marauder Postat Ianuarie 17, 2020 Share Postat Ianuarie 17, 2020 (editat) Mai oameni bunii, jumatatea cealalta are o masina, Skoda Octavia Tour benzina 1.6mpi.....este din 2009 dar in talon scrie 2010 (nu asta e baiul), are sub 70k km (in jur de 65000 are). Cum nu i-a fost schimbata distributia, am cerut opinii la dealeri autorizati skoda si am primir asa: -un reparator autorizat skoda a zis ca se schimba la 60k km sau 5 ani -Brady a zis 10 ani sau 240k km -Porsche a zis 210k fara perioada -tot Porsche a zis ca nu are perioada fixa ci doar prima verificare la 90k km si apoi verificari din 30 in 30k km. -manualul spune doar 60k km, fara interval de timp Care e treaba mai oameni buni, care cum se face schimbul transmisiei? Seria sasiu este TMBDX41U3A8830030 Editat Ianuarie 17, 2020 de marauder Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Ianuarie 17, 2020 Share Postat Ianuarie 17, 2020 Eu stiam 120k sau 5 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Ianuarie 17, 2020 Share Postat Ianuarie 17, 2020 Acum 10 minute, GoodKat a spus: Hai ca-ti zic eu cum se face. Dai 1000 de lei, schimbi distributia si apoi mai vezi tu peste 5 ani. Cureaua de distributie nu se rupe intotdeauna de la uzura ei naturala cat de la uzura provocata de pompa de apa (asta daca la modelul asta pompa de apa este angrenata de cureaua de distributie). Chiar daca pompa de apa nu este angrenata de cureaua de distributie, au trecut deja 10 ani peste ea, cred ca este timpul sa o schimbi, nu te uita la cei 1000 de lei. Valoreaza mult mai mult sa mergi linistit si in siguranta. Iar daca schimbi, nu schimba doar cureaua...schimba rolele de ghidaj, intinzatoare, pompa de apa, curea. +1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andre1 Postat Ianuarie 17, 2020 Share Postat Ianuarie 17, 2020 La km astia nu ar trebui sa ai probleme cu fiarele. Adica fulii, pompa apa, rulmenti. Dar cauciucul imbatraneste in timp, mai mult la masinile utilizate rar decat la cele folosite zi de zi. Sfatul meu : pune doar o curea noua de cea mai buna calitate, verifica fiecare rola cand se face montajul, antigel nou long life (nu de ala ce e 11 lei in magazinul cu adaos 30%). In general rolele le auzi cand au probleme, pompa curge sau huruie dar cureaua nu, face doar poc. Clar au fost puse piese de calitate la primul montaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 17, 2020 Share Postat Ianuarie 17, 2020 Un vecin a dat masina la remat cu mai multe distributii schimbate de-a lungul anilor,dar cu pompa de apa originala. Logan 1.4mpi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Ianuarie 17, 2020 Share Postat Ianuarie 17, 2020 (editat) Acum 1 oră, Georgica_Popescu a spus: NU , nu am mai vazut pana acu . Mda, la Giurgiu nu au ajuns astea... adica pardon dar pana si banalul Golf 1 din 1976 (1100 si 1300cmc) avea pompa de apa pe curea de distributie si avea rol de intinzator. Nu era ceva obisnuit in acei ani dar solutia asta era deja folosita. Acum 7 ore, marauder a spus: -manualul spune doar 60k km, fara interval de timp Asta e cea mai sfanta solutie. Acest sfat te coasta doar 1 bitcoin. Editat Ianuarie 17, 2020 de Nguyen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 17, 2020 Share Postat Ianuarie 17, 2020 Ciudăţenii, am avut un Renault la care pompa de ulei trebuia pusă la semn, stropea secvenţial pe sub pistoane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 17, 2020 Share Postat Ianuarie 17, 2020 Acum 3 ore, Georgica_Popescu a spus: NU , nu am mai vazut pana acu . ...scuze de off...poti sa-mi sugerezi un model ?...sa ma uit ? T5 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 Până mai ceri sfaturi și te scarpini în coor poate se rupe! Aia cu verificat la mâna rolele e noaptea minții, mai știu pe unul care și-a adus limuzina pe targă din Turcia pt că a cedat o rolă de la distribuția înlocuită pe bucăți... Platforma + reparația motorului au costat cât un Logan nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 (editat) Experienta personala: am luat un peugeot de la un prieten care s-a jurat ca schimbase distributia de doar 10.000 km. Am mai tinut Peugeot-ul 5-6 ani, parca, pentru sotie, timp in care a mai facut 30.000 km maxim. Si, intr-o zi, cand sa-i dau cheie....poc cureaua. Am desfacut tot, am scos cureaua si era varza. Dintii de pe ea erau atat de imbatraniti incat ii puteam lua cu unghia. Nu se rupsese cureaua in sine, ci ii sarisera dintii (canelurile ). Dar, normal, mi-a indoit si 2 supape si a trebuit sa rectific si sa planez si chiuloasa....ca de, domnia se plateste. Deci un rulment ca un rulment, dar cauciucul imbatraneste. Dupa 10 ani e clar ca asteapta doar momentul potrivit (cand esti departe de casa) ca sa se rupa. Cat despre restul, cred totusi ca la o masina manopera e cea mai scumpa. Eu sunt pasionat sa-mi fac totul singur, mi-am schimbat pana acum vreo 5 distributii la toate masinile, si absolut tot ce am avut eu a costat, ca si piese (rulmenti+curea) undeva intre 150 si 400 lei. Restul pana la 1000 e manopera mecanicului, daca te duci sa ti-o schimbe altul. Eu unul nu as schimba si pompa de apa, nu cred ca e uzata si va curge dupa 60.000 km, dar asta sunt doar eu. Am schimbat pompa de apa la un Astra la 250.000 km, si asta doar preventiv. Editat Ianuarie 18, 2020 de mircea.cazachevici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 1 oră în urmă, john17 a spus: Până mai ceri sfaturi și te scarpini în coor poate se rupe! Nu-I bai, are cumatrul la bitcoini de nu le stie numarul... le-a mai scazut valoarea si a pierdut ceva bani dar tot bitcoin e. Acum 50 minute, mircea.cazachevici a spus: Experienta personala: am luat un peugeot de la un prieten care s-a jurat ca schimbase distributia de doar 10.000 km. A schimbat-o el sau mecanicul? Ca atunci exista sansa ca mecanicul sa-l fi pacalit, o distributie montata correct nu are cum sa pice la 10.000. Doar daca exista un viciu de fabricatie si tu ai ghinionul sa-l nimeresti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 Ce importanta are cine a schimbat-o? Era o poveste despre o distributie care a rezistat eroic 50.000 km si 7-8 ani (ca daca era montata incorect nu mergea) si apoi au inceput sa sara bucati din cureaua imbatranita de timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 Eu la skoda am schimbat la 120k (si cam tot 10 ani vechime parca). Nu am schimbat pompa de apa desi o cumparasem, mecanicul mi-a recomandat sa o tin ptr urmatorul schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marauder Postat Ianuarie 18, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2020 Cum aflu daca e pe lant sau curea? un pic de off....cand omul are dreptate recunosc ...asa e, a scazut bitcoinul pe parcursul lui 2019....in ian 2019 a fost 3715 usd, in dec 2019 a fost 7251 usd...asta e mi-am asumat pierderea bine, in decembrie 2019 si-a revenit dupa caderea mare din iulie 2019 cand a picat in cap pana la 12500 usd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 D-aia ma duc in jermania sa-mi iau masina ... rumanu e prea scartar sa schimbe chitul complet de distributie... Daca la distributie va cacati pe voi ...la restul nici nu vreau sa ma gandesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marauder Postat Ianuarie 18, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2020 Acum 1 minut, goe 75 a spus: D-aia ma duc in jermania sa-mi iau masina ... rumanu e prea scartar sa schimbe chitul complet de distributie... generalizarile nu fac bine...sau na, depinde de experienta fiecaruia. in cazul de fata nu e totusi vorba de "mai merge , poate am noroc"..pur si simplu s-a vrut sa se stie cand se schimba, pt ca au fost 5 opinii diferite de la 5 oficiali skoda.....presupun ca totusi cea mai corecta versiune este cea primita direct de la producator, in urma unui mail, ca sa se elimine orice varianta data de specialistii romani. Eu unul m-am lamurit, dar puteti posta in continuare experientele ca na, mai afla unul altul cate una alta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 Asa este , daca mai asteptam putin o sa apara si un Dorel care a pus role sh ...ca asa i-a zis " mecanicu"...si l-a tinut 5 ani , deci merge ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 epiesa.ro, selectezi modelul masinii si te duci la selectie de piese, la capitolul distributie. Acolo ai si preturi . Daca-ti apare pentru masina ta curea de distributie de vanzare, e clar, e pe curea. Acolo vezi si preturi, ca sa nu te pacaleasca vreun mecanic ca la tine distributia costa 2000 lei, iar tu sa gasesti piesele la 300 lei toate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marauder Postat Ianuarie 18, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2020 am oferta... 1441 lei piese si manopera, inclusiv bujii...kitul este contitech, pompa apa airtex, curea dayco, intinzator ina......cum pare la prima vedere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 Kit distributie Contitech = 186 lei https://www.epiesa.ro/kit-distributie-skoda-octavia-ii-1z3-1-6-benzina-102-cai-contitech-ct908k1/17973/104319/prodid-87155268/ Pompa apa 100 lei https://www.epiesa.ro/pompa-apa-skoda-octavia-ii-1z3-1-6-benzina-102-cai-magneti-marelli-352316171171/17973/100091/prodid-184787499/ Bujii, nu stiu, sa zicem 50 lei/buc? Manopera omului - 900 lei. Timp de schimbare - 2-3 ore (mie imi ia sub 3 ore, si nu sunt mecanic, doar pasionat) Nu comentez pretul fiecaruia la servicii, daca omul isi evalueaza serviciile la 400 lei/ora, o fi avand dreptate.... Rectificare: bujii 13 lei/buc. https://www.epiesa.ro/bujie-skoda-octavia-ii-1z3-1-6-benzina-102-cai-denso-k20tt/17973/100151/prodid-150021924/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marauder Postat Ianuarie 18, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2020 nici eu nu comentez preturile la manopera, fiecare e liber sa isi pretuiasca munca cum crede ....numai ca la ore manopera imi da cu virgula.....cum sunt pe aici si mecanici, poate isi dau si eu cu parerea (cum si-au dat la schimbarea aripii golanului, de am priceput si eu de ce costa asa mult inlocuirea) de exemplu la inlocuit bujii vad ca a bagat o ora manopera...o sa am uit si eu sa vad care cum sunt pozitionare bujiile, daca au acces facil sau trebuie dat jos juma de motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Larry Flyt Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 Salut, tatal meu are acelasi model, distributia este pe curea, kit ul se schimba la 60.000km sau 5 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 E prosteala pe fata. Cand cineva spune ca ora la el e 400 lei cu tot cu TVA, il crezi. Dar cand iti spune ca inlocuit kit transmisie (care oricum se da jos cand vrei sa schimbi distributia) e 0,5 ore, schimbat distributia e 4,5 ore, bujiile iau 1 ora......inseamna ca lucreaza 2 bunici la el in service. E pe varianta "noi suntem ieftini la pretul pe ora, dar te ardem la cantar".... Eu zic sa cauti pe cineva corect. Pretul corect pentru schimbarea a tot ce ai spus tu acolo e 300-400 lei la un mecanic bun. Nu reprezentanta, dar nici Dorel de pe marginea drumului. Plus piesele, pe la 600 lei, iese sub 1000 lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B299JOY Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 (editat) Domnilor am un prieten care are service auto si mi a explicat cum se factureaza: au un catalog in care e specificata durata unei operațiuni . De exemplu schimb ulei - 0.5 ore, schimb filtru benzina - 0.5 ore ... astea s duratele maxime si nu durata efectivă a lucrului (daca mecanicul e performan si le termina in 15 min pe amandoua e treaba lui ) tu o sa primesti factura cu deviz service 0.5 ore + 0.5 ore = 1 ora x pretul pe ora de manopera a acelui service .. Asta e si principiu pentru decontările cu asigurari . Referitor la intrebarea initiala . Sunt km si perioada diferite date de producator in functie de tara ... nu inteleg dc in cadrul Porsche romania au pareri diferite ... Dar .... pentru siguranta mea eu dupa vreo 4 ani si/sau 80-100 mii km as schimba distributia cu totul . Cauciucul îmbătrânește si risti sa se rupă cand ti e lumea mai draga ... referitor la pompa - sunt situatii in care pompa rezista aia 80-100 si poate inca o tura , dar ce faci cand incepe sa curgă la 10 mii dupa ce ai schimbat distributia ? Tre sa platesti apoi iar manopera , iar curele si role si ce ai rezolvat ? din punctul meu de vedre la distributie schimbi curea distributie , role , pompa apa , antigel , dar si curea accesorii daca tot au umblat acolo . Asta ca sa eviti neplăceri peste 10-20 mii cand cedează ce n a i schimbat cand au desfacut iti mai poti lua piesele de pe autokarma , dar sa ai in vedere faptul ca daca te duci cu piesele tale la un service tu ai garantie doar pe manopera !!! Daca se intampla ceva cu piesele tu ceri garantia de la vânzătorul lor (epiesa , autokarma , s.a) . in aceeasi situatie tu nu te poti duce la service sa i spui sa ti demonteze piesa moca ca sa o duci la furnizor pt ca el n are nicio obligație . Situatia se schimva in cazul in care iei si piesa si manopera pt ca atunci sunt responsabili pentru desfacut moca in cazul unui defect . Acum 48 minute, mircea.cazachevici a spus: Eu zic sa cauti pe cineva corect. Pretul corect pentru schimbarea a tot ce ai spus tu acolo e 300-400 lei la un mecanic bun. Nu reprezentanta, dar nici Dorel de pe marginea drumului. Plus piesele, pe la 600 lei, iese sub 1000 lei Pretul de 300 lei (cu tva ) eu nu cred ca o sa l gasesti in bucuresti pentru schimb de distributie pt octavia la niciun service autorizat rar !!! Poate in provincie si pentru un logan care este mult mai simplu si accesibil fața de skoda Acum 2 ore, marauder a spus: de exemplu la inlocuit bujii vad ca a bagat o ora manopera...o sa am uit si eu sa vad care cum sunt pozitionare bujiile, daca au acces facil sau trebuie dat jos juma de motor Au pus 1 ora (chiar daca au terminat in 10 min) pentru ca in catalogul producătorului autoturismului tau asta e timpul stabilit pentru aceasta Operațiune si chiar daca i dai in judecată nu ai câștig atat timp cat lucrările se fac cf unor standarde si reguli . Editat Ianuarie 18, 2020 de cosmin tudor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 18, 2020 Share Postat Ianuarie 18, 2020 https://www.revizieautoservice.ro/manopera-schimb-distributie/ Preturile la schimbarea distributiei pornesc si in service-urile autorizate de la 300 lei. Iar octavia nu e ozn. Culmea e ca te lovesti de probleme mai mari la masini mai ieftine. De exemplu e un chin sa schimbi o distributie la un Clio 1,4 mpi, unde nu ai loc nici sa bagi calumea mana cu o cheie, decat la un opel 1,7 cdti Per total, imi mentin parerea. Manopera porneste de la 300 lei, iar faptul ca bagi in plus timpi nejustificati (1ora pt bujii) nu imi mareste increderea intr-un service. Cat despre garantie, eu stiu asa: service-ul iti da garantie pe piese, insa nu include si manopera lor. Adica, daca incepe sa-ti scartaie o rola dupa o luna, ei ti-o dau jos si ti-o inlocuiesc gratuit pe ea, ca si piesa. Dar manopera de schimbare tu o achiti din nou. Ca doar n-or fi ei de vina ca fabricantul de SKF a facut un rulment cu defect de fabricatie.... E fix aceeasi politica si daca iti iei piesele tu singur din magazin si le inlocuiesti la un service autorizat, ai garantie pe piese separat si pe manopera separat... Per total, eu as merge intr-un service mic dar autorizat,in care pot privi mecanicul in fata si sa discut cu el ce si cum. Nu unul din alea in care discuti cu secretara, daca sunt probleme dupa atunci stai asa, ca sa vedem cine a facut lucrarea, etc.... Am mai multa incredere in contactul direct cu mecanicul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.