Jump to content

Vidraru 10.07.21


Constantin
 Share

Recommended Posts

  • Admin
Acum 13 ore, vladf a spus:

Sclavi? Cum asa?

Figurativ.

Păi e cam așa. 

Este senzația aia că pedalezi în gol de 30 și ceva de ani.

Nu avem autostrăzi, deși în 30 ani alții înconjoară globul cu ele.

Avem pământuri să hrănim toată Europa, dar aducem usturoi din China și cartofi din Belgia. Iar pământurile le-am vândut. 

Nu avem aplicabilitate în legi. 

Totul este făcut în contratimp. 

Resursele pământului sunt un păcat. Apele minerale ne încurcau.

Le-am dat pe ambele. 

Sunt multe care te fac să te simți ca un sclav. 

Sau, ca să nu te ofenseze comparația, ca un câine în lanț. 

Un lanț pus pe sârmă, cum era pe la țară și cum am mai văzut și acum prin unele curți. 

Iar noi facem șanțuri dute-vino de-a lungul acelei sârme. 

Da, avem libertate, Mac, Ios și barber shop-uri. 

Diferența este că unii trăiesc într-o matrice și nu înțeleg. 

Trebuie doar să vezi. 

Problema este că nu poți vedea dacă nu deschizi ochii!

 

Acum 11 ore, Edd a spus:

mult superior

Superior nu are grad de comparație (punct) 

 

Nu este vorba de regrete, amintiri și alte prostii. 

Sunt niște realități vis a vis doar de ce realizări inginerești au fost făcute atunci și ce (nu) se face acum. Evident, cu constrângerile de rigoare. Dar nu e nimeni nebun să regrete acea perioada, în afară de cei care au profitat. 

Am explicat mai sus care este regretul și mâhnirea, știind ce am fi putut fi și unde suntem de fapt. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Edd a spus:

mult superior

 

Acum 45 minute, l.u.v a spus:

Superior nu are grad de comparație (punct) 

 

 

Discutabil. Nu se poate spune "mai superior", dar mult/puțin superior pare acceptabil. 🤔

Superior = mai bun, care ar putea fi puțin mai bun sau mult mai bun. 

Link to comment
Share on other sites

Guest _Raul_

Dl Constantin a deschis un topic despre o tura la baraj.

Întâmplarea foarte fericita pentru noi este ca exista un forumist care a lucrat acolo acum 60 de ani. 

 

Nu vreți sa revenim on topic, va rog? 

Dacă dl Constantin ar fi de acord eu m-aș bucura sa citesc poveștile domniei sale din anii 60. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, _Raul_ a spus:

Dl Constantin a deschis un topic despre o tura la baraj.

Întâmplarea foarte fericita pentru noi este ca exista un forumist care a lucrat acolo acum 60 de ani. 

 

Nu vreți sa revenim on topic, va rog? 

Dacă dl Constantin ar fi de acord eu m-aș bucura sa citesc poveștile domniei sale din anii 60. 

 cred ca exista si intamplari nefericite cu posbili motociclisti care au lucrat acolo.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, l.u.v a spus:

......... regretul și mâhnirea, știind ce am fi putut fi și unde suntem de fapt. 

total de acord, bine punctat!!!!!

fix asta ma doare si pe mine!

Link to comment
Share on other sites

Guest _Raul_
1 oră în urmă, apriliacluj a spus:

fix asta ma doare si pe mine!

Și unde te doare mai precis?

Avem și doctori pe forum. Poate resusesc sa te ajute cu ceva. 

 

1 oră în urmă, florinelu07 a spus:

 cred ca exista si intamplari nefericite cu posbili motociclisti care au lucrat acolo.

Ascult. 

Posibili sau probabil? 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Acum 55 minute, _Raul_ a spus:

Și unde te doare mai precis?

 

acolo ma doare, cand vad ca sunt tari ca vai de pwula lor, nu au nimic, nu au resursele noastre, dar cetatenii cumva cumva tot o duc mai bine ca noi....

Link to comment
Share on other sites

Guest _Raul_
Acum 1 minut, apriliacluj a spus:

acolo ma doare, cand vad ca sunt tari ca vai de pwula lor, nu au nimic, nu au resursele noastre, dar cetatenii cumva cumva tot o duc mai bine ca noi....

Da, dar aici discutam despre (barajul de pe) Transfăgărășan 

Eu nu am mai fost acolo de cel puțin 5 ani și ma interesează. 

Stiu ca nu este cazul multora din tara, dar daca vreau sa discut politica sau social (not), o sa bat eu de doua ori la ușa când ajung acolo. 

Link to comment
Share on other sites

Da, eu ca inginer mecanic, m-am ocupat de macaralele funicular. Pe fiecare versant ( unde este acum statuia si unde este tunelul ) erau dispuse cate o macara funicular. Acestea, prevazute cu brat, grup de trolii si contragreutate apreciabila, pe sine,  sustineau cate un capat al cablului purtator. Acesta era legat la bratele macaralelor funicular, in lungul barajului.

Benele cu beton dispuse pe role erau trase deasupra locului de pozare folosind cablurile tragatoare. Cimentul venea de la Fieni iar betonul preparat in statie mai jos era adus sus, pe soseaua pe care urcam noi acum, cu autobetoniere sau cu camioane cu cuva.

Fiind o solutie indrazneata, cu baraj mai subtire si mai putin beton, trebuia urmarita segregarea betonului la transport.

Proiectul a prevazut sa reziste la cutremurele din Romania. S-a estimat ca in cazul ruperii, valul trece prin Curtea de Arges si ajunge la Pitesti in o ora si ceva, cu inaltimea de cca 12 m.

Hidrotehnicieni adevarati!

Link to comment
Share on other sites

Acum 29 minute, Constantin a spus:

Da, eu ca inginer mecanic

Proiectul a prevazut sa reziste la cutremurele din Romania. S-a estimat ca in cazul ruperii, valul trece prin Curtea de Arges si ajunge la Pitesti in o ora si ceva, cu inaltimea de cca 12 m.

Hidrotehnicieni adevarati!

Gresit, stai sa vezi acuma ce doctorate si-au tras, cu sporuri salariale si academii de oameni de stiinta, mai mare dragul sa vezi diplome adevarate frate...si nu sunt in stare sa toarne un petec de asfalt...

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Constantin a spus:

S-a estimat ca in cazul ruperii, valul trece prin Curtea de Arges si ajunge la Pitesti in o ora si ceva, cu inaltimea de cca 12 m.

 

+1!

bine punctat!

Acum 1 oră, Speedy.K a spus:

Cum e cu ursii pe Sb. ? 

eu doar pe ailalta parte i-am vazut, dar pe ro-alert am primit mesaje ca sunt si pe partea asta cu SB...

Link to comment
Share on other sites

Guest _Raul_
Acum 2 ore, Constantin a spus:

Da, eu ca inginer mecanic, m-am ocupat de macaralele funicular. Pe fiecare versant ( unde este acum statuia si unde este tunelul ) erau dispuse cate o macara funicular. Acestea, prevazute cu brat, grup de trolii si contragreutate apreciabila, pe sine,  sustineau cate un capat al cablului purtator. Acesta era legat la bratele macaralelor funicular, in lungul barajului.

Benele cu beton dispuse pe role erau trase deasupra locului de pozare folosind cablurile tragatoare. Cimentul venea de la Fieni iar betonul preparat in statie mai jos era adus sus, pe soseaua pe care urcam noi acum, cu autobetoniere sau cu camioane cu cuva.

Fiind o solutie indrazneata, cu baraj mai subtire si mai putin beton, trebuia urmarita segregarea betonului la transport.

Proiectul a prevazut sa reziste la cutremurele din Romania. S-a estimat ca in cazul ruperii, valul trece prin Curtea de Arges si ajunge la Pitesti in o ora si ceva, cu inaltimea de cca 12 m.

Hidrotehnicieni adevarati!

 

Va mulțumesc frumos, domnule @Constantin

 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Speedy.K a spus:

Cum e cu ursii pe Sb. ? O sa urc maine pe acolo si n-am chef sa iau vreun pasager gras...

Nici eu n-am văzut pe partea sibiană! Dar sunt cuminți, stau pe marginea drumului la pomană. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, frigider a spus:

nasol frate, se strica moto nu e amuzant deloc sa ramai pe marginea drumului.

nu cred ca gata, te ataca si esti mort dar nu e ideal.

Asta ar fi chiar naspa.

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

+1!

bine punctat!

eu doar pe ailalta parte i-am vazut, dar pe ro-alert am primit mesaje ca sunt si pe partea asta cu SB...

Merci.

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Nici eu n-am văzut pe partea sibiană! Dar sunt cuminți, stau pe marginea drumului la pomană. 

Acum vreo 5 ani era sa dau cu masina peste unu noaptea pe Ag.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Am avut ocazia acum ceva ani să vizitez barajul pe interior.

Începând cu stația de pompare de la baza lui, pe unde trece uriașa galerie de aducțiune cu un diametru de peste 5 metri și cu imensele pompe Cehoslavace de mai mult de 50 ani vechime întreținute admirabil și terminând cu galeriile interioare înțesate de senzori. Totul absolut impresionant, luceau ca noi toate instalațiile! 

 

Nu mă pricep, dar nu cred că la o astfel de lucrare trebuie să golești vreodată acumularea de sute de milioane de m3 ca să faci revizia barajului 😏

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Fiind obiectiv strategic, evident că nu am vizitat oficial barajul. 

Cineva din zonă care știa acolo ne-a facilitat vizita. 

Ceva deosebit și mai ales impunător! 

Link to comment
Share on other sites

Pompele alea, cred ca de fapt erau turbinele, dar cel mai probabil ai vazut doar generatoarele. Cele mai impresionante din tara, mi s-au parut cele de la Ciunget. Dar acolo vorbim de turbine Pelton, cu alte caderi si alte presiuni. La Ciunget si centrul de comanda si control e impresionant, si acea centrala are un rol important in reglarea sistemului energetic national.Eu am avut norocul sa vad cate ceva in practica de anul 4 de la Poli, sectia hidroenergetica. 

Si da,  lacurile se colmateaza, apare volumul mort, centralele intra in revizie si retehnologizare. Asta daca politicul nu ia tot profitul , prin dividente, si se merge pana crapa, ca la noi .

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 33 minute, Nooxy a spus:

Pompele alea, cred ca de fapt erau turbinele, dar cel mai probabil ai vazut doar generatoarele.

Turbine nu erau sigur. Sunt vreo 20 și ceva de ani de atunci, dar îmi amintesc că spuneau ceva de niște pompe, motoare etc. 

Îmi amintesc că intrarea era pe la baza barajului, în stânga, pe niște scări metalice aproape verticale, după care intrai în acea incintă imensă. 

Ciunget se poate vizita cu aprobare prealabilă la Hidroelectrica, am în plan să vizitez acea capodoperă. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...