Jump to content

Problema electrica Zx9r din 1999


Idk8414
 Share

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cred ca ai dreptate "superbec", am masurat si acum seara, la relanti fara șoc sta la 13.8-14, daca e cu șoc, sta pe la 17.4 si daca o ambalez creste si pana la 18.. Ar trebui sa nu creasca mai mult de 14.5, nu?

Link to comment
Share on other sites

Pe langa stator care pare prajit, mai ai o problema, din cate ai povestit initial aveai simptome de contact imperfect sau scurt. O problema de genu asta ti-a prajit statorul si-ti oprea motoru.Daca valorile pe care le-ai masurat se pastreaza si in mers n-ar trebui sa ti se opreasca motoru decat dupa ce moare bateria sau se arde aprinderea de la tensiune prea mare.

» Post actualizat in 08 Sep 2017 07:51

Eu n-as cumpara releu chinezesc de pe ali sau ebay, mai bine un sh mosfet de la o motocicleta mai noua.

Link to comment
Share on other sites

6R nu merge pe 9R, e de altă putere din câte țin eu minte. Și între ZX-9R C si E/F au schimbat releul cu unul mai solid în 8 fire și mufe externe, ar fi o idee mai bună varianta asta.

Link to comment
Share on other sites

 

NU MAI PORNI MOTOCICLETA !!!!!!!!!!!!!

Da sa traiti ! Comandat de pe ebay.. Destul de scump dar nu am variante...

» Post actualizat in 08 Sep 2017 09:51

Cauta la dezmembrari releu, nu cumpara chinezarisme, iti mai ia foc mobra, Cauta pe un site oficial codul de stator de la 6r si compara cu 9r.

 

http://www.kawasakioemparts.com/oemparts/c/kawasaki_motorcycle/parts

Super site-ul pe care l-ai pus aici.. Dupa vum vedeti codul de produs este identic, tot 21003 la ambele statoare, unica diferenta este dupa aceea inca un numar, acela nu cred ca e codul.. Dar la zx9r e 1320 si la zx6r e 1330.. Ca si cod produs 21003 este identic.. Ar fi super daca s-a r potrivi..

» Post actualizat in 08 Sep 2017 11:25

Eu n-as cumpara releu chinezesc de pe ali sau ebay, mai bine un sh mosfet de la o motocicleta mai noua.

Din pacate nu am gasit la dezmembrari :( am incercat la toate anunturile..

Mai incerc.. Vad eu ce fac.. Oricum va multumesc enorn se sfaturi.. Macar am aflat problema..

post-97221-0-67301300-1504864049_thumb.png

post-97221-0-24035900-1504864069_thumb.png

Edited by Idk8414
Link to comment
Share on other sites

 

Ai schimbat motorul și numai avut bani pentru o garnitura de capac? E păcat să o strici cu tone de silicon.

A fost decizia mecanicului.. Nu mi-a spus ca trebuie o garnitura.. Acum cand am cautat stator am vazut si capac si garnitura.. Asa ca mi-am propus pentru urmatorul sezon sa imi iau capac si garnitura sa imi iau acum impreuna cu statorul... Daca mi-ar fi spus de garnitura as fi luat atunci..

Edited by Idk8414
Link to comment
Share on other sites

masuratorile spun ca statorul e bun si ca magnetul s-a blegit. In acelasi timp releul e ars ....

Ok, ma asteptam sa fie de vina statorul pentru fapptul ca nu baga destul voltaj.. Am gasit in cartea motorului faptul ca la 4000rpm trebuie sa imi bage cel putin 45v, ceea ce la mine la acele rotatii imi baga aprox 25-28v .. Aproape la jumate.. Asta inseamna ca ar fi de vina magnetul? Inseamna ca trebui sa iau un alt rotor? Am rotorul de pe motorul vechi... As putea sa il foloses pe ala.. Cum pot verifica daca magnetul de la motorul vechi e bun? Il am desfacut..

De asemenea o cunostiinta mi-a spus ca pentru a desface capacul stator nu trebuie scos uleiul, ci doar inclinat umpic in partea opusa a capacului.. Si va curge doar umpic, ceva gen 50ml.. Se poate si fara a scoate uleiul afara?

Link to comment
Share on other sites

culci motorul pe partea opusa, pe ceva moale si nu o sa curga nimic din el. Mobrele nu au greata daca stau la orizontala. doar sa inchizi benzina

Cel mai simplu mod de a verifica rotorul vechi e sa il asamblezi si sa vezi cum merge. Nu e o garantie ca mai e bun de ceva, magnetii permanenti isi pierd proprietatile in timp. O verificare empirica ar fi sa vezi daca mai atrage metal cat de cat viguros - dar la verificarea asta nu am cum sa iti spun ce inseamna destul si ce nu.

Parerea mea este ca pentru lipsa de puter e de incarcare e de vina rotorul (avand in vedere ca masuratorile statorului au iesit ok si faptul ca nu incarca in sarcina).

Sa nu il conectezi la releu cand faci proba - in caz ca noul rotor e bun va baga voltaj mare si deja stii ca releul e bulit avand in vedere ca da mai departe 17V

Ai grija ca la majoritatea modelelor ai nevoie de o presa pentru a extrage releul de acolo. Daca nu o ai mai bine incerci la un service ca sa nu te chinui inutil

Edited by ZIDU'
Link to comment
Share on other sites

culci motorul pe partea opusa, pe ceva moale si nu o sa curga nimic din el. Mobrele nu au greata daca stau la orizontala. doar sa inchizi benzina

Cel mai simplu mod de a verifica rotorul vechi e sa il asamblezi si sa vezi cum merge. Nu e o garantie ca mai e bun de ceva, magnetii permanenti isi pierd proprietatile in timp. O verificare empirica ar fi sa vezi daca mai atrage metal cat de cat viguros - dar la verificarea asta nu am cum sa iti spun ce inseamna destul si ce nu.

Parerea mea este ca pentru lipsa de puter e de incarcare e de vina rotorul (avand in vedere ca masuratorile statorului au iesit ok si faptul ca nu incarca in sarcina).

Sa nu il conectezi la releu cand faci proba - in caz ca noul rotor e bun va baga voltaj mare si deja stii ca releul e bulit avand in vedere ca da mai departe 17V

Ai grija ca la majoritatea modelelor ai nevoie de o presa pentru a extrage releul de acolo. Daca nu o ai mai bine incerci la un service ca sa nu te chinui inutil

De releu s-a rezolvat, am luat unul de la un zx9r din 2002, maine imi ajunge.. Este cel original.. Acum mai ramane sa deschid capacul stator sa vad ce este acolo.. Multumesc mult de sfaturi baieti <3

 

Peace!

Link to comment
Share on other sites

 

Masuratoarea 3: am masuratfirul 1 cu 2, avea undeva la 32v la 5000rpm, firul 1 cu 3 avea 32v si 2 cu 3 oscila intre 0 si 35v, alteori ramanea oprit la 18, alteori la 0, si tot sarea asa de la o valoare la alta... Primele doua masuratori sunt ok,ultimanu e ok, la relanti la ultima masuratoare am asa,18v la 1 cu 2, 17-18 la 1 cu 3 si si 0v la 2 cu 3 ...

 

» Post actualizat in 07 Sep 2017 15:37

 

Eu nu inteleg de unde tot deduceti ca statorul e bun?

S-a mai facut vreo masuratoare si nu am observat eu?

Link to comment
Share on other sites

da, masuratorile 1 si 2 - rezistenta infasurarilor si continuitate la masa. ambele au rezultate bune ...........


» Post actualizat in 13 Sep 2017 06:48

Salutare din nou, treaba sta nasol, deci:

Masuratoarea 1: am la toate cele trei fire pe rand, la fiecare am valoarea 1, deci nu au continuitate..
Masuratoarea 2: am masurat firele 2 cate 2, toate intre ele au 0.7 ohmi cu un multimetru nou si 1.2 ohmi imi arata cu un multimetru vechi de cativa ani, la toate firele..
Masuratoarea 3: am masuratfirul 1 cu 2, avea undeva la 32v la 5000rpm, firul 1 cu 3 avea 32v si 2 cu 3 oscila intre 0 si 35v, alteori ramanea oprit la 18, alteori la 0, si tot sarea asa de la o valoare la alta... Primele doua masuratori sunt ok,ultimanu e ok, la relanti la ultima masuratoare am asa,18v la 1 cu 2, 17-18 la 1 cu 3 si si 0v la 2 cu 3 ...
» Post actualizat in 07 Sep 2017 15:37
Am masurat si incarcarea la relanti a bateriei, cu șocu tras imi sta la 17.4v, fara șoc coboara la 13.5 si daca pornesc farurile imi scade la 12.6, indiferent ca este doar farul sau farul cu tot cu ventilator, imi sta tot la 12.6v incarcarea, ceea ce e prea putin, nu?
» Post actualizat in 07 Sep 2017 17:48
Masuratorile 1 si 2 par ok, doar masuratoarea 3 si incarcarea in timp ce e pornit nu arata bine..


» Post actualizat in 13 Sep 2017 06:50

astea sunt suita de masuratori standard pentru diagnosticarea unui alternator cu magnet permanent si au valori de referinta in majoritatea manualelor de reparatie.

Link to comment
Share on other sites

nu e exclus la cum arata lucrurile acolo, la fel cum nu e exclus ca aparatele de masura sa aiba mici inexactitati si automat la masuratoarea 2 sa nu se vada detaliul. Tocmai de aia se fac toate 3 si se repeta dupa prima reparatie. E posibil sa fie intrerupt / prins prost inclusiv unul din firele galbene - motiv pt care tensiunea sa fie oscilanta in timp ce masuratoarea statica de rezistenta sa fie ok .......

In mod clar rotorul nu mai e pe treaba lui. dupa ce il schimba sireface masuratoriile vedem mai departe (evident daca o sa gaseasca bobinaje negre cand desface - se pare ca e cunoscuta afacerea - va trebui schimbat sau rebobinat din start statorul pt ca sunt sanse sa nu tina mai mult de cateva minute cu un rotor care induce corect).

 

Cel mai simplu e sa asteptam noile rezultate....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...