Jump to content

"V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști"- Dispariția motocicletelor din anii 50-60


m72story
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, VyXxer said:

Asta e clavecin?

Se pare că este ...

Eu am postat un "eşantion" de restaurare, ca argument revelator pentru cultul de restaurare (fără claviatură Yamaha - tehnic posibilă), pe o orgă Wegenstein funcţională şi mai veche de 100 ani /biserică Lutherană - cult (de restaurare) existent şi foarte apreciat în alte ... "sate", pe la noi, anul trecut (2020).

Nah' ... că alţii admiră şi cumpără claviaturi noi din plastic cu sunete eşantionate şi multiplexate ...  este "cultura", urechea şi spiritul ... din satul lor.

Valabil chiar şi la motociclete ...

 

 

Nu vreau să supăr pe nimeni, însă "de la vlădică şi până la opincă" există oarece mici deosebiri. Nu banii sau preţul de cost ci ... cu totul altceva.

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 253
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 16 ore, patrick1 a spus:

Cu siguranţă că nu în satul tău 🤣

IMG_6388.thumb.jpg.a8118a8049953c924b42021af78cceb7.jpg

Asta e Wegenstein (Arad 1909)

http://aerisorgona.hu/en/wegenstein-reconstruction/

aia e o orga de biserica, nu un clavecin, avem si noi orga la SF iosif. 

Clavecinul e asta, de mult depasit de pian

https://fr.wikipedia.org/wiki/Clavecin

Edited by einstein1984
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, einstein1984 said:

aia e o orga de biserica, nu un clavecin, avem si noi orga la SF iosif. 

Clavecinul e asta, de mult depasit de pian

https://fr.wikipedia.org/wiki/Clavecin

Da, aşa este (orgă), dar postarea la care am răspuns viza cultul de păstrare, restaurare (şi învăţare) - indiferent de costuri şi de modă, respectiv alte valori decât ... "banii şi duşmanii" (din cultura suburbană).

Majoritară de altfel ...

şi orientată spre "consum" (= distrugere).

De acord?

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, patrick1 said:

Nu vreau să supăr pe nimeni, însă "de la vlădică şi până la opincă" există oarece mici deosebiri. Nu banii sau preţul de cost ci ... cu totul altceva.

Pacat ca sint mici :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, patrick1 a spus:

image.thumb.png.dd802732d3fea58c3f3385f089485841.png

:(

A chiulit de la lectia asta (clasica).

https://www.diymotofix.com/blog/do-you-know-the-importance-of-tightening-techniques

P.S.

Daca tot admiri motociclete cu cat mai muulti cilindrii :) :


Motocicletele trebuie sa aiba MAXIM 4 cilindri din punctul meu de vedere, de preferat 1 sau 2, racire pe aer. Asta cu drujbele este ceva inutilizabil, da domnu' Allen a facut cam orice sa fie utilizabil.

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, GoodKat said:

... domnu' Allen a facut cam orice sa fie utilizabil.

Da, în videoclip şi el pretinde că şi-a "restaurat" (garniturile de carburator din) propria sa istorie, dar pe 6 cilindrii, nu pe 48.

Ce să zic ...

Să admir restaurarea (fără strângerea corectă în "cruce" a şuruburilor), numărul de cilindrii (6<48) sau faptul că ambele funcţionează?

Link to comment
Share on other sites

Acum 24 minute, patrick1 a spus:

Da, în videoclip şi el pretinde că şi-a "restaurat" (garniturile de carburator din) propria sa istorie, dar pe 6 cilindrii, nu pe 48.

Ce să zic ...

Să admir restaurarea (fără strângerea corectă în "cruce" a şuruburilor), numărul de cilindrii (6<48) sau faptul că ambele funcţionează?


Cei 48 de cilindri sunt de fapt 48 de motoare de drujba daca imi aduc aminte bine, nefiind bloc comun. Din ce imi spui, sunt convins ca nu te-ai uitat la seria lui de videoclipuri, ramai cramponat la 'strangerea in cruce' a unui vas de carburator, care daca are garnitura noua poti sa il strangi cum vrei.

Si daca strangi in cruce ca apucatul si nu ai un simt al strangerii, o sa deformezi vasul ala, care ORICUM se deformeaza in timp de la sine, de la atatea cicluri de incalzit / racit / desfacut / refolosit garnituri. Mai nou se fac vase de carburator din plastic, deci mnah.  Un necunoscator si Millyard asta...

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

Da, aşa este (orgă), dar postarea la care am răspuns viza cultul de păstrare, restaurare (şi învăţare) - indiferent de costuri şi de modă, respectiv alte valori decât ... "banii şi duşmanii" (din cultura suburbană).

Majoritară de altfel ...

şi orientată spre "consum" (= distrugere).

De acord?

Orga este un instrument minunat, si dat find ca nu prea se mai fabrica noi, si mai ales nu in afara bisericilor, da, aia merita pastrata. Dar e un produs unic, nu produs in masa.  Insa sunt sigur ca nu e vreun aflux imens de tineri organisti de biserica (fata de aia de invata la sintetizator).

Nu acelasi lucru pot zice despre orice mobra din anii 50-70 din Romania. Dar astept sa vad pe cineva cu mobra sau uralul la concursul de eleganta de la Villa D'este ca ia vreun premiu (sa macar intra pe poarta)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, GoodKat said:

ramai cramponat la 'strangerea in cruce' a unui vas de carburator, care daca are garnitura noua poti sa il strangi cum vrei.

Da, dacă garnitura e nouă, poţi să strângi vasul de carburator cum vrei, poate fi lăsat şi în doar două şuruburi (puse pe diagonală sau oricum vrei nenea).

Valabil şi la prezoane /piuliţe de roţi auto, etc.

P.S. Profesioniştii nu fac greşeli.

La cei adevăraţi mă refer, nu la impostori.

Întrebare de 10 puncte: dacă la greblă lipseşte un dinte sau doi (şi nu este nicio problemă la adunat de fân) de ce ar fi asta o problemă la o cremalieră?

(Cu aplicaţie în industrializarea socialistă dar iată că şi în cea capitalistă :)).

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, patrick1 a spus:

Da, dacă garnitura e nouă, poţi să strângi vasul de carburator cum vrei, poate fi lăsat şi în doar două şuruburi (puse pe diagonală sau oricum vrei nenea).

Valabil şi la prezoane /piuliţe de roţi auto, etc.

P.S. Profesioniştii nu fac greşeli.

La cei adevăraţi mă refer, nu la impostori.

Întrebare de 10 puncte: dacă la greblă lipseşte un dinte sau doi (şi nu este nicio problemă la adunat de fân) de ce ar fi asta o problemă la o cremalieră?

(Cu aplicaţie în industrializarea socialistă dar iată că şi în cea capitalistă :)).


Din acelasi motiv pentru care daca lipseste un dinte la o grebla nu este o problema dar daca la nevasta ii lipsesc 1-2 dinti din fata, e cam problema sa te afisezi cu ea in societate.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, GoodKat said:


Din acelasi motiv pentru care daca lipseste un dinte la o grebla nu este o problema dar daca la nevasta ii lipsesc 1-2 dinti din fata, e cam problema sa te afisezi cu ea in societate.

Dacă poartă masca legală (sau este educată să nu deschidă gura), nu este nicio problemă  (pentru tine) :)

De acord?

 

46 minutes ago, einstein1984 said:

Orga este un instrument minunat, si dat find ca nu prea se mai fabrica noi, si mai ales nu in afara bisericilor, da, aia merita pastrata. Dar e un produs unic, nu produs in masa.  Insa sunt sigur ca nu e vreun aflux imens de tineri organisti de biserica ...

Mda, chestiune de inginerie şi gust. Spre deosebire de Yamaha, Wegenstein a construit claviaturi şi tuburi de "evacuare" (nu şi motociclete). Metrom nu a construit şi claviaturi, doar ceva "degetare" şi "rondele" pentru muniţie (şi motorul de Mobra).

Asta tot în conceptul "Motorrad für Jedermann" (Zundapp).

 

 

Sau "Orgelschule fur jedermann"

https://www.sheetmusicplus.com/title/orgelschule-fur-jedermann-1-sheet-music/21423720

 

Aber... der kein Mensch ist ... :(

Link to comment
Share on other sites

Acum 32 minute, patrick1 a spus:

Dacă poartă masca legală (sau este educată să nu deschidă gura), nu este nicio problemă  (pentru tine) :)

De acord?


Nu chiar, masca este o chestie recenta la nivel social, iar cu gura inchisa nu poate sta tot timpul. Problema este pentru tine...stii ca nu are dintii aia la locul lor. Bine...de gustibus non est disputandum. Prefer femeile cu dinti in gura, chiar daca deschid sau nu gura / poarta sau nu masca.

Link to comment
Share on other sites

Nu. "Masca" (mascarada) este ceva mai veche la nivel social. Doar fufele tari în gură sunt ceva (mai) nou.

După cum vezi, deşi au drept de avort, unele îşi mai îneacă copii în maşina de spălat pentru a simula un "accident".

Caz mediatizat, restul ... ramân în obscuritate.

 

 

https://www.antena3.ro/actualitate/locale/fetita-doi-ani-in-coma-spital-iasi-613846.html

https://ziare.com/stiri/stiri-juridice/fetita-inecata-cada-iasi-bagata-masina-spalat-filmata-1701187

 

Evident, fufele (din justiţie) care au trimis copila la "mamă" (fără evaluarea aptitudinilor parentale) nu au nicio responsabilitate în treaba asta.

Off-topic!

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, VyXxer a spus:

 Pai tu esti si cu Iulia Boris, pe care le "stiu". Dar nu stiu nick-ul exact al Iuliei, asa ca am mers la plesneala cu restul.

 

 

Iulia_boris 

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, GoodKat a spus:

 Prefer femeile cu dinti in gura, chiar daca deschid sau nu gura / poarta sau nu masca.

 

Nu ie bune cu ghinț'  (zgrabălă )

 

Link to comment
Share on other sites

Mobra a intrat in istorie.Oricine stie ce este,cum arata o Mobra. Nu acelasi lucru se poate spune de polizoarele japoneze.

Link to comment
Share on other sites

Ieri in piața Flavia era o mobra de vanzare,orijinala si functionala (roata spate era 'tablata')

Cerea 700 ron pe ea (as fi scos-o si sub 500,da' ce pana mea sa fac cu ea

..

Am intrat in vorba,discutii, si am stat cu el o vreme 'dupa pult' la taclale

 

.. si mi-l pizduie p'ala dupa forum care-i phoote pi tăți

(ala pe care-l stiti marea majoritate,fi care intra acum mai rar p'acilea)

 

Mno,ce mica-i lumea   ..

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 44 minute, pinnochio a spus:

Mobra a intrat in istorie.Oricine stie ce este,cum arata o Mobra. Nu acelasi lucru se poate spune de polizoarele japoneze.

În istoria pasionaților modelului din România, mai exact. Și ăia puțini. 

Iar comparația cu polixoarele japoneze este amuzantă! 

Numai când te gândești că Mobra a fost una de un fel și japonezii au avut zeci de modele iconice 😊

Link to comment
Share on other sites

Chiar aici pe forum,pe diferite topicuri,se foloseste des cuvantul Mobra,fiind vorba de fapt de diferite motociclete japoneze,americane,nemtesti etc.Mobra e nemuritoare(sentimental-istoric)Tehnic,e un dezastru,dar asta din cauza calității proaste e ferului din care era fabricată.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pinnochio said:

Mobra a intrat in istorie.Oricine stie ce este,cum arata o Mobra. Nu acelasi lucru se poate spune de polizoarele japoneze.

 

A intrat in istorie doar pentru ca este unica motoreta fabricata in Romania, fiind la randul ei o copie a unui model de motoreta Zundapp daca imi bine aminte, cel putin motorul. Din pacate Romania ante si postbelica nu a avut puterea economica necesara pentru ca cineva sa simta nevoia si oportunitatea infiintari unor fabrici auto sau moto. Dupa razboi comunistii nici nu agreau motocicletele, erau privite ca un simbol al burgheziei si de aceea s-a permis fabricarea doar a motoretelor: Carpati, Mobra 50 si Hoinarul. Macar un 250cmc 2T daca s-ar fi permis si ar fi avut un minim impact in istoria moto din Romania.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...