Jump to content
Sign in to follow this  
Bogdanlupea

Tobă Nouă Neomologată, Legală?

Recommended Posts

Salut! Mi-am cumpărat o tobă neomologată cu silincer, nouă(nu se specifica ca e sau nu neomologată, am aflat după ce am platito și am primit telefon de la firmă care mi-au spus acest detaliu).

 

Întrebare: Ce se poate întampla nefiind omologată dar cu silincer , deci scoate zgomot mai mic decat cea veche omologata dar care facea zgomot imens? 

Multumesc!677304781_Capturdeecrandin2020-04-30la14_12_02.thumb.png.0a10f195a3054e47cc6d4ff35dc769dc.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate intampla sa ii faci retur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu doresc să îi fac retur. Întrearea era alta, în contextul în care nu îi fac retur. Am intrebat fiindcă nu am gasit nimic legat de acest aspect pe internet. Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Placerea, ca sa zic asa, costa

Cu politia si la ITP, cum ai noroc. La fel si cu aia de la RAR, care-s pe traseu si care chiar au dreptul sa te opreasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce nu știu eu este dacă pe cele omologate scrie ceva anume de o diferențiază de cele  neomologate. spre exemplu, cea omologată suna mult mai tare , iar cea neomologata este mult mai silentioasă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrie

Auzi da' is curios: de ce ai luat-o de aspect, sau iti da caluti in plus? Ca pt sunet zici ca nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform legii este CLAR ca nu ai voie sa umbli la sistemul de iluminare, evacuare, semnalizare etc. iar daca iti bagi mainile pe acolo trebuie sa folosesti DOAR elemente omologate care sunt in concordanta cu legislatia in vigoare.

Raspuns: legal nu ai voie cu asa ceva pe strada. Practic, fiecare merge pe barba lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am înteles. Multumesc!

1 oră în urmă, VyXxer a spus:

Scrie

Auzi da' is curios: de ce ai luat-o de aspect, sau iti da caluti in plus? Ca pt sunet zici ca nu.

Am luat-o pentru sunetul mai silentioz la un pret de criza. nu da niciun calut , nimic. Deci, pentru sunet mai silentios si pret de criza!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul este in functie de cat de zgomotoasa e toba noua. Daca e silentioasa, nu te opreste nimeni, nu se lega nimeni de tine nici la ITP, ca nu sta nimeni sa se uite ce inscriptii ai pe orice piesa a motorului. In schimb, daca e zgomotoasa si trezesti vecinii, te opreste politia in trafic chitita sa te intrebe de sanatatea tobei. La fel, la ITP cand o tureaza imediat te respinge (sau cel putin asa ar fi normal).

Asa ca baga-i un dbkiller bun, sa nu o auzi in trafic, si da-i bataie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cochetez și eu să-mi schimb toba.

La mine din considerente estetice, fiindcă cea OEM, deși este în linia motorului cu coburii atașați, este disproporționată când merg fără. 

Ideea este că găsești mulți producători fără omologării, oferă DB killer etc. 

Problema intervine când te oprește un filtru cu echipaj RAR, și atunci ai șanse foarte mari să rămâi fără talon dacă nu ai omologare. Dacă la noi mai scapi, în vest rămâi fără acte plus amendă. 

Un producător adevărat îți oferă o tobă stanțată cu marcajul CE, seria tobei plus alte coduri, care reprezintă materialele și alte specificații. 

Bașca intri la ei pe site și îți descarci hârtia omologării, cu care mergi la tine în acte. 

 

Screenshot_20200430_202850_com.google.android.apps.docs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare mica: trebuie tinuta la purtator hartia cu omologarea? Speram sa fie nevoie de ea doar la ITP, nu si in trafic.

Am schimbat si eu burlanul cu ceva AM, cu omologare. A venit cu 4 tipuri de Db killer, si e montat cel mai silentios, ca restu parca faceau prea urat, nu mai vorbesc fara. Eu am schimbat burlanul, ca sa mai castig ceva greutate, sa mai scada putin temperatura, si sa arate putin mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Am o tobă destul de gălăgioasă, prin câte țări am mers, nu m-a oprit nimeni. Bine, nici nu merg cu 10.000 rpm. Nu are banda aia metalică ștanțată, fostul proprietar a scurtat toba (sigur accident, e îndoită un pic pe o parte), dar poate găsesc una de LV să o nituiesc pe capăt. I-am luat și db-killer, dar cu el sună de nu se mai aude, mă trezesc rapid la viteze prea mari. În plus, am făcut economie de vreo 4-5 kg la masa mobrei.

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, Nooxy a spus:

Speram sa fie nevoie de ea doar la ITP, nu si in trafic.

Pai dacă nu ai hârtia și te oprește RAR în trafic ce faci? Rămâi fără talon + amenda și tot alergi după. Ce-i așa greu să porți hârtia aia împăturită în talon? Sau descarcă-ți omologarea în telefon ca pdf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greu cu tunning-urile astea.

Raman totusi la ideea ca daca nu scoate zgomot, nu se leaga nimeni de tine. O tablita stantata cu omologarea se poate desprinde de pe toba, si nu cred ca echipajele de pe traseu stau sa caute nod in papura daca te vad ca nu faci zgomot de racer. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abia acum am constatat ca toba de pe motocicleta, toba cu care am cumoarato, nu este omologata, si face zgomot frumos, dar tare rau de tot. Pana acum nu m-a oprit nimeni, si am trecut pe langa politie de m-am saturat. Am un bandit de 600 din ‘98, si nu stiu cate mai au toba originala omologata, cert este ca eu nu am gasit sa cumpar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, mircea.cazachevici a spus:

Greu cu tunning-urile astea.

Raman totusi la ideea ca daca nu scoate zgomot, nu se leaga nimeni de tine. O tablita stantata cu omologarea se poate desprinde de pe toba, si nu cred ca echipajele de pe traseu stau sa caute nod in papura daca te vad ca nu faci zgomot de racer. 

 

În mod cert e mai gălăgioasă decât cea stock, dar nu ieșit din comun. Toba are un design destul de comun, de aia mă gândeam să pun o bandă de inox, tăiată la o presă de aia profi, apoi gravată cu laser. Astfel stau mai liniștit. Mă rog, la ITP nu s-a legat nimeni de tobă, are doua inspecții la activ. Motoreta mea e greiere stafidit față de alte exemplare din trafic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

La fosta motocicleta am avut un sistem integral aftermarket Akrapovic titanium, mai putin finala care era tot Akrapovic, carbon,dar scurtata de fostul proprietar.

 

Fara DB killer dansau sculele pe banc daca porneam motocicleta langa, insa sunetul era baritonal, de V2.

 

Cu DB killer era precum  toba standard. Diferenta era ca sistemul aftermarket avea cu 7 kilograme mai putin fata de sistemul original (enorm la o motocicleta de 167 kg) iar temperatura in oras scazuse cu 2-3 grade permanent.

 

Dar asta era un sistem gandit pentru motocicleta respectiva.

 

Probleme nu am avut niciodata cu politia, desi sunt sigur ca daca ma opreau, imi luau talonul din lipsa omologarii. Partea amuzanta este ca am facut RAR-ul cu o toba aftermarket si nu mi-a zis nimic inginerul. Bine...mi-a zis sa nu o pornesc in hala RAR, s-a uitat doar sa vada daca am DB killer.

 

Deci, conteaza mult cu cine te intalnesti.

Edited by GoodKat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanatos e sa pui o toba gandita pentru motoreta ta, cu marcaje CE. Omologata.

Am un amic, nou motociclist, care si-a luat un Bandit. Am pus-o la punct, curatat carburatoare, toba stock, sunet frumos, mergea cum trebuia pana si-a montat o mizerie Akra chinezeasca. Acum abia porneste, abia sta la relanti si mai si suna prost.

Ori ii pui una after market, omologata, reglat carburatoare (filtru sport/harta noua) si e ok ori o lasi pe aia originala.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa o smecherie , nu stiu daca tine daca ei au cataloage chiar sa te ia la sange , dar daca ai merge cu toba asta neconforma la o imprimanta dinasta ce serigrafiaza cu laser pe metal si inscriptionezi pe ea practic ce scrie pe aia originala , is curios in astfel de situatii ce iti poate face politia , sincer habar n.am , incearca ";))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...