Jump to content

Recomandari motor 125 cm3


catosp
 Share

Recommended Posts

Salutare tuturor!

 

Am 33 ani, 1.72m, 77kg si sunt posesor de permis de conducere B din 2013. (Suna a anunt la matrimoniale :))  )

Ma bate gandul sa dau de permis pentru categoria A pe motiv ca vreau sa fac naveta (10km dus-intors) intre locul de munca si acasa. Naveta o voi face pe asfalt intr-un oras-comuna (Magurele-Ilfov).

Nu vreau scuter de 50cc pe care as putea sa-l conduc cu B dar nici o motocicleta puternica. Pentru mine, din ce am citit, ideal ar fi 125cc cu motor in 4 timpi.

Am tot sperat ca se va mai face ceva la propunerea aia cu condusul de motociclete de 125cc cu B dar vad ca ultima actualizare e in aprilie 2021, asa ca cine stie cand se vor misca astia. (Link)

M-am uitat pe site-ul honda si am vazut modelul CB125F. Ar mai fi si Suzuki GSX-S125 ABS (e un pic mai scumpa, are racire cu apa, cred ca e echivalentul lui CB125R de la Honda, zic eu)

Ce parere aveti ? M-ar interesa mai mult fiabilitatea si consumul.

Multumesc anticipat!

 

Link to comment
Share on other sites

Citat

Ma bate gandul sa dau de permis pentru categoria A pe motiv ca vreau sa fac naveta (10km dus-intors) intre locul de munca si acasa. Naveta o voi face pe asfalt intr-un oras-comuna (Magurele-Ilfov).

 

Nu e treaba motocicleta pentru naveta. Poti sa o folosesti cam 9 luni pe an daca esti curajos, daca aduni costurile initiale (permis, echipament, motocicleta), costurile anuale (RCA, revizii), reparatiile ocazionale si anvelopele, ajungi la costuri mai mari decat daca ai merge cu masina.

 

Iar Bucuresti-Magurele e cam cel mai de rahat drum de facut naveta cu motocicleta. Unde se blocheaza e prea ingust sa poti depasi masinile in siguranta, unde e mai larg e plin de capcane pe banda 1 (cade asfaltul intr-o veselie), masinile de la Urgent Cargus si ce mai e prin zona nu au auzit de linia continua si sa nu incep cum e zona de tiganie...

 

Daca insa vrei musai motoreta si vrei sa ti-o justifici pentru naveta, cred ca gasesti un F650GS mai vechi dar ok cat dai pe un CBR125F. Bubele motorului sunt cunoscute, consuma relativ putin, motorul e destul de beton, e confortabila, prietenoasa cu un incepator dar merge foarte bine si la un drum mai lung.

Link to comment
Share on other sites

sunt tot cam pe acolo si pentru oras folosesc tot un 125cc de la Honda, e fiabila, are consum redus iar calitatea e decenta. Pentru fataiala in oras/ naveta munca e perfect 125cc. 

Link to comment
Share on other sites

Naveta nu o fac intre Bucuresti si Magurele, ci intre orasul Magurele si satul Varteju care apartine tot de Magurele. Intre cele doua sunt cam 5km. Inainte faceam distanta asta cu bicicleta. Asta pana cand un istet de la Nemo m-a lovit cu oglinda, si in plus drumul s-a aglomerat ca face baypass la centura pana la Domnesti. Acum fac naveta cu masina (1.6 benzina 110 CP cutie automata, consum 10L/suta) si ma rupe la consum.

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, catosp a spus:

consum 10L/suta) si ma rupe la consum

La mine fiind rezervor de 5l ma costa 20lei plinul si merg intre 200-250km in functie de cat dau in ea...uit sa pun benzina 😅

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, catosp a spus:

Salutare tuturor!

Am 33 ani, 1.72m, 77kg si sunt posesor de permis de conducere B din 2013.

Multumesc anticipat!

 

 

Noua sau sh? .... mobra

Link to comment
Share on other sites

  • l.u.v changed the title to Recomandari motor 125 cm3

Am inteles, asa am facut eu ..... n-as mai face asa, as lua o mobra de 125 sh bunicica, dupa care (3-4-5 ani) una de 300-400-600 (daca mi-ar place sa motociclesc, fara a pune "naveta obligatorie").

Ps. Am avut 125 CBR (noua), care-i la fratele meu, am folosit-o ~ 7 ani, dupa care, ninja 300 (tot noua) .... pe care o am si acum de ~9ani (si nu-mi vine sa o schimb).

164m inaltime, ~60kg greutate si ~50 ani. :)

Link to comment
Share on other sites

Initial m-am gandit la o moto sh dar pana acum am avut numai masini sh si de fiecare data a trebuit sa bag bani sa repar multiplele greseli de mentenanta ale fostilor proprietari. Acum mi-a cam teama de asta.

StefanSC spunea mai sus ca adunate toate cheltuielile sunt mai mari decat daca as merge cu masina. Adevarat! Am facut calculele si asa e, nu voi amortiza niciodata banii aia, dar parca conteaza si factorul psihologic de a nu mai vedea cum coboara acul ala de la combustibil intr-o veselie. Bineinteles, pot sa-l lipesc cu superglue. :) 

Link to comment
Share on other sites

Acum, te mai intreb ceva: crezi ca aia de la Nemo or sa fie mai atenti la o motocicleta decat la o bicicleta? Asfaltul doare mai rau la 50km la ora decat la 20 ;)

Stiu bine zona Magurele/Varteju/Dumitrana (cand mergeam cu motocicleta, m-am dat de multe ori pe malul Argesului, prin carierele de nisip :) caterinca maxima).

 

Masini parcate aiurea, zero trotuare, carute destule cat sa lase baliga de cal peste tot, bodegile plasate strategic langa trecerile de pietoni ...

Stiu ca poate sun extrem (majoritatea gandim ca "noua nu ni se poate intampla"), dar as vrea sa te fac constient ca te expui unor riscuri foarte reale si cu efecte extrem de neplacute.

 

Daca faci asta doar ca sa nu vezi un ac cum se misca , fara vreun beneficiu real... Nu mi se pare prea mare sfaraiala.

 

Daca insa vrei sa te apuci de motociclit de dragul motociclitului, atunci pot sa iti spun ca, in ciuda riscurilor aferente, e o chestie foarte misto, pe care eu unul, chiar daca m-am lasat, nu regret ca am facut-o.

 

Doar sa iti iei ceva mai mare (300/500cc) eventual capabil sa faca fata drumurilor desfundate de pe malul Argesului ca e relaxant sa te dai dupa munca pe coclauri.

Link to comment
Share on other sites

@catosp Daca o sa-ti placa, ai sa vrei s-o schimbi cu ceva mai mare in maxim 2 ani. Eu la al 2-lea drum la mare ..... am schimbat-o instant. De aceea as inclina sa n-o iei noua pe cea mica, dar sa nici nu "sari" peste ea. :)

Edited by Contabil
Link to comment
Share on other sites

La fel folosesc cat tine vremea tot o motocicleta de 125 cc pentru oras.Nu ai nevoie de mai mult.

De bucata asta e vorba:

 

12.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Dacă tot iei motor și vii dintr o zona mai aproape de periferie unde te poți bucura și de ceva plimbări pe lângă sau chiar un motor mai manevrabil pe off-road, îți recomand un Enduro touring, ceva ușor la început și de preferabil de minim 300cmc. Un astfel de motor îți dă posibilitatea sa mai sari o bordura, sa o mai iei pe lângă drum dacă aglomerația nu îți permite pe sosea. Iar consumul este undeva la 5, deci de doua ori mai mic decât la o mașină. Impozitul pentru un motor este undeva la 60 RON pe an  pt al meu de 800 cmc. Vei schimba uleiul undeva la 6000 sau 10000km, depinde de motor și nu vei da mai mult de 350 de lei după ce vei învață să ți l faci singur. Urmează niște cauciucuri noi cam o data la 15000km în medie, funcție de stilul de mers și marca, adică undeva la 900 RON. După care, placute frână, lanț, service furca, filtru aer și poate bujii cam la 20000 km, undeva la 2000 RON acoperitor. Astea sunt estimări sa îți faci o idee de costurile de întreținere.

Dacă ma întrebi pe mine, nu as lua motor nou din prima pentru ca șansele sa îl scapi chiar și de pe loc sunt maxime ca începător.
Dar as lua motor sa fac naveta in loc de scuter sau bicicleta.
Am încercat toate variantele în oraș și nu e nimic mai bun ca un motor de capacitate mai mica pentru naveta. Repet, părerea mea.

 

Fa școala și îți vei forma alte păreri după aceea.

Link to comment
Share on other sites

Mie imi plac motocicletele cu aspect retro gen Yamaha SR250. Vazand Honda CB125F am zis ca e un compromis bun intre o forma moderna si una retro. Acum ca mi-ai zis de Yamaha XSR125, mi se pare geniala. Insa e o problema. Are racire cu apa. Stiu, am tot citit avantaje si dezavantaje motoarelor racite cu aer si cu apa. Cele racite cu apa sunt bune in oras unde ai un trafic lent si fluxul de aer catre motor e mic. Dar, un motor racit cu aer e mai simplu, nu mai acele canale de curgere a lichidului de racire, e mai usor. E o dilema foarte mare.

Link to comment
Share on other sites

Pai cu ce te incurca un motor racit cu lichid? Se produc deja zeci de ani si sunt extrem de fiabile, iar Yamaha e marca japoneza recunoscuta pentru fiabilitate, sansele sa iti cada fix motorul si fix pe tema ca e racit pe lichid sunt extrem de mici.

@einstein1984intr-adevar nu e chiar putin pentru o tartareata de 125 dar deh, pret de Yamaha si pret de mini Cafe racer/ retro bike

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...