Jump to content

Ce motocicletă să aleg ?


Recommended Posts

Salut, mă numesc David și am 15 ani, peste câteva luni aș vrea să dau și eu de a1 și să cumpăr o motocicletă. Dar sunt foarte indecis între 2 opțiuni, fiind:

 

1. Honda CBR 125 / Yamaha YZF r125 din 2015 încoace second-hand, dar sunt de firmă.

2. Keeway RKR 125 care este nouă și am o garanție, dar nu știu dacă are cine știe ce performanțe această motocicletă.

 

Câteva păreri vă rog? 

Link to post
Share on other sites

Singura mea parere este sa iti iei ceva cu ABS.

Daca ai un buget de 2.500 €, de preferat ar fi o Yamaha YZF125 pe care la aceasta suma o gasesti echipata cu ABS.

Keeway nu am vazut-o sa aiba ABS.

Nu uita ca echipamentul te va costa si el 500-1000 €.

Succes la scoala (si de soferi si aia on-line)!

Mai da o veste cand ai luat carnetul.

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Silver Arrow a spus:

Singura mea parere este sa iti iei ceva cu ABS.

Daca ai un buget de 2.500 €, de preferat ar fi o Yamaha YZF125 pe care la aceasta suma o gasesti echipata cu ABS.

Keeway nu am vazut-o sa aiba ABS.

Nu uita ca echipamentul te va costa si el 500-1000 €.

Succes la scoala (si de soferi si aia on-line)!

Mai da o veste cand ai luat carnetul.

Mersi mult, o sa va anunț, dar mai dureaza cateva luni bune, dar vreau sa cumpar motocicleta de pe acum

Link to post
Share on other sites

Nu te grabi.

La scoala vei avea ocazia sa mergi poate pe 2 -3 modele. Si vei vedea pe care te simti cel mai bine.

Oricum cel mai probabil ca scoala o vei face la anul. Nici nu mai stiu cum este acuma: poti face scoala cu 3 luni inainte de a implini 16 ani, sau doar cand ai implinit ...?

Daca esti atata de nerabdator (sincer te inteleg, ca doar noi nu am fost altfel) incepe si tu cu: incaltari (niste bocanci zdraveni ar fi de ajuns pentru scoala), o jacheta buna. o casca de protectie, protectii de genunchi si niste manusi.

Arunca o privire pe la discutiile despre casti, apoi poate te duci pe la 2 cateva magazine si probezi cateva modele.

Avand in vedere situatia actuala, ar fi indicat sa ai echipamentul tau de protectie.

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Silver Arrow a spus:

Nu te grabi.

La scoala vei avea ocazia sa mergi poate pe 2 -3 modele. Si vei vedea pe care te simti cel mai bine.

Oricum cel mai probabil ca scoala o vei face la anul. Nici nu mai stiu cum este acuma: poti face scoala cu 3 luni inainte de a implini 16 ani, sau doar cand ai implinit ...?

Daca esti atata de nerabdator (sincer te inteleg, ca doar noi nu am fost altfel) incepe si tu cu: incaltari (niste bocanci zdraveni ar fi de ajuns pentru scoala), o jacheta buna. o casca de protectie, protectii de genunchi si niste manusi.

Arunca o privire pe la discutiile despre casti, apoi poate te duci pe la 2 cateva magazine si probezi cateva modele.

Avand in vedere situatia actuala, ar fi indicat sa ai echipamentul tau de protectie.

Poti face scoala cu 3 luni inainte, sugestia cu echipamentul mi se pare foarte buna,  cred o sa-l cumpar pe acela primul. Chiar nu m-am gandit ca la scoala o sa am ocazia sa testez mai multe modele, multumesc ca mi-ai spus, o  sa vad care motocicleta mi se potriveste cel mai bine 🙂

Link to post
Share on other sites

Mda ...

"Keeway, part of the huge Chinese Qiangjiang Group who incidentally now own Benelli, is China's largest motorcycle producer ..."

Modelul Keeway TX125 Enduro are "UNLADEN WEIGHT:  142kg" şi "PERMITTED TOTAL WEIGHT:  185kg"

Dacă te încadrezi în diferenţă (185-142= 43Kg) maximum, chiar poţi urca pe ea  :smoke:

Altfel probabil că pierzi garanţia prin supraîncărcare nepermisă de producător sau dealer :crack:

https://dandev.weebly.com/keeway-tx125-enduro.html

La RKR 125 - AR pare a fi şi mai rău

UNLADEN WEIGHT:  142kg

PERMITTED TOTAL WEIGHT:  150kg

white_6_orig.thumb.jpg.76aa0894003ea916444a11b92c77735b.jpg

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, Silver Arrow a spus:

🤣

Sper ca totusi se refera la masa totala a pasagerilor nu a mobrei cu pasageri.

Şi asta ce o mai fi?

"REAR SUSPENSION STROKE:  42mm"

https://dandev.weebly.com/keeway-tx125-enduro.html

Mai generoasă la RKR 125, suspensia spate ar avea în plus 3 mm

"REAR SUSPENSION STROKE:  45mm"  :crack:

Probabil grosimea anvelopei, oameni serioşi, traduc din chineză ...

Link to post
Share on other sites
La 11.10.2020 la 11:20, David.Cristian a spus:

 

 

1. Honda CBR 125 / Yamaha YZF r125 din 2015 încoace second-hand

sau Suzuki GSX-R 125

 

cu ABS neaparat

Link to post
Share on other sites
La 11.10.2020 la 11:20, David.Cristian a spus:

Salut, mă numesc David și am 15 ani, peste câteva luni aș vrea să dau și eu de a1 și să cumpăr o motocicletă. Dar sunt foarte indecis între 2 opțiuni, fiind:

 

2. Keeway RKR 125 care este nouă și am o garanție, dar nu știu dacă are cine știe ce performanțe această motocicletă.

 

Câteva păreri vă rog? 

 

Cred ca lipsa performanta va fi ultima ta problema din momentul in care iti vei trece in fiscal un Keeway. 

Edited by _Raul_
Link to post
Share on other sites
Acum 11 minute, _Raul_ a spus:

 

Cred ca lipsa performanta va fi ultima ta problema din momentul in care iti vei trece in fiscal un Keeway. 

Cred ca nici nu are nevoie de performanta ...ci de un agregat fiabil cu care sa-si slefuiasca abilitatile  👍

Link to post
Share on other sites

In grecia cred ca 80-85% sunt scutere,maxi  si underbone de 125 gen yamaha crypton ,in rest si ceva motociclete,din care jumatate dual sport enduro

Niste prosti grecii astia...desi au majoritare vehiculele pe 2 roti,nu ca la noi dieselu

Link to post
Share on other sites

Dpmdv Grecia este o tara bananiera, cu o economie mediocra si cu un mental colectiv cu care rezonez spre zero.

Faptul ca o tara de smenari s-a umplut de cotețe merge mana în mana cu următoarele:

* salinitatea aerului distruge la fel și un Keeway și un 1600GT

* prin Grecia continentala se cam moare de foame (sau trăiește, pentru optimiști) ca și în Ro. În limbaj pentru tot boborul - nu au putere de cumpărare. 

* Ai nevoie ca musafirii din tari mâncătoare de șobolani sa și implementeze o rețea de distribuție care ajunge și în ultimul sat

 

Mergi la un salon moto unde vezi una lângă alta și calitate și minte europeana și le vezi și pe cele asiatice. 

Și mai gândește-te și la următoarele:

* Ce sprijinim noi prin achiziții azi va fi standardul de maine

* Un începător habar nu are ca o suspensie și o frână bună sunt șansa lui  la viata. Dar o potaie bătrână care știe cu ce se mănâncă motociclismul ar putea cheltui 10 minute din viata lui și i-ar putea spune și detaliul asta. 

 

Deci, Keeway better f.o.!

 

Editul vieții asa ca las și asta aici:

* In zonele bătute de majoritatea străinilor (aka cunoscătorilor de Grecia) teritoriul este fragmentat, cu distante scurte, diferențe de nivel și rețea de drumuri pe măsură (aka nimic amplu, autostrăzi, etc, ba cam opusul) 

* Pe drumuri proaste dacă nu ai un enduro atunci următorul pe lista este un coteț. Este ieftin (nu plângi după el dacă îl faci praf) și este ușor. 

 

Este evident ca abordarea greceasca este logica.

Dar sa mergi pe abordarea greceasca în Ro este greșit. 

Dpmdv. 

Ca sa fiu si on-topic:

* Japoneza sau europeana de 125, nu chinezarie. 

Important e sa fie cu love si click. 

Daca e cu astea, restul sunt detalii si o sa le dibui tu pe parcurs, indiferent ce scriu eu aici. 

* Nu te apuca sa bagi averi in primul motor, fiindca dupa maaxim 3 ani il vei schimba oricum.

Nu spun sa iei unul de 500 de euro. Gasesti multe motoare de incepatori bune si la preturi mici, fiindca lumea le vinde repede, imediat dupa ce isi face mana cu ele (nu apuca sa adune ff multi km; in general)

Acum 5 ore, apriliacluj a spus:

sau Suzuki GSX-R 125

 

cu ABS neaparat

+ 1.

 

Intra pe motoboom.ro sa vezi cam care is modelele la care te incadrezi legal si preturile lor de noi in ro (treaba relativa, multe is mai ieftine in vest) 

Vezi care iti place si apoi apuca-te si cauta-ti-l sh. 

Marcel ( @Motologistic aici pe forum) aduce motoare sh din Germania. 

 

Spor, bafta si bine ai venit!

Edited by _Raul_
Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Sper ca in curand sa obtin permisul de conducere cat A si m-ar ajuta cateva informatii si pareri despre prima motocicleta.

 

Am gasit un kawasaki z750 din 2006 care este limitat pentru A2. Datorita limitarii ma gandeam ca ar fi o optiune buna pentru mine, merg asa 2 ani dupa care as putea scoate limitarea.

 

Altfel ma uitam catre ceva de 500 ( honda cbf sau kawasaki er5 ) sau 650 ( suzuki sv650 sau kawasaki er6 ). Credeti ca este mult pentru incepator? Am 30 ani si peste 100kg, cred ca 125 de inceput ar fi cam putin iar 250 nu prea gasesc clasica. 

 

Multumesc anticipat!

Link to post
Share on other sites
Acum 34 minute, FlorionIon a spus:

Salutare,

 

Sper ca in curand sa obtin permisul de conducere cat A si m-ar ajuta cateva informatii si pareri despre prima motocicleta.

 

Am gasit un kawasaki z750 din 2006 care este limitat pentru A2. Datorita limitarii ma gandeam ca ar fi o optiune buna pentru mine, merg asa 2 ani dupa care as putea scoate limitarea.

 

Altfel ma uitam catre ceva de 500 ( honda cbf sau kawasaki er5 ) sau 650 ( suzuki sv650 sau kawasaki er6 ). Credeti ca este mult pentru incepator? Am 30 ani si peste 100kg, cred ca 125 de inceput ar fi cam putin iar 250 nu prea gasesc clasica. 

 

Multumesc anticipat!

 

Salut, bine ar fi fost sa deschizi un topic nou ca sa nu amestecam borcanele cu cel care a deschis acest "pergament", dar iti raspund aici, pana la urma tot acolo ajunge, pe net la 1 si 0 :) 

 

Deci: Daca ai 30 de ani, nu merge cu motor limitat la A2, te vei plictisi repede si vei face o investitie inutila. Mai mult decat atat, daca ai peste 100 de kg, deja ai o problema si nu numai de natura medicala si fizica. Motocicletele cu care cochetezi tu, sunt cam lenese, foarte lenese, chiar. Pentru gabaritul tau, in nici un caz nu iti lua 125 sau 250, nici macar 500. Asta avand in vedere ca, ai pastrat un voal peste si nu ai spus cu cat ai peste 100 kg...daca ai 4 kg peste, ar fi ok. Daca ai inca 30 km peste, deja te poti considera ca doua persoane pe o motocicleta si trebuie sa te orientezi catre un motor care trage tare la turatii mici, adica un V de 650 (Suzuki V-Strom 650 de ex.) sau un motor de cel putin 600cc in linie. Exista si varianta de 700 si 800 CC in 2 cilindri dispusi paralel, care au o plaja mare de cuplu. Nu recomand 4 in linie pentru un incepator la greutatea ta. 

Vezi aici postura ta pur teoretica pe motociclete (tine minte ca, in simulare, motocicleta nu se lasa in suspensie dupa greutate, deci postura finala va fi alta):

http://cycle-ergo.com/

 

Concluzie: indiferent de greutate, nu opta pentru un motor mai mic de 600 cc. In cazul particular de greutate, nu opta pentru un motor mai mic de 600 cc

 

P.S. reformulez putin: daca ai peste 100 kg dar inaltimea este peste 1,9m, atunci exista o alta categorie de discutat. 

Edited by misionaru
Link to post
Share on other sites

Salut, 1.77, 105kg ca sa fiu mai precis.

 

Acea limitare A2 se poate scoate ulterior? ( cand simt ca am invatat sa o stapanesc )

 

Ce inseamna acea limitare de putere? nu poate trece peste o anumita viteza sau altceva este limitat?

Edited by FlorionIon
Link to post
Share on other sites

@misionaruSincer eu nu am inteles niciodata de ce trebuie sa te plictisesti de o mobra. Ca nu are CP sau cmc cat mai multi?

Am mai intrebat un coleg sa imi spuna ce intelege prin plictiseala de mobra dar nu mi-a dat un raspuns.

Pentru unii  moto inseamna sa tragi ca dementul de mobra si sa prinzi 250 km/h in cateva secunde. Nimica rau in asta. Fiecare cu damblaua lui.

Pentru altii motociclismul este o stare de spirit. Este bucuria plimbarii in natura pentru aia de umbla pe coclauri, sau bucuria de a fi aproape de natura, de a vizita locuri si oameni etc.

Este cam aceeasi chestie cu cei care apreciaza un sistem audio daca se aude in tot cartierul, fata de cei care apreciaza claritatea si dinamica sunetului.

 

@FlorionIon iti recomand sa iti iei mobra care iti place. Ca are 250 cmc, 500 cmc, sau 1500 cmc este mai putin important.

Sa stii ca se cade si se rup oase la fel de bine si cu scuter de 150 cmc si cu un autobuz de 1.800 cmc.

Cat timp tu esti la comenzi, de tine depinde ce se intampla cu tine si cu mobra.

Este adevarat ca in principiu o mobra mai mica este mai usor de strunit. Dar asta nu inseamna ca nu poti incepe cu una mai mare.

Am mai scris ca am prieteni care au inceput cu Super Tenere 1200 , tot asa la a doua tinerete, si a fost totul OK,  si altii care au cazut exceptional cu 125 cmc.

 

Luam un exemplu de A2, care li se pare unora prea lesinata: Honda CB500X. Are 48 CP iar mobra cu tine inseamna cam 350 de kg cu bagaj cu tot. Ti se pare putin sa ai cam 0,14 CP/Kg? Ca idee asta inseamna cat o masina de clasa medie de 200-220 CP.

Este drept ca nu "baga decat" vreo 160-170 km/h ceea ce pentru unii este un impediment.

 

PS: Eu am 120 Kg, si m-am plimbat fara greturi cu CB500X, si m-am bucurat de plimbare la fel ca atunci cand m-am plimbat cu Goldwing-ul de 1800 cmc.

 

@misionaru  fara suparare: poti sa definesti in cifre conceptul de mobra lenesa, chiar foarte lenesa? In cat timp trebuie sa ajunga la 100 Km/h ca sa intre in aceasta categorie?

Sau ca sa intreb si eu ca populimea cand ne admira mobrele "cat trebuie sa prinda"? 

Ma intreb daca voi v-ati mai fi apucat de motociclism daca va nasteati acuma 50-60 de ani ....

 

 

@FlorionIonImportant este sa iti iei o mobra aflata intr-o stare tehnica buna, ideal sa aiba ABS, si sa ai grija sa iti ramana suficienti bani si pentru echipament de protectie.

 

Si nu uita: tu tragi de acceleratie, nimeni altcineva.

Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, FlorionIon a spus:

eva de 500 ( honda cbf sau kawasaki er5 ) sau 650 ( suzuki sv650 sau kawasaki er6 )

Kawa er5 şi succesoarele sale (er6 sau Z650) sunt prea mici, adunate, înghesuite, pt o persoană solidă.

Suzi SV 650, la fel prea adunată, chiar dacă e mai puternică decât er-urile Kawa.

Deci, trebuie încercată motoreta înainte de toate...

Acum 4 ore, FlorionIon a spus:

Acea limitare A2 se poate scoate ulterior?

Depinde de tipul de moto şi carburaţie/injecţie. Nu cred că se poate răspunde simplu cu uşor sau greu

Link to post
Share on other sites

Fac scoala pe un er6, am inteles ca e si limitat a2. Mi se pare destul de puternic ( am tras de acceleratie oleaca sa vad ce inseamna si m-a speriat un pic - placut ) , pozitia pe ea nu este ideala dar nici prea mica nu pare.

 

Pe gs500 mi se pare ca stau foarte bine (probabil cel mai bine, si pentru mine se simtea mai puternica decat er6 ).

 

Pe sv650 de asemenea stau foarte bine, se simte mare, greu de controlat si pare foarte puternica. Cred ca asta ar fi si preferata mea, dar imi este teama sa nu trag prea tare de acceleratia aia ( din greseala sau altfel ).

 

Link to post
Share on other sites
Acum 27 minute, FlorionIon a spus:

 dar imi este teama sa nu trag prea tare de acceleratia aia ( din greseala sau altfel ).

 

Pai de acceleratie targi tare din doua cauze: din greseala sau pentru ca asa ai vrut.

De aceea mergi la scoala ca sa iti creezi si exersezi niste deprinderi, una dintre ele fiind sa controlezi cum trebuie acceleratia.

Smecheria este relativ simpla: motoarele enumertate de tine fiind de capacitate medie, obtin puterea prin turatie mare (8-9000 rot/min). Daca mergi cu motorul la turatii mici atunci si puterea este mai mica iar daca tragi de acceleratie prea tare si prea brusc nu se vor intampla lucruri spectaculoase care sa te sperie, cum ar fi sa iti plece mobra de sub fund.

Evident trebuie sa ai grija ca sa ai puterea=turatia suficienta ca sa mai poti face miscarile dorite. Si pentru controlul mobrei mai ai si ambreiajul, care la moto fiind multidisc in ulei poti sa il patinezi cat doresti fara sa scoata fum ca la masina.

 

Link to post
Share on other sites
La 20.10.2020 la 13:04, Silver Arrow a spus:

@misionaruSincer eu nu am inteles niciodata de ce trebuie sa te plictisesti de o mobra. Ca nu are CP sau cmc cat mai multi?

Am mai intrebat un coleg sa imi spuna ce intelege prin plictiseala de mobra dar nu mi-a dat un raspuns.

Pentru unii  moto inseamna sa tragi ca dementul de mobra si sa prinzi 250 km/h in cateva secunde. Nimica rau in asta. Fiecare cu damblaua lui.

Pentru altii motociclismul este o stare de spirit. Este bucuria plimbarii in natura pentru aia de umbla pe coclauri, sau bucuria de a fi aproape de natura, de a vizita locuri si oameni etc.

Este cam aceeasi chestie cu cei care apreciaza un sistem audio daca se aude in tot cartierul, fata de cei care apreciaza claritatea si dinamica sunetului.

nci cand m-am plimbat cu Goldwing-ul de 1800 cmc.

 

@misionaru  fara suparare: poti sa definesti in cifre conceptul de mobra lenesa, chiar foarte lenesa? In cat timp trebuie sa ajunga la 100 Km/h ca sa intre in aceasta categorie?

Sau ca sa intreb si eu ca populimea cand ne admira mobrele "cat trebuie sa prinda"? 

Ma intreb daca voi v-ati mai fi apucat de motociclism daca va nasteati acuma 50-60 de ani ....

 

Stimate domn, vad ca sunteti activ pe forum, aveti o varsta si o experienta, am sa va raspund ca atare: nu e nicio suparare daca aveti intrebari legate de definitiile pe care le am eu in minte, desi, credeti-ma ca discutam pe topicul gresit. 

Probabil, nu mai stiti cum era la inceput, dar eu va pot spune, tocmai ca am inceput ceva mai tarziu: te plictisesti repede de puterea mica. Pur si simplu. 

Nu exista explicatie pentru asta, dar se poate da ca sfat. Ma pot incorda putin ca sa explic teoria batului de chibrit spart in patru, dar cred ca forumul ast e absolut sufocat de astfel de oameni si exolicatii.

 

Citat

 

fara suparare: poti sa definesti in cifre conceptul de mobra lenesa, chiar foarte lenesa? In cat timp trebuie sa ajunga la 100 Km/h ca sa intre in aceasta categorie?

Sau ca sa intreb si eu ca populimea cand ne admira mobrele "cat trebuie sa prinda"? 

Ma intreb daca voi v-ati mai fi apucat de motociclism daca va nasteati acuma 50-60 de ani ....

 

 

Faras suparare, cred ca intrebarile astea sunt mai mult sau mai putin retorice, fie din frustrare, fie din alte motive. Nu va suparati, dar le voi evita, nu e topicul si nici cazul pentru astfel de raspunsuri. 

Edited by misionaru
Link to post
Share on other sites

Vlade,io am gasit placerea de a conduce motocicleta intr-un Suzuki Van Van de 125 cc,desi stii ca am si una mai mare.Nu exista reguli sau definitii,ci placeri si/sau nevoi.Fara nicio plictiseala de puterea mica,ci doar pura placere in a te da cu motocicleta.

Sper ca nu te sufoca chestiunea asta. :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...