Jump to content

18 OTT 11 - Gran Premio Michelin® de Aragón & 25 OTT 12 - Gran Premio de Teruel MotorLand AragónSPAIN


Recommended Posts

Acum 3 ore, thesaw a spus:

Slaba rau cu 5 victorii anul asta...

 

 

 

pe idea asta a mers si Vinales. in testele presezon e buna motocicleta si cand incepea campionatul era pe nici unde. vazuta ca si pachet complet e slaba. ca are sclipiri pe cateva circuite e altceva. asa si Ducati unde are circuit de dat blana e foarte buna motocicleta. 

 

Daca nu schimba Michelin gumele anul asta nici astea 5 victorii nu le aveau. Suzuki zic eu are cea mai buna motocicleta, dar nu au piloti inca care sa fie constanti si sa se bata la titlu. Honda are pachet bun, dar e facuta dupa chipul si asemanarea lui MM si inca nu e altul care sa-i dea de cap cursa de cursa. Ceilalti 4 inca nu gasesc formula fericirii constante. 

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

5 hours ago, Method said:

 

Guma lui AM dupa cursa - michelin rulz :

122122698-356734478774132-81332275996561

 

 

De ceva place cu senzationescu ? Si dezinformarea?

Hai sa discutam si noi cu sens..

 

Poza aia este din 2009, era guma Bridgestone si o calarise Pedrosa..

 

https://www.motorcyclenews.com/sport/motogp/2009/april/apr2809-bridgestone-investigate-pedrosa-tyre-issue-/

 

 

 

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, ioio_viola a spus:

 

pe idea asta a mers si Vinales. in testele presezon e buna motocicleta si cand incepea campionatul era pe nici unde. vazuta ca si pachet complet e slaba. ca are sclipiri pe cateva circuite e altceva. asa si Ducati unde are circuit de dat blana e foarte buna motocicleta. 

 

Daca nu schimba Michelin gumele anul asta nici astea 5 victorii nu le aveau. Suzuki zic eu are cea mai buna motocicleta, dar nu au piloti inca care sa fie constanti si sa se bata la titlu. Honda are pachet bun, dar e facuta dupa chipul si asemanarea lui MM si inca nu e altul care sa-i dea de cap cursa de cursa. Ceilalti 4 inca nu gasesc formula fericirii constante. 

 


dupa cum au tot declarat.... cu yamaha e f greu sa depasesti. Mai ales Ducati care e si ea f puternica pe frana si pe acceleratie.

 

mai mult, Pol a declarat ca, sa te aperi in fata yamaha e extrem de simplu, trebuie doar sa ii tai un pic din viteza pe viraj.

de unde si rezultatele astea up and down.

ma rog, pe langa greselile de presiune, personale, etc...

 

Declaratia lui qua, daca vrei sa castigi vu yamaha tre sa pleci in fata. Ma rog, la aragon nu a fost tocmai asa, dar sa punem pe seama presiunii... 

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, ioio_viola a spus:

Honda are pachet bun, dar e facuta dupa chipul si asemanarea lui MM si inca nu e altul care sa-i dea de cap cursa de cursa

AM a mers bine si in conditii naspa si pe uscat, incep sa am sperante.

 

Ideea e sa ii dea de cap, gen care e frana fata si care e ambreiajul.

Link to post
Share on other sites

@wbmtGreseala mea,am vazut-o pusa pe un grup cu descrierea "cauciucul lui AM dupa cursa de astazi" si am luat-o de buna.

 

What went wrong for Fabio Quartararo?

"We had an issue with the front tyre, it is so strange that the pressure went so high in these circumstances, normally we have these problems in Malaysia or Thailand [where it is hot],

“We had a big problem and could not corner how I wanted, we had a good first lap but the problems started on lap two. The tyre pressure rose and went too high to a point where we could not control the bike.”

 

Ce nu inteleg eu....de ce se ridica presiunea in gumele lor? Nush,intreb - ei nu au azot in gume?merg cu aer normal???

Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Method a spus:

 

 

..... - ei nu au azot in gume?merg cu aer normal???

nici azotul nu mai e ce a fost.....

Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, Method a spus:

Ce nu inteleg eu....de ce se ridica presiunea in gumele lor? Nush,intreb - ei nu au azot in gume?merg cu aer normal???

 

diferenta de presiune la variatie de temperatura e in sutimi de bar la aer vs azot

deci chiar daca ar avea aer in cauciucuri (de obicei nu au din alte motive) nu ar fi asta explicatia

Link to post
Share on other sites

Azotul e gaz inert - e consistent in "comportament" si reactioneaza mult mai slow la schimbari de temp etc - adica exact ce i s-a intamplat lui Quarta.

Si cel mai important - umiditatea - aerul atmosferic are un procent de umiditate mai mare sau mai mic,etc,care influenteaza presiunea,azotul zero.

Sper ca nu baga aer,ca ar fi culmea,adica nu e ca si cum azotul ar fi 500e/suta de grame,e 3lei 30

Link to post
Share on other sites
Acum 22 minute, Method a spus:

Azotul e gaz inert - e consistent in "comportament" si reactioneaza mult mai slow la schimbari de temp etc - adica exact ce i s-a intamplat lui Quarta.

Si cel mai important - umiditatea - aerul atmosferic are un procent de umiditate mai mare sau mai mic,etc,care influenteaza presiunea,azotul zero.

Sper ca nu baga aer,ca ar fi culmea,adica nu e ca si cum azotul ar fi 500e/suta de grame,e 3lei 30

 

ia 2 calculatoare si fa simulari

https://icemeister.net/backroom/calculators-2/nitrogen-pressure-vs-temperature-calculator

http://physics.bu.edu/~schmaltz/deflate.html

 

azotul si aerul reactioneaza aproape identic la schimbari de presiune/temperatura

daca platesti azot la vulcanizare aia e taxa de fraier

 

da, ai dreptate, umiditatea e unul din motivele pentru care nu cred ca folosesc aer la motogp, ca la f1 (unde parca era o regula care interzicea metodele de eliminarea a umiditatii din aer, dupa ce i-au prins pe ferrari cu mixul de fluorocarburi)

oricum, un calcul facut acum ceva ani pentru un cauciuc de f1 gasise putin peste 0.1g de apa intr-un pneu (la umiditate relativa de 75%), te cam prinzi care ar fi efectele

la f1 ii intelegi, alora le poate strica calculele

la motogp cred ca poti baga si aer dintr-o sauna, aia n-ar observa

 

pe scurt, quartararo merge prost ca e bolovan, nu e nici o conspiratie aici, nu a cazut pe 18 fiindca i-au pus 0.02g de apa in cauciucul fata cand l-au umflat

Edited by prafrau
Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, prafrau a spus:

pe scurt, quartararo merge prost ca e bolovan, nu e nici o conspiratie aici, nu a cazut pe 18 fiindca i-au pus 0.02g de apa in cauciucul fata cand l-au umflat

Asta e adevarat,la acest nivel sa gresesti o presiune in pneuri e o greseala de incepatori,dar sa o gresesti de 2 ori e deja...exclus.Ca el ca echipa ca whatever,nici nu conteaza.Nu am mai vazut niciodata atatea greseli in gp ca anul asta,nu stiu parca s-au prostit toti de cand a iesit MM.Eh,l-a taxat Mir dur pt asta luandu-i puncte in campionat,si bine face.

 

Intrebat in conferinta daca a folosit noul amortizor spate Ohlins,AM a zis naiv "nu stiu,nu am idee,trebuie sa intreb inginerul".Deci da.Oare MM ar fi stiut? :)

Cred ca ar fi fost mult mai bine sa spuna "i'm not at liberty to say" cum spunea MM razand cand il intrebau detalii prea "personale" despre Honda.Nu stiu trebuie sa intreb pe inginer?A dat urat,ca e dublu campion mondial mai nene ma...

Link to post
Share on other sites

Sunt piloți care habar n-au de tehnică, încalecă și DIIIIIII. Vin la bixe și spun "acolo face așa, dincolo altcumva", inginerul știe unde să mai dea 2 clickuri, nu-i musai să vină pilotul să zică "2 clickuri în plus pe rebound" dacă nu e pe felie cu tehnica. 

Link to post
Share on other sites

Oo,da,nu am zis ca AM are datoria sa cunoasca detaliile tehnice,dar un nou amortizor spate as zice ca e ceva deja vizibil.Si care face o oarecare diferenta.Un dublu campion mondial nu ar trebui sa fie chiar tamaie.Ok,nu i se cere asa ceva,mai ales la HRC unde daca nici acolo n-au ingineri si tehnicieni nu mai au niciunde,dar totusi....apar invariabil comparatiile cu MM.Care spunea "vreau sasiul asta,vreau aero de anul trecut" samd samd

Link to post
Share on other sites

Dințosu voia șasiul x sau y după ce încăleca 2 variante și o simțea mai bună pe una din ele, mă îndoiesc că alegea el componentele din "catalogul de piese". 

Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, john17 a spus:

Sunt piloți care habar n-au de tehnică, încalecă și DIIIIIII. Vin la bixe și spun "acolo face așa, dincolo altcumva", inginerul știe unde să mai dea 2 clickuri, nu-i musai să vină pilotul să zică "2 clickuri în plus pe rebound" dacă nu e pe felie cu tehnica. 

Exact. Asa cica era stoner.

A venit, s-a urcat, i-a dat cox.

Acum 7 ore, Method a spus:

Oo,da,nu am zis ca AM are datoria sa cunoasca detaliile tehnice,dar un nou amortizor spate as zice ca e ceva deja vizibil.Si care face o oarecare diferenta.Un dublu campion mondial nu ar trebui sa fie chiar tamaie.Ok,nu i se cere asa ceva,mai ales la HRC unde daca nici acolo n-au ingineri si tehnicieni nu mai au niciunde,dar totusi....apar invariabil comparatiile cu MM.Care spunea "vreau sasiul asta,vreau aero de anul trecut" samd samd

Poate schimba prea multe prea des si pierzi sirul.

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, john17 a spus:

Dințosu voia șasiul x sau y după ce încăleca 2 variante și o simțea mai bună pe una din ele, mă îndoiesc că alegea el componentele din "catalogul de piese". 

ahaha,da bun asta cu catalogul de piese

 

Stoner a zis ca le-a explicat ca spatele era pe niciunde dar nu il deranja atat de mult pt ca fatza era beton.Stoner era....Stoner.

Link to post
Share on other sites

Ca nu toti pilotii motogp/F1 etc. au IQ de peste 120 este clar, dar toti pilotii sa ajunga in competitiile de top, au trecut prin campionate inferioare unde nu aveau facilitatiile si brainpowerul din motogp.

 

Acuma o motocicleta de motogp, sigur este muuult prea complicata sa poate sa fie inteleleasa 100% de catre piloti. Arta succesului este calitatea feedback-ului pe care il da pilotul si abilitatea inginerului de a prelua acel feedback si de a-l implementa pe motocicleta. Vorbim totusi de sute daca nu mii de parametri, setari si componente ce pot fi adaptate conform feeback-ului pilotului.

 

 

 

 

Acum 1 oră, Method a spus:

Stoner a zis ca le-a explicat ca spatele era pe niciunde dar nu il deranja atat de mult pt ca fatza era beton.Stoner era....Stoner.

 

fara sa stiu prea multe, banuiesc atunci ca acel Ducati a fost setat in principiu de pilotii de teste...iar Stoner l-a luat asa cum iau eu imprumut motoru unui preten.

Link to post
Share on other sites
Acum 18 minute, danypop a spus:

 

122116062-631990004152023-29626163139715

Ieri facea biceps.Si dupa cum se vede,lucreaza si la bratul cu probleme,ceea ce mai demult nu facea - se antrena la tot in afara de bratul drept.Deci e pe drumul cel bun.

Sunt curios daca poate reveni la Valencia II macar.Sau Portimao?

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Method a spus:

 

122116062-631990004152023-29626163139715

Ieri facea biceps.Si dupa cum se vede,lucreaza si la bratul cu probleme,ceea ce mai demult nu facea - se antrena la tot in afara de bratul drept.Deci e pe drumul cel bun.

Sunt curios daca poate reveni la Valencia II macar.Sau Portimao?

 

alea par de 4 kg, o ia incet, probabil mai are

Link to post
Share on other sites

Da am citit si eu in Mundo Deportivo niste zvonuri : se pare ca nu se simte ok cu recuperarea si nu e multumit de progres si ar vrea sa incerce o a 3a operatie.

Mundo Deportivo e o publicatie foarte respectata si nu prea iese fum fara foc.

Sa speram insa ca sunt doar povesti si ca il vom vedea anul acesta pe motoreta.

Ok daca e o problema asa de grava ar trebui sa o rezolve si sa se pregateasca pt anul viitor,nu are de fapt nici un sens sa revina in acest sezon daca nu e complet recuperat.Miza pt el e aproape nula,e mai degraba psihologica treaba.

Link to post
Share on other sites

Operatie sau nu, sa te intorci pentru 3 curse cand ai doar de pierdut...nu cred ca este cel mai bun mindset.

 

 

Link to post
Share on other sites

A mai incercat ultima data cu un "mindset", dar nu a fost deloc ok, cred ca mai bine se concentreaza pe "full-recovery of body", si la anul poate face instructie linistit cu cei din MotoGP, prea sunt dezorientati anul asta, sa-i lase asa cum au cazut, care pe unde au apucat...ba in clasament, ba pe circuite...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...