Jump to content

Mers cu pasager ca începător


Rares2005
 Share

Recommended Posts

Cu cat merg cu motorul cu atat mai mult imi displace ideea sa merg cu pasager. Din 12 ani cam primii 6 am mers cu pasageri apoi urmatorii 6 fara si cred ca doar un noroc chior a facut ca de fiecare data cand am cazut sau am avut accidente sa fiu singur.

Pot sa zic ca sunt linistit ca nu s-a accidentat nimeni din cauza mea si as prefera si pe viitor ca lucrurile sa ramana asa, daca dau eu coltul macar o fac pe mana mea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

danny_nt: am fost la magazin cu bicicleta sa iau 6 beri, dar ce m-am gandit, daca le pun in cos si cad, sparg sticlele, mai bine le beau pe toate inainte, si foarte bine m-am gandit ca pana acasa am cazut de 11 ori.

Oare cumva faptul ca ai inceput sa mergi singur, ti-a schimbat un pic stilul de mers? Oare singur te-ai dus mai des sa cauti anumite limite? Sau esti sigur ca ai mers la fel si singur si cu pasager?


Sunt multe povesti cu oameni care isi demonteaza saua de pe codita (unde nu e dintr-o bucata).
Ideea este ca nu orice iesire se termina in accident, nu orice accident este mortal, nu toata lumea vrea sa riste si nu toata lumea isi asuma sa aibe constiinta incarcata in cazul in care se intampla ceva cu pasagerul, e loc pentru toti sub soare, fiecare isi gaseste locul si stilul.

Link to comment
Share on other sites

Ma cam ingrozesc citind sfaturi si pareri, care mai de care mai hotarate si argumentate cu experienta proprie, de parca omul a intrebat pe fiecare personal: ba, tu ai luat pasager rapid sau nu? Ai avut tupeu ori ba? Hai zi repede, ca ma grabesc sa ies!

 

O intrebare simpla: dupa cat timp sau km credeti ca un incepator isi formeaza niste deprinderi de trafic pe motor, niste reflexe, niste "instincte" care, adunandu-se, incep sa-l transforme din "donator" in motociclist? O mie de km? Cinci mii? Zece mii? O luna, sase luni, un an, doi? Asa, de curiozitate, daca ati avea o fata de 16 ani, i-ati spune cu aceeasi nonsalanta afisata aici sa se urce pe motor cu un pilot incepator care are tot 16 ani? Ca na, fata garanteaza ca e baiat linistit, nu trage tare, e atent etc (chiar te cred, Rares, nu te iau la misto). Eu inteleg ca aveti experienta de 10-20 ori mai mare decat multi de aici (iar decat mine, si mai mult), dar tocmai asta ar trebui sa va faca mai responsabili. La unii e pe dos. Tot felul de argumente simpliste si contorsionate in ultimul hal, ca sa para mai convingatoare, cand de fapt sunt ciori vopsite.

 

Intrebarea simpla de mai sus are o justificare la fel de simpla: stim cu totii ca multi motociclisti o patesc (grav sau mortal) cu dreptatea in mana, iar aici nu ma refer la aia care baga 200+ pe Magheru si mor "fara vina, ca un conservar nu s-a asigurat". Ma refer la situatii de trafic normal, cand iti intra o masina in lateral chiar si franand, dar tot iti izbeste piciorul cu 30 la ora si o sa ti-l tarai tot restul vietii dupa tine. Sau cand intra pe banda ta si tu, neexperimentat, franezi prea brusc si cazi "usor" pe-o parte, dar iti iei adio de la doua degete care au ajuns intre mobra si asfalt. Sau altele si altele si altele, situatii banale care nu fac stiri, dar care se termina nu neaparat mortal, ci indeajuns cat sa doara si fizic, si psihic. Daca voua vi se pare ca asta face parte din "joc" si na, "csfncsf, ceasul rau", e trist. De la vointa pana la putirinta e o cale de batut, oricat de bine intentionat si cerebral si etc ai fi. Frana cu care acum blochezi roata fata la 30 la ora, peste un an ai s-o faci altfel. Pe prostul care se urca peste tine si banda ta o sa-l dibuiesti mai din timp, dupa ce vei fi vazut deja cateva sute sau mii de prosti identici intr-un an. Am revenit la intrebarea initiala - deprinderi, reflexe, instincte - cat timp si cati km? Ca daca spuneti ca le asimilezi in primele doua luni dupa carnet, inseamna ca experienta de ani adunata pe motor e degeaba, logic vorbind. "Mergi, koae, cu pasager, eu am mers din prima luna, am fost atent si n-am patit nimic in zece ani." Bravo tie, koae, esti valoare, dar ma intreb cate sfaturi de genul asta au ajuns la urechi din care peste niste luni a curs putin creier pe asfalt. Ma opresc, ca apoi spuneti ca am ceva cu voi si chiar nu e cazul, sincer. Fiecare face dupa cum crede si simte de cuviinta, dar mi se pare total anapoda sa dai sfaturi unui incepator verde ca un boboc bazandu-te pe faptul ca tu te-ai descurcat din prima, ca un pui de testoasa. Ca tine esti doar tu, restul... Dumnezeu stie.

 

@Speedy.K - jos palaria.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, mrjo a spus:

Ma cam ingrozesc citind sfaturi si pareri, care mai de care mai hotarate si argumentate cu experienta proprie, de parca omul a intrebat pe fiecare personal: ba, tu ai luat pasager rapid sau nu? Ai avut tupeu ori ba? Hai zi repede, ca ma grabesc sa ies!

 

O intrebare simpla: dupa cat timp sau km credeti ca un incepator isi formeaza niste deprinderi de trafic pe motor, niste reflexe, niste "instincte" care, adunandu-se, incep sa-l transforme din "donator" in motociclist? O mie de km? Cinci mii? Zece mii? O luna, sase luni, un an, doi? Asa, de curiozitate, daca ati avea o fata de 16 ani, i-ati spune cu aceeasi nonsalanta afisata aici sa se urce pe motor cu un pilot incepator care are tot 16 ani? Ca na, fata garanteaza ca e baiat linistit, nu trage tare, e atent etc (chiar te cred, Rares, nu te iau la misto). Eu inteleg ca aveti experienta de 10-20 ori mai mare decat multi de aici (iar decat mine, si mai mult), dar tocmai asta ar trebui sa va faca mai responsabili. La unii e pe dos. Tot felul de argumente simpliste si contorsionate in ultimul hal, ca sa para mai convingatoare, cand de fapt sunt ciori vopsite.

 

Intrebarea simpla de mai sus are o justificare la fel de simpla: stim cu totii ca multi motociclisti o patesc (grav sau mortal) cu dreptatea in mana, iar aici nu ma refer la aia care baga 200+ pe Magheru si mor "fara vina, ca un conservar nu s-a asigurat". Ma refer la situatii de trafic normal, cand iti intra o masina in lateral chiar si franand, dar tot iti izbeste piciorul cu 30 la ora si o sa ti-l tarai tot restul vietii dupa tine. Sau cand intra pe banda ta si tu, neexperimentat, franezi prea brusc si cazi "usor" pe-o parte, dar iti iei adio de la doua degete care au ajuns intre mobra si asfalt. Sau altele si altele si altele, situatii banale care nu fac stiri, dar care se termina nu neaparat mortal, ci indeajuns cat sa doara si fizic, si psihic. Daca voua vi se pare ca asta face parte din "joc" si na, "csfncsf, ceasul rau", e trist. De la vointa pana la putirinta e o cale de batut, oricat de bine intentionat si cerebral si etc ai fi. Frana cu care acum blochezi roata fata la 30 la ora, peste un an ai s-o faci altfel. Pe prostul care se urca peste tine si banda ta o sa-l dibuiesti mai din timp, dupa ce vei fi vazut deja cateva sute sau mii de prosti identici intr-un an. Am revenit la intrebarea initiala - deprinderi, reflexe, instincte - cat timp si cati km? Ca daca spuneti ca le asimilezi in primele doua luni dupa carnet, inseamna ca experienta de ani adunata pe motor e degeaba, logic vorbind. "Mergi, koae, cu pasager, eu am mers din prima luna, am fost atent si n-am patit nimic in zece ani." Bravo tie, koae, esti valoare, dar ma intreb cate sfaturi de genul asta au ajuns la urechi din care peste niste luni a curs putin creier pe asfalt. Ma opresc, ca apoi spuneti ca am ceva cu voi si chiar nu e cazul, sincer. Fiecare face dupa cum crede si simte de cuviinta, dar mi se pare total anapoda sa dai sfaturi unui incepator verde ca un boboc bazandu-te pe faptul ca tu te-ai descurcat din prima, ca un pui de testoasa. Ca tine esti doar tu, restul... Dumnezeu stie.

 

@Speedy.K - jos palaria.

Fete nu am luat pana acum ca sunt fricoase si nu asculta de instrucțiuni si nu am chef de dosar penal de la vârsta asta 😂. Pasagerul pe care l am luat e un vechi prieten, a fost alături de mine toată școala moto si se pricepe si el la motociclete, e chiar ok tipul, am mers cu el pasager, nu am avut nicio problemă, dar după câte comentarii răutăcioase mi am luat de la unii, am renunțat la ideea de a merge cu pasager cel puțin in primele câteva luni, pentru ca asa sunt eu prost si pun la suflet :) Dar ma rog, poate asa e mai bine. Sunt conștient ca motociclismul este un hobby (sau cum vreți voi sa il considerați) care este foarte greu de stăpânit si nu poți avea in 2 luni experienta pe care o are un motociclist care are carnet de 10 ani,însă sunt unele aberații pe care chiar nu le înțeleg. Sau ma rog, poate nu sunt aberații, doar mi se pare mie - cum ar fi faptul ca cica o luna de exersat intr o parcare goala după ce ti ai cumpărat motocicleta nu e de ajuns, după cum au spus mai multe persoane la acest topic. Cum adica?? O luna durează cursurile de poligon la școală moto, e ca si cum fac școala din nou 🤣. Înțeleg ca e periculos, dar nici chiar asa. Motocicleta totuși nu e avion, daca ai înțeles chestiile de baza, după mine poți începe sa ieși în trafic, numai sa o iei ușor. 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu iti suficienți ani de experienta pentru a putea anticipa toate situatiile din trafic ce sa vorbim de doua luni. Esti la începutul acumulării de cunoștințe unde nu iti dai seama ce stii si ce nu stii.

 

Mersul cu pasager la descris un coleg mai vechi, foarte bine..Si asta nu ca sa te sperie ci ca sa vezi realitatea

 


"Daca tu iubesti acest sport si esti dispus sa risti zi de zi, asta nu inseamna ca ai dreptul sa risti viata altuia, mai ales a persoane iubite. Daca persoana respectiva este inconstienta si nu realizeaza pericolul, este de datoria ta ca om matur, motociclist cu capul pe umeri, sa ii explici ca nu merita sa riste. Nu accepta ca tu sa devii persoana ce a condamnat-o la moarte. Crede-ma, nu te vei ierta niciodata. Cel mai rau lucru care ti se va putea intampla este ca ea sa moara si tu sa traiesti cu constiinta patata ca tu a-i omorat-o.

Un an mai tarziu am divortat. Nu a mai fost niciodata la fel. Nu m-am iertat niciodata pt cele intamplate. Nu am cum sa repar ce am stricat. Raman patat pe veci. Nu vei intelege pana nu ti se va intampla. Nu iti doresc sa ajungi ca mine.

Frumos R6'le. Am scos surubelnita si i-am desfacut saua din spate si apoi scaritele pasagerului. Atata lucru pot face si eu pt persoana iubita."

 

https://forum.softpedia.com/topic/238698-pentru-motociclisti/

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, ENEOS a spus:

Auzi, tu ești normal sau îți plac femeile? :crack:

(joke :peace:

🤣🤣 daca iau o fata in spate la momentul actual in secunda 2 sunt pe jos cel mai probabil

Nu vreau sa par misogin, dar fetele sunt mai fricoase decât băieții. Mereu a fost asa si mereu va fi

Acum 2 minute, tzunoi a spus:

Nu iti suficienți ani de experienta pentru a putea anticipa toate situatiile din trafic ce sa vorbim de doua luni. Esti la începutul acumulării de cunoștințe unde nu iti dai seama ce stii si ce nu stii.

 

Mersul cu pasager la descris un coleg mai vechi, foarte bine..Si asta nu ca sa te sperie ci ca sa vezi realitatea

 


"Daca tu iubesti acest sport si esti dispus sa risti zi de zi, asta nu inseamna ca ai dreptul sa risti viata altuia, mai ales a persoane iubite. Daca persoana respectiva este inconstienta si nu realizeaza pericolul, este de datoria ta ca om matur, motociclist cu capul pe umeri, sa ii explici ca nu merita sa riste. Nu accepta ca tu sa devii persoana ce a condamnat-o la moarte. Crede-ma, nu te vei ierta niciodata. Cel mai rau lucru care ti se va putea intampla este ca ea sa moara si tu sa traiesti cu constiinta patata ca tu a-i omorat-o.

Un an mai tarziu am divortat. Nu a mai fost niciodata la fel. Nu m-am iertat niciodata pt cele intamplate. Nu am cum sa repar ce am stricat. Raman patat pe veci. Nu vei intelege pana nu ti se va intampla. Nu iti doresc sa ajungi ca mine.

Frumos R6'le. Am scos surubelnita si i-am desfacut saua din spate si apoi scaritele pasagerului. Atata lucru pot face si eu pt persoana iubita."

 

https://forum.softpedia.com/topic/238698-pentru-motociclisti/

 

Repet, nu am zis ca eu după 2 luni de condus știu totul, nici pe departe, dar cred ca am trecut de perioada in care nu ies pe strada si exersez într o parcare goala. 

Cât despre pasager, ok, am înțeles, nu o sa mai merg cu pasager o buna perioada de timp 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Rares2005 said:

Motocicleta totuși nu e avion, daca ai înțeles chestiile de baza, după mine poți începe sa ieși în trafic, numai sa o iei ușor. 

 

Sunt doua lucruri diferite. In primul rand trebuie sa inveti sa mergi pe motocicleta apoi trebuie sa inveti sa mergi in trafic.

Nu am nici eu ani de experienta in condus cu B-ul dar sunt multe porcarii care se intampla in trafic, atat in oras cat si in afara orasului. Aproape de fiecare data cand am drumuri (nu foarte scurte) atat in oras cat si in afara, se intampla cate ceva (azi un Gigel intra pe banda mea desi avea cedeaza). Nimic grav, DAR mai dificil de evitat pe motor. Iar la acest "mai dificil", cu pasager in spate, as adauga un "mult" in fata.

Desigur, nu sunt motociclist (inca) dar cred ca parerile de mai sus nu mi se vor schimba niciodata.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, ionutpm a spus:

 

Sunt doua lucruri diferite. In primul rand trebuie sa inveti sa mergi pe motocicleta apoi trebuie sa inveti sa mergi in trafic.

Nu am nici eu ani de experienta in condus cu B-ul dar sunt multe porcarii care se intampla in trafic, atat in oras cat si in afara orasului. Aproape de fiecare data cand am drumuri (nu foarte scurte) atat in oras cat si in afara, se intampla cate ceva (azi un Gigel intra pe banda mea desi avea cedeaza). Nimic grav, DAR mai dificil de evitat pe motor. Iar la acest "mai dificil", cu pasager in spate, as adauga un "mult" in fata.

Desigur, nu sunt motociclist (inca) dar cred ca parerile de mai sus nu mi se vor schimba niciodata.

Am terminat școala, am primit permisul (astea 2 lucruri ar trebui sa fie suficiente dp meu de vedere pt a circula in trafic) si in plus m am mai si pregătit o luna singur. Eu cred ca știu cum sa controlez motocicleta,desigur, nu ca unu care are permis de dinainte sa ma nasc, dar suficient pentru a ma deplasa în trafic 

Pana la urma, ceea ce învățam la școală e cum controlam motocicleta. Nu ai cum sa zici ca școala o faci degeaba. Sa zicem ca nu ieși pregătit din școală. Dai examenul, iti iei motor, exersezi puțin intr o parcare cât sa înveți cum sa l controlezi si sa capeți curaj si gata... oricum nu cred ca toți motocicliștii care îmi zic ca o. luna de pregătire in parcare nu e suficient s au pregătit înainte sa iasa pt prima oara in trafic. Din câte am văzut, 90% dintre motocicliști ies pe strada din prima zi de când si au cumpărat motocicleta, nu zic ca e corect dar pana la urma motociclismul este periculos. Când mergi pe motocicleta nu ai cum sa eviți riscurile, doar le diminuezi. Cu cât ai mai putina experienta cu atât e riscul mai mare, dar pana la urma daca ai permis si te simți pregătit, e alegerea fiecăruia. 

Link to comment
Share on other sites

Da, normal, ar fi chiar culmea sa iei permisul si sa mergi doar prin parcari. Eu doar am vrut sa ajung la ideea de mai jos, referitoare la pasager. 

Planul meu e ca imediat dupa ce iau examenul, cumpar motorul si merg in trafic (oricum nu am de ales, trebuie sa aduc motorul acasa si sa ajung in locuri in care sa exersez). Dar ma gandesc sa ies seara, cand e mai liber (desi ies la suprafata baietii cu BMW din 90 si ii dau pedala) dar si in weekend-uri. Doar ca, desigur, nu voi merge cu pasager (ca sa fiu sincer nu am idee cine ar fi atat de nebun sa mearga cu mine :D). 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, ionutpm a spus:

Da, normal, ar fi chiar culmea sa iei permisul si sa mergi doar prin parcari. Eu doar am vrut sa ajung la ideea de mai jos, referitoare la pasager. 

Planul meu e ca imediat dupa ce iau examenul, cumpar motorul si merg in trafic (oricum nu am de ales, trebuie sa aduc motorul acasa si sa ajung in locuri in care sa exersez). Dar ma gandesc sa ies seara, cand e mai liber (desi ies la suprafata baietii cu BMW din 90 si ii dau pedala) dar si in weekend-uri. Doar ca, desigur, nu voi merge cu pasager (ca sa fiu sincer nu am idee cine ar fi atat de nebun sa mearga cu mine :D). 

 

Bafta multa, nu lasa părerile altora sa te influențeze negativ. Oi avea eu doar 16 ani, dar nu știu, lucrul asta e "Common sense" - iti iei motocicleta sa te bucuri de ea, nu sa stai cu morcovul in poponeata (scuze pt expresie) de fiecare data cand ieși in trafic, ca atunci degeaba ti l mai iei. Nu știu, asta e părerea mea, mulți ma considera prea imatur pt a mi da cu părerea dar după cum am zis, chestia asta mi se pare common sense 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Rares2005 said:

Bafta multa, nu lasa părerile altora sa te influențeze negativ. Oi avea eu doar 16 ani, dar nu știu, lucrul asta e "Common sense" - iti iei motocicleta sa te bucuri de ea, nu sa stai cu morcovul in poponeata (scuze pt expresie) de fiecare data cand ieși in trafic, ca atunci degeaba ti l mai iei. Nu știu, asta e părerea mea, mulți ma considera prea imatur pt a mi da cu părerea dar după cum am zis, chestia asta mi se pare common sense 

Nu e vorba de morcov, ci de responsabilizare, in conditiile in care nu mai e vorba doar de viata ta. Dupa ce povestesti si cum te exprimi, e clar ca nu ti-ai luat motor ca sa-ti bati joc de viata ta sau a altora, ci ca vrei sa practici motociclismul cu cap. Foarte bine ca exersezi, asta fac si eu, nu te opri nici dupa un an, nici dupa cinci. Foarte bine ca nu ti-e frica, nici nu trebuie sa-ti fie, frica paralizeaza. Dar te intreb altfel - esti constient ca peste un an ai sa mergi mult mai bine decat mergi acum, tinand cont de cum abordezi motocicleala (exersat, mai ca mosii incet la inceput, etc)? Intre cum mergi acum (oricat de atent) si acest "mult mai bine" de peste un an e o marja destul de mare, in care poate sa se strecoare oricand un prostan care sa te schilodeasca, peste un an ai sanse mai mari sa-l eviti ori la mustata, ori sa-l reperezi din timp ca e prostan si sa te tii departe. Ai sa spui "pai si ce, daca eram singur pe motor, nu ma schilodeste si acum, daca o fi sa fie?" Ba da. Dar daca te schilodeste si pe tine, si pe prietenul tau, nu vreau sa fiu in pielea ta cand o sa te uiti la el, chiar si stiind ca ai avut toata dreptatea din lume cand s-a intamplat. Normal ca e si responsabilitatea lui ca s-a urcat cu tine, dar ma indoiesc ca o sa te aline asta prea mult.

Edited by mrjo
Link to comment
Share on other sites

Dupa ce ai terminat facultatea esti praful de pe jos, nici macar stelar, ai inca 6 ani de rezi in care inveti sa mergi pas cu pas si capeti experienta, cum ai spune ca baietii de la SMURD(paramedicii) au un curs de 6 saptamani si gata, au devenit ATI-sti,  asa si cu scoala moto/auto, nimeni nu spune ca este inutila, doar ca trebuie mult aprofundata zi de zi./

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, mrjo a spus:

Nu e vorba de morcov, ci de responsabilizare, in conditiile in care nu mai e vorba doar de viata ta. Dupa ce povestesti si cum te exprimi, e clar ca nu ti-ai luat motor ca sa-ti bati joc de viata ta sau a altora, ci ca vrei sa practici motociclismul cu cap. Foarte bine ca exersezi, asta fac si eu, nu te opri nici dupa un an, nici dupa cinci. Foarte bine ca nu ti-e frica, nici nu trebuie sa-ti fie, frica paralizeaza. Dar te intreb altfel - esti constient ca peste un an ai sa mergi mult mai bine decat mergi acum, tinand cont de cum abordezi motocicleala (exersat, mai ca mosii incet la inceput, etc)? Intre cum mergi acum (oricat de atent) si acest "mult mai bine" de peste un an e o marja destul de mare, in care poate sa se strecoare oricand un prostan care sa te schilodeasca, peste un an ai sanse mai mari sa-l eviti ori la mustata, ori sa-l reperezi din timp ca e prostan si sa te tii departe. Ai sa spui "pai si ce, daca eram singur pe motor, nu ma schilodeste si acum, daca o fi sa fie?" Ba da. Dar daca te schilodeste si pe tine, si pe prietenul tau, nu vreau sa fiu in pielea ta cand o sa te uiti la el, chiar si stiind ca ai avut toata dreptatea din lume cand s-a intamplat. Normal ca e si responsabilitatea lui ca s-a urcat cu tine, dar ma indoiesc ca o sa te aline asta prea mult.

Normal. Sunt conștient ca peste un an o sa merg mult mai bine decât merg acum. Momentan, de abia ce am început sa filtrez traficul, si o fac cu maxim 15 km/h. Nu am depășit niciodată 60 de km/h, nu am dus niciodată motocicleta in redline, peste un an sigur o sa pot sa trec peste limitele astea cu ușurință. Momentan o sa continui sa ies singur in trafic, nu o sa stau prin parcări, dar o sa mai exersez când am ocazia 

Acum 4 minute, Djenavar a spus:

Dupa ce ai terminat facultatea esti praful de pe jos, nici macar stelar, ai inca 6 ani de rezi in care inveti sa mergi pas cu pas si capeti experienta, cum ai spune ca baietii de la SMURD(paramedicii) au un curs de 6 saptamani si gata, au devenit ATI-sti,  asa si cu scoala moto/auto, nimeni nu spune ca este inutila, doar ca trebuie mult aprofundata zi de zi./

Pai da, trebuie aprofundate chestie pe care le înveți la școală, si asta am făcut timp de o luna. Dacă stau numai prin parcări, cum sa exersez in trafic? Ca începător, mi se pare important sa exersezi si in trafic si in parcare. Traficul din București nu e ca in alte orașe, regulile nu prea mai exista, trb sa te descurci. Spre exemplu centrul imaginar, de când am terminat scoala si de câte ori am ieșit in trafic, aproape la nicio intersecție nimeni nu a ocolit centrul imaginar prin stânga. Aici intervine "experienta" pe care o am de la mersul cu bicicleta. Nu imi pasa daca unii zic ca 2 ani de mers in București cu bicicleta nu iti aduce niciun pic de experienta, pt ca nu știu ce vorbesc. Datorita "experientei" de la bicicleta ma descurc mult mai ușor ca începător în intersecții, filtrez mult mai ușor traficul, conduc mult mai preventiv. REPET, experienta asta nu este echivalenta cu experienta unui motociclist care are carnet de un an sau mai mult, dar e suficienta pt început, cat sa nu ajung "praf stelar" 

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, Rares2005 a spus:

Normal. Sunt conștient ca peste un an POATE o sa merg mult mai bine decât merg acum. Momentan, de abia ce am început sa filtrez traficul, si o fac cu maxim 15 km/h. Nu am depășit niciodată 60 de km/h, nu am dus niciodată motocicleta in redline, peste un an sigur o sa pot sa trec peste limitele astea cu ușurință. Momentan o sa continui sa ies singur in trafic, nu o sa stau prin parcări, dar o sa mai exersez când am ocazia 

Pai da, trebuie aprofundate chestie pe care le înveți la școală, si asta am făcut timp de o luna. Dacă stau numai prin parcări, cum sa exersez in trafic? Ca începător, mi se pare important sa exersezi si in trafic si in parcare. Traficul din București nu e ca in alte orașe, regulile nu prea mai exista, trb sa te descurci. Spre exemplu centrul imaginar, de când am terminat scoala si de câte ori am ieșit in trafic, aproape la nicio intersecție nimeni nu a ocolit centrul imaginar prin stânga. Aici intervine "experienta" pe care o am de la mersul cu bicicleta. Nu imi pasa daca unii zic ca 2 ani de mers in București cu bicicleta nu iti aduce niciun pic de experienta, pt ca nu știu ce vorbesc. Datorita "experientei" de la bicicleta ma descurc mult mai ușor ca începător în intersecții, filtrez mult mai ușor traficul, conduc mult mai preventiv. REPET, experienta asta nu este echivalenta cu experienta unui motociclist care are carnet de un an sau mai mult, dar e suficienta pt început, cat sa nu ajung "praf stelar" 

Mi-am permis sa iti pun o completare la textul tau.

Dupa cum ai inceput si mai ales ceea ce iti doresti  - '' o sa pot sa trec peste limitele astea cu ușurință'' -    eu zic sa renunti sa mai iei pasager.

In Bucuresti si in general in RO nu trebuie ''sa te descurci'' ci trebuie sa te aperi.

Daca scopul tau este sa te apuci sa filtrezi traficul cu stiu eu ce viteze si sa o arzi voiniceste, mai bine ramai singur pe motocicleta.

Iar despre experienta ta pe bicicleta: este fara dar si poate utila dar nu uita ca bicla are 12-15 Kg iar mobra are 200 Kg. Daca bici o ia pe unde nu trebuie, tragi de ea sub tine si ai aranjat-o,  mobra daca o ia pe unde nu trebuie risti sa ajungi pe jos sub mobra.

Si una este cand ajungi pe jos cu bicla peste tine si cu totul alta cand ajungi pe jos cu mobra peste tine.

Nu se compara cand o iei printre masinile de la semafor si dai cu bicla sau cu mobra peste o galma din asfalt. Galmele alea de se formeaza de la asfaltul de super calitate care se scurge sub rotile masinilor, cum iese crema cand musti din cremsnit.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

Mi-am permis sa iti pun o completare la textul tau.

Dupa cum ai inceput si mai ales ceea ce iti doresti  - '' o sa pot sa trec peste limitele astea cu ușurință'' -    eu zic sa renunti sa mai iei pasager.

In Bucuresti si in general in RO nu trebuie ''sa te descurci'' ci trebuie sa te aperi.

Daca scopul tau este sa te apuci sa filtrezi traficul cu stiu eu ce viteze si sa o arzi voiniceste, mai bine ramai singur pe motocicleta.

Iar despre experienta ta pe bicicleta: este fara dar si poate utila dar nu uita ca bicla are 12-15 Kg iar mobra are 200 Kg. Daca bici o ia pe unde nu trebuie, tragi de ea sub tine si ai aranjat-o,  mobra daca o ia pe unde nu trebuie risti sa ajungi pe jos sub mobra.

Si una este cand ajungi pe jos cu bicla peste tine si cu totul alta cand ajungi pe jos cu mobra peste tine.

Nu se compara cand o iei printre masinile de la semafor si dai cu bicla sau cu mobra peste o galma din asfalt. Galmele alea de se formeaza de la asfaltul de super calitate care se scurge sub rotile masinilor, cum iese crema cand musti din cremsnit.

Dar nu am spus ca scopul meu e sa comit ilegalități. Am spus ca sigur o sa pot sa întrec limitele astea,din cauza faptului ca o sa am mai multa experienta. 

Cât despre filtratul traficului, da, normal, pe motor e mai greu decât pe bicicleta. Aveam o bicicleta cu ghidonul foarte lat, cam cu vreo 3 cm mai mic decât al motocicletei. Aici experienta pe care o am pe bicicleta ma ajuta sa imi dau seama dacă am loc sa ma bag printre mașini, atat. Sunt amănunte mici, dar adunate înseamnă ceva

Link to comment
Share on other sites

Intelegem deci ca scopul tau in viata e sa te bagi printre masini, atat cu motocicleta cat si cu bicla - manevre ilegale si foarte periculoase, in special pentru propria ta piele.

Daca dupa o luna de la examen cu asta te poti lauda, e clara treaba.

Asta spune multe despre tine, mai ales ca e singurul lucru pe care il tot repeti, desi te declari mare prudent si mare legalist.

Probabil ai invatat asta de pe forumurile unde ai invatat sa "te dai". Probabil tot de acolo ai invatat si ca trebuie sa fii RESPECTAT in trafic, indiferent ce ai face. Probabil ca ai invatat si sa barai motorul cand vreun nenorocit de sofer nu isi ia masina pe sus la semafor sa o dea la o parte ca sa ai tu loc sa te bagi. Ca doar de-aia ti-ai luat motor, sa stai in fata, nu ?

 

Nu-i asa ca cu bicla consideri ca toate vehiculele trebuie sa te ocoleasca la minim 1.5 metri, dar ca invers nu se aplica, pentru ca [insert pretexts here] ?

 

Cu atitudinea asta, n-o sa ajungi prea departe, nici intr-un an, nici in mai multi. E ok, victoriei sau constitutiei sint suficient de aproape si se potrivesc "stilului".

 

Link to comment
Share on other sites

La 22.06.2021 la 16:26, mrjo a spus:

Ma cam ingrozesc citind sfaturi si pareri, care mai de care mai hotarate si argumentate cu experienta proprie, de parca omul a intrebat pe fiecare personal: ba, tu ai luat pasager rapid sau nu? Ai avut tupeu ori ba? Hai zi repede, ca ma grabesc sa ies!

 

O intrebare simpla: dupa cat timp sau km credeti ca un incepator isi formeaza niste deprinderi de trafic pe motor, niste reflexe, niste "instincte" care, adunandu-se, incep sa-l transforme din "donator" in motociclist? O mie de km? Cinci mii? Zece mii? O luna, sase luni, un an, doi? Asa, de curiozitate, daca ati avea o fata de 16 ani, i-ati spune cu aceeasi nonsalanta afisata aici sa se urce pe motor cu un pilot incepator care are tot 16 ani? Ca na, fata garanteaza ca e baiat linistit, nu trage tare, e atent etc (chiar te cred, Rares, nu te iau la misto). Eu inteleg ca aveti experienta de 10-20 ori mai mare decat multi de aici (iar decat mine, si mai mult), dar tocmai asta ar trebui sa va faca mai responsabili. La unii e pe dos. Tot felul de argumente simpliste si contorsionate in ultimul hal, ca sa para mai convingatoare, cand de fapt sunt ciori vopsite.

 

Intrebarea simpla de mai sus are o justificare la fel de simpla: stim cu totii ca multi motociclisti o patesc (grav sau mortal) cu dreptatea in mana, iar aici nu ma refer la aia care baga 200+ pe Magheru si mor "fara vina, ca un conservar nu s-a asigurat". Ma refer la situatii de trafic normal, cand iti intra o masina in lateral chiar si franand, dar tot iti izbeste piciorul cu 30 la ora si o sa ti-l tarai tot restul vietii dupa tine. Sau cand intra pe banda ta si tu, neexperimentat, franezi prea brusc si cazi "usor" pe-o parte, dar iti iei adio de la doua degete care au ajuns intre mobra si asfalt. Sau altele si altele si altele, situatii banale care nu fac stiri, dar care se termina nu neaparat mortal, ci indeajuns cat sa doara si fizic, si psihic. Daca voua vi se pare ca asta face parte din "joc" si na, "csfncsf, ceasul rau", e trist. De la vointa pana la putirinta e o cale de batut, oricat de bine intentionat si cerebral si etc ai fi. Frana cu care acum blochezi roata fata la 30 la ora, peste un an ai s-o faci altfel. Pe prostul care se urca peste tine si banda ta o sa-l dibuiesti mai din timp, dupa ce vei fi vazut deja cateva sute sau mii de prosti identici intr-un an. Am revenit la intrebarea initiala - deprinderi, reflexe, instincte - cat timp si cati km? Ca daca spuneti ca le asimilezi in primele doua luni dupa carnet, inseamna ca experienta de ani adunata pe motor e degeaba, logic vorbind. "Mergi, koae, cu pasager, eu am mers din prima luna, am fost atent si n-am patit nimic in zece ani." Bravo tie, koae, esti valoare, dar ma intreb cate sfaturi de genul asta au ajuns la urechi din care peste niste luni a curs putin cre

 

@Speedy.K - jos palaria.

La ce scrii tu aici nu ar trebui sa mai iasă nimeni pe motor de frica de orice: de trafic, de șoferi, de soare, de vânt, de ploi, de pasager. Mai bine cumperi o motoreta o tii in casa și exersezi pe PC la un joc de Moto GP. E mult mai sigur și nu ai stres de accident. Ahh și ferească Dumnezeu de drumuri in afara orașului sau chiar și drumuri mai lungi, acolo pericol public și riscuri. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 30 minute, asdglasfk a spus:

Intelegem deci ca scopul tau in viata e sa te bagi printre masini, atat cu motocicleta cat si cu bicla - manevre ilegale si foarte periculoase, in special pentru propria ta piele.

Daca dupa o luna de la examen cu asta te poti lauda, e clara treaba.

Asta spune multe despre tine, mai ales ca e singurul lucru pe care il tot repeti, desi te declari mare prudent si mare legalist.

Probabil ai invatat asta de pe forumurile unde ai invatat sa "te dai". Probabil tot de acolo ai invatat si ca trebuie sa fii RESPECTAT in trafic, indiferent ce ai face. Probabil ca ai invatat si sa barai motorul cand vreun nenorocit de sofer nu isi ia masina pe sus la semafor sa o dea la o parte ca sa ai tu loc sa te bagi. Ca doar de-aia ti-ai luat motor, sa stai in fata, nu ?

 

Nu-i asa ca cu bicla consideri ca toate vehiculele trebuie sa te ocoleasca la minim 1.5 metri, dar ca invers nu se aplica, pentru ca [insert pretexts here] ?

 

Cu atitudinea asta, n-o sa ajungi prea departe, nici intr-un an, nici in mai multi. E ok, victoriei sau constitutiei sint suficient de aproape si se potrivesc "stilului".

 

Ferească Dumnezeu 🤣🤣🤣🤣

Eu nu am ce sa vorbesc cu oameni ca tine

1. Ce fel de motociclist ești tu daca nici măcar nu știi legislația??? Nu e ilegal sa te bagi printre mașini dar ma rog 🤣 trecem peste

2. Unde m am dat mare? :)))

3. Asta e singurul forum pe care vb si probabil nu o sa mai fac asta din cauza persoanelor ca tine

4. Ma jur pe ce am mai sfânt ca de când am luat motocicleta nu m am atins de claxon sau nu am turat motocicleta in gol. Trec cu vederea multe lucruri pt ca știu ca șoferii nu sunt învățați cu motocicletele încă, cel puțin in Ro

5. Nu știu ce vrei sa zici la faza cu 1.5 metri, dar ok, nu, nu vreau sa fiu depășit la 1.5 m cand merg cu bicicleta, dar nici la câțiva cm

 

Acum 3 minute, lacroyx a spus:

La ce scrii tu aici nu ar trebui sa mai iasă nimeni pe motor de frica de orice: de trafic, de șoferi, de soare, de vânt, de ploi, de pasager. Mai bine cumperi o motoreta o tii in casa și exersezi pe PC la un joc de Moto GP. E mult mai sigur și nu ai stres de accident. Ahh și ferească Dumnezeu de drumuri in afara orașului sau chiar și drumuri mai lungi, acolo pericol public și riscuri. 

👍👍👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...