Jump to content

Enduro pe langa barajul Siriu si cascada Pruncea (si o soparla)


Recommended Posts

Ce drumuri superbe avem prin tara!


Pacat ca sunt toate departe de Bucuresti. Pentru prima data ii invidiez pe cei din zona muntilor, arunca o piatra si-au ajuns in mijlocul naturii.

Si al tiganilor. Tigani care iti arata pumnul ca treci cu motorul prin satul lor.. cu 60km/h. Tigani care, presupun eu, le dau cailor laxative.. altfel nu-mi pot explica darele de balega lungi de un kilometru. Si incep mereu in curbe. Cred ca s-au prins cum sa tina motoarele departe..


De data asta nu mi s-a mai rupt cablul de ambreiaj (sau cum cobea cineva, cel de acceleratie - hah!).

Am mai avut in schimb inca trei premiere pe care mi le trec sub centura novice a experientei:

- Traversarea de parau.

- Cativa kilometri pe drum forestier, ridicat in scarite.

- Urcat si coborat un deal cu iarba multa, destul de abrubt.


Dupa mica dezbatere de pe celalalt thread, am ales sa merg spre Siriu pe ruta Bucuresti - Ploiesti (DN1) si apoi prin diverse localitati pe DCuri.


Am plecat de-acasa pe la 9 si m-am intors la 19:00. Dus-intors si explorat, 406 km. Cam rupt, recunosc (ieri m-am intors dintr-o alta vacanta dupa 10 ore pe avion/autocar).

Dupa DN1 drumul a fost liber si frumos. Mers relativ legal.


Primul loc care mi-a atras atentia, desi nu mai stiu exact locatia, era o zona deluroasa taiata de un parau.

post-97306-0-44764000-1534445801_thumb.jpg


M-am dus, am aruncat o privire, nici urma de namol, si-am zis hai, asta e de Domi!

E fix sentimentul ala de cand esti copil, il vad si-n fetita mea, bucuria de a sari, de a te balaci intr-o balta.

Mi-am udat cizmele si pantalonii. Am trecut de doua ori.


Stiu ca paraul asta il puteati trece si cu un supersport, dar ma rog, eu m-am bucurat din nou de capra mea inalta care-mi permite sa explorez in limitele mele. Ca ale ei sunt departe.


post-97306-0-51446300-1534445229_thumb.jpgpost-97306-0-80051200-1534445250_thumb.jpg


Oprit pe serpentine pentru poze.

post-97306-0-81432900-1534445299_thumb.jpg


Drumul pana la barajul Siriu absolut pustiu. Cred ca s-au dus toti pe Transfagarasan. Multumesc din nou colegilor pentru sfaturile bune.

post-97306-0-46130400-1534445391_thumb.jpgpost-97306-0-38570800-1534445361_thumb.jpgpost-97306-0-62229400-1534445345_thumb.jpgpost-97306-0-24390700-1534445324_thumb.jpg


Mi-am facut si-un prieten. M-a lasat sa o pozez de aproape.

post-97306-0-02938300-1534445494_thumb.jpg


La intoarcere eram dornic sa explorez si partea cealalta a barajului. 122m inaltime, al doilea baraj din Romania ca dimensiune.

M-am apropiat cat m-a lasat drumul. Niste.. copii faceau baie in rau. Cu ei n-am tinut sa ma imprietenesc.

post-97306-0-97635200-1534445637_thumb.jpg


Urmatorul popas trecut in GPS: cascada Pruncea. De la DC64 sunt cam 6.5 km pana la cascada, dintre care cred ca vreo 4 de pietris cu nisip.

Fain sa depasesti cele cateva masini chinuite prin gropi, inclusiv un melc cu un Duster.

post-97306-0-92686400-1534445068_thumb.jpg


Am facut aproape tot traseul cu pietris stand in picioare. Mi-a iesit, m-am descurcat ok, cu 30-40km/h. Deja am prins curaj.


La cascada nu era nimeni. Am cocotat motorul pe-o bordura, pe marginile podului - aici poate am riscat un pic, daca ma dezechilibram sau o scapam un pic, ajungeam in albia raului la 5 metri sub pod..

post-97306-0-80053100-1534445681_thumb.jpgpost-97306-0-88192800-1534445701_thumb.jpgpost-97306-0-89174000-1534445720_thumb.jpg


La intoarcere, rupt de oboseala dar tot bucuros sa mai admir o data privelistea asta frumoasa inainte sa trag dreapta si sa mai stam un pic la umbra, atat eu cat si capra mea frumoasa.

post-97306-0-97172100-1534445773_thumb.jpgpost-97306-0-24734800-1534445855_thumb.jpg


Nu departe dupa benzinarie.. am vazut niste dealuri inalte. Pline cu iarba. E un camping semi-amenjata la baza, dar pustiu.

Mi-am dat seama ca imi doresc o talpa mai mare pentru cric. Sau macar sa tin la indemana o placa de lemn pe care s-o asez sub cric.

post-97306-0-71231200-1534445907_thumb.jpgpost-97306-0-18068800-1534445938_thumb.jpgpost-97306-0-01422800-1534446013_thumb.jpg


Bai cat de incantat si cu zambetul pe buze eram dupa ce-am ajuns in varf :D.

Asa m-am simtit si cu excursia asta, ca am reusit sa mai urc un pic mai sus pe muntele asta numit motociclism.

Azi am vazut in trafic numai enduroaice. Salutari baiatului cu Transalpul de pe baraj.

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

Data viitoare încearcă unul dintre drumurile din Vama Buzăului care te scot fie în Cheia, fie în Maneciu, fie în Slon prin Tabla Buții.

 

Dar pune niste gume macar 50/50 :D

Spor, drumuri faine sa tot gasesti !

Link to comment
Share on other sites

Salut!

@cap0ne, ma tentau gume 50/50 (gen K60) dar realitatea e ca nu sunt endurist hardcore. Imi place sa explorez in afara asfaltului si cred ca ceva 70/30 ar fi mai ok decat un 50/50.

Majoritatea timpului tot pe sosele il petrec si nu caut sa adaug vibratii sau zgomot de rulare in plus. Doar un pic mai multa siguranta in off fara a sacrifica confortul si aderenta pe asfalt (acum am Anakee 3).

 

@Doctor X, mersi pentru sugestie.

 

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

. Imi place sa explorez in afara asfaltului si cred ca ceva 70/30 ar fi mai ok decat un 50/50.

 

Stiu ce zici, Problema este insa ca cu genul asta asa zis 70/30, e posibil sa faci calea intoarsa pe unele drumuri :) Nu mai zic de siguranta and stuff.

Sahara 3 recomandate de popp de ex sunt f ok si pe strada daca nu vrei sa pui genunchiul jos in curbe si sunt decente in off. Nu sunt de bagat prin stiu io ce noroaie, dar mai poti urca o panta cu pamant mai afanat/umed, mai agata in conditii de pietris etc.

Eh, oricum, daca esti abia la inceput cu exploratul, vezi tu pe parcurs mai exact ce ai nevoie. Doar sa ai grija, mai ales daca mergi singur ;)

Link to comment
Share on other sites

bravo bravo, mai dezmortesti oleaca suspensia lu' Domy! :))

stai linistit cu cauciucurile 50-50 ca snt niste porcarii sinistre, nu fac treaba nici in teren nici pe strada! ai doar o vaga urma de crampoane si o vaga urma de aderenta! specialisti sunt multi! :)

Edited by stulewa
Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru sfaturi baieti, le-am adaugat la lista de optiuni, ramane sa mai citesc si sa vad ce gasesc pe stocuri.

 

Continental TKC80
Continental Conti Escape
Metzeller Karoo T
Metzeler Enduro 3 Sahara
Mitas E-07
Nenea Jumba :))) Ti s-a facut dor de o revizie pe Domi? Vezi ca te sun si-mi fac programare :D. Mersi de sfat.

...] Sahara 3 recomandate de popp de ex sunt f ok si pe strada daca nu vrei sa pui genunchiul jos in curbe si sunt decente in off.. [...]

 

@ Cap0one, Am reusit sa pun si genunchiul jos in curbe.

Dupa ce am oprit motorul pe dreapta si l-am pus pe cric. Si m-am dat jos de pe el. :)

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu Mitas E-07 pe fata si Metzeler Enduro 3 Sahara pe spate, tot pe un dominator. Am reusit sa fac si ceva noroaie cu el, iar pe strada erau decente. Nu le-as forta pe ud, pe asfalt.

 

Cum pentru mine dominatorul e mai mult pentru iesit pe langa strada, em ramas cu Mitas E-07 pe fata si Mitas E-09 pe spate. Mi se pare o combinatie misto daca te intereseaza sa iesi de pe asfalt.

 

Offtopic: farul si partea din fata de la dominatorul tau par a aduce cu ceva KTM. A fost refacuta fata sau cum de arata asa?


» Post actualizat in 17 Aug 2018 14:46

Apropo, m-as mai baga si eu din cand in cand cu dominatorul, daca esti in cautare de tovarasi de drum. Pe lista mea de anul asta ar mai fi Strategica, dar o sa pot sa il fac cam pe la jumatatea lui septembrie.

Link to comment
Share on other sites

 

Ce drumuri superbe avem prin tara!
Pacat ca sunt toate departe de Bucuresti.

Eu zic Slava Domnului la faza asta(si nu ma refer aici la motociclisti)! :peace:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am avut si eu Mitas E-07 pe fata si Metzeler Enduro 3 Sahara pe spate, tot pe un dominator. Am reusit sa fac si ceva noroaie cu el, iar pe strada erau decente. Nu le-as forta pe ud, pe asfalt.

 

Cum pentru mine dominatorul e mai mult pentru iesit pe langa strada, em ramas cu Mitas E-07 pe fata si Mitas E-09 pe spate. Mi se pare o combinatie misto daca te intereseaza sa iesi de pe asfalt.

 

Offtopic: farul si partea din fata de la dominatorul tau par a aduce cu ceva KTM. A fost refacuta fata sau cum de arata asa?

» Post actualizat in 17 Aug 2018 14:46

Apropo, m-as mai baga si eu din cand in cand cu dominatorul, daca esti in cautare de tovarasi de drum. Pe lista mea de anul asta ar mai fi Strategica, dar o sa pot sa il fac cam pe la jumatatea lui septembrie.

 

Fostul proprietar i-a schimbat farul (cel stock de Domi era chior), are far+parbriz de KTM950.

 

M-am uitat la Strategica.. e incredibil de misto drumul... vreau! Da nu mai zi la nimeni ca se umple si-acolo de manele.

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...