Sari la conținut

Depasire fara incalcarea liniei continue, legal ori ba?


paulynos
 Share

  

190 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 266
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sunt de acord ca nu e foarte clar dar eu cred ca un politist mai zelos poate interpreta articolul in sensul asta, profitand de exprimarea ambigua, si te poate amenda. Pe mine asta ma interesa.

 

Lasand legile la o parte, personal realizez ca banda de circulatie nu e suficient de lata prin constructie incat sa incapa o masina si o motoreta in paralel si in perfecta siguranta. Cine sustine ca e o buna practica sa mergi asa se minte singur.

 

Eu merg asa des dar nu sunt ipocrit si vad riscurile si in caz de buba sunt dispus sa-mi asum toata vina daca trage soferul de volan sa ocoleasca un obstacol si imi da un branci in papusoi, nu aveam ce sa caut acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, banda nu este, in general, suficient de lata pentru moto si auto in paralel si deplina siguranta. Incerc cat de mult pot sa scurtez timpul petrecut in paralel. Insa, la fel ca tine, merg des asa.

S-a mentionat cand a fost completat articolul respectiv, insa nu am retinut si nu am mai cautat acum. Am 2 situatii ilustrative pentru interpretare:

1. Eu pe Valea Oltului pe un sector cu linie continua. Am ajuns din urma un echipaj de la rutiera. Soferul m-a vazut, a pus semnal dreapta si s-a dat spre margine. Am trecut pe langa ei fara sa calc linia, am multumit si am dat gaz. Cred ca nu se intampla nimic nici daca calcam linia

2. In sala de asteptare la accidente usoare, in biroul pentru declaratii (cu usa deschisa) o ea tinerica, un el cu CBF si nenea politaiul. El mergea pe exteriorul benzii, ea a oprit la o trecere sa treaca un copil care sarise pe trecere si cineva din masina ei considerat ca e un moment bun sa deschida usa din stanga spate si sa coboare. Usa a facut poc cu mobristul si au ajuns la declaratii. S-a dezbatut ceva vreme despre ce e depasirea, cel vinovat pentru usa vocifera din sala si blestema toti mobristii care ar trebui sa moara in chinuri, etc. Pana la urma politatiul a inchis usa biroului, au mai dezbatut ceva vreme si tipa s-a lasat convinsa ca ala avea voie sa mearga pe acolo si ca vina apartine celor din masina. Au semnat PV-urile si sanatate.

Ambele situatii se intamplau in 2015 (posibil prima in 2016).

Ma rog, politistul din al doilea exemplu a avut o interpretare cu care nu eram sub nicio forma de acord la cazul meu, da' e alta poveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in al doilea exemplu e cu totul alta situatie, ala nu avea de ce deschide usa. nici parcat nu avea de ce deschide usa fara sa se asigure, darmite pe banda de circulatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Situatia este relevanta pentru discutie. Dezbaterea a fost destul de lunga si la ea au participat toate 3 partile. S-a dezbatut despre ce inseamna depasire si daca motociclistul avea voie sa fie pe aceeasi banda cu masina.

Dincolo de asigurarea la deschiderea usii, daca politistul interpreta altfel si considera ca motociclistul nu era acolo legal, dadea culpa comuna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, pai si atunci articolul ala cu pricina de mai devreme daca nu se refera la situatia asta de mers in paralel pe aceeasi banda atunci la ce se refera? Ca nu ne este noua prea clar care-i treaba cu el nu inseamna ca putem sa-l ignoran de-a dreptul, ca doar nu suntem copii.

 

Deci, la ce se refera?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi este imposibil sa raspund la intrebare si d-asta spun ca ce ti-au trimis cei de la Cluj nu este clar pentru mine.

Daca bagau un text cu "Legiuitorul, in ingeniozitatea lui, a creat acest articol (el are o parte lemn...oasa). In spiritul legii articolul trebuie interpretat astfel: ..." discutam altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Situatia este relevanta pentru discutie. Dezbaterea a fost destul de lunga si la ea au participat toate 3 partile. S-a dezbatut despre ce inseamna depasire si daca motociclistul avea voie sa fie pe aceeasi banda cu masina.

Dincolo de asigurarea la deschiderea usii, daca politistul interpreta altfel si considera ca motociclistul nu era acolo legal, dadea culpa comuna.

e discutabil cum a interpretat politistul distanta "de siguranta" la depasire in cazul motocicletei. discutam aici de distanta laterala sigură in traficul legal, unde nu se deschid portiere la treceri? sau ca la lovitura din spate, indiferent ce face ala? e evident cum a interpretat legea politistul in cauza insa sunt sigur ca putea la fel de bine sa il scoata vinovat si pe motociclist.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat exemple de situatii pe care le stiu la prima mana si care au fost interpretate in favoarea splittingului. La prima poti sa zici ca e tolerare, chiar daca a fost echipaj de rutiera in discutie. La a doua a clar decizie scrisa. Si atunci, in timpul discutiilor, a fost eliminata varianta depasirii folosindu-se articolul care zice ca e depasire daca se trece pe alta banda sau pe sensul celalalt.

In acelasi timp, sunt convins ca exista situatii similare care au fost interpretate in defavoarea splittingului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu imi este imposibil sa raspund avand in vedere contextul. Articolul respectiv a venit ca parte a unui raspuns oficial la intrebarea din titlu, deci este evident ca are legatura cu depasirea pe aceeasi banda ca doar de aia l-au trimis, si din moment ce in articol apare "trebuie conduse pe un singur rand" pentru mine unul este clara pozitia si interpretarea legiuitorului. Bine, daca vrem sa scoatem din context si sa cautam noduri in papura bineinteles ca se poate, doar ca nu prea conteaza parerea noastra in fata organului.

 

Mai pun odata articolul:

 

Vehiculele din categoria AM, A1, A2 şi A, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, are legatura cu cu intrebarea, altfel nu ar fi fost acolo.

Repet, scopul meu este sa inteleg, nu sa caut noduri in papura.

Referitor la articol, sunt 2 directii pe care pot sa interpretez, ambele legate de cuvantul rand si semnificatia lui:

- Rand in sensul de coloana (masina, masina, moto, masina, camion) sau cel clasic de coada la aprozar sau ghiseu. In sensul asta, faptul ca trebuie conduse numai pe un singur rand nu poate fi interpretat ca interzice complet dapasirea? Ca sa faci o depasire, esti nevoit sa iesi din rand si sa revii.

- Rand in sensul mentionat de tine, cand spui ca nu ai voie unul langa altul pe banda. In sensul asta, formularea mi se pare gresita. Ar trebui sa spuna ca trebuie conduse numai singure pe rand. In acelasi timp, poate fi interpretat ca daca depasesti masina din fata (legal), te-ai mutat de pe randul tau pe un alt rand (mai in fata)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat exemple de situatii pe care le stiu la prima mana si care au fost interpretate in favoarea splittingului. La prima poti sa zici ca e tolerare, chiar daca a fost echipaj de rutiera in discutie. La a doua a clar decizie scrisa. Si atunci, in timpul discutiilor, a fost eliminata varianta depasirii folosindu-se articolul care zice ca e depasire daca se trece pe alta banda sau pe sensul celalalt.

In acelasi timp, sunt convins ca exista situatii similare care au fost interpretate in defavoarea splittingului.

Confirm si eu ca in Timisoara se accepta de catre politie deplasarea printre masinile stationate la semafor, caz concret anul trecut la intrare in localitate coada la primul semafor pe 2 randuri cam 200 m, m-am strecurat printre masini pana in fata cand am vazut masina politie locale care stationa prima la semafor pe prima banda, m-am oprit in spatele lor si am asteptat, politistul de la volan a vazut toata faza si a scos mana pe geam si mi-a facut semn sa trec in fata la semafor fara vre-o repercusiune viitoare asupra mea. Deci eu zic ca tacit se poate, legal este discutabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, are legatura cu cu intrebarea, altfel nu ar fi fost acolo.

Repet, scopul meu este sa inteleg, nu sa caut noduri in papura.

Referitor la articol, sunt 2 directii pe care pot sa interpretez, ambele legate de cuvantul rand si semnificatia lui:

- Rand in sensul de coloana (masina, masina, moto, masina, camion) sau cel clasic de coada la aprozar sau ghiseu. In sensul asta, faptul ca trebuie conduse numai pe un singur rand nu poate fi interpretat ca interzice complet dapasirea? Ca sa faci o depasire, esti nevoit sa iesi din rand si sa revii. Daca e sa luam interpretarea asta inseamna ca, pe langa depasire, interzice si mersul pe o banda alaturata si motoretele nu au voie sa circule pe soseaua cu mai multe benzi pe sens. Pe cand nu e chiar asa. Eu sirul/randul asta il vad dezordonat, ca la ghiseu. Este de altfel fizic imposibil sa fie perfect ordonat pe banda, linie perfect dreapta sau arc de cerc, daca sunt mai mult de 2 vehicule, tot timpul el este serpuit, mai mult(grup moto) sau mai putin(mers normal in coloana). In opinia mea interpretarea articolului folosind definitia asta a randului pica si nu am auzit pe nimeni vreodata sa fi luat amenda ca a "serpuit necontrolat coloana" daca e sa ne luam dupa interpretarea asta.

- Rand in sensul mentionat de tine, cand spui ca nu ai voie unul langa altul pe banda. In sensul asta, formularea mi se pare gresita. Ar trebui sa spuna ca trebuie conduse numai singure pe rand. In acelasi timp, poate fi interpretat ca daca depasesti masina din fata (legal), te-ai mutat de pe randul tau pe un alt rand (mai in fata)? Aici eu interpretez ca trebuie sa fii mereu singur pe toata latimea bandei de circulatie si mi se pare si logic de altfel. Intr-adevar nu e cea mai ortodoxa exprimare dar pe asta o avem.

 

Sincer, cred ca ignori mesajul transmis si despici firul in 4 pierzandu-te in detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, posibil sa ma pierd prea mult in detalii.

Trebuie sa fiu eu de bun simt si sa interpretez mereu in "favoarea" lor, chiar daca ei nu reusesc sa fie clari in articol sau macar in explicatii cum trebuie interpretat articolul respectiv.

Parerea mea e ca au dat raspunsul doar cu citate din lege pentru ca nu exista o interpretare unitara si s-au ferit sa dea ei una in format oficial


» Post actualizat in 25 Apr 2018 11:37

Dintr-un articol despre o postare pe FB a politiei referitoare la mersul cu bicicleta:

"Bicicletele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse pe un singur rand".

 

Nici cu bicla nu ai voie splitting :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Un raspuns al IGPRDR

:)

76% dintre noi știau lucrul asta, o confirmare dinspre "buricu' țării" nefăcând decât să confirme logica noastră colectivă. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspuns care nu ne face sa aflam cateva chestii importante:

- depaseste o masina fara sa paraseasca banda de mers si se ating. Conform celor din raspuns de vina este moto ca nu a pastrat distanta regulamentara? Sau nu?

- depaseste o masina care semnalizeaza stanga si masina da moto pe jos. Conform celor de mai sus de vina este moto pentru ca nu avea voie sa o faca? In schimb daca moto depaseste trecand pe cealalta banda si este lovit de masina, de vina va fi auto ca nu s-a asigurat

- de asemenea rezulta ca poti depasi coloana de masini de la semafor de ex., daca nu ajungi pe sensul opus. Adica sa te strecoti la semafor printre masini pina in fata. Nici nu spune ca ar fi permis :).

 

@Speedy.K Vezi ca si in hartia asta explica ca daca mergi pe B2 si treci pe B1 ca sa treci de masina din fata asta se numeste depasire. Devansarea este cand mergi pe B1 si treci de masina aflata pe B2.

 

Asa ca @Xael decat sa o inramezi mai bine o pui la buda, pentru ca asa cum a spus si @Bart Bz nu aduce nimica nou fata de ceea ce stim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- de asemenea rezulta ca poti depasi coloana de masini de la semafor de ex., daca nu ajungi pe sensul opus. Adica sa te strecoti la semafor printre masini pina in fata. Nici nu spune ca ar fi permis :).

depasirea coloanei de masini de la semafor (si de la bariera de cale ferata) este interzisa de alt articol de lege

 

in celelalte doua polemici nu ma (mai) bag, au fost (ras)dezbatute pe forum pana acum, fara o concluzie clara

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana sa va apucati cu inramatul documentul ala este din 2011. Oricum cam toate zic acelasi lucru din ce observ si lasa loc de interpretari.

 

Daca e adevarat ce stia buricul tarii inseamna ca si masinile au voie sa faca asta, nu? Adica sa ma astept sa fiu inghesuit de o masina pe banda ca e legal zic 76% din respondenti, interesant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ești obligat să mergi pe dreapta benzii, așa că da, poți fi și tu depășit la rândul tău, in condițiile explicate mai sus de către polițist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tu consideri o depasire in felul asta ca este efectuata in siguranta si nu vezi nici o problema atunci asa e, ca tine. Eu nu sunt de acord si mi se pare periculos sa treaca o masina la o palma de mine.

 

Si cu articolul de mai devreme ce facem, cum il interpretam? Sau ne facem pur si simplu ca nu exista?

 

ART. 100

(2) Vehiculele din categoria AM, A1, A2 şi A, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...