Filosofull Postat Decembrie 13, 2017 Share Postat Decembrie 13, 2017 Peste 2.0 si sub Euro4 e riscant. Astia schimba legile cand si cum vor ei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 13, 2017 Admin Share Postat Decembrie 13, 2017 Corect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Decembrie 13, 2017 Share Postat Decembrie 13, 2017 In exemplul lor, cresterea de impozit pentru masinile cu motoare mici (1.6) "si deci mai putin poluante" este de 50% (!!!!!), de la 64 la 96 de lei (!!). Pentru masinile nesimtite cu motoare mari (3.6), luxoase si puternice, scaderea este de la 5220 de lei la 432 de lei. Deci s-a trecut de la un raport de 80x la un raport de 4.5x. Pot (cu greu) sa accept ca un puternic si luxos Porsche Cayenne (pe benzina / gaz) polueaza de 4.5x ori mai mult ca un Passat diesel obosit, la acelasi numar de km. Dar nu vad nici un motiv pentru care o masina cu motor de 4+L ar trebui sa aiba impozit de aproape 100 de ori mai mare decat o masina cu motor de 1.4. Dupa parerea mea, cand vorbim de impozit (taxa pe "bogatie") nu ar trebui sa amestecam discutia cu poluarea. Plata pentru poluare ar trebui facuta la achizitie printr-o taxa (atat la veicule noi cat si folosite) cat si indirect, cum ai zis, prin cat de mult mergi/poluezi odata cu consumul de carburant. Referitor la impozit, oricum este total aberant raportat la cilindree. La o masina de 2.0 L poti avea si 100 cp dar si 300 cp, deci nu e deloc corect. Ar trebui, asa cum se face prin Europa, impozitata puterea, nu cilindreea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Decembrie 13, 2017 Share Postat Decembrie 13, 2017 (editat) Mai exista si impactul factorului de moft/lux. Peste 2litri este unealta (autoutilitara) sau moft Inteleg sa se impoziteze luxul. Dar cat e un raport rezonabil? 2x? 5x? 100x? Apoi, luxul e una, moftul e alta. Moft e si mersul cu mobra. Ba chiar si mersul cu masina e un moft, ca nu e obligatoriu sa aiba toata lumea masina. Pentru moft care e un raport rezonabil de impozitare? La fel ca la lux? Editat Decembrie 13, 2017 de mihaio07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 13, 2017 Share Postat Decembrie 13, 2017 (editat) poate am avut o exprimare mai plastica.... dar ai priceput ideea si implicit o nuantezi... in categria produselor de lux intra si yahturile si barcile cu motor - cum ar trebui impozitate? lungime? varsta? suprafata vele/panze sau capacitate si putere motor? evident ca este delicat sa poti elabora o formula de calcul universala.... la fel si la masinile de lux. 4x4-ul de 3500cmc de la interventii telefonie, electrica, gaz, apa... este unealta (autoutilitara) si are fiscalitate permisiva, dar restrictioneaza anumite elemente constructive (numar locuri, paravane, echipari pur tehnice, etc) acelasi model dar cu echipare de lux (sisteme premium de echipare non-tehnica - piele,lemn, audio, trape, etc) este moft sau mod de epatare/afisare a statutului social si este taxat in consecinta; adesea baietii cu bani folosesc portite legale pentru a fenta sistemul si inmatriculeaza atelajul ca si autoutilitarea din motive lesne de inteles. nu exista nevoie reala de cilindree peste 2000cmc deoarece majoritatea solutiilor tehnice actuale scot dintr-un motor de 1200-1600cmc, performante pe care le obtineai in cilindree cu 50% mai mare acum 10-15 ani . mai mult, pe infrastructura autohtona nu ai ce face cu mai mult de 100cp (poate ocazional 5-10 depasiri suparate intr-un an) PS: eu as plusa legal, limitarea inmatricularii autoutiliarelor pe PJ sau PFA. Editat Decembrie 13, 2017 de 1xu1xf1xu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Decembrie 13, 2017 Share Postat Decembrie 13, 2017 Mai e o problema. Niva mea are Euro4 dar in specificatiile tehnice nivelul de noxe este f mare, nu mai stiu cat. As fi dispus sa platesc o taxa de mediu conform noxelor emise daca as merge pe benzina, dar am GPL care polueaza mult mai putin si pe care il folosesc 99% din drumuri. Deci cum voi fi incadrat la o eventuala taxa de mediu? Conform Euro4, conform noxelor pe benzina sau ma duc la RAR sa-mi masoare noxele pe GPL si ma incadreaza conform rezultatelor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 13, 2017 Share Postat Decembrie 13, 2017 Se raporteaza la "worst case scenario", intrucat aia este poluarea maxima. Adesea polarea este mai mica, dar greu de demonstrat in realitate intrucat nu poti demonstra cand si cat circuli cu GPL in viitor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Decembrie 13, 2017 Share Postat Decembrie 13, 2017 nu exista nevoie reala de cilindree peste 2000cmc deoarece majoritatea solutiilor tehnice actuale scot dintr-un motor de 1200-1600cmc, performante pe care le obtineai in cilindree cu 50% mai mare acum 10-15 ani . mai mult, pe infrastructura autohtona nu ai ce face cu mai mult de 100cp (poate ocazional 5-10 depasiri suparate intr-un an) PS: eu as plusa legal, limitarea inmatricularii autoutiliarelor pe PJ sau PFA. Si eu ma astept ca autoutilitarele sa necesite PJ sau PFA pe viitor. Inca de pe acum, unii asiguratori cer foaie de parcurs la efectuarea RCA-ului. Dar daca alternativa e sa platesti 5000 - 6000 lei anual pe impozit, este efectiv mai ieftin sa iti faci PFA / SRL si sa iti cumperi un pick-up pentru luxul de a merge 110% legal cu un motor mai mare de 3L. Motor de care ai nevoie reala daca vrei sa faci offroad, sau daca vrei sa transporti una - alta in regim de hobby (mobre, atv-uri, barci, etc). Performantele alea cu 50% mai mari vin cu niste asterisc-uri. Un motor de 2.5L turbo nu e cu 50% mai performant decat unul de 4L aspirat, doar pentru ca unul scoate 300 de cai si celalat 200. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Decembrie 13, 2017 Share Postat Decembrie 13, 2017 mai mult, pe infrastructura autohtona nu ai ce face cu mai mult de 100cp (poate ocazional 5-10 depasiri suparate intr-un an) Eu zic ca din contra, in Ro ai nevoie mai mare de masina mai puternica, tocmai pentru ca esti foarte des nevoit sa depasesti, inclusiv TIR-uri, si fara sa fie neaparat "depasiri suparate". Intr-o tara cu infrastructura buna, unde traficul se desfasoara preponderent pe autostrada, iar in rest nu prea ai motive sa depasesti, orice masina iti este suficienta, inclusiv sa ai o viteza decenta pe autostrada. Si apoi conteaza mult si pe ce masina ai aia 100cp, ca una e sa-i ai pe un Polo si alta e pe un VW Bus de exemplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 13, 2017 Share Postat Decembrie 13, 2017 Pfuuu, unde ati ajuns de la Niva! Pai sotia mea, acum mai multi ani cand conducea zilnic 130cp pe ~1250kg, a facut drive test cu un Fiat 500 1.4 Sport de 100cp. S-a dat ea ce s-a dat si ma intreaba: "daca apas butonul asta (sport) merge mai tare, nu?" Dar ala era deja apasat, cand a aflat ca apasandu-l (iar) va fi si mai molcom a fost dezamagita. Deci se poate si cu 45cp, dar cu scuteru'! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Decembrie 13, 2017 Autor Share Postat Decembrie 13, 2017 Eu zic ca din contra, in Ro ai nevoie mai mare de masina mai puternica, tocmai pentru ca esti foarte des nevoit sa depasesti, inclusiv TIR-uri, si fara sa fie neaparat "depasiri suparate". Intr-o tara cu infrastructura buna, unde traficul se desfasoara preponderent pe autostrada, iar in rest nu prea ai motive sa depasesti, orice masina iti este suficienta, inclusiv sa ai o viteza decenta pe autostrada. Si apoi conteaza mult si pe ce masina ai aia 100cp, ca una e sa-i ai pe un Polo si alta e pe un VW Bus de exemplu. Iti ofera o siguranta si o baza, in momentele cand trebuie sa reactionezi sau tasnesti din scurt, la depasiri mai ales, ca depasesti tu sau ca il vezi pe unu ca depaseste in spatele tau ( riscant ) o calci si instant ai facut loc, in general te ajuta mult sa scapi de situatiile stresante din trafic. Plus ca la un mers mai sportiv, un 2.0 pe aceeasi caroserie va consuma mai mult decant un 3.0 pe aceeasi caroserie, Conteaza fff mult reactiile mai rapide sau mai lente ale unui vehicul, asa, orice cazan atinge 150km/h. In cazul unui Logan elasticitatea si livrarea puterii difera, 90cai cu mult cuplu din 1.5dci fata de 90de cai mort rau caracter ON-OFF la 0.9tce + consum cu 50% mai mare. Cineva a mentionat Subaru Forester. Da am respect pt Subaru si simetrical awd masini tapene nu gluma, se tin pe asfalt virajat mai bine decat un BMW, dar nu au ceva de off road cu adevarat sau cu o garda la sol. Un forester 2.5turbo benzina 230de cai matura pe jos cu un 320d si este imposibil de scapat de el cu un 330d, dar consuma 15% extraurban in distractie vs 6% hai 7%. Gata cu off topic-ul, Niva nu a iesit din ecuatie. Nu stiu cat de mult ma va dereanja pe mine fiabilitatea daca eu o sa fac cu ea maxim 3000km/an. Nu ma intereseaza un vehicul pe care sa il revand sau nu ma intereseaza daca pierd X% din valoarea lui, pe sistemul il iau si il folosesc ceva timp, 6-8ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 13, 2017 Share Postat Decembrie 13, 2017 Am mers cu Forester turbo benzina, dar si cu 330d. Daca se tine forestierul dupa bmw eu mananc cardanele de la Niva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Decembrie 14, 2017 Share Postat Decembrie 14, 2017 Pe unde au dus-o si ce nu le-a placut? Prin coclauri, unii la pescuit, altii la vanatoare, le-au tinut 1-2 ani, luate de noi. Eu am condus o singura data, la teste cu masini noi. M-am murdarit pe pantofi in ea (eram la costum...), iar abilitatile offroad invocate mi se par si mie modeste, in rest nu cunosc personal Lada Niva. Nici mie nu.mi suna bine reducerea asta Hai ca e anormal ca la un ARO sa percepi 3.000 lei pe an, iar la un Logan sa percepi 50 lei. E ca si cum la moto pt un moped s-ar percepe 10 lei, iar pentru moto de 1.000 cmc s-ar percepe 1.000 lei pe an. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 14, 2017 Share Postat Decembrie 14, 2017 si la G-Klasse este 3000+ lei.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 14, 2017 Admin Share Postat Decembrie 14, 2017 Hai ca e anormal ca la un ARO sa percepi 3.000 lei pe an, iar la un Logan sa percepi 50 lei. E ca si cum la moto pt un moped s-ar percepe 10 lei, iar pentru moto de 1.000 cmc s-ar percepe 1.000 lei pe an. Evident, diferentele sunt aberante! Ma refer la faptul ca mi se pare ciudat ca desi sunt morti de foame, politicienii aleg sa reduca masiv acele taxe. S-ar putea sa mizeze pe faptul ca multi isi vor cumpara motorizari sau le vor inscrie pe cele cu cilindree mare, apoi peste o perioada de timp sa revina iar cu marirea taxelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 14, 2017 Share Postat Decembrie 14, 2017 Nu reduce nimeni nimic... Au initiat un proiect de lege pentru care in mai putin de 24h au inceput sa o dea la intors... Mai jos unul din sutele de articole cu stirea: http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/proiect-pmp-pentru-cei-cu-dare-de-mana-scad-drastic-impozitele-la-masini-puternice-cresc-la-cele-mici-844592 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMWs1000RR Postat Decembrie 14, 2017 Share Postat Decembrie 14, 2017 (editat) @bigfoot. Este o aberatie ceea ce ai spus referitor la consum. Ca un motor de 3.0 consuma mai putin decat cel de 2.0. Ori te minti, ori nu stii ce vb! Am testat 2.0 vs 3.0, da, pe bmw si stiu prea bine cum sta treaba. Si de fiecare data, viteza medie o aveam considerabil mai mare la 2.0! Iar faza cealalta ce ai spus o...ai spus tot. Ce forester sta mai bine pe drum decat un bmw de generatie recenta si nu numai? Tu ori ai bmw care a fost dauna totala, ori nu stiu ce e cu tine. P.s. daca se aproba vreo lege legata de impozitul la 3.0, sa il faca vreo 100 de euro/an, imi mai cumpar un bmw. Doar asa, sa am 3 ! Deja am salvat cateva anunturi pe mobile.de. Editat Decembrie 14, 2017 de BMWs1000RR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 14, 2017 Share Postat Decembrie 14, 2017 Hai sa ramanem on-topic... omul vrea Lada Niva.... L-am poluat destul (cel putin eu)... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Decembrie 14, 2017 Share Postat Decembrie 14, 2017 On topic Am facut schimbul de uleiuri: motor (plus filtru), cutie viteze, cutie transfer si diferentiale. Cost: 350 lei + 100 manopera. Ma asteapta un schimb de cap bara si pompa ambreiaj, asa mi-a spus mecanicul. Intrebare: stie cineva de unde ar putea veni miros de benzina in habitaclu? Pe forumuri scrie ca vine de afara prin geamul deschis, eu am avut problema asta vara, de cand merg cu geamul inchis a disparut mirosul, deci s-ar potrivi, dar mi se pare ciudat sa intre pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Decembrie 14, 2017 Share Postat Decembrie 14, 2017 Evident, diferentele sunt aberante! Aberatia provine din taxa prea mare a masinilor cu cilindree mare. Ei baga in fata ca poluarea multa bla-bla, ceea ce tehnic si fizic e o minciuna: intre Euro 3 si Euro 6 diferentele sunt sub 2%... iar Pe unul care are masina de peste 5 ani tu il taxezi de 60 ori mai mult...ca are motorul dublu !? (1500 vs.3000 cmc) O fi echitabil? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 14, 2017 Admin Share Postat Decembrie 14, 2017 Nu are nicio logica, evident. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Decembrie 14, 2017 Autor Share Postat Decembrie 14, 2017 @bigfoot. Este o aberatie ceea ce ai spus referitor la consum. Ca un motor de 3.0 consuma mai putin decat cel de 2.0. Ori te minti, ori nu stii ce vb! Am testat 2.0 vs 3.0, da, pe bmw si stiu prea bine cum sta treaba. Si de fiecare data, viteza medie o aveam considerabil mai mare la 2.0! Iar faza cealalta ce ai spus o...ai spus tot. Ce forester sta mai bine pe drum decat un bmw de generatie recenta si nu numai? Tu ori ai bmw care a fost dauna totala, ori nu stiu ce e cu tine. P.s. daca se aproba vreo lege legata de impozitul la 3.0, sa il faca vreo 100 de euro/an, imi mai cumpar un bmw. Doar asa, sa am 3 ! Deja am salvat cateva anunturi pe mobile.de. Offtopic. 1. Consumul este influentat de cuplu si anume de elasticitatea motorului. Depinde si de tine cat de smucit esti desigur. 2. Pe seria 3 2.0 vs 3.0 in viata reala nu pe ciclu NEDC pe B-Poiana BV cu 3.0 scoti consum mai bun daca mergi "ilegal" in limita pastrarii carnetului. 320 scos din 130-140km/h consuma, iar pe viraje in distractie iar consuma mai mult. In oras merg rar cu el dar scot 10.5-11.5% am alt "cazan" pt oras. 3. Chiar daca am moto si masina BMW nu sunt spalat pe creier BMW (nu zic sau nu insinuez ca tu ai fi) exista viata si dupa BMW exista si alte produse din aceeasi categorie. Apreciez orice vehicul cuplos si puternic care are o cutie manuala. Se intampla ca 3.0d manual sa fie doar pe BMW...aia e, daca era pe alta marca nu ziceam NU mie imi trebuie marca X. 4. Forester 2.5XT pe un traseu BV-Poiana BV fata de 330d iti permite sa accelerezi CAT doresti in viraje si ramane plantat, cu tractiune spate si 255-uri Dot 2015 clipoceste DSC si te infraneaza sau cu DSC scos mai dansewza dar nu are fidelitatea si eficienta in mentinerea trasei pe care Forester 2.5XT 4x4 simetrical wheel drive. Sa mai zic ca daca e ud pe jos...efectiv in "Bamve" vs Forester 2.5XT pe acelasi drum chiar nu ai ce sa faci....esti spectator. Pacat de masina aia ca are un consum exagerat. Referitor la BMW 2.0 diesel sau benzina ce o fi el, da-l naibii ca e plina piata de concurenti, ai N variante, care chiar se pricep sa faca 2.0-uri bune PSA, mai este si grupul FIAT care scoate 2.0-uri ce au caracteristici similare unui "X"18 sau "X"20. » Post actualizat in 14 Dec 2017 13:41 On topic Am facut schimbul de uleiuri: motor (plus filtru), cutie viteze, cutie transfer si diferentiale. Cost: 350 lei + 100 manopera. Ma asteapta un schimb de cap bara si pompa ambreiaj, asa mi-a spus mecanicul. Intrebare: stie cineva de unde ar putea veni miros de benzina in habitaclu? Pe forumuri scrie ca vine de afara prin geamul deschis, eu am avut problema asta vara, de cand merg cu geamul inchis a disparut mirosul, deci s-ar potrivi, dar mi se pare ciudat sa intre pe acolo Unde faci service-ul? Ce fel de indicativ ai la uleiul din motor? Banuiesc ca la cutie si grup ai 75w90. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMWs1000RR Postat Decembrie 14, 2017 Share Postat Decembrie 14, 2017 Are soramea audi a5 de 3.0, manual. Unde doar bmw cu asa ceva? » Post actualizat in 14 Dec 2017 13:49 Si referitor la consum, ca tot am adus vb de cazanul de mai sus. Am fost in zeci de concedii cu 2.0d respectiv 3.0 tdi, manuale ambele si, nici macar o data nu a avut consumul la 3.0 tdi pe bc apropiat de al meu la 2.0. La fel, nici la 3.0d la bmw nu m am putut apropia la consum de 6.0 si viteza medie de 77-80 km/h. Intr adevar, alta caroserie si cutie automata. Referitor de chestia cu spalat pe creier cu bmw, eu sunt pe acolo. Am avut, am in continuare si alte marci, dar sunt departe de bavarezi. Punct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Decembrie 14, 2017 Share Postat Decembrie 14, 2017 La motor am pus un 10W-40 semi, in cutia de viteze si de transfer API GL4 iar la diferentiale API GL5. Cred ca sunt toate 75W-90, mai de iarna, o sa ma uit pe ambalaj. In cutii nu se pune GL5 ca ataca nu stiu ce garnituri. Mecanic am in sat, unde m-am mutat, a mai mesterit la cateva Nive in timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 14, 2017 Share Postat Decembrie 14, 2017 (editat) Forestierul turbat o fi plantat, dar cu brate cu uniball si alte arcuri si amortizoare, cu echiparea stock e zicala Pirelli: "power is nothing without control"! Se 3.14sa orice bmw cat de cat legat pe el. Am echipat un Forestier d'asta turbat cu brate, stabilizatoare & stuff Perrin, arcuri + amortizoare reglabile pe 2 cai si statea intr-adevar bine pe drum. Dar plafonul era mai jos decat cel al Fiatului Stilo pe care il aveam in dotare, ma uitam la ele puse alaturi in curte si nu-mi venea sa cred. Iar franele cedeaza psihic dupa 4-5 decelerari sportive. Tocmai ma gandeam cine schimba ulei motor + cv + ct + diferentiale cu 100 lei! Doar la sat poti avea astfel de oferte, chiar pt o Niva. Pana la urma desfaci la busoane si pompezi de ti se uraste la orice 4x4. Pt mirosul de benzina verifica furtunele alea blestemate de la motor! Sunt dintr-un plastic gofrat de toata jena si asigurate cu agrafe de birou... Sau poate rasufla traseul de recirculat vapori, ori a ramas valva deschisa si iese mirosul prin filtrul de aer. Stingator ai? Nu spray din ala de butaforie. Editat Decembrie 14, 2017 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.