Sari la conținut

RTW 2018


bezsnei_andor
 Share

Postări Recomandate

Buna! Dupa cum se vede si in titlul topicului, anul viitor pornesc spre Est intro-o calatorie in inconjorul lumii, care va cuprinde minim 5 Continente pe un xrw 750 Africa Twin.

in mare planul este sa pornesc spre sud prin Balcan prn Serbia, Bosnia-Hertegovina, Albania, Macedonia si Grecia iar prin Turcia as intra in Asia sa strabat sudul asiesi prin Iran, Pakistan, India, Myanmar(burma), Thialanda, Malayzia si Indonezia. Din Bali motocicleta va fi transportata la Darwin, Asutralia de unde incepe aventura in tara cangorilor pana in Sydnei. Din Sydnei vin America de Sud, destinatia depinde unde reusesc sa gasesc transport mai ieftin pt motor dar dupa cuma m-am informat o sa ajung in Chille, mai exact in Santiago sau Valparaiso de unda o iau spre sud prin Patagonia pana la Usuhaia (Fin del Mundo), optional din Usuhaia pt cam 3000-3500 dolari poti vizita Antarctica(12-16 zile) dar asta depinde de buget...

Din capatul lumii pelc spre Nord prn Argentina, Bolivia, Peru, Equador si Columbia de unde trebie ocolit Darien Gap-ul pt a ajunge in Panama de unde tot spre nord prin Costa Rica, Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala, Belize, Mexic, SUA, Canada de unda inapoi in Europa

 

Deci in mare asta este planul...durata calatoriei va fi de minim 18 luni

Deocamdata sunt singur, dar daca cineva doreste sa aiba parte de o asemenea aventura si are si un mindset la fel atunci este bine venit! :) (costuriel scad semnificativ daca calatorim in grup, plus si este o siguranta mai mare)

 

In proportie de 80% am deja planuit totul, de la ruta pana la acte, echipamente si piese de schimb,

 

Mai vreau sa mentionez ca intentionez sa documentez toata calatoria prin social media, youtube, facebook si instagram

Am mai avut o calatorie in 2015 in Muntenegru care a fost filmat cu un singur gopro...acum voi folosi mai multe aparate( gopro, camera foto mirrorles sony a6000 si o drona dji mavic)

 

Daca aveti sfaturi, sau intrebari, sau daca chiar ati vrea sa va alaturati macar pe o portiune comentariile voastre sunt bine venite:)

 

Multumesc:)

Editat de bezsnei_andor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna! Dupa cum se vede si in titlul topicului, anul viitor pornesc spre Est intro-o calatorie in inconjorul lumii, care va cuprinde minim 5 Continente pe un xrw 750 Africa Twin.

in mare planul este sa pornesc spre sud prin Balcan prn Serbia, Bosnia-Hertegovina, Albania, Macedonia si Grecia iar prin Turcia as intra in Asia sa strabat sudul asiesi prin Iran, Pakistan, India, Myanmar(burma), Thialanda, Malayzia si Indonezia. Din Bali motocicleta va fi transportata la Darwin, Asutralia de unde incepe aventura in tara cangorilor pana in Sydnei. Din Sydnei vin America de Sud, destinatia depinde unde reusesc sa gasesc transport mai ieftin pt motor dar dupa cuma m-am informat o sa ajung in Chille, mai exact in Santiago sau Valparaiso de unda o iau spre sud prin Patagonia pana la Usuhaia (Fin del Mundo), optional din Usuhaia pt cam 3000-3500 dolari poti vizita Antarctica(12-16 zile) dar asta depinde de buget...

Din capatul lumii pelc spre Nord prn Argentina, Bolivia, Peru, Equador si Columbia de unde trebie ocolit Darien Gap-ul pt a ajunge in Panama de unde tot spre nord prin Costa Rica, Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala, Belize, Mexic, SUA, Canada de unda inapoi in Europa

 

Deci in mare asta este planul...durata calatoriei va fi de minim 18 luni

Deocamdata sunt singur, dar daca cineva doreste sa aiba parte de o asemenea aventura si are si un mindset la fel atunci este bine venit! :) (costuriel scad semnificativ daca calatorim in grup, plus si este o siguranta mai mare)

 

In proportie de 80% am deja planuit totul, de la ruta pana la acte, echipamente si piese de schimb,

 

Mai vreau sa mentionez ca intentionez sa documentez toata calatoria prin social media, youtube, facebook si instagram

Am mai avut o calatorie in 2015 in Muntenegru care a fost filmat cu un singur gopro...acum voi folosi mai multe aparate( gopro, camera foto mirrorles sony a6000 si o drona dji mavic)

 

Daca aveti sfaturi, sau intrebari, sau daca chiar ati vrea sa va alaturati macar pe o portiune comentariile voastre sunt bine venite:)

 

Multumesc:)

 

Stai acasa ca ne faci de rusine.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfat! foarte constructiv! :)) Dupa cum se vede sunt maghiar...am facut cateva greseli gramaticale dar sunt sigur ca sunt multi multi romani care nu stiu sa scrie corect...

Stai linistit si mergi mai departe. Stii ca la facut misto nu ne intrece nimeni.

 

Ma gandesc ca poate ar fi util sa iti pui un GPS pe moto. Cel cu cartela de telefon e bun daca ai retea, alte modele nu cunosc. Daca nu mai dai nici un semn sa stie lumea pe unde sa te caute. Si o sa iti ramana automat si traseul pe unde ai umblat.

 

Ai avantajul ca fiind si ungur si roman, pe traseu te poate ajuta fie comunitatea ungurilor fie comunitatea romanilor de pe unde ajungi :hug:

 

Sper ca ai cunostinte de mecanica si electrica pentru ca este foarte posibil sa ai nevoie de ele pe drum. Daca nu, poate nu ar fi rau sa mergi la un prieten care cunoaste moto si sa o faci bucati dupa care sa o pui la loc si sa functioneze :).

 

Sikeres barátja!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfat! foarte constructiv! :)) Dupa cum se vede sunt maghiar...am facut cateva greseli gramaticale dar sunt sigur ca sunt multi multi romani care nu stiu sa scrie corect...

Ma gandesc ca a vrut sa zica: ne faci de rusine prin prisma faptului ca tu faci ocolul lumii si noi dam ture in jurul blocului :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit si mergi mai departe. Stii ca la facut misto nu ne intrece nimeni.

 

Ma gandesc ca poate ar fi util sa iti pui un GPS pe moto. Cel cu cartela de telefon e bun daca ai retea, alte modele nu cunosc. Daca nu mai dai nici un semn sa stie lumea pe unde sa te caute. Si o sa iti ramana automat si traseul pe unde ai umblat.

 

Ai avantajul ca fiind si ungur si roman, pe traseu te poate ajuta fie comunitatea ungurilor fie comunitatea romanilor de pe unde ajungi :hug:

 

Sper ca ai cunostinte de mecanica si electrica pentru ca este foarte posibil sa ai nevoie de ele pe drum. Daca nu, poate nu ar fi rau sa mergi la un prieten care cunoaste moto si sa o faci bucati dupa care sa o pui la loc si sa functioneze :).

 

Sikeres barátja!

Salut! m-am obisnuit deja cu comentarille de genul...asta e in lumea online

Chestia cu gps e interesant sa imi ramana traseul dar pt rescue incehi o asigurare world wide special pt calatorii moto

La partea cu mecanica...ma pricep cat de cat dar nu sunt expert...de aceea am ales africa twin-ul...are 2 boli: pompa de benzina care se poate schimba cu un aftermarket care rezista 80-100k km, si releul de incarcare care se schimba usor

In plus pe tot parcursul drumului se gasesc servicuri :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si dupa ce ajungi inapoi in Europa, nu faci si o mica extravaganta si traversezi si nordul Africii? Sau e prea periculoasa zona?

depinde de buget...o sa fiu cam la final dar daca reusesc sa fac economii sau sa atrag sponsori atunci sunt 3 optiuni...

1 inapoi in europa daca mi se termina banii

2. din America de Nord in Africa de Nord si de acolo traversand Gibraltarul as intra in Europa

3. daca am buget suficient atunci din America de Nord in Cape Town

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam care ar fi bugetul pentru tura asta? Daca era pe 2019, cred ca ma bagam si eu... Asa, nu cred ca reusesc sa strang banii pana la anu'...

Cand in 2018 vrei sa pleci?

 

Pentru Darien Gap am o cunostinta care la un moment dat isi facea veacu' pe acolo. Daca vrei va pun in contact. Omu' a facut Darien Gap de cateva ori si l-a trecut si cu motoru' (cat s-a putut; unde s-a putut a mers cu barca).

 

Also, daca vrei niste trasee dragute prin India/Nepal, anunta-ma.

Editat de Beatrice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam care ar fi bugetul pentru tura asta? Daca era pe 2019, cred ca ma bagam si eu... Asa, nu cred ca reusesc sa strang banii pana la anu'...

Cand in 2018 vrei sa pleci?

 

Pentru Darien Gap am o cunostinta care la un moment dat isi facea veacu' pe acolo. Daca vrei va pun in contact. Omu' a facut Darien Gap de cateva ori si l-a trecut si cu motoru' (cat s-a putut; unde s-a putut a mers cu barca).

 

Also, daca vrei niste trasee dragute prin India/Nepal, anunta-ma.

iti trimit pm cu costul

daca stii pe cineva cu darien gap ar fi super tare...tot am cautat si nu am gasit motociclist care sa traverseze numai documentare cu expeditii sau biciclisti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite aici traversare prin Darien Gap:

 

Eu planuiesc sa o fac cand ajung in America de Sud, e landmark, n-ai cum sa ratezi asa ceva :D

Problema este ca acolo poti sa iei multe boli de la tantari, apa, iar daca aia nu te doboara, ii ai pe baietii de la FARC, cu care tre' sa ai grija. Dar daca colaborezi cu ei, nu-s probleme; cel mai bine e sa iei legatura cu cineva din zona, sa mearga cu tine, in caz de ceva.

Editat de Beatrice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excelent plan, îți doresc sa ai puterea sa îl duci pana la capăt. O mică întrebare, așa cum a întrebat alt coleg înaintea mea, care este bugetul ? O sa dormi la cort? Și in cele din urma, dacă nu sunt prea indiscret, cu jobul ???:D 18 luni e o Gașca de timp de petrecut prin lume. Mare grija sa faci cât mai multe poze. In afara de asta, ce te determina sa faci lucrul asta ?

Cu bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite aici traversare prin Darien Gap:

 

Eu planuiesc sa o fac cand ajung in America de Sud, e landmark, n-ai cum sa ratezi asa ceva :D

Problema este ca acolo poti sa iei multe boli de la tantari, apa, iar daca aia nu te doboara, ii ai pe baietii de la FARC, cu care tre' sa ai grija. Dar daca colaborezi cu ei, nu-s probleme; cel mai bine e sa iei legatura cu cineva din zona, sa mearga cu tine, in caz de ceva.

ma mai interesez...deja este un semn bun ca cineva a traversat-o pe motor...dar e ceva mic in 2 timpi...cu un motor echipat care cantareste 270 kg... singur nu ai nici o sansa....dar optiunea ramane deschisa :D mersi inca o data pt info

Editat de bezsnei_andor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

beatrice, fumezi chestii bune daca-ti pui problema de traversat darien gap :))))))))


» Post actualizat in 29 Aug 2017 15:26

baietii de la FARC, cu care tre' sa ai grija. Dar daca colaborezi cu ei, nu-s probleme

 

oricum as citi nu gasesc nici un sens al 'a colabora' care sa dea sens la propozitie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

]Oricum e irelevant. Incepand cu 27 iunie au renunant la arme (pare-se ca le-a cules ONU).

 

clar, au ramas la traficat cu pewla goala :P

» Post actualizat in 29 Aug 2017 19:57

plm... nici ei n-au aflat toti ca nexam conflict oficial nu mai e... si daca-s toti de acord sau nu - only one way to find out... got balls?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, intai iti spun bafta in RTW! Posibil sa fii nepregatit dar poate e mai bine daca te arunci un pic cu capul inainte.

 

Am doua sfaturi pentru plecand de la cele scrise de tine:

 

- pune-ti un GPS neaparat. Google maps nu te ajuta cand nu ai net iar harta pentru anumite tari nu poate fi descarcata offline (un exemplu este Iran dar mai sunt multe altele). Oricum rutare nu poti sa faci chiar daca ai harta offline si nu ai net.

Eu foilosesc Garmin care ofera si o aplicatie gratis (BaseCamp se numeste iar versiunea anterioara MapSource) pe PC unde iti instalezi aceeasi harta ca pe GPS si poti sa-ti faci rutele pe PC iar apoi sa le downloadezi pe GPS.

Ca harti, foarte detaliate sunt OSM (Open Street Map) - harti open source pe care poti sa le downloadezi gratis (posibil sa mearga si cu o aplicatie pe telefon dar nu stiu detalii). Un GPS bun trebuie sa aiba o optiune sa gasesti benzinarii de-a lungu rutei tale. Eu de exemplu tocmai cand ma gandeam sa-mi golesc in rezervor cele doua canistre de benzina pe care le caram cu mine vad pe GPS ca intr-o oaza vecina era o benzinarie (asta era in Iran - desertul Kavir). Era o benzinarie la un tip in casa care-ti scotea pompa pe geam si-ti puneai benzina. Fara GPS chiar nu gaseam asta.

Cu GPS-ul e o relatie love-hate, nu trebuie sa te increzi in el, cateodata in situatii limita merge mai bine bazat pe instinctele proprii si eventual o busola care sa-ti arate directia.

 

- dupa ceva ani buni de mers singur prin locuri neumblate, nu ma mai aventurez la portiuni cu adevarat extreme (Darien gap, huh?). Risc sa distrug motocicleta si sa raman acolo, iar motocicleta trebuie sa te duca multe zeci de mii km in continuare. E frumos sa mergi in desert si sa lasi bagajele la cort si sa dai o tura prin nisip dar posibil so o lovesti si sa ai de schimbat ceva lucruri la ea. Mai bine inchiriezi o motocicleta de la un localnic, daca exista. Plus ca posibil sa gasesti un moto mult mai usor si care sa fie cu adevarat fun - e un exemplu personal.

 

Eu planuiesc sa fac un RTW in 2019 dar sunt multe lucruri de care tine acest trip. Intr-adevar, calatoria in doi e mai safe si mai ieftina dar greu de gasit cineva cu care sa te intelegi asa de bine, care sa vrea acelasi traseu si pe care sa-l lase nevasta :). Pe de alta parte, faptul ca esti singur face ca localnicii sa vina la tine sa vorbeasca cu tine si eventual sa te invite acasa (in Iran mi s-a intamplat de nenumarate ori si a iesit chiar bine). Asa iti faci si prieteni.

 

horizonsunlimited, advrider - acolo gasesti sfaturi cu adevarat utile si la zi, de la calatori care au trecut prin locurile unde vrei tu sa ajungi.

 

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca harti, foarte detaliate sunt OSM (Open Street Map) - harti open source pe care poti sa le downloadezi gratis (posibil sa mearga si cu o aplicatie pe telefon dar nu stiu detalii).

 

maps.me e un exemplu de aplicatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motosilent, mersi pt sfaturi!

Cum a scris si B374, Maps.me este o solutie pe care dejo o folosesc si testez...pana acuma totul e ok are listate benzinarii, atmuri, institutii publice, cam toate informattila ce are google maps dar are mod offline cu harti descarcabile plus mai am o aplicatie, iOverlander care este un fel de harta pe care sunt diferite locuri de campat, serviceuri, si alte chesti adaugate de calatori.

 

Cu calatoritul in grup sau singur...fiecare are punctele pozitvie si negative...daca plec singur, cum ai zis si tu pot interactiona cu localnici mai usor, o sa fiu obligat sa ma socializez cu ei :)) daca esti cu cineva e mai fun si ai mai mult siguranta..

 

iar forumurile horizonsunlimited si advrider..de acolo imi iau informatiile, daca imi vine in minte o intrebare, acolo incep cautare de info :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum a scris si B374, Maps.me este o solutie pe care dejo o folosesc si testez...pana acuma totul e ok are listate benzinarii, atmuri, institutii publice, cam toate informattila ce are google maps dar are mod offline cu harti descarcabile

 

duda e ca n-are poi-uri in zonele mai ciudate. are reteaua rutiera, dar benzinarii si cazari are din 200 in 200 de km prin zone ciudate. OSM e bun, poate cel mai bun in zone dubioase ca retea de drumuri. ca POI-uri - variaza. si maps.me e sort of base layer de osm + booking.com si alti partners layers... in zone dubioase o sa gasesti o benzinarie la 200km de tine dar benzinarii sau benzina o sa fie la 3-5-7km - la fel si cazari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat pe maps.me si intr-adevar pare sa foloseasca OSM.

 

Eu nu ma extaziez dupa aplicatiile pe telefon. Telefonul e un device destul de firav inafara de cazul in care e un model mai special. Trebuie protejat de apa si mai important trebuie gasita o solutie de fixare securizata pe motocicleta. Ar trebui gasit un mount ca la GPS, cu o cheie, altfel vei fi obligat ca la fiecare benzinarie sa iei telefonul cu tine. Pe langa asta am avut experiente destul de proaste de la vibratii cu ceva telefoane de ex. un Samsung galaxy S4 care s-a cam destramat la un drum de o saptamana offroad). Alta data avand tentatia sa fac poze cu telefonul, il scoteam si odata l-am uitat pe cutie si la prima curba a zburat si praf s-a facut cu toata protectia de cauciuc pe care o avea. De atunci am doua telefoane, unul pe post de GPS back-up altul pentru restul (poze, email, etc).

Mai nou, GPS-ul pe care l-am acum stie sa se conecteze cu telefonul si pot de pe telefon sa-i trimit un POI prin bluetooth.

 

Nici o solutie nu e perfecta, OSM-ul mi-a mai facut probleme cand nu voia sa faca rute mai lungi de 200km in rusia astfel ca eram obligat sa pun puncte via la 200km. Partea buna e ca cu cat e zona mai salbatica, cu atat mai putine neclaritati ai lagate de ruta.

 

Ah, da, o alta chestie buna de avut pe aplicatie sau GPS e profilul de inaltime al rutei. Daca temperatura e de 5 grade si ruta te duce pe la peste 2000m e clar ca dai de zapada si poate ai vrea sa ocolesti.

Editat de motosilent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat pe maps.me si intr-adevar pare sa foloseasca OSM.

 

Eu nu ma extaziez dupa aplicatiile pe telefon. Telefonul e un device destul de firav inafara de cazul in care e un model mai special. Trebuie protejat de apa si mai important trebuie gasita o solutie de fixare securizata pe motocicleta. Ar trebui gasit un mount ca la GPS, cu o cheie, altfel vei fi obligat ca la fiecare benzinarie sa iei telefonul cu tine. Pe langa asta am avut experiente destul de proaste de la vibratii cu ceva telefoane de ex. un Samsung galaxy S4 care s-a cam destramat la un drum de o saptamana offroad). Alta data avand tentatia sa fac poze cu telefonul, il scoteam si odata l-am uitat pe cutie si la prima curba a zburat si praf s-a facut cu toata protectia de cauciuc pe care o avea. De atunci am doua telefoane, unul pe post de GPS back-up altul pentru restul (poze, email, etc).

Mai nou, GPS-ul pe care l-am acum stie sa se conecteze cu telefonul si pot de pe telefon sa-i trimit un POI prin bluetooth.

 

Nici o solutie nu e perfecta, OSM-ul mi-a mai facut probleme cand nu voia sa faca rute mai lungi de 200km in rusia astfel ca eram obligat sa pun puncte via la 200km. Partea buna e ca cu cat e zona mai salbatica, cu atat mai putine neclaritati ai lagate de ruta.

 

Ah, da, o alta chestie buna de avut pe aplicatie sau GPS e profilul de inaltime al rutei. Daca temperatura e de 5 grade si ruta te duce pe la peste 2000m e clar ca dai de zapada si poate ai vrea sa ocolesti.

Folosesc un telefon Rugged:Blackview BV6000, e facut in china dar o am din noiembrie 2016 si inca ma tine, sunt foarte multumit!!! inainte foloseam si iphone si samsung dar m-au tinut cate un an pt ca l-am spart...bv6000 e un ditamai caramida :)) cu o configuratie foarte buna, rezistenta la apa si la shock cu un acumlator de 4500 miliamperi (ma tine 2 zile cu 3g, wifi, si location pornit) + are si senzor de inaltime

si ce e interesant pt mine ca este dual sim...in tarile unde o sa stau mai mult de o saptamana o sa cumpar cartela sim pt date

 

oricum o sa am de carat o gramada de gadgeturi (aparat foto, gopro, drona, laptop plus toate cablurile si accesorile lor) si dupa cum am vazut pe filmari pe net foarte multi calatoresc doar cu un smartphone... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BV6000 e bun, si eu m-am uitat la el mai demult tot pentru ca sa-l am in calatorii. Ar trebui sa ai doua just in case.

 

Acum cativa ani am urmarit calatoria unui roman care plecase pana undeva in Asia si inapoi. Avea o cartela de date pe telefon care era valabila worldwide cu date prin GPRS si probabil foarte putin trafic inclus. Facuse un site pe care se afisau coordonatele trimise de telefon. Nu mai stiu detalii, au trecut mai mult de 7 ani de atunci dar poate trebuie investigat unde se gaseste o astfel de cartela. Sigur ca la un moment dat a disparut de pe harta pentru ca nu mai avea net dar doar pentru o saptamana sau doua.

 

Da, problema cu gadget-urile e ca au nevoie de o gramada de fire si ca trebuie sa le incarci regulat. Ajunge sa fie obositor sa le incarci pe toate in fiecare seara. Eu mi-am pus cat mai multe prize usb pe motor ca sa incarc in mers. Tot din aceasta cauza eu am renuntat de mult la casca cu bluetooth. Acum folosesc doar casca cu fir care e maintenance free.

O sa fie faine fimarile cu drona, trebuie sa ai grija insa unde o folosesti eu am vazut o drona pusa la pamant cu pusca in Teheran.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Cateva idei neorganizate doar..deh, sunt un imprastiat!

 

-Sa mai adaugi un gadget pe lista: ia-ti SPOT tracker. De departe cea mai buna chestie daca vrei sa te punctezi pe harta cam de oriunde si sa poti da si un apel de urgenta cu coordonate, in caz de nevoie.

-Aplicatie de harti pt telefon - eu merg pe OSMAND. Nu stiu sa spun daca sunt si altele mai bune, eu sunt foarte multumit de asta. Stie sa si inregistreze traseul parcurs si e complet parametrizat.

Ar fi de preferat sa ai totusi un GPS gen Garmin Montana, cu harti de OSM pe el.

-Am luat candva de pe amazon niste lanterno-powerbank-uri. S-au dovedit tare utile prin Pamir si Himalaya si in alte locuri unde nu era curent. Iarasi utila a fost o boxa bluetooth cu powerbank (nu dati cu pietre, viata 'de aventura' nu e tot timpul doar lapte si miere, si mai ai nevoie de 'un lautar' si de 'o sticla de ceva' la pachet din cand in cand). Nu strica sa ai si un tirbuson.

-Lanterna frontala cu incarcare pe USB. The best & a must...no comment.

-Daca nu ai voltmetru la motor, exista adaptoare 12V-USB care afiseaza. E bine sa stii macar din cand in cand cum stai cu incarcare/bateria.

-Laptop...de ce? Mare, greu, sensibil...exista atatea tablete ieftine, cu windows, cu USB3, etc. si suficient de capabile pentru activitati de calatorie. In general le tine si bateria destul de mult, plus se pot incarca cu incarcator de telefon. Eu am de exemplu asa ceva: https://www.amazon.de/Odys-Tablet-PC-Windows-Farbbildschirm-Funktion/dp/B00R601AWO/ref=sr_1_6?ie=UTF8&qid=1505501751&sr=8-6&keywords=wintab+9

-Am invatat ca e bine sa iti cari o sticluta de ulei...pe care si daca nu o bagi in motor, o iei cu o periuta de dinti si o dai pe lant. Mult mai mica decat spray-ul de lant, si cu acelasi efect.

-Ia-ti slapi. Dinaia ieftini si urati de plastic chinezesc. In multe bai o sa iti para bine ca ii ai in picioare.

-Alta idee buna mi s-a parut Primus-ul care merge cu benzina (omnifuel sau mutifuel)

-Ia-ti niste 'liquid metal'. Nu stii niciodata cand ai nevoie.

-Geaca si pantaloni de ploaie. Trebuie, uneori.

-Cizmele moto...mai bine le lasi acasa si iei niste bocanci 'universali'. Cu bocancii poti merge ok si cu moto si pe jos, cu cizmele mai greu pe jos.

-Ia si niste drod cu tine. Sa fie..

 

Si la sfarsit as comenta doua chesti, ca in timpul liber sunt si carcotas:

1. Te-as ruga sa nu te pierzi prea mult in gadgeturi, ca pierzi farmecul calatoriei. Eu am ajuns in ultima vreme sa am si zlle cand sunt pe drum si nici nu ma ating de camera. Dar e mai fain asa.

2. Nu prea inteleg (desi stiu ca multi fac asa) asta cu caratul motorului de acasa (mai ales fiind unul mare si greu) acolo unde este mai usor de rezovat ceva local (gen India, America de Sud sau Australia), dar daca asta e fetish-ul tau :D nu pot decat sa iti urez mult noroc!

3. Drona...serios?!? Nu mi-o lua in nume de rau, dar...poate doar am imbatranit si nu mi-am dat seama...

Da, stiu, am zis 2 chestii si am scris 3. Scuze!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a mai venit in cap o chestie pe care trebuie sa o ai in vedere: asigurarea medicala.

 

Ar trebui sa cauti o firma care sa iti poate face o asigurare speciala pentru aceasta aventura a ta. Nu cred ca a inventat cineva pachetul de asigurare RTW. Ar fi bine sa cauti o firma multinationala - vezi mai jos de ce.

Poate ar trebui sa vorbesti cu ceva prieteni care au legatura cu TV sau Radio , cu presa in general, si poate gasesti cativa sponsori gen firma de asigurare, firma telefonie ca sa poti trimite prin conexiunea net de pe telefon filme cu aventura ta, vreo firma cu ceva piese schimb si te mai gandesti tu ce ai mai putea gasi.

Este bine sa ai sprijinul unor sponsori. Nu trebuie sa te gandesti la zeci sau sute de mii de euro sprijin, simpla oferta de avea acces gratuit in roamning pe unde ajungi tu este o chestie fantastica.

Cred ca nu ar fi rau sa iti faci un site cat mai repede, pe care sa pui la inceput informatii despre pregatire - cu ce moto mergi, cine esti tu, ce ai de gand sa faci, de ce vrei sa faci acest lucru etc - , pe care sa trimiti regulat filme si poze cu locurile pe unde ai ajuns. Pui reclame de la firmele sponsor. Vorbeste cu cine se pricepe la site-uri si poate te ajuta (gratuit).

Eu iti promit sa accesez regulat site-ul ca sa poti demonstra ca numarul de accesori ca meriti sa fi sponsorizat.

Primul sponsor pe site ar putea fi chiar firma de asigurare.

 

Cred ca o astfel de calatorie presupune o echipa mai mare de oameni care sa te ajute, sa te poata sustine de aici de acasa.

 

Inca o data: nu uita ca tu ai avantajul de a putea cauta si gasi sponsori si in Romania si in Ungaria :).

 

Ca o sugestie pentru site: important este sa ai o echipa care se va ocupa de site si care sa poata pune textele tale in RO, HU, GB, DE si ce limba crezi ca ar mai fi buna. Nu stii cati oameni , si din ce colturi ale lumii vor da peste site si il vor citi si de unde va veni un ahutor atunci cand ai nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...