Jump to content

Recommended Posts

Salutare !

 

Încă de acum două luni aveam în plan aceste două trasee de făcut într-o singură zi, dar nu credeam ca voi reuși avand in vedere experienta redusa pe care o am...

Am plecat la 5 jumate dimineata, soarele abia a rasarit pe la 6:45 pe autostrada Bucuresti - Pitesti.

După Curtea de Argeș aerul a inceput sa fie din ce in ce mai curat, o adevarata placere.

Am inceput filmarea inainte de cetatea Poienari, scopul principal era sa ajung la Bâlea Lac cât mai repede să nu prind aglomerație (era Vineri 30 august). Soarele a început să se strecoare ușor si placut printre curse si serpentine, iar linistea de la barajul Vidraru m-a incarcat pentru urcarea ce urma sa vina.

Odata inceputa sectiunea cea mai spectaculoasa deja era clar ca ziua a inceput cum nu se putea mai bine, traficul era extrem de redus abia daca am vazut o masina. Doar un convoi de jeepuri din Polonia mi-a dat putina bataie de cap pana am trecut de el.

Mergand dupa soare am ajuns la Balea Lac in jurul orei 9:30, lumea cazata la cabane abia se trezea la viata precum si cei care urcasera mai devreme se odihneau. Eu mai abia facusem 240 Km mai aveam încă 560 pana la final :))))

După o golire a rezervorului intern al corpului,  mi-am continuat drumul catre Cârțișoara, cu soarele bătând din spate, astfel având o luminozitatea perfecta pentru filmare.

 

Bucuria cea mare a fost atunci cand am vazut ca din sensul opus urcau o gramada de masini si motociclisti, o confirmare a faptului ca am ales foarte bine momentul zilei pentru aceasta excursie specială.

A urmat drumul catre Sebes, cu o oprire pentru alimentare si un consum de 3,5%. Pe autostrada spre Sebeș am fost placut suprins de cum se circula, parca lumea era mai civilizata, nu se dadeau claxoane sau flashuri iar camioanele nu depășeau aiurea.

Ajuns in Sebeș am urmat drumul clasic, lasand in stanga Jina si mergand spre Lacul Oașa. Am avut placerea de a merge alături de doi ucrainieni, ei fiind cazati in Sebes si facand acest traseu in acelasi timp cu mine.

 

Trebuie sa precizez ca datorita lipsei de experienta si a unei dâre de moloz pe drum, era sa derapez în prăpastie (vezi filmarea de la minutul 37:50).

Ajuns la Lacul Oașa, drumul a capatat o frumusețe aparte, mai ales ca soarele se juca printre crengile verzi ale copacilor.

 

După ce toată ziua a fost soare si frumos, a venit momentul si pentru putină ploaie,  chiar cand ma apropiam de urcarea propriu-zisa pe Transalpina. Pe unele portiuni plouase inainte, iar pe altele chiar daca ploua era asfaltul uscat (probabil fiind si incins inainte).

Curbele erau din ce in ce mai stranse, temperatura aerului mai scazuta, iar ploaia din ce in ce mai aprigă. Pe masura ce urcam parca si drumul se aglomera de masini , vroiam sa le depasesc sa prind cadre cat mai interesante pe filmare :)

După pasul Urdele ploua din ce in ce mai des, iar tunetele vroiau sa ma sperie , slabe sanse insa. Nu venisem sa fac 800 Km intimidat de vreme...

 

Partea de final a fost ca o joaca, dar stiam ca mai am inca aproximativ  250 Km pana acasa de la Novaci. 

 

Pentru cine are rabdare sa urmareasca filmarea acestei zile de poveste, aveti mai jos linkul.

 

 

 

Edited by Idealbike2018

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer ma intreb cand ai mai.avut timp in cursa asta nebuna sa admiri peisajele si sa te bucuri de natura.

Bine ca ai terminat sanatos.

Diseara o stau sa vad filmuletul tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

Sincer ma intreb cand ai mai.avut timp in cursa asta nebuna sa admiri peisajele si sa te bucuri de natura.

Bine ca ai terminat sanatos.

Diseara o stau sa vad filmuletul tau.

 

Îți înțeleg întrebarea, nebunia a început după Novaci ultimii 250 Km când i-am dat goarnă până acasă, traficul a fost destul de nașpa pe Râmnicu Vâlcea și Pitești.

Pe cele două trasee a fost foarte relaxant, mai ales pe Transfăgărășan eram super odihnit probabil si adrenalina a contribuit, m-am odihnit foarte bine cu o zi în urmă.

Pe Transalpina a fost mult mai răcoare plus ploaia, însă repet adrenalina si frumusețea peisajelor mi-au dat energie beton. Am făcut pauze plus multă hidratare și hrană pe tot parcursul drumului.

Limita actuală 800 Km si 14 ore în total.

 

Am uitat de consumul motocicletei: media 3,6% - costuri aproximativ 160 lei.

 

 

20190830_094517.jpg

Edited by Idealbike2018

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo, felicitări. 

Fiind începător ar fi bine să nu încerci să-ți depășești limitele. 

Ia-o pas cu pas, pentru că nu trebuie să-ți demonstrezi nimic încercând sa mergi pe întuneric și atâția kilometri. 

Partea nasoală în pasiunea asta a noastră este că o mică greșeală poate dăuna extrem de mult. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, Idealbike2018 a spus:

 

Am uitat de consumul motocicletei: media 3,6% - costuri aproximativ 160 lei.

 

 

Pnm, cand vad cifre de genul.. mi o ia mintea razna. Eu in 5-600km am peste 200lei lăsați la pompa.. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow..super tare, bravo! Și eu stau atât să mă gândesc..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 39 minute, Idealbike2018 a spus:

 

Îți înțeleg întrebarea, nebunia a început după Novaci ultimii 250 Km când i-am dat goarnă până acasă, traficul a fost destul de nașpa pe Râmnicu Vâlcea și Pitești.

Pe cele două trasee a fost foarte relaxant, mai ales pe Transfăgărășan eram super odihnit probabil si adrenalina a contribuit, m-am odihnit foarte bine cu o zi în urmă.

Pe Transalpina a fost mult mai răcoare plus ploaia, însă repet adrenalina si frumusețea peisajelor mi-au dat energie beton. Am făcut pauze plus multă hidratare și hrană pe tot parcursul drumului.

Limita actuală 800 Km si 14 ore în total.

 

Am uitat de consumul motocicletei: media 3,6% - costuri aproximativ 160 lei.

 

 

20190830_094517.jpg

14 ore insa este mult. Acuma esti tanar si spui ca nu esti obosit pentru ca nu o simti.

Dar ea se instaleaza, nefiind vorba de oboseala fizica ci de cea psihica.

Iti garantez ca dupa atatea ore de concentrare reflexele nu mai sunt la fel de agere.

Si ai fost obosit pe intoarcere, noaptea, cand ai mers si mai iute.

 

Cum ti-a spus si @l.u.v o greseala poate costa mult.

Nu este un act de bravura ca ai bagat 800 Km in 14 ore. 

Este o performanta pe care sincer nu stiu daca ar trebui sa o repeti in traficul din RO.

 

Acuma ce sa spun, poate sunt un pic ipocrit pentru ca si eu cand plec din Bucuresti la Viena merg direct 1100 Km si fac vreo 12 ore, dar Goldwing-ul este pentru drum lung si in plus stresul cu mersul pe autostrada in Ungaria si Austria este mult mai mic decat in RO. Drumul de intoarcere uneori il fac in doua zile tocmai din cauza traficului nasol de pe finalul drumului.

 

Filmuletul este frumos. Am apreciat limba engleza, nu m-am dat in vant dupa depasirile pe linia continua.

 

Ti-as recomanda sa iti pui niste protectii de maine (hand-guard). Nu sunt scumpe si le vei aprecia pe ploaie si frig, si mai ales la batranete cand nu o sa te doara articulatiile degetelor de la reumatism 😂

 

Oricum te mai asteptam cu calatorii mai scurte si filmuletele aferente.

 

@Cristian C.  Si mie imi pare cam  mic consumul. Fii-mea cu CB500 consuma la nivelul asta. Cam greu de obtinut la un motor de 750 cc in conditiile in care a alergat, dar ma rog daca asa i-a iesit, atata o fi.

Stai bine cu cotizatia la pompa, eu cu Goldwing-ul ma duc lejer peste 200 🤪

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 57 minute, Flower-Power a spus:

Wow..super tare, bravo! Și eu stau atât să mă gândesc..

 la femei asa este.....le place mai...plitocita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plitocită nu știu ce înseamnă și nici nu găsesc în dex. Luminează-mă.

Edited by Flower-Power

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 21.09.2019 la 16:22, Idealbike2018 a spus:

 

Bravo si felicitari.Aceasta combinatie o fac de cel putin 2 ori pe an, nu.i asculta pe maestri, cat poti atata bagi, nu mai poti => tragi pe dreapta si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 14 minute, Djenavar a spus:

nu.i asculta pe maestri,

 

Care maestri bre? Aia care se organizeaza doua saptamani pt 3-400 de kilometri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vă mulțumesc tuturor că v-ați luat din timpul vostru și mi-ati dat sfaturi utile, apreciez sincer foarte mult! Le voi lua în considerare ținând cont că sunt începător. 

Legat de oboseală am gândit astfel:

- plec dimineață la 5 si conduc o oră pe întuneric decât să o fac la întoarcere când sunt obosit

- am mers 99% pe lumină exceptând ora de dimineață ; la ora 19:00 eram în pat iar soarele a apus la 20:00

- mi-am promis ca nu continui după Transfăgărășan si pe Transalpina dacă simt minimă oboseală

- greșeala de la minutul 37:50 putea fi fatală pe aia mi-o reproșez... acum aștept si parerea voastra mai avizată 

- am oprit destul de des pentru hidratare si exerciții de mobilitate

- Transfăgărășan si Transalpina sunt cele mai solicitante trasee din Romania, dacă am reușit să le fac într-o zi asta îmi da incredere si pentru viitor.

- fiecare persoană este diferită, nu recomand această experiență extremă decat dacă vă cunoașteți bine organismul.

Promit să revin si cu ture mai scurte  :) doar că mie îmi plac cele lungi...mai ales când văd că se pot face...acum 500 Km pe zi par o glumă.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca ai ajuns cu bine acasa.

 

 

Din punctul meu de vedere,tendintza este cam asa; gopro pe casca,la 1 pauza de respiro lansezi drona,faci cateva poze cu ce ai mancat.iar acasa faci montajul savurând <expeditia>. )))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo pentru tura, aprinde si o lumanare pentru ingerasul tau pazitor, ca a muncit zdravan in ziua aia.

 

Referitor la consum, nu e nimic de speriat la el. Cam asa consuma nc-urile. In cazul meu am facut tura de 1.100 km ( in 3 zile) cu 36 l benzina.

Edited by HubbaTheButt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo.eu vreau sa merg săptămâna viitoare pe TF și TA ,cu popas peste noapte în zona sibiului.in tura asta am sa merg cu scuterul de 400, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incercati traseul prin Saliste-Jina-Dobra, este si frumos si mai scurt. In plus evitati Sibiul prin Cisnadie-Cisnadioara-Poplaca-Orlat-Saliste, este excelent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 21.09.2019 la 22:41, Idealbike2018 a spus:

Legat de oboseală am gândit astfel:

dacă am reușit să le fac într-o zi asta îmi da incredere si pentru viitor.

Tot ce ai spus e gresit: nu ai gandit deloc bine si ai tras concluzia proasta. Motocicleta nu e masina, sa poti sa conduci 1000 km/zi ca incepator si nu trebuie sa iti dea deloc incredere, de data asta doar ai avut noroc. Am fost si eu incepator si prost si am facut 1000 km intr-o zi, dar nu ma laud cu asta, doar recunosc. Ce ai facut e mult si prost, pe moto e preferabil mai putin dar bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedeti ca a murit azi un baiat pe Transalpina. Nu va mai grabiti caci cresc sansele de belea.

Pentru cine n-a fost pe T.A. anul asta, vedeti ca e o portiune de 10km inainte si dupa brajul Oasa unde e plin de cratere, multe dintre ele in curbe. Indoi janta lejer la moto daca n-ai spite, si nu e nici semnal la telefon sa suni dupa ajutor :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 21.09.2019 la 20:49, Flower-Power a spus:

Plitocită nu știu ce înseamnă și nici nu găsesc în dex. Luminează-mă.

Încearcă "pritocit(ă) "! :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 21.09.2019 la 16:22, Idealbike2018 a spus:

Ai perfecta dreptate Adrian, faza de la minutul 37:50 a confirmat cele spuse. 

Cu siguranta nu voi mai repeta experienta. Confirm si craterele de dupa barajul Oasa, insa eu am intalnit cratere si inainte de lacul Oasa acolo chiar facuse cineva cu masina care gonea cu viteza o pana de toata frumusetea. 

 

Edited by Idealbike2018

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 22.09.2019 la 16:09, bmwio a spus:

Incercati traseul prin Saliste-Jina-Dobra, este si frumos si mai scurt.

Subscriu. Eu pe-acolo merg de fiecare data, dinspre Saliste spre Dobra. Sunt doua puncte de interes pe drumul asta - primul e o zona de belvedere, cu o parcare amenajata pe dreapta, cu banci, etc. Daca e timp frumos vezi cel putin 50 de kilometri de jur imprejur.

 

Al doilea punct de interes ar fi zona cu serpentine, inainte de Dobra. Eu acolo opresc motorul si merg asa vreo 7 kilometri, ca sunt doar viraje si e la vale. E superb.

Edited by Grigore Dolghin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Grigore Dolghin a spus:

Eu acolo opresc motorul si merg asa vreo 7 kilometri, ca sunt doar viraje si e la vale. E superb.

Care este ratiunea pentru care opresti motorul?? In cazul in care ai nevoie iminenta de acceleratie ce faci, ceri o pauza si pornesti motorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Grigore Dolghin a spus:

Al doilea punct de interes ar fi zona cu serpentine, inainte de Dobra. Eu acolo opresc motorul si merg asa vreo 7 kilometri, ca sunt doar viraje si e la vale. E superb.

 

Asta e o greseala, risti sa incingi franele atat de tare incat ramai fara frane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 35 minute, Nguyen a spus:

 

Asta e o greseala, risti sa incingi franele atat de tare incat ramai fara frane.

De ce ramane fara frane daca se incing atat de tare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...