Jump to content

Declaratie de independenta energetică!


m72story
 Share

Recommended Posts

De curand am achizitionat o casa, zona pitoreasca, aer curat.

Casa nelocuita de 20 de ani, achizitionata cu tot ceea ce avea in ea, pe sistemul vazut-placut.

Fostul proprietar Trabant-ist si Renault-ist 10.(in ordine inversa)

In vizitele prin beciul casei mirat am fost sa descopar doua butoaie metalice model 1900 toamna (cele cu cercuri de jur imprejur), capacitate 200l.

Inauntru un lichid rosiatic care miroase a draq, am dat foc, arde cu pofta insa nu asa inflamabil ca benzina de astazi.

Bagat in M72 de teste, porneste cu ceva fum, cu motorul ajuns la temperatura de lucru merge bine insa tot miroase a ceva nefiresc, merg de atunci cu ea fara probleme, culoare adecvata bujie, fara apucaturi de supraincins, detonatii si ate cele.

Nu am gasit inca pe cineva care sa imi specifice ce ar putea fi...exista undeva un laborator care ma poate dumiri?

ps nu ma adresez austriecilor si bolsevicilor, nu doresc ca tezaurul in forma lichda cu suficienti octani cat sa faca aprindere  pe M sa ajunga ca tezaurul la Moscova.

 

in concluzie imi declar independenta mobila!

Nu mai dau pe la bezinarie poate doar sa ma duc a buda.

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

  • m72story changed the title to Declaratie de independenta energetică!

Poate unii din astia? https://www.laborator-terraverde.ro/echipamente-metode nu e ulie, e drept, dar poate...

P.S. vezi ca utilizarea pe strada a carburantilor fara acciza platita intra la evaziune fiscala, de ai e motorina agricola rosie. 

Link to comment
Share on other sites

Facusei un topic la un moment dat, in care te intrebai de ce nu mai vezi motociclete romanesti la diverse evenimente.

Cred ca unul din motive, este faptul ca la un moment dat proprietarii au gasit niste butoaie in beci si cunosti restul povestii...

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, Edd a spus:

Facusei un topic la un moment dat, in care te intrebai de ce nu mai vezi motociclete romanesti la diverse evenimente.

Cred ca unul din motive, este faptul ca la un moment dat proprietarii au gasit niste butoaie in beci si cunosti restul povestii...

mu-i problema, daca te ingrijorezi pentru motoarele mele afla ca sunt toate lucrate si modificate pentru conditii extreme, tot asa de extrem este sa-ti alimentezi M-ul cu diluant de la pompa...daca nu stiai.

Eu am aflat folosind respectivul combustibil (de la pompa)

Si iti spun asta ca utilizator a unei astfel de motociclete, dupa teste minutioase, comparative.

Este pe sistemul Informatie nu se adreseaza oricui, nu incercati asa ceva acasa!

Recordul de viteza obtinut cu un M 72 este rezultatul a 2/3 motorina si restul Fainosag... nu se spune.

Cu benzina mai mult de 75 la ora nu vrea

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Motorina agricola – DIESEL NON RUTIER se poate folosi legal drept carburant pentru motoare diesel pentru vehicule non rutiere(tractoare agricole,forestiere,barci,generatoare curent,etc). Are parametrii identici cu ai motorinei euro 6 cu diferenta unui continut de sulf de 0,1 % fata de 0,01 al motorinei euro 6.

Link to comment
Share on other sites

 

Acum 17 minute, Adrian M. a spus:

Motorina agricola – DIESEL NON RUTIER se poate folosi legal drept carburant pentru motoare diesel pentru vehicule non rutiere(tractoare agricole,forestiere,barci,generatoare curent,etc). Are parametrii identici cu ai motorinei euro 6 cu diferenta unui continut de sulf de 0,1 % fata de 0,01 al motorinei euro 6.

Asta suna bine.

posed un Volvo 740 cu motor D24, sase cilindrii in linie, pompa este una rotativa, ar fi simplu de testat.

Dar daca ceea ce spui ca ar fi motorina agricola se dovedeste a nu fi ...m-as intrista pentru soarta sistemului de injectie

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, m72story said:

... doua butoaie metalice model 1900 toamna (cele cu cercuri de jur imprejur), capacitate 200l (...)

Inauntru un lichid rosiatic care miroase a draq, am dat foc, arde cu pofta insa nu asa inflamabil ca benzina de astazi. ...

Lichidul poate fi rosiatic de la "drojdia de benzină" şi /sau de la "drojdia de butoi" (rugina interioară). Pentru că prin oxidare până şi uleiurile pot deveni (în timp) corozive. Şi se pare că au trecut şi 20 de ani.

Dacă se aprinde la compresie şi scânteie de bujie (M72) este imposibil să fie motorină.

Doar o benzină veche care şi-a pierdut ceva din proprietăţi. De asta şi motoarele militare se construiau cu rapoarte de compresie reduse, pentru a putea funcţiona şi cu carburanţi din stocuri.

Fără senzori piezo-acustici pentru detonaţii care să "raporteze" către ECU pentru reducerea avansului de aprindere /injecţie  :D

Link to comment
Share on other sites

da,insa soferul de atunci,cind 'tacanea' avansul stia ca trebuie micsorat,fie avansul (unele aveau maneta de reglaj la volan),fie apasarea pe pedala.

Soferul de azi nu stie d-astyea,si daca masina e mai spartana (ex Forester turbo 2005) si nu taie ea avansul,schimba soferul pistonul spart,pe garantie sau pe banii lui.

Link to comment
Share on other sites

Combustibilul este destinat atat utilizatorului cat si autovehiculului " old school".

Pentru restul......la pompa

 

Noi dam ulei motorului, ii dam temperatura inainte de plecare de pe loc.

La japonezeeeeee se dau pingele cu pistoanele reci.

Sunt facute pentru....toti.

Inclusiv pentru cei care nu stiu ce sunt 90 de grade.

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 4 ore, Edd a spus:

Facusei un topic la un moment dat, in care te intrebai de ce nu mai vezi motociclete romanesti la diverse evenimente.

Cred ca unul din motive, este faptul ca la un moment dat proprietarii au gasit niste butoaie in beci si cunosti restul povestii...

Fabulos! 😅🤣😅🤣😅🤣

Link to comment
Share on other sites

Dacă ai fi avut Mobra, 400 de litri  ți-ar fi ajuns minim 5 ani. 

Nu pentru ca au consum mic. 

😇😊

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Colegule,ai putea pune pe lista posibilitatea de a fii motorina pentru soba,motorina pentru locomotiva , petrol (gaz) pentru gatit sau iluminat.Aici ma refer la ce se mai gasea inainte de amestecaturi bio in carburant.)))

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, m72story a spus:

De curand am achizitionat o casa, zona pitoreasca, aer curat.

Casa nelocuita de 20 de ani, achizitionata cu tot ceea ce avea in ea, pe sistemul vazut-placut.

Fostul proprietar Trabant-ist si Renault-ist 10.(in ordine inversa)

In vizitele prin beciul casei mirat am fost sa descopar doua butoaie metalice model 1900 toamna (cele cu cercuri de jur imprejur), capacitate 200l.

Inauntru un lichid rosiatic care miroase a draq, am dat foc, arde cu pofta insa nu asa inflamabil ca benzina de astazi.

Bagat in M72 de teste, porneste cu ceva fum, cu motorul ajuns la temperatura de lucru merge bine insa tot miroase a ceva nefiresc, merg de atunci cu ea fara probleme, culoare adecvata bujie, fara apucaturi de supraincins, detonatii si ate cele.

Nu am gasit inca pe cineva care sa imi specifice ce ar putea fi...exista undeva un laborator care ma poate dumiri?

ps nu ma adresez austriecilor si bolsevicilor, nu doresc ca tezaurul in forma lichda cu suficienti octani cat sa faca aprindere  pe M sa ajunga ca tezaurul la Moscova.

 

in concluzie imi declar independenta mobila!

Nu mai dau pe la bezinarie poate doar sa ma duc a buda.

 

 

Vreau si io' .. !!

 

Io' merg deja pe benzina ca nu mai am kakanol

(azi am facut iara plinu la Minsk.)

 

 

20210930_152203.jpg

20210930_152139.jpg

20210930_152213.jpg

Link to comment
Share on other sites

Acum 20-30 de ani prin butoaie din astea era si gazolina de la sonde. Amestecata 1 la 1 cu benzina mergea fara probleme in Dacia 1300, neamestecata facea probleme - se cam incingea motorul. Are un miros diferit de benzina sau motorina, nu foarte mult dar distinct. Stiu asta ca aveam niste butoaie din astea cand eram copil si aveam un unchi care lucra la sonde de extractie de petrol.

Link to comment
Share on other sites

...

De departe,lJ 56  e motoreta cea mai 'on topic' ca sa zic asa ..

 

Haleste lvanu' ala tot ce curge pe furtun,nu face figuri la pită cu salam,si merge bata-l vina pana iese biela prin el .

 

(Eu o gasesc ca fiind 'cea' mai dintre comuniste la bataie de joc)

 

Restu ie in ordine descrescatoare  😎

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 ore, Cyka a spus:

Vreau si io' .. !!

Nicule gestul tau cu ES-ul de la Oravița nu a fost uitat.

Din partea mea ai 2 deca de kknol.

Cand ai pe cineva care pleaca spre tine da-mi de veste , ii duc independenta energetica oriunde in Bucuresti.

Link to comment
Share on other sites

Zu spät ..

Tre' sa ma intorc sofort pe celelalte meleaguri (pana prin iarna)

...

da' nu inainte de a 'vizita' 2 rt-uri si un etezeu'

(cica si doo ogaruri ,mno ..)

...

Daca n-am pretins nimic atunci inseamna ca nu pretind nimic nici amu' ..

(am dat pont la 'uni' 2 simsoane,unul cu stoye  - la una suta evra bucatica,si-n schimb s-a gandit dansu ca-i mai bine sa ma phoota,ase .. de multzam,mno ..)

...

In fine ..

Multumesc mult oricum de intentie !

(eu deobicei imi aduc heizöl dă dâncolo,de prin beciuri ..)

 

Sanatate si Compresie !!

✌✌

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, patrick1 a spus:

Da, mai ales că pe atunci se găsea şi CO/R 75 pentru BMW R 75

:D

Luftwaffe mergea cu 87 de octane, desigur nu vorbim de modelele tarzii.

Lumea spune ca dezavantajul nemtilor din aceasta perspectiva  era tocmai ca nu aveau suficient combustibil sintetic( cu cifra octanica mare) ei avand ca sursa principala Romania.

Cifra octanica mare, compresie mare, supraalimentare, motor mai mic cu puteri mai mari si de aici....bla bla bla.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 29 minute, m72story a spus:

Luftwaffe mergea cu 87 de octane, desigur nu vorbim de modelele tarzii.

Lumea spune ca dezavantajul nemtilor din aceasta perspectiva  era tocmai ca nu aveau suficient combustibil sintetic( cu cifra octanica mare) ei avand ca sursa principala Romania.

Cifra octanica mare, compresie mare, supraalimentare, motor mai mic cu puteri mai mari si de aici....bla bla bla.

 

 

Daca nu incurc calculele cred ca asta se intampla acum 80 de ani. 

Link to comment
Share on other sites

FuelFlashpoint                                                                   Autoignition temperature

Gasoline (petrol)−43 °C (−45 °F)                                    280 °C (536 °F)

Diesel (2-D)>52 °C (126 °F)                                             210 °C (410 °F)

Jet fuel (A/A-1)>38 °C (100 °F)                                        210 °C (410 °F)

Kerosene>38–72 °C (100–162 °F)                                    220 °C (428 °F)

 

Asa afli cel mai simplu ce fractie e...

Pui in recipient metalic, bagi sonda de la termometru, incalzesti treptat si vezi la ce temperatupa are tendinta sa faca "flama" cand dai cu bricheta.

Recipientul sa fie unul mic, nu butoiul :) !!!

Ca sa vezi daca mai contine si alte gorgoaze, lasi sa arda in recipient de tot si observi reziduu solid la final.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...