Jump to content
Sign in to follow this  
motosilent

Refacere gauri pentru suruburi la carcasa filtru aer

Recommended Posts

Pentru un KTM 990, poate cineva sa umple gaurile de la carcasa flitrului de aer si sa refileteze. Cateva dintre gauri s-au stricat. Nu stiu ce plastic este.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate dacă ar fi filet obișnuit, dar in plastic de regula se bagă șuruburi rapide, cu pas mare, în genul celor pt lemn! 

În afară de șuruburi majorate sau "împănat" cu bucăți de izolator de pe conductor electric băgate în gauri eu nu cunosc altă soluție. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suruburile arata asa, vezi poza. Am trusa helicoil dar nu cu M5 care cred ca ar fi cel mai potrivit.

 

Asa fac acum, impanez cu bucati de shoricei dar sunt 8 suruburi si greu de accesat si as vrea sa repar cumva ca sa nu ma chinui. Ma gandesc ca cineva stie sa puna plastic acolo.

 

 

bolt.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai cum sa scoti carcasa, baga cu un pistol cu bagete plastic in ele si le refiletezi direct cu surubul la cald

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa incerci o reparatie ca la carte, cauta niste piulite netede sau hexagonale de prelungire (sunt piulite mai lungi, pe la 2cm lungine) costa sub un leu din Leroy Merlin de ex. Apoi le ajustezi la lungimea / diametrul necesar, majorezi gaurile stricate cat sa intre fest si le bagi in gauri u un lipici puternic. Folosesti suruburile pentru piulite apoi.

 

Am facut cateva reparatii asa si e o varianta mult mai buna decat alte improvizatii. Dureaza o ora cu totul daca e prima oara cand faci asta si nu ai doua maini stangi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Cavaleru a spus:

daca ai cum sa scoti carcasa, baga cu un pistol cu bagete plastic in ele si le refiletezi direct cu surubul la cald

 

Nu merge, plasticul de care spui nu adera la alte plastice sau cel putin ce am eu. Pe langa asta, vreau sa mai desfac suruburile pentru a schimba filtrul.

1 oră în urmă, GoodKat a spus:

Daca vrei sa incerci o reparatie ca la carte, cauta niste piulite netede sau hexagonale de prelungire (sunt piulite mai lungi, pe la 2cm lungine) costa sub un leu din Leroy Merlin de ex. Apoi le ajustezi la lungimea / diametrul necesar, majorezi gaurile stricate cat sa intre fest si le bagi in gauri u un lipici puternic. Folosesti suruburile pentru piulite apoi.

 

Am facut cateva reparatii asa si e o varianta mult mai buna decat alte improvizatii. Dureaza o ora cu totul daca e prima oara cand faci asta si nu ai doua maini stangi.

 

 

Da, sa stii ca m-am gandit si eu la solutia asta. Singurele impedimente pe care l-am vazut ar fi ca nu stiu cat de bine se lipesc acolo piulitele si as prefera sa pastrez suruburile originale.

 

Tot gandindu-ma la solutii am realizat ca am folosit odata acasa dibluri de BCA care arata ca cel din imagine(care e deformat pt ca trebuie unul mai mare). Cred ca daca bag un astfel de diblu si apoi insurubez surubul incalzindul, o sa intre aripioarele in plastic si o sa tina bine acolo.

 

diblu.thumb.JPG.df377e8501831deb6539b46ef7c0274f.JPG

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 52 minute, motosilent a spus:

Nu merge, plasticul de care spui nu adera la alte plastice sau cel putin ce am eu. Pe langa asta, vreau sa mai desfac suruburile pentru a schimba filtrul.

Da, sa stii ca m-am gandit si eu la solutia asta. Singurele impedimente pe care l-am vazut ar fi ca nu stiu cat de bine se lipesc acolo piulitele si as prefera sa pastrez suruburile originale.

 

Tot gandindu-ma la solutii am realizat ca am folosit odata acasa dibluri de BCA care arata ca cel din imagine(care e deformat pt ca trebuie unul mai mare). Cred ca daca bag un astfel de diblu si apoi insurubez surubul incalzindul, o sa intre aripioarele in plastic si o sa tina bine acolo.

 

diblu.thumb.JPG.df377e8501831deb6539b46ef7c0274f.JPG

 

 

Daca pui un lipici de calitate nu va pleca. Ideea este sa pilesti suprafata piulitei ca lipiciul sa poata adera. Eu vad asta ca fiind singura solutie fiabila care nu este carpeala daca este facuta cum trebuie.

 

Ca idee..japonezii au facut la fel la una din trotinetele mele. Insertii filetate de metal la carcasa filtrului de aer...solutia de fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inserțiile alea puse de fabrică sunt striate la exterior și înglobate la cald în plastic. Iar dacă se intepeneste vreun șurub tot se învârt în carcasă. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc celor care au raspuns.

 

De acord ca dpdv al numarului de desfaceri/inchideri solutia cu piulita inglobata in plastic e mai fiabila. In cazul in care nu se rasucesc acolo.

 

Insa dpdv al rezistentei la desfacere la vibratii cred ca solutia cu surub(holtzsurub) insurubat in plastic e ceva ce nu se va desface in timp. De asta as vrea sa refac plasticul la loc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, motosilent a spus:

Nu merge, plasticul de care spui nu adera la alte plastice sau cel putin ce am eu. Pe langa asta, vreau sa mai desfac suruburile pentru a schimba filtrul.

 

nu trebuie sa lipesti acolo suruburile, ca nici u o sa ramana lipite in lipiciul ala. ci doar il bagi cu forta in gaura astfel incat sa poti reface in el filetul pt surubul de la carcasa.

 

fa mai simplu, bagi una sau 2 scobitori in fiecare gaura si apoi bagi surubul.

 

sau vezi daca ai cum sa ingropi astea: https://www.hornbach.ro/shop/Piulite-cu-gheare-de-fixare-M4-x-6mm-otel-zincat-10-bucati/3857237/produs.html

Edited by Cavaleru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 23 ore, john17 a spus:

Inserțiile alea puse de fabrică sunt striate la exterior și înglobate la cald în plastic. Iar dacă se intepeneste vreun șurub tot se învârt în carcasă. 

 

Cate insertii din astea ai facut? La mine nu a plecat nici una pana acum. Fara caterinca, daca le faci cum trebuie, nu pleaca nicaieri. Ca sa eviti blocarea suruburilor pui o pasta de grafit / cupru pe filete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit sa se roteasca in plastic pt ca nu pusesera predecesorii nimic/a intrat umezeala/s-a format smicica/etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V-am spus ca eu incerc sa folosesc suruburile originale. Stiti voi ca la mobila sunt niste cilindri de lemn cu striatii longitudinale, care se bat in gauri si raman acolo. Mi-ar place sa gasesc astfel de cilindri din plastic si sa-i infig acolo si apoi sa le dau o gaura pe mijloc. Stie cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tâmplărie de plastic nu știu decât la termopane! :lol:

Există aparate de sudat plastic și găsești și baghete pt adaos din diferite materiale. Vezi din ce material e carcasa, topești baghetă din același material în găuri și le umpli, după ce se raceste dai gaură nouă cu spiralul și insurubezi kiplingul original. Teoretic ar putea funcționa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 38 minute, john17 a spus:

Există aparate de sudat plastic și găsești și baghete pt adaos din diferite materiale. Vezi din ce material e carcasa, topești baghetă din același material în găuri și le umpli, după ce se raceste dai gaură nouă cu spiralul și insurubezi kiplingul original. Teoretic ar putea funcționa. 

 

Pai da, ar putea functiona. Astept sa sara un intreprinzator care are scule si se si pricepe sa faca lipitura fara ca eu sa cumpar scula respectiva. Cred ca e ABS acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia o seringa d-aia de bison epoxy: https://mathaus.ro/p/bison-epoxy-universal-12-ml/000000000011104998

faci amestecul, il bagi in alta seringa si umpli gaurile cat mai bine

apoi dai gaura si infiletezi suruburile, care banuiesc ca au filet ca holzsuruburile (sau cum se scrie corect..)

Edited by Cavaleru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, bison, plastic cu pistolul, etc de bagat in gaura merg dar sunt solutii de aplicat pe marginea drumului cand esti in pana. Nu o sa tina la mai mult de 2 insurubari/desfaceri. Insa eu nu sunt pe marginea drumului si caut solutii care sa tina mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 03.09.2019 la 1:19, motosilent a spus:

 Astept sa sara un intreprinzator care are scule si se si pricepe sa faca lipitura fara ca eu sa cumpar scula respectiva.

Ți s-au dat atâtea soluții viabile pe care le tot refuzi. Înseamnă că te pricepi foarte bine la ce ai de făcut, cumpără ce trebuie și rezolvă problema. Sau cauta un mecanic în zona ta. 

Este o simplă carcasă amărâtă din plastic, nu ai presiune, nu trebuie să strângi șuruburile alea să iasă apă. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, motosilent a spus:

Stiu, bison, plastic cu pistolul, etc de bagat in gaura merg dar sunt solutii de aplicat pe marginea drumului cand esti in pana. Nu o sa tina la mai mult de 2 insurubari/desfaceri. Insa eu nu sunt pe marginea drumului si caut solutii care sa tina mai mult.

 

Ai mai folosit in aceeasi situatie Bisonul epoxy  si nu a tinut decat 2 desfaceri/insurubari?

Filetele alea s-au distrus din cauza ca ai strans prea tare altfel ele tineau mult si bine. Fostul meu TDM cred ca a trecut a ajuns la 200.000km (poate chiar mai mult), are aceeasi solutie cu suruburi rapide in plastic, eu ii fac in continuare schimburile si nu am avut probleme cu nici unul din suruburi. iar daca ar aparea as folosi solutia de mai sus si garantat nu ar tine doar 2 insurubari.

Sunt curios care solutie mirifica o vei aplica ca ti s-au dat o gramada de solutii. 

 

PS: carcasa nu e neaparat din plastic ABS. ar trebui sa scrie in interiorul ei daca e ABS sau poate PA6GF30 sau cine stie ce alta bazaconie de plastic. Asta ar trebui sa verifici inainte.

Edited by Cavaleru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, l.u.v a spus:

Ți s-au dat atâtea soluții viabile pe care le tot refuzi. Înseamnă că te pricepi foarte bine la ce ai de făcut, cumpără ce trebuie și rezolvă problema. Sau cauta un mecanic în zona ta. 

Este o simplă carcasă amărâtă din plastic, nu ai presiune, nu trebuie să strângi șuruburile alea să iasă apă. 

 

 

Eu refuz solutiile care nu-mi convin, pentru ca eu sunt cel care trebuie sa repare si mai important cel care trebuie suporte rezultatul reparatiei. Imi pare rau ca nu te satisfac deciziile mele, nu e nevoie sa scrii aici daca nu esti satifacut de ele.

Acum 2 ore, Cavaleru a spus:

 

Ai mai folosit in aceeasi situatie Bisonul epoxy  si nu a tinut decat 2 desfaceri/insurubari?

Filetele alea s-au distrus din cauza ca ai strans prea tare altfel ele tineau mult si bine. Fostul meu TDM cred ca a trecut a ajuns la 200.000km (poate chiar mai mult), are aceeasi solutie cu suruburi rapide in plastic, eu ii fac in continuare schimburile si nu am avut probleme cu nici unul din suruburi. iar daca ar aparea as folosi solutia de mai sus si garantat nu ar tine doar 2 insurubari.

Sunt curios care solutie mirifica o vei aplica ca ti s-au dat o gramada de solutii. 

 

PS: carcasa nu e neaparat din plastic ABS. ar trebui sa scrie in interiorul ei daca e ABS sau poate PA6GF30 sau cine stie ce alta bazaconie de plastic. Asta ar trebui sa verifici inainte.

 

Da, am mai folosit bison epoxy si plastic pus cu pistolul si nu a mers bine.

Cum am mai spus, nu ma grabesc, stau de cativa ani cu gaurile impanate cu bucati de plastic asa ca eu caut inca solutia aia mirifica de care spui. Stiu, fiecare are experientele lui bune si rele

 

Da, mi-am propus sa vad ce scrie pe cutie ca si material, cand ma intorc din excursie si desfac acolo.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca as fi in locul tau si daca ar fi material suficient in zona unde intra suruburile de la airbox, as incerca varianta cu bucsa dublu filetata. Pentru a fi sigur ca nu exista riscul ca suruburile noi sa se desfaca, aplici loctite pe filetul suruburilor si aia e.861615159_bucsadublufilet.thumb.jpg.408c0844975a72ff6f318c4701063083.jpg       https://www.fixkit.ro/din-7965

M-am lovit si eu de problema ta, la un plastic de la codita unui 690, fixat cu suruburi identice ca cel din poza ta. Din cauza ca nu stiam ca exista bucse dublu filetate la vremea respectiva, singura solutie care a mers la mine a fost sa ingrop o piulita in plasticul carenei, acoperind-o cu material de adaos din acelasi tip de plastic (PP in cazul meu) folosind un pistol de lipit. Pana la metoda cu piulita am incercat si varianta cu majorat gaura si aplicat adeziv epoxy insa fara rezultat, apoi am incercat sa umplu gaura cu plastic din acelasi tip folosind pistolul de lipit, insa tot fara rezultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, danutu_m a spus:

Daca as fi in locul tau si daca ar fi material suficient in zona unde intra suruburile de la airbox, as incerca varianta cu bucsa dublu filetata. Pentru a fi sigur ca nu exista riscul ca suruburile noi sa se desfaca, aplici loctite pe filetul suruburilor si aia e.861615159_bucsadublufilet.thumb.jpg.408c0844975a72ff6f318c4701063083.jpg       https://www.fixkit.ro/din-7965

M-am lovit si eu de problema ta, la un plastic de la codita unui 690, fixat cu suruburi identice ca cel din poza ta. Din cauza ca nu stiam ca exista bucse dublu filetate la vremea respectiva, singura solutie care a mers la mine a fost sa ingrop o piulita in plasticul carenei, acoperind-o cu material de adaos din acelasi tip de plastic (PP in cazul meu) folosind un pistol de lipit. Pana la metoda cu piulita am incercat si varianta cu majorat gaura si aplicat adeziv epoxy insa fara rezultat, apoi am incercat sa umplu gaura cu plastic din acelasi tip folosind pistolul de lipit, insa tot fara rezultat.

 

E buna solutia ta (insa necesita schimbarea suruburilor), m-am gandit si eu la ea cand cineva a mentionat helicoil la inceputul discutiei. Problema cu bucsa pusa de tine e ca necesita mult material pentru a fi infiletata. De ex. pentru M5 la interior e nevoie de mai mult de 10mm material si la mine nu cred ca am atata grosime. Insa e trainica solutia, intr-adevar. Stiu ca exista si  cu pas exterior metric care necesita mai putin material. Eu chiar am facut in trecut astfel de piulite din bara filetata in care am data o gaura pe mijloc si apoi filet cu tarodul (nu e usor pt ca necesita o bormasina cu masa).

 

Legat de ideea de a folosi suruburile initiale, o sa verific ce bucse de plastic exista pe la magazinele de electronice. Daca gasesc niste bucse compatibile ca material, le bag acolo cu o solutie de lipit si cam asta e.

 

https://www.conexelectronic.ro/ro/suruburi-si-accesorii/1935-DISTANTIER-3-6-6-PLASTIC-ROTUND.html

 

 

 

 

DISTANTIER-3-6-6-PLASTIC-ROTUND.jpg

Ok, am aflat ce plastic e: PP-T20. Polypropilena cu adaos de Talc: https://www.azom.com/article.aspx?ArticleID=829

 

In general se lipeste la cald asa cum se face cu teville PP-R pentru apa dar exista si solutii de lipit la rece dupa cate stiu eu.

 

Am gasit pe net bucse de plastic de toate dimensiunile, sunt in general din Nylon (PA). Acum sa gasesc lipiciul care le uneste pe amandoua.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...