridic. Sau ca sa mergi cu viteze mai mici cu motoreta ca la 2.9 alea nu poti sa deschizi gazul (exceptand motoarele cu gabarit mare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)) Mda ... hai sa recapitulam un pic:

initiatorul intreaba in primul post oarecum oripilat de ce i s-a zis sa bage 1.9 in cauciuc ... iar ddin asta deducem clar ca omu nu e racer.

Discutam de rulat pe strada. Nici el, cum nici eu, si nici restul de 99.9% dintre motociclistii din Romania nu sunt CRISTOSII racerilor. Vad ca deja o ardeti in balarii de superioritate si aroganta in ceea ce priveste stilul vostru de mers si presiunea din pneurile voastre, insa discutam de mersul pe strada pe restul de 70% din mobre care nu sunt de 100+ cai.

 

@apriliacluj - Pai aparent este relevant cu ce presiune mergi. Uite, colegu' nervOptik toceste Supercorsa in 5K umflate la 2.9, pe o motoreta care are... cat are Thundercat-ul? 100cp in hartii si 85 la roata? ... deci clar e ceva in neregula acolo. Probabil mai trebuie inca 5 pagini ca sa aflam de ce


Iti dai seama ca daca dupa faza asta, dezumfla la 2.4 si tine mai mult, doar n-o sa vina aici sa spuna, ca doar nu-si da cu firma-n cap

 

Revenind la quote-ul tau, am rectificat ca sunt 5000 mile (aprox 7000 km) si ca asfaltul in tara asta e altfel decat in Romania. este mai grunjos si peste 70% din drumurile mele sunt pe autostrada. Dealtfel am specificat clar ca eu schimb cauciucurile cand mai am 2,5 mm thread, din cauza ploii.

 

In alta ordine de idee, eu ies din subiectul asta pentru ca deja mi-e cam sila de aroganta voastra.

Unu la mana nu ati venit niciunul cu un argument dovedit despre acest set-up de presiune pentru strada.

Si doi la mana ... niciunul din voi nu lucrati intr-un dealership si nu aveti pregatire si certificare de producator.

 

Pana nu aduceti dovezi de pe buletin info de producatori de mobre ... cu riscul de a ma manca de popou, continuati sa macanit. Eu am iesit.

 

P.S. Nu sutin ca 2,5 si 2,9 sunt presiuni BIBLICE cu care sa mergi, fiecare isi ajusteaza dupa cum simte, eu doar m-am obisnuit asa poate ,... inca nu am cazut si nu am chicken strips pe thundercat ...

 

P.S.2 Acum o sa trec la Avon Storm 3D ca le am gratis, probabil ca va trebui sa las presiunea mai jos pentru ca sunt gunoaie ... asta ca sa fiti multumiti si nu mi-e rusine sa-mi dau cu firma in cap daca gresesc.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Oare Robert Muresan, cu ce presiune in anvelopa spate o fi rulind la peste 50grd temperatura asfaltului?Si viteza medie e peste 135km/h, peste280km/h viteza de virf.

 

https://www.facebook.com/FRMotociclism/photos/a.1472042206186132.1073742051.439041016152928/1472043242852695/?type=3&theater

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oare Robert Muresan, cu ce presiune in anvelopa spate o fi rulind la peste 50grd temperatura asfaltului?Si viteza medie e peste 135km/h, peste280km/h viteza de virf.

 

Cu pasagera si bagaje? a prins si balegi, nisip, ulei si alte d-astea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oare Robert Muresan, cu ce presiune in anvelopa spate o fi rulind la peste 50grd temperatura asfaltului?Si viteza medie e peste 135km/h, peste280km/h viteza de virf.

 

https://www.facebook.com/FRMotociclism/photos/a.1472042206186132.1073742051.439041016152928/1472043242852695/?type=3&theater

 

Da' oare John McGuiness, Guy Martin... sau fratii Dunlop ce presiune baga? Pe strada... la TT!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oare Robert Muresan, cu ce presiune in anvelopa spate o fi rulind la peste 50grd temperatura asfaltului?Si viteza medie e peste 135km/h, peste280km/h viteza de virf.

 

https://www.facebook.com/FRMotociclism/photos/a.1472042206186132.1073742051.439041016152928/1472043242852695/?type=3&theater

Aproximativ aceeasi ca Sykes, tot cu Pirelli.

tom_sykes_laguna_bjn.jpg?itok=fGwc7fII&f

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

@stokerel - o sa iti raspund cu un follow-up cand ma prind care e treaba cu gumele de touring. am 5500 acum cu spatele si mai am de mers 2 excursii de cate 2500 fiecare pana in septembrie. Probabil la sfarsitul anului iti zic cum stau si ce presiuni am folosit. Am estimat ca ar tine 13K spatele pe 1290

 

Also,

Pai lasa ca ne zice Zimbruta cat l-au mai tinut dupa alea 4K alea lui Geo.

Apropo: vezi ca aia e guma de la karturi pe care ai adunat-o de pe pista. Dupa iesirile de pe AMC guma trebuie sa iti arate asa, altfel trebuie sa umbli la suspensie:

Back.

Am pe bord 13k in dimineata asta.

 

Guma arata in felul urmator. S-a cam patratit dar nah.. am fost si in excursii, n-am putut sa fac doar 8uri. Presiunile le-am facut dupa urechea mea nu dupa carte. Au fost variatii de presiune semnificative, si avand live TMPS mi-am mai dat seama de unele chestii.

Estimam la inceputul verii ca ar duce 13K. Acum zic ca ar mai duce ceva.. oricum mi se pare enorm de mult cat au tinut avand in vedere ca e 1300cmc V2 de 250kg.

7K din astia 13K au fost facuti cu pasager si 20kg de bagaj (topcase de 59L).

 

La carte scrie Fata/Spate 2.5/2.9 la rece. Eu am constatat sezonul asta urmatoarele:

 

Daca asta vara la 37*C puneam 2.5/2.9 si luam pasagerul in spate + bagaje, roata spate urca in 10-15km la 3,5. Era butelie. Am oprit si am scos presiunea din roti incat sa fie undeva la 2,5/3.15 cald.

 

In varf de munte la cabana dimineata aveam presiunea cu 0.2bar mai mica decat ar fi trebuit sa fie la rece in mod normal. Primul instinct e ca ai pana cand vezi 2,1/2,5 rece dimineata cand tu stii ca aveai 2,4/2,8 dimineata trecuta dar nu la munte.

 

Valorile din carte, 2.5/2.9 as zice ca pt vreme normala ar trebui sa fie presiunile la cald, daca mergi singur. Sau cel putin eu asa ma simt bine cu ele. Pe vreme potrivita (27*C) am mers cu 2.2/2.7 la rece.

Acum pe frig am scazut la 2.0/2.5 rece. Nu-mi pasa de valorile de pe carte. Se incalzesc undeva la 2,2/2.7.

 

Inca o chestie pe care am observat-o e ca presiunea de pe fata, diferenta intre 2.5 si 2.2 la rece se simte la modul cum sta moto "plantata". Dupa primele saptamani cand m-am invatat cu moto am renuntat la 2.5 si am pus 2.2 rece standard pt vreme de sezon.

 

Avand in vedere ca spre deosebire de D211 caruia ii stiu comportamentul de ceva ani, cu gumele astea fiind enduro-street m-am tot jucat cu presiunile la diferite plecari, ca sa vad cum se comporta pe variatii de temperaturi.

 

Ca o concluzie grosiera, as zice ca 0.2 bar mai jos de presiunile din carte sunt niste cifre ok pt gumele astea cand nu sunt temp extreme canicula/ frig 5 grade.

Cel mai important e ca am ginit cum/cat creste presiunea in ele in diferite ipostaze si temperaturi. Stiu ce presiunea o sa am in ele functie de cum e afara si cat trag de moto.

 

Pe circuit am intrat cu 2.1/2.4 rece. deci cam -0.5 din ambele. Asa a zis pirelli :)

 

post-13322-0-89625500-1509355597_thumb.jpg

post-13322-0-21428300-1509355606_thumb.jpg

post-13322-0-53230400-1509355612_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca d-aia ai mucificat fata inainte, ca mergi cu ea desumflata-ish

2.0-2.1 rece cu supersport mai e cum mai e, dar 2.1-2.2 la asta mare si grea pare cam putin.

mai trebuie sa sustina si toata inertia totala (autobuz+ pasageri+bagaje) cand franezi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte tare, merci ca ti-ai reamintit si ai revenit cu impresii. M-ai pus pe ganduri de data trecuta si am inceput sa experimentez si eu.

Interesant ca presiunea a crescut cu aprox 0.6bar cu moto incarcata, atat cand ai plecat de la 2.9 cat si cand ai plecat de la 2.5 la rece. Ma asteptam ca de la 2.9 sa nu creasca atat de mult ... balon mai umflat -> deformare mai mica -> incalzire mai lenta -> presiune maxima mai mica. Probabil temperatura asfaltului a facut diferenta. Oricum, ce e clar este ca trebuie experimentat si mai ales refacute experimentele atunci cand schimbi modelul de cauciuc.

 

Totusi, revenind la postul initial ce sugera 1.9 presiune la rece pe spate, moto greuta, anvelope touring si pasager ... raman la aceeasi idee ca si atunci: a fost fie o eroare de comunicare fie un sfat complet gresit. Chiar nu vad cu ce l-ar fi ajutat pe initiator o anvelopa spate desumflata - probabil doar la a scapa mai repede de guma aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca d-aia ai mucificat fata inainte, ca mergi cu ea desumflata-ish

2.0-2.1 rece cu supersport mai e cum mai e, dar 2.1-2.2 la asta mare si grea pare cam putin.

mai trebuie sa sustina si toata inertia totala (autobuz+ pasageri+bagaje) cand franezi

Nu prea cred. E posibil si asta sa fie un mic factor dar guma pe fata are mai putina carne ca spatele. Atat timp cat la drum calda fiind e undeva 2,4-2,5, mi-e ok. Daca o las ca in carte urca 2.7 si pe langa faptul ca e butelie mie nu imi transmite feeling. Fiind un om sensibil am nevoie sa simt fata :D Si daca se mucifica mai repede doar din cauza de dezumflare tot nu-mi pasa :) Nu dau feeling pe mileage. Cel putin la cum imi palce mie sa merg uneori.

In schimb spatele cred ca mai duce 5K ca popa la mers de concedii. Ceea ce e mai mult decat ma asteptam. oricum o schimb in primavara deci nu mai pride atat.

 

@stokerel, daca Balamuc stie guma aia mai bine, asa o fi. N-am mers cu gumele lui @OP. Nu prea imi pot da cu parerea. Dar am zis mai sus regula de baza ar fi sa scazi un 0.2bar minim din ambele fata de carte daca vrei sa zici ca faci o treaba pe drumurile patriei. Unele chiar se pot scadea mai mult.

 

 

Mi-am amintit si am revenit nu pt ca sa ma pronunt despre gumele altora (desi eu din start as scadea fata de carte la orice) , ci ca sa pun poza cu guma sa vada oamenii ca nu se topeste daca mergi cu ea mai jos decat in carte. Ba din contra chiar a durat mai bine decat speram.

Ideea e ca daca am TPMS tot timpul in ochi pe ecran, am cam vazut marjele si incerc sa tin presiunile in anumite valori incat la cald sa dea mereu aceeasi cifra. Cifra care pentru mine e combinatia ok intre feeling si aderenta. Nu imi pasa de Km nici inainte, da' acum nu-mi mai pasa deloc cand am vazut ca nu se topesc ca untul.

 

Dar nah, to each his own.

Daca vreti o parere cum merge vaca pe circuit cu gume din astea enduro-street cica, va spune @Goe :D

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Vrajeala colegu,nu ai avut telemetrie pe motoreta asa ca nu cred nimic si nu spun nimic.

Fara telemetrie nu spune nimic nici faptul ca eram in urma ta, poate eram cu aproape un tur inainte defapt.😉

 

 

In alta ordine de idei , eu merg doar cu 2.1-2.2 pe fata si 1.9-2.0 pe spate si ma doare la basca de orice ar spune altcineva pentru ca am testat mai multe presiuni si alea sunt cele la care ma simt eu cel mai bine.Daca iau pasager mai pun putin pe spate pana la un maxim 2.4 ,presiuni la rece.

» Post actualizat in 30 Oct 2017 13:13

Indiferent daca merg cu 600 sau cu miarul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@goe

Pai colegul LimpTA are mobra plina de "telemetrie" forte :D, TPMS-ul ala e chiar bun. Fara afisajul pe display-ul mobrei, in timp real, trebuie sa ne invingem lenea si sa oprim pentru a masura presiunile cu manometrul.

Bun topicul si raspunsurile oricum, au ajuns intr-o zona foarte utila pentru mine cel putin.

 

Pana la urma caucioacele astea "enduro / touring / street" nu sunt chiar asa penale cum sugerau cativa atat aici cat si pe topicul de cauciucuri. Iata ca pe o mobra cu ceva electronica, au aderenta decenta atat pe circuit cat si pe sosea plus durabilitate arhisuficienta pentru un sezon, la un numar de km mai mult decat rezonabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...