Sari la conținut

Iarna nu-i ca vara, idiotul spre Siriu prin frig si ceata.


AlexAB
 Share

Postări Recomandate

Salutari!

Iarna nu-i ca vara
Abia acum am inteles de ce nu se mai merge pe motor iarna. Sau pe ceata. Sau pe intuneric. Sau pe frig. Sau cu asfaltul ud si rece si cu mazga. Sau cu viziera uda in permanenta. Sau cu toate la un loc.. cum am aflat ieri. Decat daca esti idiot si prost ca mine, mai ales ca nu aveam vreo urgenta.
Sper ca cine mai citeste si nu stie inca ce naspa e,  sa fie descurajat.

Drumul spre Siriu
Traseul (neintentionat) a fost asta: https://goo.gl/eMGPZK

Intentia mea era sa ma intorc tot pe lumina. Problema a fost ca in loc sa fac dreapta dupa Cislau, am mers drept inainte spre Viperesti si Buzau, cu retur pe E85. Nu mi-am dat seama ca ceata+intuneric+drum ud+viziera uda de la ceata+E85 inseamna ca nu pot sa merg mai repede de 70-80km/h, asta atunci cand gaseam o masina dupa care sa ma tin.A fost ingrozitor pentru ca n-aveam alte puncte de reper decat stopurile masinilor din fata si vreo 30 de metri din marcajul de pe asfalt. 

De dimineata
Am asteptat pana pe la 10 jumatate sa se mai ridice ceata.. nu prea se ridicase:
1a27081f6c11f0fe843a6dbb048732ae_IMG_20181125_201554_749.thumb.jpg.53f6a9de485fee1b43839851e7149270.jpged616709567d49e49666db20d48460d2_IMG_20181125_201622_444.thumb.jpg.12b7ab2d5e03e9c9ee3b8a27f20a4516.jpg
Asfaltul era uscat in Bucuresti. Insa cum am iesit prin Otopeni era ud pe jos si deja aveam ganduri sa fac dreapta spre Ikea, dar am zis hai ca s-au anuntat 10 grade si soare, trebuie sa se indrepte vremea in curand. Nici vorba. Am iesit din ceata abia undeva dupa Patargele in pana mea.

Oricum, am plecat cu ideea sa mangai comenzile motocicletei, asa finut, cu buricele degetelor ca si cum .. ma rog, stiti voi.. ca si cum incerci sa gasesti gaurica.. de la inel ca sa prinzi cureaua castii.

0 placere in primii 140km ai excursiei. Ceata si cancer de frig, asfalt uscat alternat cu asfalt ud, cu mizerii, in aproape toate curbele.

Bai si la un moment dat ies din ceata si intru in primavara. Soare, cald si cer albastru. Incredibila tranzitia.
b0df933987ef6519ff06bc726fed96b3_IMG_20181125_195228_480.thumb.jpg.4f270492b8afc06624e3d73a63efe0ed.jpg49b2c5028ffed36edc486a764a5257b9_IMG_20181125_195124_599.thumb.jpg.a1c9a1d352a526ab4b1975ee835540c6.jpgc1c1b194d55eb16b5b3250a02ca469e2_IMG_20181125_195019_396.thumb.jpg.3ea5d03776a5a084880c51a855470d4a.jpg

M-am oprit la intrarea in Siriu si-am intors mobra sa fac niste poze langa o balta cu super mult noroi. Abia cand am pus piciorul in prima poza de jos pe asfaltul asta ud am realizat cat de alunecoasa este mazga asta, sa-mi bag picioarele ca nu-nteleg unde gasesc aderenta cauciucurile. Ramane un mister.
97479628f871deb3a3c15f6adb6e1c26_IMG_20181125_201047_921.thumb.jpg.68b8e205d96b80f71e7fe8ba8bf0ad45.jpgab4eac71083b521066a47156f8a1e045_IMG_20181125_195338_874.thumb.jpg.cd22e56934198205f5e21939c8a2ec86.jpg7039a58f5b44391bfb35fdce74231ec1_IMG_20181125_195918_153.thumb.jpg.43ff07f1e7ec347fb50ebd6e90e90154.jpgfe289b964e6737cdaf38b3f6d69fd547_IMG_20181125_200433_941.thumb.jpg.830fb18e6c9c7626a6bc382ed5d6f925.jpg

Lacul in sine, o frumusete, am dat o tura cam pana pe la jumatate, deja era tarziu si cum am zis mai devreme, imi propusesem sa ma intorc inainte de intuneric.
728e12795e635f9434b99e5c410ee4b2_IMG_20181125_200540_833.thumb.jpg.762d792a58dbe145ef2c23ff2cbc8c72.jpgb2949e61e28843c9391ec52f9fcf1bdd_IMG_20181125_200649_495.thumb.jpg.0b0a603dad7a2620e5c038db9a5a6375.jpg65d344742d8302568de6c90348e575b3_IMG_20181125_200950_560.thumb.jpg.2cbbb0d959da9fc3421f6fc023a15097.jpg

N-am rezistat si-am coborat un pic si pe sub podul de peste Siriu:
f642a10c69a43d70b6dda49e58edef22_IMG_20181125_200857_047.thumb.jpg.6d8c65459a45db04fdb5c30cebc9ca37.jpg

La intoarcere, in loc sa fac dreapta dupa Cislau am tinut-o drept spre Buzau, si de atunci am mers in ceata si umezeala continua. Foarte faina portiunea de drum pe DN10, asfalt bun, viraje prin padure. Dar nu iarna :(.
1c4cbfb4f49ae8f2c564d5d43b2cea9c_IMG_20181125_201432_396.thumb.jpg.9c67794202dfd3219012e3b873963337.jpg17f52eac90578209e412d781b0709cf3_IMG_20181125_201512_864.thumb.jpg.9f3bd5944190b5e76c4ec197488aae1a.jpg

La 5 eram la Caldarusanca, cu vreo 80 km in fata mea, era deja intuneric, soferi grabiti, asfalt ud, ceata continua, pe alocuri destul de naspa, in valuri, pana in Bucuresti. Nu prea mai vedeam mare lucru prin viziera. Am mers aproape tot drumul cu mana dreapta pe ghidon si mana stanga drept stergator. Vizibilitate spre deloc. Am ajuns acasa la 18:30, aveam bucile sloi si degetele vinete.
M-am certat singur pentru idiotenie. La ce raha* imi trebuia mie tura asta acum, sincer am avut super mult noroc ca n-am cazut pe undeva.
Lectie invatata.
Motorul nu-l bag la iernat inca, vreau sa-l mai plimb prin Bucuresti sau prin imprejurimi, dar cu siguranta nu mai ies la vreo tura lunga.
Va salut!

 

 

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 53
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Echipament. Asta-i tot ce-ti trebuie. Si gume care sa tina bine la ud si rece. Ieri am iesit si eu, total vreo 300+Km prin Apuseni, in afara de rece la maini / labele picioarelor (dar nu cat sa fie problematic) nici o treaba. E drept ca nu am avut ceata, dar in rest am fost innorat mai toata ziua, cu temperaturi de 1-2 grade in zonele mai inalte. Cu grija, cu traseul gandit cum ai planuit si tu, cat sa ajungi pe lumina, merge. Dar da, ceata cam strica joaca...

Apropos, faine pozele si fain documentat turele. Da-i inainte ca faci bine ce faci :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@greenharleyd multam, sunt invidios ca inca e vreme "frumoasa" in alte zone. Daca nu era ceata si asfaltul ud, era chiar fain, chiar si pe frig.
@Ribo Tot m-a luat frigul sa stii, dardaiam cand am ajuns acasa. Am observat ca prin ceata se resimte mult mai puternic frigul. Am avut cagula de iarna, tricou, pulover, hanorac, geaca de piele si fas anti-vant fluo. Pantalonii sunt Germot Houston III si sunt foarte grosi, vreo 3 straturi. Manusile sunt tot de iarna, impermeabile si cu protectii, dar in afara de varfurile degetelor au facut fata fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se pare ca in orice te-ai imbraca....frigul de la maini si labele picioarelor nu ti-l ia nimeni. 

In rest...poti sa te imbraci sa-ti fie cat de cat bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, switch said:

A vazut mai rau motoru' ala. 🤣

Nu incerc sa intru in competitie cu nimeni :))
Oricum era pacat sa nu-l plimb cu releu de incarcare, baterie si bujie noi.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Am bagat si eu de doua saptamani bucati de cate 220-230 km. In cele 2 ture am vazut doar 4 motoare. Saptamana trecuta era 1grad, soare si uscat, duminica au fost 2-3 grade, cu portiuni de ceata si ud pe jos.
Cu grija si atentie se poate merge, desi este bine de evitat mazga aia pacatoasa. Cat despre frig, depinde foarte mult de tipul motorului si echipamentul purtat. Cu LT ul pot merge linistit si pe temperaturi negative atata timp cat este uscat pe jos, dar pe orice altceva in afara de mobre touring chinul este mare si nu merita.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex tata, asta nu e vreme de care sa te plangi, serios.

Un echipament corespunzator si un corp calit fac cale lunga. Ca nu-i ca vara, asta da, de acord.

De ce nu ai mers cu viziera deschisa? Ai fi avut o vizibilitate mult mai buna. Stiu ca ti-ar fi fost rece, de asta si spuneam ca e bine sa te calesti putin.

De ce te-ai certa pentru o astfel de experienta? E musai sa experimentezi toate conditiile si sunt convins ca ai invatat ceva din tura asta.

 

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh, imi aminteam si eu :))

 

Ma bucur ca te-a dus si pe tine! :D

 

La modul cel mai serios, astfel de ture sunt ok chiar si in conditiile date; doar sa ai un motor mare (lat si carenat), parbriz ok si manere incalzite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, l.u.v said:

Am bagat si eu de doua saptamani bucati de cate 220-230 km

Fain asa. Corect, cine are mai multa protectie la vant, niste mansoane incalzite, sa incalzita, poate chiar si un tricou incalzit, deja e boier.

@SONYC e adevarat ce spui cu experienta, si ca nu sunt calit.. am vazut pe unde se plimba altii, varfuri de munte, siberia, zapada, rauri aproape inghetate.. insa pentru nivelul meu de experienta in conditiile date am simtit la intoarcere ca mi-am asumat un risc inutil, si ca am avut noroc ca n-am ajuns pe la accidente, ca n-am dat peste vreo mortaciune sau ceva nesemnalizat pe prima banda si s-ajung sub rotile cuiva pe contrasens.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, SONYC said:

De ce nu ai mers cu viziera deschisa?

Nu e posibil la 70km/h pe frigul asta, iti ingheata orbitele. Plus ca exista riscul sa primesti ceva ridicat de pe asfalt de masina din fata..

24 minutes ago, Ribo said:

@AlexAB daca nu te plimbi pe zapada si intuneric + ceata cum face sonyc..esti degeaba :(

Sincer, @SONYC m-a inspirat sa scriu si eu despre turele mele, citindu-le pe ale sale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai ai pana sa ajungi la nivelu lui de voinicie :D

 

PS: pune mana si deseneaza ca vine craciunul si vreau sa-mi fac un cadou !

Editat de Ribo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la un punct incolo, frigul si umezeala devin o combinatie destul de naspa. Cu 5 straturi si mansoane incalzite deja incepea sa fie mega frig si pentru mine. Si asta pentru mers in oras. Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi sa ies la o plimbare in afara. Screw that :D Chiar nu merita, doar penru inca niste KM facuti, doar pentru a zice ca i-ai facut. Timp e suficient. 
Asigura-te ca iti face placere ce faci, nu ca o faci aproape din ambitie, asa cum faceam eu :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, AlexAB a spus:

@SONYC e adevarat ce spui cu experienta, si ca nu sunt calit.. am vazut pe unde se plimba altii, varfuri de munte, siberia, zapada, rauri aproape inghetate.. insa pentru nivelul meu de experienta in conditiile date am simtit la intoarcere ca mi-am asumat un risc inutil, si ca am avut noroc ca n-am ajuns pe la accidente, ca n-am dat peste vreo mortaciune sau ceva nesemnalizat pe prima banda si s-ajung sub rotile cuiva pe contrasens.

Experienta usor, dar sigur, se acumuleaza. E foarte bine ca ai testat si alte conditii atmosferice, respectiv de drum. Acest lucru o sa te ajute in viitor. Ma bucura mult sa vad oameni care inca se plimba, te felicit!

Continua turele si vei ajunge cu siguranta sa parcurgi traseele ce le admiri la baieti, alea cu zapada si rauri inghetate. Nu exista limite in afara de cele ce ti le impui singur.

Daca o sa inceapa sa iti placa si turele pe vreme rece, e musai insa sa iti calesti putin trupul, astfel disconfortul termic va fi mult diminuat.

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, AlexAB a spus:

Nu e posibil la 70km/h pe frigul asta, iti ingheata orbitele.

Nici macar cu ea putin intredeschisa, cat sa intre un pic de aer? Sau, daca mai vrei sa iesi pe rece, ia-ti un pin-lock si ai rezolvat problema. Ala chiar isi face banii.

Acum 40 minute, Kinkey a spus:

Chiar nu merita, doar penru inca niste KM facuti, doar pentru a zice ca i-ai facut. Timp e suficient. 
Asigura-te ca iti face placere ce faci, nu ca o faci aproape din ambitie 

Poi si daca-ti face placere sa iesi chiar si pe frig, cum facem? (glumesc :) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, greenharleyd said:

Nici macar cu ea putin intredeschisa, cat sa intre un pic de aer? Sau, daca mai vrei sa iesi pe rece, ia-ti un pin-lock si ai rezolvat problema. Ala chiar isi face banii.

Nu e vorba de aburirea vizieriei, am pinlock si asa e, face toti banii.
E vorba de apa care se aduna pe exteriorul vizierei cand mergi prin ceata densa. Nu sunt nici picaturi mari pintre care reusesti sa vezi ceva sau se scurg pe laterale. Dar ma rog, nu vreau sa tin eu teoria apei pe viziera :) cert e ca mi-a fost naspa si n-as mai repeta plimbarea in conditiile astea.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, AlexAB a spus:

E vorba de apa care se aduna pe exteriorul vizierei cand mergi prin ceata densa

Exista spray hidrofob. Nu face minuni (pe termen lung) dar e clar mai bine cu decat fara. Si daca ai un tub cu tine, dupa ce se duce de pe viziera, tragi la o benzinarie, stergi viziera si mai bagi o fisa. Ajuta destul de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macar atentie la ochi (da, pot degera, si da, cunosc un caz). Nu exista "calirea corpului la ger", ci doar o obisnuire + uzura care se va resimti in curand.

Nu strica sa experimentezi de cateva ori si conditii nasoale,  dar mai mult de atat... fiecare hotaraste pentru el ce vrea sa obtina si ce are sau nu de demonstrat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...