Jump to content

Dilema dupa primul accident: sa continui sau sa renunt definitiv?


Herbal_mix
 Share

Recommended Posts

Parerea mea este ca ai mers foarte putin.. 800km. Indemanarea vine cu km parcursi. Deci, dupa ce te vindeci, plimba-te cu motocicleta cat mai mult.

Eu cred ca cursul nu te va ajuta in faza asta. Dupa ce mai ai experienta si simti motocicleta, poti face un curs unde sa mai inveti anumite chestii.

Edited by Razmar
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 hour ago, Adirun75 said:

Fractura metatars V și ghips o lună. 

 

Nu știu ce să fac...

Bleah!

La soldați /sportivi e cunoscută și ”fractura de oboseală”, tot pe acolo (tarsiene, meta ...).

https://www.romedic.ro/fractura-de-oboseala-fractura-de-stres

Eu aș zice să îți faci /montezi un ”crash-bar” pe moto, care să asigure un spațiu cât să scoți piciorul de sub ea nestrivit și să porți și cizme cu bombeu /protecție metalică (nu șlapi oltenești) :)

https://web.facebook.com/234768166575321/photos/a.236119986440139.76872.234768166575321/729655160419950/?_rdc=1&_rdr

Link to comment
Share on other sites

 Repara-te si revino!

E doar lipsa de experienta,se face odata cu kilometrii parcursi. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu știai ca poți sa cazi când te-ai apucat sau credeai ca ție nu ti se întâmplă?

Nu motorul e problema, de obicei omul de pe el. Toți pățim cate una sau alta si daca ai se te mai sui, foarte posibil sa mai pățești. 

Link to comment
Share on other sites

Cunosc oameni care au "n" șuruburi in ei ca urmare a trântelor de pe moto, și nu s-au lăsat. Deasemenea cunosc oameni care s-au lăsat după prima trântă, deși nu au pățit mai nimic, in afară de o sperietură zdravănă. 

Primii chiar iubesc motocicletele, sunt dependenți de senzațiile oferite, visează să se dea până la adânci bătrâneți, învață din greșeli și merg mai departe, asumându-si riscurile implicite.

Pentru ceilalți motocicleta a fost doar o curiozitate, un moft poate, și au preferat să nu își mai asume "riscuri inutile" . 

Depinde foarte mult de ceea ce simți tu. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Adirun75 a spus:

Mulțumesc. Ce mă deranjează este că știam că mi-e greu să iau virajul  spre curte din dreapta fiind unghiul mai strâns ținând cont de îndemânare mea. Mă gândesc să merg la un curs de îndemânare moto. Dacă nu o vinde soția cât sunt imobilizat! Încă o dată mulțumesc de încurajare!

Întâi sa vorbesc la modul serios în caz ca ești pe bune user începător  permis 2022 cu sv650 nou 2022...deși după id am ceva suspiciuni de reincarnare și de obicei "instinctul meu de fata mare, nu ma inseala!" 😂

 

So, în caz ca te gândești la curs de îndemânare, eu zic sa mai faci ceva km ,liniștit fără viteza și sa te apuci de curs după ce ai făcut măcar 2000 km. 

În caz ca vinde soția sv650 2022 cât ești tu la pat în refacere și în dubii dacă sa continui, sa ma contacteze..mai ales ca știu ca de obicei soții nu declara cât a costat în realitate mașinăria ci mai puțin, so, cât i-ai zis ca ai dat pe ea ca să știu ce oferta ii fac..😂 sa nu te dau de gol. ..ca după imobilizare la pat nu e frumos și un divorț. Sunt fată de comitet, dacă i-ai zis ca ai dat pe ea 3500 euro, o sa negociez cu ea în limita bunului simt, desigur. 

😅

 

Sănătate și virtute! Sa ma contacteze soția sa discutam ca fetele despre vânzare sv650 2022 căzut un pic pe dreapta . 😅

Link to comment
Share on other sites

Fiecare dintre “vorbitorii” anteriori au dreptate in feul lor, tu trebuie insa sa decizi ce-i pt tine si ce nu, unde te incadtezi. 
Eu iti spun atat:

- faptul ca ai cazut nu spune mare lucru, ci ce inveti din asta. Se zice ca nu exista motociclist care nu a cazut  ci motociclist care nu a cazut INCA

- clar iti este util cel putin un curs de cornering, este util si merita banii. 
 Fa cursul, mergi mai incet, exerseaza cat mai mult manevrele la viteze potrivite, cunoaste-ti mobra (distante de franare in diverse variante, etc). 
Dar lasa-te daca simti frica sa te mai urci pe ea. cum se spunea anterior, nu-i pentru oricine. 
Raspunde-ti singur foarte sincer si decide. 
Sanatare, bafta si…. asfalt uscat!

Link to comment
Share on other sites

la noi nimeni nu e fraier sa inceapa 125-250-400-650

grecii si italienii sunt fraieri si merg tot anul pe 125-150 cmc 

noi ne grabim ,spre ortopedie (daca mai e cazul);  nu ar fi mai fun sa mergeti intii pe mobre superusoare si care nu derapeaza la prima greseala?

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, mihai c said:

nu ar fi mai fun sa mergeti intii pe mobre superusoare si care nu derapeaza la prima greseala?

Pe ”mobra” mea ”superușoară” am cumpărat și montat (mai demultișor) o gumă /față de la austrieci. Marfă din UE, nu? :D

Și cu profil de ”trial”, cam așa ceva: 

image.thumb.png.f0e148e3050cc115be3bb7afc4a59984.png

Arată bine nu?

Doar că e ”cauciuc” sintetic (nylon) iar materialul nu e poros și nici aderent pe suprafețe ușor umede ca un cauciuc natural ”comunist”.

Cred că ăștia îl folosesc și la schiuri, cu alt colorant :crack:

Dacă și trotuarul e pavat ornamental (că așa e moda) cu ”pavele” sau ”gresie” și e puțin umed când virezi dreapta pe el ... :baldy:

 

Mno ... la schiuri, măcar se pot ascuți canturile metalice laterale și te poți ”înfige” cu ele în zăpadă sau gheață la viraje, controlând direcția din ”joc de glezne” :D 

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, Adirun75 a spus:

Mulțumesc. Ce mă deranjează este că știam că mi-e greu să iau virajul  spre curte din dreapta fiind unghiul mai strâns ținând cont de îndemânare mea. Mă gândesc să merg la un curs de îndemânare moto. Dacă nu o vinde soția cât sunt imobilizat! Încă o dată mulțumesc de încurajare!

Sanatate. Se intampla.

Stai linistit ca se rateaza curbe si la +30 de ani de motociclism.

Te duci frumos in poligon si exersezi curbe, faci opturi, slalom etc.

Neamtul spune ''Übung macht den Meister!''

Sunt curios: ce incaltari aveai in picioare?

Personal eu merg cu bocani de lucru pe motor. Nu imi dau seama daca ar fi ajutat in cazul tau.

De asemena ai crash bar la moto? Cand cade moto pe o parte nu cade si peste tine.

Am un prieten care a avut de curand un accident, mai precis a fost lovit de o masina care i-a intors brusc in fata, si crash-bar-ul l-a salvat.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

Sanatate. Se intampla.

Stai linistit ca se rateaza curbe si la +30 de ani de motociclism.

Te duci frumos in poligon si exersezi curbe, faci opturi, slalom etc.

Neamtul spune ''Übung macht den Meister!''

Sunt curios: ce incaltari aveai in picioare?

Personal eu merg cu bocani de lucru pe motor. Nu imi dau seama daca ar fi ajutat in cazul tau.

De asemena ai crash bar la moto? Cand cade moto pe o parte nu cade si peste tine.

Am un prieten care a avut de curand un accident, mai precis a fost lovit de o masina care i-a intors brusc in fata, si crash-bar-ul l-a salvat.

Aveam ghete moto însă ruptura a venit din torsiunea gleznei. Crash bar montam azi la revizie🙈🙈. Sunt doar nervos că am făcut o manevră pe care nu o stăpâneam, in loc sa las picioarele jos din scări preventiv.  Chiar dacă o tranteam scapam  piciorul. Am momente cand aș vrea să o vând și altele în care îmi pare rau ca se încheie sezonul până mă recuperez.

Link to comment
Share on other sites

Ghetele moto sunt frumoase dar doar cele de motocross protejeaza glezna suficient insa sunt foarte grele,si incomode la inceput

Ti-ar folosi o sesiune de antrenament pe circuit ,si macar  una de enduro,daca iti poti permite asa ceva;ca sa poti acumula experienta fara (mari) riscuri pt tine;bafta!

 

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Adirun75 said:

Aveam ghete moto însă ruptura a venit din torsiunea gleznei. Crash bar ...

Mno ... ”vaca” are (fără tine) 200 kile, cam mult pentru un oscior lateral

image.png.7fda13ed625da4de6080c8a15ab34b63.png

 

Mai degrabă din strivirea tarsului decât din torsiunea gleznei, aș zice.

Chestiune de rigiditate laterală a tălpii la bocanc ...

image.thumb.png.2ce12b95ab3ba88a59c1babd1d23d45b.pngĂștia au și bombeu din oțel, sub ...

Iar ăștia

image.thumb.png.264d84a0f9f5aa59930cb3d85e5a812c.pngsunt ”gumari” moto (însă de 1.000 ron) :D

https://www.motovibe.ro/echipamente/audax-jungle-wp-black.html

Adică ”șlapi ...”

... pentru junglă 🤣

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

Pe ”mobra” mea ”superușoară” am cumpărat și montat (mai demultișor) o gumă /față de la austrieci. Marfă din UE, nu? :D

Și cu profil de ”trial”, cam așa ceva: 

image.thumb.png.f0e148e3050cc115be3bb7afc4a59984.png

Arată bine nu?

Doar că e ”cauciuc” sintetic (nylon) iar materialul nu e poros și nici aderent pe suprafețe ușor umede ca un cauciuc natural ”comunist”.

Cred că ăștia îl folosesc și la schiuri, cu alt colorant :crack:

Dacă și trotuarul e pavat ornamental (că așa e moda) cu ”pavele” sau ”gresie” și e puțin umed când virezi dreapta pe el ... :baldy:

 

Mno ... la schiuri, măcar se pot ascuți canturile metalice laterale și te poți ”înfige” cu ele în zăpadă sau gheață la viraje, controlând direcția din ”joc de glezne” :D 

 

Mai bune alea Danubiana '85, nu?

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 35 minute, patrick1 a spus:

Mno ... ”vaca” are (fără tine) 200 kile, cam mult pentru un oscior lateral

image.png.7fda13ed625da4de6080c8a15ab34b63.png

 

Mai degrabă din strivirea tarsului decât din torsiunea gleznei, aș zice.

Chestiune de rigiditate laterală a tălpii la bocanc ...

image.thumb.png.2ce12b95ab3ba88a59c1babd1d23d45b.pngĂștia au și bombeu din oțel, sub ...

Iar ăștia

image.thumb.png.264d84a0f9f5aa59930cb3d85e5a812c.pngsunt ”gumari” moto (însă de 1.000 ron) :D

https://www.motovibe.ro/echipamente/audax-jungle-wp-black.html

Adică ”șlapi ...”

... pentru junglă 🤣

Probabil că scapam cu primii.😩 osul rupt era spre asfalt.

Edited by Adirun75
Adaug
Link to comment
Share on other sites

La 23.09.2017 la 20:41, Herbal_mix a spus:

Salut colegi de forum!

Vreau sa imi dati un sfat care sa ma ajute sa iau o decizie. Sunt posesor de permis categoria A din primavara acestui an iar dupa vreo 3000 de km frumosi si plini de distractie am avut un accideñt din cauza ca am ratat un viraj, facut target fixation pe sant si oprit in un podet la cateva zeci de metri unde am cazut peste ghidon suferind niste fracturi si fisuri la coloana si bazin, din fericire fara sa afecteze maduva.

Motorul de 600 nu a suferit daune semnificative astfel ca in starea de dupa eveniment m-am gandit sa il pun la vanzare si s-a dat imediat.

Acum oscilez intre a imi achizitiona alt motor sezonul viitor sau mai tarziu si a renunta pentru a nu ma expune pericolului unui alt accident ce are urmari neplacute pe toate planurile vietii.

Mentionez ca motocicleta a fost um vis de-al meu de mult timp si am fost foarte entuziasmat cand am reusit sa mi-l indeplinesc. Stiu ce am gresit si din pacate am mai facut greseli asemanatoare si inainte(intrat in curba cu treapta mare si franat tarziu sau uneori accelerat cand nu trebuie) si ma i grijoreaza ca nu am invatat atunci din ce stiam ca am gresit.

As vrea sa ma urc din nou in sa cand voi fi apt dar ce as putea face sa scad riscul de accident din cauza mea? Sa imi iau motor mai mic? (Primul motor a fost de 600 cmc si 100 cp) sau mai usor?

 

Sa renunt chiar daca am investit multe sperante si planuri de viitor in aceasta activitate?

ce nu te omoara…. te intareste

daca vrei si ti place nu merita sa te lasi

important este sa intelegi ce s a intamplat si sa exersezi cat de mult poti

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DesertEagle said:

 

Mai bune alea Danubiana '85, nu?

 

Ba chiar și alea de Victoria - Florești :)

 

1 hour ago, Contabil said:

Cred ca acela s-a lasat.:)

Osul (repus corect cap la cap) se întărește, fără probleme, în câteva săptămâni. Mai nasol (și mai de durată) e cu părțile ”moi” (strivite) :(

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 ore, Flower-Power a spus:

 user începător  permis 2022 cu sv650 nou 2022...deși după id am ceva suspiciuni de reincarnare și de obicei "instinctul meu de fata mare, nu ma inseala!" 😂

 

IceD?!

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, DesertEagle said:

Da, erau foarte bune, cred ca jumatate cu defecte de fabricatie, strambe, descentrate.

Dar erau simgurele care se gaseau, atunci cand se gaseau. As vrea sa vad o motocicleta din ziua de azi echipata cu mizeriile alea. :)))

Normal!

Era necesar să verifici anvelopele, să le alegi atent la cumpărare și să le cântărești, când le găseai și dacă aveai din ce (stoc).

Adică cu ”vigilență revoluționară” și discernământ, pentru că erau ”lucrate” (produse) de personaje cu defecte de fabricație (bădăranii, calicii, țopârlanii, gealații și smardoii), adică da, erau strâmbe și descentrate (o parte).

Însă erau produse din cauciuc (nu din plastic)!

Nu se lucra (drept) cu cocalari și pitzipoance (ca în ziua de azi) :D

 

 

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, DesertEagle a spus:

Da, erau foarte bune, cred ca jumatate cu defecte de fabricatie, strambe, descentrate.

Dar erau simgurele care se gaseau, atunci cand se gaseau. As vrea sa vad o motocicleta din ziua de azi echipata cu mizeriile alea. :)))

Imi aduc aminte, la Hoinar, nu stiu daca obada rotii spate avea diametru mai mic sau anvelopa diametru interior mai mare, dar sa o ia draqu de anvelopa ca se invartea pe roata pana smulgea ventilul din camera 🙈. Si asta la 5 cai frumosi + un manz 😂

Asa ca dupa 150-200 Km trebuia efectuata operatiunea de aliniere a ventilului prin dezumflarea si rotirea anvelopei. Si la set cu alinierea ventilului se facea si reglarea platinei, ca se ducea cama aia de jurai ca este facuta din unt.

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, Silver Arrow a spus:

Imi aduc aminte, la Hoinar, nu stiu daca obada rotii spate avea diametru mai mic sau anvelopa diametru interior mai mare, dar sa o ia draqu de anvelopa ca se invartea pe roata pana smulgea ventilul din camera 🙈. Si asta la 5 cai frumosi + un manz 😂

Asa ca dupa 150-200 Km trebuia efectuata operatiunea de aliniere a ventilului prin dezumflarea si rotirea anvelopei. Si la set cu alinierea ventilului se facea si reglarea platinei, ca se ducea cama aia de jurai ca este facuta din unt.

Daca iti puneai roata de MZ pe 16, scapai de problema. :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Silver Arrow said:

Imi aduc aminte, la Hoinar, nu stiu daca obada rotii spate avea diametru mai mic sau anvelopa diametru interior mai mare, dar sa o ia draqu de anvelopa ca se invartea pe roata pana smulgea ventilul din camera 🙈. Si asta la 5 cai frumosi + un manz 😂

Asa ca dupa 150-200 Km trebuia efectuata operatiunea de aliniere a ventilului prin dezumflarea si rotirea anvelopei. Si la set cu alinierea ventilului se facea si reglarea platinei, ca se ducea cama aia de jurai ca este facuta din unt.

Când camera de aer e ușor ”poroasă” și nu îi verifici /ridici presiunea la timp ... am pățit asta și cu anvelopă ”Bridgestone” (pe față, MZ), respectiv înclinarea ușoară ventilului pe jantă. Culmea este că nu spre înainte (de la frânări) ci invers, spre spate 🤔

Mno ... cama de la Mobra nu avea o ”limbă” din pâslă pentru ungere periodică cu pompiță de ulei că ... nu era mașină de cusut :D

 

7 hours ago, DesertEagle said:

As vrea sa vad o motocicleta din ziua de azi echipata ...

Mno ... încă mai am ”în exploatare” (pe spate) o anvelopă 3.25-19 de ”Victoria” - Florești și încă una ”NOS” în ”rezerve strategice”.

”Vacsuite” periodic pe flancuri cu negru de fum (cremă de ghete) sunt ok și acum.

Spre deosebire de pungile din plastic (chinezesc) ”dezintegrabile” ecologic :P

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...