Sari la conținut

Motociclete cu transmisie finala pe cardan si avantajele lor


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Acum 22 minute, john17 a spus:

Nu degeaba e supranumit bust my wallet. Mai nasol că se cumpără (și) pt că unii știu altă poreclă, brings me women, deși w vine mai degrabă de la worries!:crack:

Stai liniștit, cad ambreiaje (cu tot cu arborele primar al cutiei) la boxerul cu cv în 6 și dacă nu sunt abuzate, pt că injinerii hitleriști au considerat că e suficient să angreneze doar pe 1/2 din lungimea canelurilor. Și nu, nu au remediat, riscau să reziste transmisia mai mult decât un kit de lanț. 🤬 Culmea, pare că ar ceda mai repede dacă se merge cu turații mai mici. :huh:

😂Eu stiam ca vine de la be my wife, dar burst my wallet e mai pertinent 😆

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 111
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 48 minute, Bigfoot a spus:

Inteleg rationamentul tau economic dar totusi motocicleta in sine este un moft ca discutam de Honda Hornet sau K1600GT. Faptul ca eu am avut probleme cu grupul 50% probabil are legatura cu stilul enduro/SM de condus cu socuri cu salturi pe 1 roata, distractie si atat. 

 

poate pt tine e asa, un moft, pt mine e o unealta care trebuie sa ma duca si sa ma aduca rpd de la munca indiferent de trafic. eu am un maxiscuter, din pacate la 4 ani sau 20.000km cureau trebuie schimbata si ai sa razi daca fac o medie per km ies la acelasi pret cu un kit de lant.

l-am folosit din august de cand l-am luat cu foarte putine pauze in iarna cand temperaturile erau cu minus sau a nins, binenteles pana cand a venit pandemia si nu a mai fost nevoie sa merg la birou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Cavaleru a spus:

 

poate pt tine e asa, un moft, pt mine e o unealta care trebuie sa ma duca si sa ma aduca rpd de la munca indiferent de trafic. eu am un maxiscuter, din pacate la 4 ani sau 20.000km cureau trebuie schimbata si ai sa razi daca fac o medie per km ies la acelasi pret cu un kit de lant.

l-am folosit din august de cand l-am luat cu foarte putine pauze in iarna cand temperaturile erau cu minus sau a nins, binenteles pana cand a venit pandemia si nu a mai fost nevoie sa merg la birou.

Deci nici tu nu stai sa intinzi lantul, speli, gresezi si apoi sa cureti podeaua garajului, ii dai cheie si pleaca. Iesi mai ieftin decat o transmisie pe lant, ok cureaua costa la fel, dar nu cumperi spray-uri si nu stai sa pierzi timp pt mesterit.

Eu evit sa folosesc moto pt mers la birou pt mine metroul e sfant in B (poti sa citesti sau te informezi de altele) sau masina daca mai ai treaba dupa birou, recunosc ca ma uit cu "invidie" la voi cand treceti printre masini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, john17 said:

Din păcate bmw a inventat cardanul/grupul care ține mai puțin decât un kit de lanț (și distribuția pe lanț care se schimbă la fel de des ca una pe curea, dar de 10 ori mai scumpă)! 

 

Vorbești din experiență sau din auzite? Eu am avut BMW pe care l-am vândut la vreo 50k km cu grupul original și n-avea nici pe naiba. Și vorbim despre un model sportiv cu care s-a mers dinamic și chiar agresiv, nu un boxer cu care s-a mers moderat și doar în regim de touring. Cardanul are inconvenientele lui, cum am și menționat. Dar asta cu fiabilitatea scăzută n-o prea cred. Un cardan întreținut (schimb de ulei și piese la intervalul recomandat de producător) cred că cedează destul de greu.

 

Și nici la distribuție n-am avut probleme. 

 

6 hours ago, Lucian_M said:

Mofturi, nene. Ploaia nu o murdărește?

 

Jegul de ulei/spray de lanț este printre cele mai greu de îndepărtat mizerii de pe motocicletă. Și ai de ales între două rele: spray aderent ca naiba care rămâne pe lanț în orice condiții dar care-ți scoate peri albi la îndepărtat (exemplu concret, cel de la Bel-Ray), sau unul mai lichid de care scapi mai ușor la spălat dar care nu aderă pe lanț și este aruncat aproape instant la viteză (cum sunt cele de la Repsol, Motorex sau mărci generice).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, PzKpfW a spus:

Vorbești din experiență sau din auzite? Eu am avut BMW ... 

Eu am avut +30 bmw-uri, drept că pe 4 roți. Și dacă știu (bine, nu din auzite) un x3 n47 la care distribuția s-a înlocuit abia la 330k nu înseamnă că nu e o mizerie perpetuată din 2006. Și pt aia nu există recall, pt grupul de la gs da! :wink:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nu conteaza ...e pentru batranei care au placerea sa combine motociclitul cu datul in leagan.

Am fost foarte aproape de doi colegi de aici de pe forul in timp ce dadeau gaz puternic si am vazut in ce hal se ridica tot magarul in sus ... Telelever si restul de rahaturi care anuleaza forte misterioase sunt doar pe hartie in neuroni fitzosi ...in realitate e cam actiune sus/jos /inainte ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

Jegul de ulei/spray de lanț este printre cele mai greu de îndepărtat mizerii de pe motocicletă. Și ai de ales între două rele: spray aderent ca naiba care rămâne pe lanț în orice condiții dar care-ți scoate peri albi la îndepărtat (exemplu concret, cel de la Bel-Ray), sau unul mai lichid de care scapi mai ușor la spălat dar care nu aderă pe lanț și este aruncat aproape instant la viteză (cum sunt cele de la Repsol, Motorex sau mărci generice).

Nu am folosit niciodată spray de uns, deci nu știu cum e. În vreo 70k km n-am dat decât cu ulei pe lanțuri. Și se curăță ușor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, einstein1984 a spus:

Pinionul vrea sa urce pe coroana rotii, aka coboara sau urca roata spate. La BMW e mai putin pronuntat ca are 2 cruci cardanice (si fata si spate), dar alea consuma putere si adauga greutate. La motoguzzi e si mai rau ca te trage si motorul intr-o parte cand accelerezi. 

    Cardanul e misto ca e fara intretinere de unde si folosirea lui la cruisere sau touringuri. Ca performante este evident din numarul de motorete de curse (off road sau on road ) aleg sa foloseasca cardanul cat de bun  este ....; R1200R e o motoreta f misto, da cu motor si transmisie  care nu prea sunt "sport"

Da,  ca pinionul vrea sa o ia in sus sau in jos pe coroana este clar si din acest motiv sunt solidare in aceeasi carcasa. Fiind solidare se pune minimum o cruce cardanica la iesire care mai are si rostul sa reduca eforturile din lagarul arborelui cu pinion, lagar si asa solicitat de coroana.

Nu inteleg care este cupul de forte care duce tot cardanul in sus sau in jos.

Idem la roata spate avem coroana si pinion in aceeasi carcasa.

 

E drept ca la Shadow nu sunt ''decat'' 48 de caluti si nu se simte nici un sus /jos de la cardan. La GW ce sa mai spun la cate kilograme are el, basca si eu                                                 

                                   

Asa ca nu imi fac griji ce si cum cu cardanul, si raman cum spune @goe 75 - Sa traiesti!! -  sa ma dau huta cu Goldwing-ul, ca batraneii 🙈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ați mai omis un aspect: decât să-i dau bani lu' șmit și serviceurilor intergalactice pline de dorei ultrasclifosiți mai bine mozolesc câte 1h de 2 ori pe săptămână lanțul cu peria de dinți! Asta până mor. :crack:

Acum 3 ore, einstein1984 a spus:

140 de euro pe ora de motociclit te costa reparatiile. 

Asta bună! 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 minutes ago, einstein1984 said:

(...) dar la 150- 180 de cai si 180 de kile cat are una mai sport ar fi grav, dovada ca Busa sau R1 au lant....

 

...Eu știu? K1300S are aproape 180cp și cardan. Și merge drăcăria. Mai mult, am impresia că problema mai mare ar fi la cuplu. Dar și acolo K-ul are vreo 140 Newtoni. Mna. 

 

Principalele motive pentru care nu au mai multe motociclete cardan sunt costul, greutatea și pierderea de putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, PzKpfW a spus:

 

...Eu știu? K1300S are aproape 180cp și cardan. Și merge drăcăria. Mai mult, am impresia că problema mai mare ar fi la cuplu. Dar și acolo K-ul are vreo 140 Newtoni. Mna. 

 

Principalele motive pentru care nu au mai multe motociclete cardan sunt costul, greutatea și pierderea de putere.

Imi statea si mie pe limba exemplul asta de la BMW sau GT1400 dar ala e mai greu. Sa comparam K1300S 228kg la gol cu Hayabusa 220kg la gol. Pe bune? 8kg se simt? la 220kg? Plus ca mai e ceva important si anume repartitia maselor. Nu stiu cum este la motocicletele de mai sus. Am avut ocazia sa merg pe K1300R si mi-a parut usor pt ca totul era pozitionat jos dar nu stiu mi-a parut motocicleta lunga ca ampatament, zero reactii sau influente de la transmisia finala.

Iarasi revin cu exemplul cel mai recent Versys 650 este mai usor cu 4kg decat R1200R, bai dar cand te urci pe Versys 650 masa ei iti zice HELLOOOO uite-ma si implicit pare mai grea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, einstein1984 said:

are si paralever insa. are si 250 de kile... S100oRR are lant, enough said


Corect. Punctam doar faptul că nu putrerea/cuplul sunt elementele limitative.

Iar comparația cu Hayabusa este foarte relevantă: aceeași clasă, performanțe similare, greutate similară (diferență de 5kg la plin), etc. Doar dotările (și implicit prețul) difereau. Și încă un element legat de masă, specific BMW de data asta: deși sunt de obicei grele cât China, bavarezii au făcut o prioritate din coborârea cetrului de greutate. Ceea ce le conferă o ciclistică foarte bună iar, în mers, să se simtă mai ușoare față de cât sunt de fapt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 4 ore, Lucian_M a spus:

Nu am folosit niciodată spray de uns, deci nu știu cum e. În vreo 70k km n-am dat decât cu ulei pe lanțuri. Și se curăță ușor.

Acum 15 ani faceam si eu la fel, uns cu ulei, spalat cu motorina, schimbat lantul la 25,000km. In ultimii 8 ani am folosit doar spray de uns (diversi fabricanti, nu e nici unul minune) si spray de curatat frane (de obicei TRW, ca se gaseste pe toate drumurile) pentru ca e foarte usor de spalat, imi ia 2 minute, si lantul tine 50-60,000 km. Cand am plecat la drumuri lungi am luat cate 3-4 cutii de spray cu mine, am consumat si cate 5 bucati la 2 motociclete la ture de 7-8000 km, dar a fost suficient de simplu si de rapid incat sa merite. Un spray era vreo 7 lei luat la lada, tine maxim 3 spalari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pierderea de putere de 7-10% nu se simte decat la "curse" cand discutam de 120-180de cai mai ales la 180de cai ce naiba pierzi........sa fim seriosi......  Pe serpentine nu folosesti 180 de cai, iti ajung 80 de cai. Sigur poate ca la Deauville 700 la 65de cai te taxeaza un pic,  dar, si asta e un mare dar, lungimea si masa axului cardanic este foarte mica la moto spre irelevanta, nu este ca si cum am discuta de transmisia pe cardan de la un BMW 3.0 RWD care este de 3x mai lunga si de 20x mai grea, legata la un grup care antreneaza prin niste planetare roti de 18" sau 19" adica multa masa auxiliara de angrenat, care sigur ca stoarce un pic din putere.

 

 

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 minutes ago, Bigfoot said:

Pierderea de putere de 7-10% (...)

 

"(...) a chain drive may up to 3% losses that are extra 2% loss due to the performance of lubrication, friction, air resistance, wear and tear with usage and passage of time. Even after this much of loss, a chain drive may have up to 97% efficiency which the highest in all drives."

 

"A Belt drive can have efficiency up to 89% that is there is about 11% of power loss due to slipping, stretching, air resistance, wear and tear."

 

"The efficiency of the shaft is about 75% which means there is a power loss of about 25%"

 

Sursă.

 

Sunt de acord cu inutilitatea performanței statice și lupta în cai putere pe hârtie care a fost inițiată de către niponi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, AdrianB1 a spus:

Acum 15 ani faceam si eu la fel, uns cu ulei, spalat cu motorina, schimbat lantul la 25,000km. In ultimii 8 ani am folosit doar spray de uns (diversi fabricanti, nu e nici unul minune) si spray de curatat frane (de obicei TRW, ca se gaseste pe toate drumurile) pentru ca e foarte usor de spalat, imi ia 2 minute, si lantul tine 50-60,000 km. Cand am plecat la drumuri lungi am luat cate 3-4 cutii de spray cu mine, am consumat si cate 5 bucati la 2 motociclete la ture de 7-8000 km, dar a fost suficient de simplu si de rapid incat sa merite. Un spray era vreo 7 lei luat la lada, tine maxim 3 spalari.

Dau pe litrul de ulei maxim 10 lei, iar un litru de motorină e cât e. Apas pe pompă când vreau și când îmi aduc aminte. Nu fac niciodată opriri pentru uns sau curățat. Doar acasă îl spăl și ung când mi se pare că e extraordinar de jegos (patru ori pe an). Practic e deranj minim.

15936967047757918294146895625967.jpg

 

Știu, suportul trebuia să fie negru, dar lenea e copleșitoare. 😁

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, PzKpfW a spus:

 

"(...) a chain drive may up to 3% losses that are extra 2% loss due to the performance of lubrication, friction, air resistance, wear and tear with usage and passage of time. Even after this much of loss, a chain drive may have up to 97% efficiency which the highest in all drives."

 

"A Belt drive can have efficiency up to 89% that is there is about 11% of power loss due to slipping, stretching, air resistance, wear and tear."

 

"The efficiency of the shaft is about 75% which means there is a power loss of about 25%"

 

Sursă.

 

Sunt de acord cu inutilitatea performanței statice și lupta în cai putere pe hârtie care a fost inițiată de către niponi.

Ceva mi se pare ciudat.

O iau asa logic: 25% pierde de putere inseamna ca  macar 20% din putere se transforma in caldura. Adica la un motor de 60 kW exista un ansamblu care genereaza caldura si are o putere de 12kW. Pai tu iti dai seama cam cata caldura inseamna? Ai avea nevoie de un sistem de racire zdravan ca sa nu belesti transmisia.

 

Sincer cred ca daca randamentul transmisiei cu cardan ar fi de 25 % am avea masinile echipate tot cu lant.   Ia incerca sa iti imaginezi ce caldura s-ar degaja din cardanul unei masini bembe cu motor de sa zicem 150 kW:  30 kW. Adica iti trebuie un motor de Dacia 1300 doar ca sa acoperi pierderile? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...