Sari la conținut

Dilema dupa primul accident: sa continui sau sa renunt definitiv?


Herbal_mix
 Share

Postări Recomandate

exista tot felul de cursuri de condus motocicleta defensiv / proactiv / etc ... doar ca iti trebuie mobra ta

tie ti-au folosit?

 

ai impresia ca un dresor bun poate invata o pisica sa latre?

 

filmele americane sunt de divertisment, nu mai credeti tot bullshitu , nu, nu sunteti toti speciali , daca vrei nu inseamna neaparat ca si poti

 

da, sunt cursuri , da o sa te ajute , nu se stie cat, poate doar te ajuta sa te infigi cu incredere in alt podetz.

 

toti aplaudacii or sa-ti dea cu rip , ai fost baiat bun, te dadeai binisor , altii mai realisti or sa apara ... era praf : "i-am prezis intalnirea cu tiru de pe contrasens dar nu m-a ascultat"

 

 

astea-s doar supozitii , poate esti urmatorul rossi ....

 

(nu nu esti , ala a inceput inainte sa aiba floci si nu a ratat o curba cum ai facut tu niciodata )

» Post actualizat in 24 Sep 2017 07:12

Stimate coleg eu zic asa :

1. Cu mersul mai incet este o poveste frumoasa . De cate ori urc pe moto imi propun asta si tine exact pana ce pornesc motorul.

asta e esenta motociclismului :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 65
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Dacă nu găsești singur răspunsuri la întrebările tale, lasă-te!

Dacă tu ai îndoieli, lasă-te!

Dacă nu ești capabil a învața din greșelile altora și mai rău, nici măcar ale tale, lasă-te!

Dacă aleg eu sau altul pentru tine, lasă-te!

 

Dacă tu vrei altfel, este treaba ta pe care ți-o asumi cu sănătatea, cu viața și multe altele!

Deci ține absolut numai de tine!

Absolut!

 

Ps- cred că mai era un topic oarecum similar tot pe aici.

Ai zis foarte bine, depinde doar de el daca vrea sa se lase sau nu. Eu de exemplu nu m-am lasat desi am avut destule incidente si accidente. Eu de exemplu de doua luni ma recuperez dupa o fractura de fibula si m-am suit iar pe motor fara sa ma gandesc de doua ori spre surprinderea unora.

Daca are asa de multe dubii si eu recomand sa se lase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea, ai gresit, ca incepator, in alegerea primei motociclete si pacat ca nu te-a tras nimeni de maneca in acest sens sau rau daca te-a tras si nu ai ascultat.

 

Sfatul meu, tot ca incepator (desi merg de mai multi ani, tot incepator ma consider) este sa nu renunti dar sa alegi o motocicleta mai blanda, care nu te indeamna la viteza si care sa te lase sa combini doza de adrenalina cu siguranta si controlul.

 

Tot ca sfat, ia motociclismul ca pe o relaxare, gaseste echilibrul acela intre viteza si siguranta in care nu ti se albesc incheieturile pe ghidon...

Invata din ceea ce ti s-a intamplat, invata in continuare sa mergi, fa cursuri, stai de vorba cu motociclisti vechi, cu experienta inainte de a-ti lua o noua motocicleta si inainte de a porni, din nou, pe aceasta cale.

 

Succes maxim si be carefull pe sosea!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Ce legatura are fratilor tipul motoretei cu lipsa de concentrare si faptul ca omul cade pe ganduri si se lasa furat de peisaj pana se trezeste la intrarea in curba ca nu mai stie in ce viteza e si ce are de facut? Iar Fazerul este o buda de motoreta cu mai putina putere in turele joase unde e folosita de incepatori, decat orice TranAlp sau cb 500.Am cazut din lipsa de concentrare si va pot garanta ca indiferent ce as fi avut sub poponeata in momentul ala rezultatul ar fi fost identic .Mai tratati discutiile si drept cazuri individuale si mai putin ca prilej de a mai vomita o preconceptie.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca te-ai grabit si asa ai bulit "inceputurile motociclismului"

 

Motociclismul, DPMDV, are mai multe laturi placute.

 

1. Placerea de a MERGE cu motocicleta

2. Placerea de a "TE DA" cu motocicleta

3. Adrenalina (asta nu e chiar o placere, explic mai jos de ce)

4. SPORTUL

5. Calatoria...

6. Latura SOCIALA.

 

Pt un incepator cel mai important ar fi 1 + 5 + 6... in primele zeci de mii..nu mii, ci 10-20-30 mii de km pe asta ar trebuie sa axeze...sigur, dupa ce intelege cu ce se mananca mersul pe doua roti (cel putin 5-7 mii km) mai poate introduce si 2, dar rar spre f rar si sa se concentreze pe 1-5-6.

 

Si acum ceva mai detaliat:

 

1. Placerea de a MERGE cu motocicleta inseamna fix asta...sa ai placere in a folosi mobra ca mijloc de transport....asta insemnand mers la munca, mers in concediu, mers sa iti iei tigari, etc... Tot aici intra si mersul incet si perceput ca plictisitor. Presupunem ca mergi cu 80 km/h la turatie mica pe un DN drept de campie, cu asfalt brici si vreme de sfarsitul lui aprilie, pe la 20 grade asa, la apus. Daca asta nu iti ofera deloc placere si ai prefera sa fii in masina...nu iti place sa MERGI cu motocicleta si ar trebui sa te indrepti spre punctul 4. Tot aici intra si mersul pe macadam, forestiere etc...repet, mersul, incet si admirativ. Pt alergat prin paduri/munti vezi punctul 4.

 

2. Placerea de a "TE DA" cu motocicleta. Asta inseamna mers mai tare, aproape de limita dar nu la limita, deci SAFE si CALCULAT. Asta inseamna sa mergi tare pe curbe, sa demarezi tare, sa mergi tare pe DN-uri goale/Autostrada dar repet CALCULAT, astfel incat sa poti evita, sa poti anticipa, sa poti corecta....si se face doar in cazuri cand nu exista risc aiurea (aglomeratie / ploaie / noapte etc). Asta e de evitat in primul sezon, nu de tot, dar cat mai de evitat.

 

3.Adrenalina nu e placere. In adevaratul sens al cuvantului, Adrenalina e un hormon secretat de corpul tau cand se afla in pericol...d-aia apare in situatii limita. Apare cand intrii prea tare intr-o curba, apare cand iti fuge spatele, apare cand aproape cazi, apare cand blochezi frana neintentionat, cand scapi la mustata dintr-un accident. D-aia tremuri si si iti bate inima tare. poate parea FUN dar nu e. Cand apare inseamna ca ai ajuns la limita sau chiar ai depasit-o ai atunci ai de invatat...te gandesti la ce ai gresit si ce sa faci sa nu mai ajungi in situatia asta. Daca iti place senzatia cand esti pe adrenalina iti recomand parcurile de distractii, parasutismul, bungee jumping etc NU MOTOCICLETA PE STRADA.

 

4. SPORTUL. Daca iti place la limita mai tot timpul sau aproape de ea (pe fiecare parte), daca iti place doar sa "TE DAI" tare, fie pe curbe fie prin padure atunci nu ai ce cauta pe strada si trebuie sa vezi motociclismul ca pe un SPORT. Poti merge pe circuit saptamanal sau in padure la endureala sau motocross...in cadrele astea riscul e muuuuult mai mic fata de strada. Motociclismul cu intentia de sport NU ARE CE CAUTA PE STRADA. E prea riscant

 

5. Calatoritul. Ture lungi, de sute/mii/zeci de mii de km. Mototurismul cum ii mai zice, daca iti place sa calatoresti si sa mergi pe motocicleta e combinatia perfecta. Poti incepe sa faci ture de genul dupa cateva mii ca incepator, PE MOBRA potrivita SI CU ATITUDINEA potrivita

 

6. Latura sociala. Aici intra "comunitatea" care la inceput e f fun si cuprinde baruri de motoristi, magazine, ture organizate, intruniri, marsuri etc...Iti faci prieteni noi cu aceeasi pasiune si bla bla bla...intelegi tu. Pe parcurs se mai restrange dar ramane acolo un pic si conteaza.

 

Mai conteaza si mobra. O semicarenata de 600 cu 100 cp e mult DPMDV pt un incepator. Stiu ca asta e trendul acum, 600 e de incepator... nu e ok.

De ce? Iti taie din placerea de a merge cu motocicleta pt ca mobra stie bine sa faca 2-3-4 dar TU NU....si atunci incerci sa faci 2-3-4 dar nu iti iese si mobra "musca".

Cineva zicea mai sus ca e posibil sa fi fost mai naspa daca aveai o mobra inferioara...eu zic ca e contrar opusul. Cu un CB500 nu te mai aruncai asa de repede in curba aia pt ca motocicleta aia TE LIMITEAZA, mai ales ca incepator. Are ciclistica mai slaba, franele mai slabe si puterea undeva la 57 CP. Nu te imbie sa-i dai ci sa te plimbi cu ea...deisgur, in timp ajungi sa ii dai si cand limitele motocicletei sunt mai jos ca limitele tale (nu e asa usor) abia atunci treci pe altceva.

Cele mai bune motociclete de inceput, pt cineva cu capul pe umeri sunt pana in 60 CP si si 60 NM...aici gasesti trio-ul "500"...Honda CB500, Suzuki GS500, Kawasaki ER5, sau echivalentele moderne....la cruiesere cam orice cruiser pana in 60 CP (cilindree conteaza mai putin), la Enduro Touring ai Transalp sau monocilindrele (F650, XT600 etc)

O motocicleta de genul nu te limiteaza doar prin putere ci si prin constructie...au frane mai slabe, ciclistica mai slabe, dar nu mai slabe ca aptitudinile unui incepator....daca ii dai o motocicleta puternica ce putea lua curbe cu viteza unui incepator el va duce mobra acolo unde nu o poate controla desi mobra poate. Mobrele mai slabe nu prea duc acolo ca nu pot, si doar un motorist cu experienta babana poate stoarce tot cu adevarat dintr-o mobra slaba.

Cand treci pe o mobra mai puternica, mai capabila, primele zile/saptamani ar trebui sa te sperie putin.

 

Faptul ca te intrebi daca sa te lasi inseamna ca nu prea vrei sa te lasi, eu iti recomand sa re-pornesti pe o mobra mai slaba si sa te concentrezi pe placerea de MERGE cu mobra, nu de a de TE DA cu mobra...

Citeste teorie multa despre motociclit si pune-o singur in practica dar NUMAI si NUMAI atunci cand e safe. Exerseaza chestii gen contraviarea si franarea de urgenta DAR NUMAI CAND E SAFE. Nu depasi limita absurd, si daca simti ca te poti apropia de ea, apropie-te SAFE

Fa si un curs de pilotaj ca nu strica dar cel mai important MERGI cu motocicleta, MULT! asa capeti experienta.

 

My 2 bani, BAFTA!


» Post actualizat in 24 Sep 2017 11:43

PS: Mobra aia de ziceam eu pt incepator cu capul pe umeri, de 60 CP tre' calarita cel putin 25.000 km pana sa te gandesti la alta mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot ii dati inainte cu motocicleta X nu e de incepatori, ca mori daca iti iei supersport sau motor de 600 din prima. Vina si controlul merg mana'n mana si toate tin de cel care conduce/piloteaza. Daca habar n-ai reguli elementare de fizica, o idee de mecanica si capacitatea sa intelegi diferenta intre echilibrul pe doua roti, 4 roti si pe picioare, nu te mai urca nici pe role. Motociclismul nu e nici pe departe pt toata lumea, implica niste aptitudini dobandite suprapuse peste inclinatie si talent, si mai ales o alta perceptie asupra instinctului de conservare. Ca in orice sport hiperdinamic. Mersul cu motocicleta insa implica pasiunea pentru aceasta masinarie fantastica, dorinta de plimbare, senzatie de libertate, pt unii de socializare, in general le stim/simtim care sunt. Sa nu confundam notiunile ca in mare parte de'asta se umplu paginile de la rubrica accidente.

E de-a dreptul stupid sa intrebi "ce pot sa fac sa reduc din riscul de accident din vina mea? Nu prea am habar sa merg ca doar sunt incepator dar sa trag de gaz stiu, sa intru tare in curba(altfel de ce ai fi fost in treapta superioara ex4,5,6)'. In general toti ne-am luat-o din cauza ca nu am adaptat viteza la conditiile si situatiile intalnite, cei mai multi ne-am putut ridica mobrele si continua drumul. Accidentele tin de noi, ori ca le-am provocat, ori ca nu le-am putut evita. Responsabilitatea ne apartine si cand "nu e vina noastra". N-are legatura cu ce motocicleta conduci, are cu felul in care o faci. Mergi incet. Mai incet. Pana poti merge mai tare. Dar sa poti, nu sa bagi la loto 6/49...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu imi permit sa dau sfaturi dar apreciez ce a spus RaisaC.

Legat de comentariul de mai jos , eu o vad pe dos...decizia cred ca a luat-o deja cand a considerat ca e mai bine sa il vandMotorul de 600 nu a suferit daune semnificative astfel ca in starea de dupa eveniment m-am gandit sa il pun la vanzare si s-a dat Imediat"

Sanatate!

quote name="Latomeru" post="4384661" timestamp="1506192507"]Daca iti permite sanatatea, in urma accidentului avut, zic; continua. Se vede ca vrei. De hotarat pt tine, n-o va face nimeni. Sint convins ca majoritatea de pe forum au cazut, s-au si ridicat.

Eu as intreba un medic daca e groasa in cazul in care m-as lovi iar in zonele pe care ziceai ca le-ai tratat dupa buşealã.

Stii vorba de la topicul pt incepatori: in urma unui accident moto cel mai rau lucru care se poate intampla nu e sa mori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OP, cum zic si alti colegi pe aici, nici eu nu imi permit sa dau sfaturi. Pot doar sa impartasesc experienta mea, iar daca cineva gaseste ideile interesante e ok, daca nu, iarasi e ok.

Eu am avut de luat decizia asta nu in urma unui accident pe propria piele, ci in urma a nenumarate accidente vazute la cunoscuti/prieteni/con-oraseni/etc. Asa sunt eu, imi place sa invat nu doar din greselile mele, dar si din ale altora. Indiferent de motivele si culpa care au dus la un accident, pana la urma finalitatea in multe cazuri este ca cineva a ramas leguma sau altcineva a ramas fara mama/tata/sot/sotie/copil, etc., iar asta se intampla intr-un procent semnificativ mai mare in randul motociclistilor, comparativ cu alte categorii de utilizatori de vehicule. De aceea eu am ales sa merg pe 3 roti. Pentru mine, e balansul ideal intre placerea de a te plimba si riscul asumat. 3 roti nu te feresc de risc (nici 100 nu te feresc), doar te incadreaza in alta grupa de risc, usor mai mica. Ma mai distrez ocazional de comentariile celor la care le place sa judece pe toata lumea din jurul lor. Dar e bine pentru ca fiecare din noi are un loc special care incepe sa doara in situatii dinastea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hello,

Anul trecut cand am facut scoala de soferi pentru categoria A am suferit un accident in timpul orelor si am avut clavicula deplasata cu 3 mm, entorsa la incheietura de la mana stanga , un genunchi julit complet...Totul s-a intamplat intr-o zi de Luni seara, dupa doua zile eram deja in poligon si ma pregateam pentru examen, iar Vinerea am avut examenul si l-am luat fara nici-un punct penalizare. Nu vreau sa iti povestesc prin ce dureri am trecut in acele zile dar mi-am dorit sa obtin permisul mai mult ca orice la ora aia.Urmatoarele doua luni au fost la fel de dureroase deoarece m-am fortat in saptamana cu examenul, nu mai puteam sa merg la sala si sa fac activitatile sportive care le faceam zilnic aproape downhill, fotbal ...Ceea ce psihic m-a afectat foarte puternic si mi-am pus intrebare se merita oare sa continui si sa imi achizitionez o motocicleta si sa imi traiesc unul din visele din mic copil, sa imi risc sanatate sau chiar viata. Raspunsul a fost da.Mi-am luat motocicleta sunt indragostit de ea si de fiecare care data cand ma dau jos de pe ea oricat de suparat sunt am zambetul pe fata.Avem aproape 10000 km impreuna dar tot timpul sunt constient ca se poate intampla ceva rau, probabil din cauza asta si echipamentele de protectie pe care le am is mai scumpe ca motocicleta :)

Pana la urma totul depinde de tine si cat de mult iti place motociclismul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Sa renunt chiar daca am investit multe sperante si planuri de viitor in aceasta activitate?

Sperante, planuri de viitor ?!!!

 

Daca as fi in locul tau, as renunta. A fi mobrist e doar 1 la 1 milion din placerile vietii... deci ai de unde alege altceva ! :)

Daca as folosi 2 roti numai pentru transport (nu senzatii, nu adrenalina), as continua cu un scuter in localitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Salutare. Postez aici ceva asemănător. Sunt începător de 47 de ani pe un sv650 2022 cu 800 km parcurși. Nicio problemă în oraș și împrejurimi. Însă, acum 2 zile, seara,  după  o tură, un curaj dreapta să bag motorul în curte, am luat prea strâns viteza mică, m-a speriat un claxon de TIR, am strâns angrenajul și jos, pe dreapta cu piciorul sub ea. Fractura metatars V și ghips o lună. 

 

Prima reacție a fost să mă las și să o vând fiind furios pe o greșeală pe care aveam impresia că nu o pot face! Acum, în concediu medical, pierd o lună și apoi recuperarea chinuitoare.  Nu știu ce să fac...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Adirun75 a spus:

Salutare. Postez aici ceva asemănător. Sunt începător de 47 de ani pe un sv650 2022 cu 800 km parcurși. Nicio problemă în oraș și împrejurimi. Însă, acum 2 zile, seara,  după  o tură, un curaj dreapta să bag motorul în curte, am luat prea strâns viteza mică, m-a speriat un claxon de TIR, am strâns angrenajul și jos, pe dreapta cu piciorul sub ea. Fractura metatars V și ghips o lună. 

 

Prima reacție a fost să mă las și să o vând fiind furios pe o greșeală pe care aveam impresia că nu o pot face! Acum, în concediu medical, pierd o lună și apoi recuperarea chinuitoare.  Nu știu ce să fac...

 

Te refaci, te sui pe sa, exersezi si iti continui pasiunea pe 2 roti. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, Adirun75 a spus:

Sunt începător de 47 de ani pe un sv650 2022 cu 800 km parcurși. 

Nu știu ce să fac...

Sa mergi pe o moto mai potrivita pentru experienta ta. Exista moto mai usoare si mai manevrabile, daca vrei. La 47 de ani ca incepator nu ai reflexele si viteza de invatare a unuia de 18 de ani si toate ranile se vindeca mai greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

recupereaza-te si pe urma faci ce iti dicteaza inima. daca e pasiune, nu o sa poti sa te abtii si la un moment dat o sa vrei inapoi in sa. daca nu e pasiune, atunci o sa te lasi ca ti se pare prea periculos si nu iti asumi riscurile aferente acesteia.

 

eu iti zic cam in primele 2 luni am facut accident, tot cu o luna recuperare (ce e drept, doar o entorsa, dar tot o luna am avut piciorul in gips) si dupa vreo 6 ani nu m-am mai putut abtine cand vedeam colegii in trafic... asa ca am luat acaret si i-am dat bice. niciun incident inca in 5 ani. 

 

Si apropo, nu merita sa te stresezi pe chestia asta. Vezi tu in timp ce si cum.

Editat de Mariusik85
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc. Ce mă deranjează este că știam că mi-e greu să iau virajul  spre curte din dreapta fiind unghiul mai strâns ținând cont de îndemânare mea. Mă gândesc să merg la un curs de îndemânare moto. Dacă nu o vinde soția cât sunt imobilizat! Încă o dată mulțumesc de încurajare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca ai mers foarte putin.. 800km. Indemanarea vine cu km parcursi. Deci, dupa ce te vindeci, plimba-te cu motocicleta cat mai mult.

Eu cred ca cursul nu te va ajuta in faza asta. Dupa ce mai ai experienta si simti motocicleta, poti face un curs unde sa mai inveti anumite chestii.

Editat de Razmar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Repara-te si revino!

E doar lipsa de experienta,se face odata cu kilometrii parcursi. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc oameni care au "n" șuruburi in ei ca urmare a trântelor de pe moto, și nu s-au lăsat. Deasemenea cunosc oameni care s-au lăsat după prima trântă, deși nu au pățit mai nimic, in afară de o sperietură zdravănă. 

Primii chiar iubesc motocicletele, sunt dependenți de senzațiile oferite, visează să se dea până la adânci bătrâneți, învață din greșeli și merg mai departe, asumându-si riscurile implicite.

Pentru ceilalți motocicleta a fost doar o curiozitate, un moft poate, și au preferat să nu își mai asume "riscuri inutile" . 

Depinde foarte mult de ceea ce simți tu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...