Jump to content

Pe Transalpina, cu capul in nori (690 km)


Recommended Posts

Salutari!

 

post-97306-0-39419900-1537866204_thumb.jpg

 

Pofta a venit mancand, dar cu dezamagire

M-am intalnit cu Zetu prin oras, cred ca lunea trecuta. Nu stiu daca-l cunoasteti, dar din ce-am vorbit cu el pare a fi super de treaba, endurist si calator, cu un Transalp 650 super fain si echipat de iesiri prin noroaie. Tocmai se intorsese dintr-o tura lunga, inclusiv pe Strategica.

Amuzant e ca el imi pozase mobra parcata si vorbea pe telefon cu baietii de la Motor Help Crangasi, si cineva zicea ca ma stie de pe forum :)).

 

Dupa discutia asta si experienta din Cheile Sohodolului de saptamana trecuta, gata, imi iau cauciucuri zic, si marti intreb la service: "daca imi comandati voi K60uri, reusiti sa le montati pana vineri? - Da."

 

Planul cu care am inceput saptamana era sa merg spre Transalpina, prin Ramnicu Valcea, Parcul National Cozia, si s-o parcurg de la nord la sud, dinspre Obarsia Lotrului spre Novaci, cu o mica urcare pe Strategica. Ma gandeam ca daca n-o prind in weekendul asta, n-o mai prind deloc anul asta ca vin frigul si ninsoarea, ceea ce cred ca se cam adevereste.

Am ales traseul asa pentru ca am citit pe forumurile de biciclisti ca exista o urcare spre Strategica fix inainte de lacul Vidra, din Curmatura Vidrutei. Si voiam s-o vad si eu.

 

Miercuri au primit termenul de livrare al cauciucurilor: joi, dar baietii de la service imi fac programare abia vineri, la 10:00.

Mega bucuros ma prezint la garaj, cauciucurile arata superb, K60 scout pe fata (normal n-au gasit pe stoc), K60 silica pe spate, dot 2017 si 2018. In comparatie cu Anakee pare ca urca singure pe varful Omu (na, primele mele cauciucuri cu valente off).

post-97306-0-68026200-1537866944_thumb.jpgpost-97306-0-23946800-1537866935_thumb.jpgpost-97306-0-83410000-1537866955_thumb.jpg

 

Incepe treaba, dar ghinion.. cand era aproape suit pe janta, cauciucul de pe spate decida sa se rupa.

Altul nu se mai gaseste pe stoc, ei nu mai puteau oricum sa ramana mai mult de ora 12:00, eu deschid aici alt thread sa intreb de unde as putea lua unul.. nici o sansa. Singurul K60 pe stoc in Bucuresti e fix cel care mi s-a rupt mie. Sula si dezamagire, am pus la loc Anakee-urile.

 

In fine, eu am ramas cu planul initial. Duminica am plecat la 5 jumatate, ora tarzie pentru mine, dar macar sa nu mai merg atat de mult pe bezna. Cancer absolut.

Am luat geaca de piele, fasul anti-vant fluo pe deasupra, tricou si hanorac pe dedesubt - perfect. Daca ramaneam cu geaca de vara cu siguranta degeram.

 

Cat mananca Domi pe autostrada

Prind rasaritul pe autostrada spre Pitesti, pe care deja incep s-o cunosc destul de bine. Mers ca de incepator, 120-130km/h.

Cineva ma intreba pe threadul despre Cheile Sohodolului ce consum are Dominatorul, si vad ca se tine la ce stiam si eu inainte, adica 5%.

La 120km au intrat fix 8 litri, cu plin aproape de buza:

post-97306-0-32819800-1537867250_thumb.jpgpost-97306-0-67129600-1537867259_thumb.jpgpost-97306-0-95111700-1537867268_thumb.jpgpost-97306-0-61247000-1537867278_thumb.jpg

 

Oprirea cu sandwich la OMV-ul de langa Olt, dupa Centura Calimanesti. Aici mi-am schimbat casca.

post-97306-0-27315200-1537867768_thumb.jpgpost-97306-0-11449600-1537867779_thumb.jpgpost-97306-0-42552800-1537867789_thumb.jpg

Entuziasmat de drumul super frumos nu m-am mai uitat pe GPS si am ratat intrarea spre Transalpina dinainte de Brezoi, mai aveam 30km pana sa ajung in Sibiu cand mi-am dat seama ca hey, Transalpina nu incepe din Sibiu.

post-97306-0-27980700-1537868939_thumb.jpg

 

Am intrat un pic printr-o albie secata (cu parere de rau insa ca n-aveam K60urile).

post-97306-0-13453300-1537867918_thumb.jpg

 

Dezamagirea asta am simtit-o de fiecare data cand de la drumul principal se facea o iesire pe un drum neasfaltat :(. Sincer cred ca m-a muscat boala asta a explorarii in afara asfaltului..

 

Lacul Vidra

post-97306-0-70786100-1537868101_thumb.jpgpost-97306-0-20937900-1537868117_thumb.jpg

 

Intrarea spre Strategica

Aici am urcat pe o panta mai inclinata pana in acest loc unde am dat de stanci si pietre mari. Dupa portiunea asta era mult mai ok drumul, si cu Heidenaurile cu siguranta ma duceam mai sus. Mi-am amintit insa de sfatul de a nu ma mai aventura cu cauciucurile de strada, si m-am multumit doar cu atat. Dar promit sa revin.

post-97306-0-14003700-1537868557_thumb.jpgpost-97306-0-48119100-1537868564_thumb.jpgpost-97306-0-22747600-1537868572_thumb.jpg

Am facut bine ca nu m-am urcat pentru ca venea ceata peste munti si cu siguranta as fi ramas pe-acolo fara vizibilitate.

 

Drumul prin nori

Cumva dezamagirea de a nu avea cauciucurile potrivite pentru Strategica a fost compensata de fenomenul asta incredibil de a trece prin norii din varful Transalpinei.

 

Pe urcare, totul senin:

post-97306-0-85732900-1537868954_thumb.jpgpost-97306-0-09484100-1537868971_thumb.jpgpost-97306-0-05352700-1537868982_thumb.jpg

 

Apoi de la varf muntele era inghitit de nori si ceata. Pe coborare, nu vedeai la mai mult de 5 metri in fata.

post-97306-0-39401800-1537868996_thumb.jpgpost-97306-0-30195300-1537869009_thumb.pngpost-97306-0-63292500-1537869018_thumb.jpgpost-97306-0-01822800-1537869562_thumb.jpg

 

Prin ceata am mai mers, si prin munti, cum sunt sigur ca au facut-o multi de pe forum inaintea mea. Dar pentru mine a fost prima data, pe motor si a fost pur si simplu fenomenal.

 

Cat a mancat Domi pe Transalpina?

Tot 5%

post-97306-0-01430100-1537869284_thumb.jpgpost-97306-0-82342700-1537869305_thumb.jpg

Aici la benzinarie am realizat ca a mai fost cineva mancat, pe sub fasul de vant, geaca, hanorac si tricou. Am gasit niste piscaturi mari si dureroase la strangere.. wtf... n-am gasit nici o insecta prin haine.

post-97306-0-30754300-1537869396_thumb.jpgpost-97306-0-22419900-1537869405_thumb.jpg

 

Drumul inapoi acasa

M-am oprit sa-i intreb pe cativa motociclisti opriti pe marginea drumului ce s-a intamplat, unul dintre ei a alunecat pe o pata de motorina dar din fericire nu avea nevoie de ingrijiri medicale - gasiti postul in topicul de intamplari in trafic.

Altfel, ziua s-a incheiat fara alte incidente. Inca un apus prins pe drumul spre casa:

post-97306-0-97462800-1537869640_thumb.jpgpost-97306-0-19585500-1537869651_thumb.jpg

Ce am remarcat la intrarea in Bucuresti fata de weekendul trecut e ca am fost mult mai vizibil dupa lasarea intunericului cu faza lunga, facandu-mi drum printre coloanele infinite de masini.

 

Azi sper sa-mi vina Heidenaul pe spate si sa-i sparg cireasa in weekend, tineti-mi pumnii.

Si ca sa inchei in spiritul forumului (si al topicului deschis recent de petre81, cel cu LGBT), a inceput sa-mi placa sa ma dau pe trans-uri :))).

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

Asta mi-a placut si mie cand am luat-o, aspectul un pic mai modern. Plus ca a fost intretinuta foarte bine inainte.

Mai e amuzant ca multi nu-si dau seama ce motocicleta e (am auzit pana acum de la KTM pana la BMW :)).

Link to comment
Share on other sites

E a doua oara cand fac asta. Stiu ca sunt dubios si e peste mana pentru multi.

Pe scurt, LS2 e mai obositoare la drum lung. E foarte zgomotoasa la viteze peste 80 (cu tot cu dopuri de urechi), nationale/autostrada, mai ales daca prinzi turbulentele produse de masina din fata si-ti cam batzaie capul din cauza cozorocului. Dar e ideala pentru mers pe serpentine, forestiere sau oras, cand e cald, inclusiv pe Transalpina :).

HJC-ul e mult mai silentios si stabil la viteze mai mari, dar mai sufocant si imi lipseste protectia pentru ochi daca merg cu ea deschisa. Si tine mai bine la ploaie.

Daca as locui in Brasov/Curtea de Arges si m-as plimba doar prin imprejurimi, ar fi singura pe care as lua-o.

 

Pentru la anul ma gandesc la un Schuberth E1.. din zecile de pagini citite e cam singura care ar impaca si capra si varza (adica sa fie silentioasa, dar sa ofere si posibilitatea de a o purta deschisa cu ochelari).

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

6.6 :))) matematica e grea - ok, asta e pe autostrada la 120km/h.

 

Dupa Transalpina, la 162 km parcursi de la ultimul plin, mi-au intrat 7.7 litri de benzina. Adica 4.7%.

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

"M-am oprit sa-i intreb pe cativa motociclisti opriti pe marginea drumului ce s-a intamplat, unul dintre ei a alunecat pe o pata de motorina dar din fericire nu avea nevoie de ingrijiri medicale - gasiti postul in topicul de intamplari in trafic."

 

Era cumva un TDM galben? nu gasesc postul , daca poti da un link te rog

Link to comment
Share on other sites

Kosmin, nu am identificat mobra cazuta, n-as putea sa-ti confirm.

/index.php?/topic/679956-patzanii-in-trafic/?p=4492050


» Post actualizat in 25 Sep 2018 19:59

Multicel 6.6 la 120. Dar ce mai contează ;)

Avand in vedere ca poate si 4.7%, din ce-am mai citit, ar fi in grafic. Media "normala" e pe la 5.7%.

Eu am 95kg. Daca mai adaugi suportii laterali, discul pe fata mai mare decat stock si cateva kg de bagaje, e chiar ok consumul.

Link to comment
Share on other sites

Schuberth E1 e o gluma sinistra, cu calitate made in china low level (ca multe căști de la ei).

Când găsești una la un magazin/salon, ridica-i parbrizul, prinde-l cu doua degete din mijloc și mișcă-l ușor stg/dreapta și jos/sus. Îți va trece instant.

 

Dintre multele modele văzute, pipăite, probate pe loc eu am zis ca aș da banii (mei munciți de mine :) ) doar pe Arai Tour sau pe Nexx XD 1.

Arai este evident peste Shoei Hornet iar Nexx este zeci de ani lumina peste tot ce găsești în clasa buget/mediu.

 

Faine ture! Spor, la cât mai multe!

Edited by DeVazut_TM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...