Sari la conținut

Despre Avans....


Vizitator stress_L&P
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 81
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

:rose: sal vazui mai sus ca se vorbeste de avans si altele se preciza mai sus ca la unele moto proprietari au blocat avansul centrifugal da si eu am simson si am avas fix adica delcou de dacie fara avans centrifugal si merge deci merge mai bine un simson cu avans centrifugal decat cel cu avans fix????????????????

:blink: brm brm poc poc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacia are centrifugal si vacuumatic.

Majoritatea moto vechi au fix, dar mai sint ceva mz-uri, awo si ceva ijuri vechi care au centrifugal (ma rog, simson si care or mai fi). Eu n-am auzit de moto cu avans vacuumatic (mecanic, ca electronic au probabil toate moto noi).

Cred ca e posibil sa mearga mai bine cu avansul centrifugal blocat daca e defect..Altfel, n-are cum, si cred ca e sesizabila diferenta. Nu-mi dau seama cum ai putea sa vezi daca sint arcurile slabite sau asa, pp ca merge cu o lampa stroboscopica, dar ar trebui sa stii niste valori dependente de turatie, dar aste e doar o parere personala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

un motor, oricare ar fi el merge muuult mai bine cu un avans variabil!!! normal ca cel digital e cel mai bun, mai ales daca senzorul pote oferi o diferentza de 0.5 grade intre declansari! la simson ofer o diferentza de 5 grade! este foarte mare! dar totusi mai buna decat un avans fix!!! un avans fix nu va oferi decat o banda mica de turatii in care motorul va functiona normal! asta daca, evident va fi si el reglat cum trebuie! o curba de avans calculata chiar si pt. fiabilitate si economie va oferi performante net superioare unui motor care merge cu avans fix! stiati de exemplu ca planeta 5 cu avans variabil bazat pe o aprindere tci chiar, de la imfsoft cehia, care este o aprindere de tot rahatul in comparatie cu ce folosesc eu prinde 150 kmh la ora fara nici o modificare? doar folosind un ulei low-end sintetic de amestec? si unul tot low-end pt. cutie????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un motor, oricare ar fi el merge muuult mai bine cu un avans variabil!!! normal ca cel digital e cel mai bun, mai ales daca senzorul pote oferi o diferentza de 0.5 grade intre declansari! la simson ofer o diferentza de 5 grade! este foarte mare! dar totusi mai buna decat un avans fix!!! un avans fix nu va oferi decat o banda mica de turatii in care motorul va functiona normal! asta daca, evident va fi si el reglat cum trebuie! o curba de avans calculata chiar si pt. fiabilitate si economie va oferi performante net superioare unui motor care merge cu avans fix! stiati de exemplu ca planeta 5 cu avans variabil bazat pe o aprindere tci chiar, de la imfsoft cehia, care este o aprindere de tot rahatul in comparatie cu ce folosesc eu prinde 150 kmh la ora fara nici o modificare? doar folosind un ulei low-end sintetic de amestec? si unul tot low-end pt. cutie????

@stress lp:si de unde ma rog ai tu cifrele astea?daca nu te deranjeaza intrebarea te rog sa imi raspunzi.mersi mult! :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba, cu ce viteza se poate lua curba aia de avans? ca eu nu vreau sa cad naibii ca am avans electronic...

 

cand vine curba se regleza avansu..? sau n-am inteles eu bine? :rose: :D curba la stanga sau la dreapta?

 

stressule, locul tau este la Bmw intr-un birou de cercetare.... si pe poligon la teste...

 

 

 

aaaaa am inteles, cand vine curba motorul isi regleaza turatiile in avans :blink: :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa atata teorie e buna si o problema...Am si eu un topic cu o jawa ce are o "bujie dubioasa"... :crack:

 

Bujie Dubioasa

 

Sa se afle cauza "Bujiei Dubioase" avand in vedere testele pe care le-am facut.

 

Multumesc.....Sper sa rezolvati voi...k eu raman cu restantza la mecanica sezonul asta. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

wtf??? cine a sters ultimile posturi? :crack:

 

l.e. : m-am tampit! :lol: ma gandeam la cu totul alt topic! dar am postat pe asta! nu am baut azi, cred ca de aia! :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Foarte interesant acest topic...cu siguranta raspune anumitor intrebari legate de avansul variabil...si nu numai,la motoarele de comuniste,pe care ,probabil ,multi ni le-am pus..

Cu siguranta stress..si nu numai ne pot impartasi din experienta lor..

Legat de problema gasirii curbei optime la motor...ce metode la indemana am putea folosi..?

Cu siguranta la un dino...multi nu avem acces..(cineva amintea o metoda simpla de a regla sarcina motorului...anume apasarea franei cu greutati reglabile..dar nu stiu daca a fost folosita practic.)

Daca exista posesori de comuniste care au experimentat un avans variabil pe motoarele lor,sau macar teoretic au studiat problema...ii astept sa impartaseasca din experienta lor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa... aceasta parte fiind oarecum acoperita repet una din intrebari: cum se poate modifica curba de avans fara a fi modificata din aprindere? :D ia sa vedem cine stie! :P

 

E vechi topicul, dar am si eu un raspuns, cu toate ca e o modificare din aprindere: avansul se modifica putin si prin reglarea distantei electrozilor bujiei. Nu mult, dar... De-aia e bine ca bujia inainte de folosire, sa fie reglata la cat trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
E vechi topicul, dar am si eu un raspuns, cu toate ca e o modificare din aprindere: avansul se modifica putin si prin reglarea distantei electrozilor bujiei. Nu mult, dar... De-aia e bine ca bujia inainte de folosire, sa fie reglata la cat trebuie.

 

 

mai mult se modifica timpul propriu-zis in care ai scanteie. distanta mai mare = scanteie mai slaba dar care dureaza mai mult si invers. evident se poate folosi o bobina mai puternica si asa ai si scanteie puternica si timp mai mare in care ai scanteie efectiv! sau alt tip de aprindere.

Mesaj completat

Foarte interesant acest topic...cu siguranta raspune anumitor intrebari legate de avansul variabil...si nu numai,la motoarele de comuniste,pe care ,probabil ,multi ni le-am pus..

Cu siguranta stress..si nu numai ne pot impartasi din experienta lor..

Legat de problema gasirii curbei optime la motor...ce metode la indemana am putea folosi..?

Cu siguranta la un dino...multi nu avem acces..(cineva amintea o metoda simpla de a regla sarcina motorului...anume apasarea franei cu greutati reglabile..dar nu stiu daca a fost folosita practic.)

Daca exista posesori de comuniste care au experimentat un avans variabil pe motoarele lor,sau macar teoretic au studiat problema...ii astept sa impartaseasca din experienta lor

 

 

aprinderea de la imfsoft are un fel de dyno incorporat :P ala m-a ajutat sa tot modific curba de avans. la un moment dat fixasem laptopul pe troaca si masuram in sarcina. era cacarea troiei! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa se poata sesiza cu niste senzori cand motorul are avans prea mic sau prea mare si cand avansul e optim. La mers se simte/se aude. Poate un senzor de vibratii ar fi bun. Ce se stie despre asta?

Eu am deocamdata avans fix. L-am reglat de nenumarate ori, fara sa gasesc o pozitie optima. Uneori la panta auzeam la motor un zgomot ca de nisip macinat intre rotile dintate din cutia de viteze. Chiar aveam senzatia ca din cauza pantei prea mari rotile dintate sunt suprasolicitate. Cred ca de fapt erau detonatii datorita avansului prea mare, care in sarcina ar fi trebuit redus. Alteori n-aveam deloc acel zgomot in panta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa se poata sesiza cu niste senzori cand motorul are avans prea mic sau prea mare si cand avansul e optim. La mers se simte/se aude. Poate un senzor de vibratii ar fi bun. Ce se stie despre asta?

Eu am deocamdata avans fix. L-am reglat de nenumarate ori, fara sa gasesc o pozitie optima. Uneori la panta auzeam la motor un zgomot ca de nisip macinat intre rotile dintate din cutia de viteze. Chiar aveam senzatia ca din cauza pantei prea mari rotile dintate sunt suprasolicitate. Cred ca de fapt erau detonatii datorita avansului prea mare, care in sarcina ar fi trebuit redus. Alteori n-aveam deloc acel zgomot in panta.

 

Tocmai de aceea s-a introdus avansul variabil...in scopul de a asigura un avans optim,in functie de turatie,de sarcina,de temperatura motorului..(la motoarele noastre chiar si avansul variabil in functie de turatie ar fi ceva..)

Avansul fix nu poate sa asigure functionarea motorului in toata gama de turatii..ci doar la o anumita turatie..

Ma gandesc ca la motoarele cu avans fix,avansul dat in cartea tehnica corespunde turatiei de putere maxima..la restul turatiilor motorul va functiona cu avans mai mic..sau mai mare decat avansul optim..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa se poata sesiza cu niste senzori cand motorul are avans prea mic sau prea mare si cand avansul e optim. La mers se simte/se aude. Poate un senzor de vibratii ar fi bun. Ce se stie despre asta?

Eu am deocamdata avans fix. L-am reglat de nenumarate ori, fara sa gasesc o pozitie optima. Uneori la panta auzeam la motor un zgomot ca de nisip macinat intre rotile dintate din cutia de viteze. Chiar aveam senzatia ca din cauza pantei prea mari rotile dintate sunt suprasolicitate. Cred ca de fapt erau detonatii datorita avansului prea mare, care in sarcina ar fi trebuit redus. Alteori n-aveam deloc acel zgomot in panta.

 

Detonatiile sunt altceva, dar si la avans prea mare incep socuri inverse.

Spuneai ca se aude daca avansul nu e optim. Poti sa explici cam cum se aude? Fiindca daca se aude cu urechea, aude si un microfon plasat langa motor. Discriminarea e o chestie tare complicata, dupa microfon, cu DSP dar intai ma intereseaza cum se aude.

 

Multumesc

--owene

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Detonatiile sunt altceva, dar si la avans prea mare incep socuri inverse.

Spuneai ca se aude daca avansul nu e optim. Poti sa explici cam cum se aude? Fiindca daca se aude cu urechea, aude si un microfon plasat langa motor. Discriminarea e o chestie tare complicata, dupa microfon, cu DSP dar intai ma intereseaza cum se aude.

 

Multumesc

--owene

 

Detonatiile n-ar putea fi detectate cu un senzor de detonatii,folosit in auto..? Din cate stiu acest senzor la aparitia detonatiilor comanda calculatorului reducerea avansului,respectiv arderea fara detonatii..Ma tot intreb cum as putea gasi curba optima de aprindere ,iar folosirea unui astfel de senzor ar ajuta mult..daca ar detecta detonatiile si la un motor in 2T

Nu stiu cum functioneaza un astfel de senzor..si ce semnal da la iesire..

Daca cineva stie poate posta aici detalii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai gasit o zicere interesanta de la @fesu pe un topic mai vechi

 

o bujie cu electrodul proiectat are acelasi efect cu marirea avansului. de ce? creste compresia. insignifiant dar creste. ma refer la un motor reglat intr-adevar bine, nu "merge si asa".
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Detonatiile sunt altceva, dar si la avans prea mare incep socuri inverse.

Spuneai ca se aude daca avansul nu e optim. Poti sa explici cam cum se aude? Fiindca daca se aude cu urechea, aude si un microfon plasat langa motor. Discriminarea e o chestie tare complicata, dupa microfon, cu DSP dar intai ma intereseaza cum se aude.

 

Multumesc

--owene

 

Da, am zis ca probabil daca avansul e prea mare aud un zgomot ca de nisip macinat intre rotile dintate (desi o fi doar o senzatie falsa ca zgomotul vine de la cutia de viteze) In plus se simte ca motorul trage greu. Daca avansul e prea mic, de asemenea se simte ca motoryul n-are putere destula. Daca avansul e optim motorul are un sunet placut.

Dar astea nu-s decat senzatii subiective.

Ma intereseaza modalitati obiective de a detecta cand avansul e prea mic sau prea mare.

Vreau sa se discute despre astfel de senzori, tot ce se stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce spui nu mi se pare o combatere a ideii, ci inseamna ca habar nu ai cat de mica e camera de ardere de fapt la PMI. si cat de mare e de fapt diferenta de volum data de cele 2 bujii. Poti afecta raportul de compresie inclusiv din modificarea cu 0.2mm a grosimii garniturii de chiulasa sau cu depunerile de calamina de pe piston.

Un raport de compresie marit inseamna presiune mai mare in camera de ardere, inseamna rezistenta sporita a amestecului si automat o scanteie care se formeaza mai tarziu.

 

[Cred ca si mai sus cand am scris ca largirea gap-ului bujiei contribuie la modificarea avansului, pe langa afectarea intensitatii scanteii se intarzie un pic formarea scanteii, deoarece rezistenta creste, forma de unda a frontului de tensiune de FIT nu este cu front drept ci doar foarte abrupt, si dureaza un pic mai mult pana creste tensiunea pana la cea de strapungere. Explicatia nu era data, dar faptul ca avansul se deregleaza din asta e dintr-un manual de motocicleta MZ]

 

Eu sunt serios, ca m-am justificat :laugh:

 

Mesaj completat

@ViorelX - merci pentru explicatii, pornim de la impresii si de la cum se aude. Detonatiile adevarate si distructive se aud ca o lovitura de ciocan, metalic, dar la alea nu se mai pune problema detectiei automate, ca deja motorul e praf.

pentru detectare inceputului de detonatie eu as porni de la microfon, cum am spus. In functie de frecventa audio a detonatiei un microfon mai piezo sau mai de joasa frecventa. Facut dupa microfon o schema care sa formateze un pic semnalul(atenuale/amplificare) si facut apoi un filtru trece-banda RC pentru inceput care sa aprinda un LED daca trece ceva pe acea banda. Normal trebuie facuta discriminare cu DSP, dar cred ca trebuie sa adunam mai degraba mostre de sunet de pre-detonatie. Ce am inteles eu este ca inca urechea umana e mai buna la detectat pre-detonatii decat senzorii actuali.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
..sa fim seriosi...

 

 

suntem si e adevarat! :laugh:

 

p.s. vezi ca nici @owene nu spune prostii! ca intram in fineturi de acum e adevarat dar nu spune prostii deloc! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce spui nu mi se pare o combatere a ideii, ci inseamna ca habar nu ai cat de mica e camera de ardere de fapt la PMI. si cat de mare e de fapt diferenta de volum data de cele 2 bujii. Poti afecta raportul de compresie inclusiv din modificarea cu 0.2mm a grosimii garniturii de chiulasa sau cu depunerile de calamina de pe piston.

Un raport de compresie marit inseamna presiune mai mare in camera de ardere, inseamna rezistenta sporita a amestecului si automat o scanteie care se formeaza mai tarziu.

 

[Cred ca si mai sus cand am scris ca largirea gap-ului bujiei contribuie la modificarea avansului, pe langa afectarea intensitatii scanteii se intarzie un pic formarea scanteii, deoarece rezistenta creste, forma de unda a frontului de tensiune de FIT nu este cu front drept ci doar foarte abrupt, si dureaza un pic mai mult pana creste tensiunea pana la cea de strapungere. Explicatia nu era data, dar faptul ca avansul se deregleaza din asta e dintr-un manual de motocicleta MZ]

 

Eu sunt serios, ca m-am justificat :laugh:

 

Mesaj completat

@ViorelX - merci pentru explicatii, pornim de la impresii si de la cum se aude. Detonatiile adevarate si distructive se aud ca o lovitura de ciocan, metalic, dar la alea nu se mai pune problema detectiei automate, ca deja motorul e praf.

pentru detectare inceputului de detonatie eu as porni de la microfon, cum am spus. In functie de frecventa audio a detonatiei un microfon mai piezo sau mai de joasa frecventa. Facut dupa microfon o schema care sa formateze un pic semnalul(atenuale/amplificare) si facut apoi un filtru trece-banda RC pentru inceput care sa aprinda un LED daca trece ceva pe acea banda. Normal trebuie facuta discriminare cu DSP, dar cred ca trebuie sa adunam mai degraba mostre de sunet de pre-detonatie. Ce am inteles eu este ca inca urechea umana e mai buna la detectat pre-detonatii decat senzorii actuali.

 

Raportul de compresie se poate mari din multe motive..o sa dau si eu unu:

trecerea de la o cota de reparatie la alta determina o crestere a capacitatii cilindrice (si un raport de compresie mai mare) ..dar sa nu uitam ca vorbim de motoare care deocamdata,marea majoritate au avans fix...hai sa incercam sa rezolvam problema asta mai intai..

Vorba lui stress intram in fineturi ....si-n polemici ce nu-si au rostul..

Intrbam putin mai inainte daca s-ar putea folosi un senzor de detonatii auto...ai idee cum functioneaza,ce semnal da la iesire...l-am putea folosi la motoarele noastre..?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aprinderea de la imfsoft are un fel de dyno incorporat ;) ala m-a ajutat sa tot modific curba de avans. la un moment dat fixasem laptopul pe troaca si masuram in sarcina. era cacarea troiei! :D

Asta de care vb tu e aia scumpa de o suta si ceva de coco sau cea romaneasca? :D Stiu ca ai pus-o si pe cea romaneasca pe motor!

 

App, salutare soldatule universal betivan ce esti :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Asta de care vb tu e aia scumpa de o suta si ceva de coco sau cea romaneasca? :D Stiu ca ai pus-o si pe cea romaneasca pe motor!

 

App, salutare soldatule universal betivan ce esti :laugh:

 

 

e cea straina! 110-120 de euro, nu mai stiu cat e dar avand in vedere ca o jawa sa o iei si sa o pui la punct asa cum trebuie te ajunge cam 7-800 chiar nu mi se pare mult! am avut-o si pe cea romaneasca dar aia e doar cu senzor! e foarte buna fata de platina, evident, dar tot cu avans fix ramai!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e cea straina! 110-120 de euro, nu mai stiu cat e dar avand in vedere ca o jawa sa o iei si sa o pui la punct asa cum trebuie te ajunge cam 7-800 chiar nu mi se pare mult! am avut-o si pe cea romaneasca dar aia e doar cu senzor! e foarte buna fata de platina, evident, dar tot cu avans fix ramai!

Oricum, zic ca-si merita banu, atata timp cat poti regla in functie de turatie, etc...te ajuta la multe...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...