Jump to content

Transfăgărășan și Transalpina într-o zi - 800 Km || Honda NC 750x DCT 2019


Recommended Posts

Da, asteptam un raspuns de la specialistul nostru din Damaroaia dar nu s-a miscat goagal destul de repede 😂

Pai lichidul de frana nu are voie sa fiarba. Este special gandit sa aiba temperatura de fierbere foarte ridicata.

Pe langa treaba cu fierberea lichidului  mai apar probabil si ceva fenomene legate de dilatare diferita la elementele etrierului si garnituri, sau chiar deteriorari ale garniturilor. 

Nici eu nu inteleg de ce sa omori frana cand in frana de motor cobori foarte frumos si stabil.

Banuiesc ca omului ii place sa nu mai auda motorul si sa se bucure de natura.

Si daca o face la viteza mica nu are ce sa se intample rau. Adica depinde cat de la vale este valea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 15 minute, Silver Arrow a spus:

Da, asteptam un raspuns de la specialistul nostru din Damaroaia dar nu s-a miscat goagal destul de repede 😂

 

Oamenii mai au si treaba Silvere, nu stam toti ca tine pe Tinder ca sa mai prindem ceva pitzipoance in cautare de sugar daddy. Iti place sa te bagi in seama exact  ca musca in cwrul in calului in loc sa-i explici omului care sunt riscurile unor astfel de coborari cu moto sau cu auto. Tu acum ai incercat sa faci pe destepul dar de fapt te-ai facut de ras, suprasolicitarea franelor la coborare pt ca nu se foloseste frana de motor este un fapt real, nu doar teorie.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, l.u.v a spus:

Care este ratiunea pentru care opresti motorul?? In cazul in care ai nevoie iminenta de acceleratie ce faci, ceri o pauza si pornesti motorul?

 

Acum 5 ore, Nguyen a spus:

 

Asta e o greseala, risti sa incingi franele atat de tare incat ramai fara frane.

#1. fiindca e misto la vale fara motor, zici ca te dai cu bicicleta. De accelerare iminenta n-ai cum sa ai nevoie acolo, sunt serpentine in ac de par, toate la vale. Viteza medie e de max 30 la ora, n-ai cum sa-i dai mai mult.

#2. Ei, hai sa nu exageram ;))

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 25 minute, Grigore Dolghin a spus:

#2. Ei, hai sa nu exageram ;))

 

Nu e nici o exagerare, chiar si libidinosul de @Silver Arrow  iti poate confirma, chiar daca el e contra mea din principiu si nu pe baza de argumente. Depinde doar cat de mult abuzezi de frane pe coborare.

Edited by Nguyen
Link to comment
Share on other sites

Acum 18 minute, Nguyen a spus:

 

Nu e nici o exagerare, chiar si libidinosul de @Silver Arrow  iti poate confirma, chiar daca el e contra mea din principiu si nu pe baza de argumente. Depinde doar cat de mult abuzezi de frane pe coborare.

Pai asta doream si eu de la tine, argumentele pe care eu nu am cum sa le am.

Molecula de lichid de frana care incalzita ameteste de la miscarea browniana si nu mai stie incotro, ceva acolo.

Haide ca acuma ai timp, nu te mai poti scuza. Ai terminat cu ridicatul barierei ca s-a inchis pravalia.

Link to comment
Share on other sites

Acum 48 minute, Silver Arrow a spus:

Molecula de lichid de frana care incalzita ameteste de la miscarea browniana si nu mai stie incotro, ceva acolo.

 

E vorba de faptul ca lichidul poate ajunge la temperatura de fierbere si formeaza vapori in sistemul de franare. Vaporii fiind compresibili ramai fara frana, cunosc personali oameni care au patit chestia iar frana si.a revenit dupa racire.

Edited by Nguyen
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Nguyen a spus:

 

E vorba de faptul ca lichidul poate ajunge la temperatura de fierbere si formeaza vapori in sistemul de franare. Vaporii fiind compresibili ramai fara frana, cunosc personali oameni care au patit chestia iar frana si.a revenit dupa racire.

Asta cu revenitul nu am mai auzit. Dupa aerisire da.

Ma rog poate avea apa carbogazoasa de s-a dizolvat inapoi in lichid. Doar ca pentru a se dizolva la loc trebuie sa fie sub presiune si inseamna ca raman franele blocate.

In rest asa este cum ai citit pe gogal.

Iar cei pe care ii stii tu ca au ramas fara frane, ce draq de lichid aveau de a fiert?

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Asta cu revenitul nu am mai auzit. Dupa aerisire da.

 

Pai de unde sa auzi daca tu sustii ca nu poti ramane fara frane de la supraincalzire? Nu vezi ca te contrazici singur?

 

Vaporii de lichid de franda dupa racire revin in stare lichida, circuitul de franare fiind unul etans sistemul revine la starea initiala. Ti-am mai spus, cunosc cazuri concrete, oameni pe care-I cunosc care au patit asa ceva pt ca nu stiau de acest pericol la coborare. I-a salvat frana de motor si facand pedale repetate masina a mai franat un pic dar foarte slab. Au tras pe dreapta si cat s-au invartit pe langa masina franele s-au racit si si-au revenit.

 

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Ma rog poate avea apa carbogazoasa de s-a dizolvat inapoi in lichid. Doar ca pentru a se dizolva la loc trebuie sa fie sub presiune si inseamna ca raman franele blocate.

In rest asa este cum ai citit pe gogal.

Iar cei pe care ii stii tu ca au ramas fara frane, ce draq de lichid aveau de a fiert?

 

La vremea aia era DOT 4 dar asta mai putin conteaza, ce este important este pericolul de lasa un vehicul sa "curga la vale" bazandu-te pe franele pe care de fapt le abuzezi intr-o astfel de situatie. Vehiculele de astazi rezista mai mult timp la un astfel de abuz din cauza sistemelor de franare mai mari si ceva mai evoluate dar asta nu inseamna ca pericolul nu exista.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am ramas eu fara frane la maxi anul trecut intr-o zi caniculara pe niste serpentine in coborare. A trebuit sa tot dau in frane, scuterele nu au frana de motor, si la un moment dat s-a lipit maneta de ghidon si nu mai frana decat foarte putin, strangeam maneta si nu mai opunea rezistenta deloc. Noroc cu a doua frana si nu am patit nimic. Dupa vreo 5-10 minute si-a revenit frana, s-a racit, a mai facut asa o data pana am scapat de zona aia. Pe moment am crezut ca s-au dilatat furtunele. Si-a revenit pe urma complet si nu am mai patit de atunci. Ma tem ca petrica are ceva dreptate de data asta.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Silver Arrow said:

Asta cu revenitul nu am mai auzit. Dupa aerisire da.

Ma rog poate avea apa carbogazoasa de s-a dizolvat inapoi in lichid. Doar ca pentru a se dizolva la loc trebuie sa fie sub presiune si inseamna ca raman franele blocate.

In rest asa este cum ai citit pe gogal.

Iar cei pe care ii stii tu ca au ramas fara frane, ce draq de lichid aveau de a fiert?

Am ramas eu fara frana spate de la mizeria de Dot4 OEM (avea cam 1an) care lesina mai repede ca liceencele anxioase.

Cum s-a intamplat:
Zona serpentinoasa cu asfalt bun de cox. Eu incarcat cu nevasta si case-uri. Cand mergi usor nu se simte dar daca mergi sportiv e naspa cand vine tot balansul in furci asa ca atunci cand am apasare serioasa pe spate folosesc si frana  spate mai serios.

Mergeam eu cox si dau de un baiat cu multe turbine... nu mai imi aduc aminte daca era Insignia OPC dar la cum accelera era umblata la ea, cel putin 400cai. Omu' admira peisajul si m-a vazut fioros in oglinzi, cu pomul de craciun cu leduri cu alea si a inceput sa-i dea blana.
Si de aici a inceput joaca. Dupa 2-3 minute de drum sinuos, coxaneala serioasa si frane serioase, l-am depasit pe baiat si in 200m mi-a cazut pedala de frana spate in pamant, la modul credeam c-a explodat butoiasul sau ceva. Trag pe dreapta era discul spate carbonizat, ca atunci cand il scoti de la fierar. Pedala era muci. Zic.. fuck it, oricum nu prea folosesc frana spate. Mi-am vazut de drum normal si in vreo 20min si-a revenit pedala. All good.  Am ajuns acasa si i-am pus RBF660 :) Nu mi s-a mai intamplat de-atunci.

Later Edit: acum am vazut ca a scris si Paulynos despre acelasi lucru :D 

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, LimpTA a spus:

l-am depasit pe baiat si in 200m mi-a cazut pedala de frana spate in pamant, la modul credeam c-a explodat butoiasul sau ceva.

 

Mai nene, opriti-va cu povestile astea de pe goagal sau wiki ca inebuneste @Silver Arrow 😂

 

Acum 5 minute, LimpTA a spus:

Mi-am vazut de drum normal si in vreo 20min si-a revenit pedala.

 

Mai nene, nu mai pot de ras, s-a facut aerisirea singura 😂

 

Acum 10 ore, Silver Arrow a spus:

Da, asteptam un raspuns de la specialistul nostru din Damaroaia dar nu s-a miscat goagal destul de repede 😂

Pai lichidul de frana nu are voie sa fiarba. Este special gandit sa aiba temperatura de fierbere foarte ridicata.

 

Edited by Nguyen
Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, mihai c a spus:

daca lichidul de frina e prost sau vechi,contaminat cu vapori de apa,fierbe la 100 grade ,nu la 175

de asta se recomanda inlocuirea la 2 ani

 

Mihai, un disc de frana abuzat poate ajunge si la incandescenta, poti sa ai ultima generatie de lichid de frana si sa fie pus de nou ca tot poate sa fiarba. Dot5 silicon are pct de fierbere la 265 de grade, daca insisti ajungi si la acest punct.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, mihai c said:

daca lichidul de frina e prost sau vechi,contaminat cu vapori de apa,fierbe la 100 grade ,nu la 175

de asta se recomanda inlocuirea la 2 ani

Motorata noua... avea 10-11 luni, lichidul OEM neumblat la el si cam nefranat ca nu sunt "spataci".  Frane Brembo suferinte.. s-a facut muci. Discul de frana era complet schimbat la culoare si-atunci am vazut de fapt ca.. ori se aprisese ori mai avea un pic :D. Am intrebat pe grupurile unde au si altii troaca de-a mea si ziceau asa face cu DOT4 dupa ce dai in ea hardcore. Ce-i drept pe fata si pe circuit n-am patit vreodata. Spatele insa a fost o surpriza :D Dupa ce i-am pus lichid racing n-a mai facut. Bine, nici nu ma iau zilnic cu bajetii pe serpentine cu 400kile incarcatura. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 23 ore, Nguyen a spus:

 

Nu e nici o exagerare, chiar si libidinosul de @Silver Arrow  iti poate confirma, chiar daca el e contra mea din principiu si nu pe baza de argumente. Depinde doar cat de mult abuzezi de frane pe coborare.

Nu abuzez, in general. Nu mi s-a intamplat vreodata sa ma lase franele in zona aia, desi am trecut pe acolo de cel putin 10 ori pana acum. Daca stii drumul, probabil ca esti de acord cu mine - n-ai cum sa mergi prea sportiv in zona aia. In plus, eu am un RT 1200, e ditamai vaca, o am pe nevasta-mea pasager asa ca prefer sa nu ma dau in barci. Better safe than sorry, they say.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Grigore Dolghin a spus:

Nu mi s-a intamplat vreodata sa ma lase franele in zona aia, desi am trecut pe acolo de cel putin 10 ori pana acum.

 

Ideea e ca in principiu nu se fac coborarile din frana, ai alte exemple concrete date de paulynos si de LimpTA iar chestia asta este valabila la orice vehicul: moto, auto, camion, samd.

 

Nu-I asa @Silver Arrow?

 

Link to comment
Share on other sites

Nu am spus ca este imposibil sa ramai fara frane. Doar ca daca ai lichid de frana corespunzator e putin probabil.

Oircum ca sa nu o mai lungim ramane cum spui tu. 

Sincer vroiam sa iti mai dau ceva de studiu pe tema franelor si a lichidului de frana, sa iti mai largesti orizontul, dar am renuntat.

Adevarul este ca esti mult mai simpatic cand esti prost.

Cei doi colegi care au ramas fara frane aveau un lichid de frana dubios ca sa nu spun ca era jaf. Fie el el si OEM neumblat. Se intampla.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 28 minute, Silver Arrow a spus:

Cei doi colegi care au ramas fara frane aveau un lichid de frana dubios ca sa nu spun ca era jaf. Fie el el si OEM neumblat. Se intampla.

 

Hai mai Sulica ca asta e o explicatie mizerabila chiar si din partea ta.

Link to comment
Share on other sites

Faceam service la niste componente auto si intr-o vreme le-am lasat o gaurica f mica (0.5mm) ,nu le-am etansat complet

Ce sa vezi,au revenit unele dupa citeva luni cu apa curgind siroaie din ele

Prin acea gaura intra aer cu vapori si condensa inauntru 

Posibil acelasi fenomen sa fi compromis lichidul de frina OEM;nu cred sa existe lichid de frina prost din fabrica mai ales la producatori,

Si bineinteles ca poate fi si DOT10 :),daca are citeva picaturi de apa fierbe la 100.

Link to comment
Share on other sites

Man, o dati din fanta-n cola. Care spanat de gaurica si vapori. N-auzi ca motoreta era noua. N-auzi ca si multi altii cu aceeasi motoreta au patit la fel pana n-au pus lichid racing? Pe unde sa intre apa daca conductele de frana sunt metalice iar butoiasul are dublu sigiliu + capac. ( peste cauciucul "acrodeon" care intra in butoias, vine alt oring de plastic tare care sigileaza cauciucul ala de pereti, abia dupa vine capacul butoiasului. 

Lasati-o asa. Dot 4 nu e facut sa scoti flacari din discul de frana.

Next.

Link to comment
Share on other sites

La 100°C fierbe doar dacă pui apă cu săpun în instalație. Treaba e că lichidul de frână e higroscopic, absoarbe apa. Circuitul e închis, mai ales la moto - există "burdufele" alea de cauciuc care îl separă de atmosferă permițând variația volumului. Dar ciclurile de încălzire - răcire determină apariția condensului și degradarea lichidului chiar în absența apei. 

Treaba e că la suprafața de contact între disc și plăcuță poți ajunge la 600-800°C, se mai pierde ceva până în interiorul etrierului (mai sunt niște izolații în spatele placutelor pe care le aruncă mulți dorei), dar dacă îți pui mintea fierbi și lichidul racing (atenție că RBF Motul nu e compatibil cu aliajele care conțin magneziu!). Iar la temperaturi din alea scade și coeficientul de frecare al placutelor (mai mult la organice, mai puțin la sintetizate, și mai puțin la cele racing care însă nu frânează bine decât calde), se pot deforma discuri, se transferă material de pe plăcute pe disc etc. 

Despre ce era topicul, Transfăgărășan? :huh:

shell-dot-fluid-boiling-points.png

Edited by john17
Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, john17 a spus:

Despre ce era topicul, Transfăgărășan? :huh:

 

Despre Transfagarasan, unde atrageam atentia unui coleg care sunt riscurile franarii la coborare fara frana de motor. Acest lucru este un sfat pretios pt cei ce nu cunosc problema.

Link to comment
Share on other sites

Intrebare: modelul ăsta de moto din titlu nu vine cu cutie automată? În cazul ăsteia cum e cu frâna de motor? Deși bănuiesc că e vb de cv mecanică robotizată care ar trebui să "știe d'astea", în schimb scuterul lui paulynos clar se bazează 100% pe sistemul de frânare pt reducerea vitezei. 

Edited by john17
Link to comment
Share on other sites

La 02.10.2019 la 6:27, john17 a spus:

Intrebare: modelul ăsta de moto din titlu nu vine cu cutie automată? În cazul ăsteia cum e cu frâna de motor? Deși bănuiesc că e vb de cv mecanică robotizată care ar trebui să "știe d'astea", în schimb scuterul lui paulynos clar se bazează 100% pe sistemul de frânare pt reducerea vitezei. 

 

Ma bucur ca ai deschis subiectul.  

Chiar am folosit foarte des frâna de  motor, funcționează perfect la cutia DCT printr-un simplu Downshifting mai ales in modul Sport 3 cand dupa schimbarea treptei inferioare rămâi la o turatie mai mare si frâna de  motor este foarte eficientă în combinație cu frana normală.  

Nu am observat sincer o diminuare a puterii de franare pe nici unul dintre trasee, dar repet frâna de motor am folosit-o în exces este supersimplu la cutia DCT

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...