Jump to content

Voi lăsați motorul să se încălzească până să plecați?


Daviddd
 Share

Recommended Posts

Nici locomotiva diesel nu pleacă de pe loc până nu ajunge la nu știu ce temperatură! Acu' nu știu magazia aia de Antonov aterizat azi la toate jurnalele de știri cum o fi, bănuiesc că e ca în filmele alea cu linia aeriană din Alaska de legau ăia cu sârmă și reparau avioanele cu barosul în șopru... 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

Sigur că ne-am înţeles. Dacia era (e) o maşină simplă şi serioasă. Tragi şocul, ai bec de confirmare în bord (să nu îl uiţi tras) şi poţi regla şi turaţia de relanti la rece din poziţia butonului (carb. Weber /Carfil).

La carburatorul Keihin cu clapetă nu poţi face asta (cu relanti-ul). Ba o vreme mai trebuie să ţii cu mâna pârghia care acţionează şocul - nici închis (că se îneacă) nici deschis (că moare). Adică să te joci între ele. O vreme.

La carburatorul Keihin cu piston-supapă de pornire ... nu poţi nici asta.

O luam de la capat... Ti-am zis ca trebuia sa-ti fac o filmare...

La carburile de pe KLE ai reglaj de relanti din surub si comanda socului pe ghidon, cu cablu. Nicio legatura intre ele. Daca ar fi vreo legatura, cand pornesc motorul cu socul la maxim ar porni direct turat, ori el porneste la vreo 2000 rpm si apoi creste pe masura ce se incalzeste motorul.

Pot sa las socul tras de tot si zece minute si nu se ineaca nimic, doar ca pe masura ce se incalzeste motorul creste turatia. Maxim la 4000 rpm. Si nu tin cu mana nimic, nici la maxim, nici mai jos, sta singur unde-l pun. 

Singura problema apare daca plec cu socul tras, atunci da, cand trag de gaz da sa se inece, dar asta numai in sarcina.

Habar n-am cum functioneaza sistemul, nu ma pasioneaza si as zice merci daca s-ar fi inventat un KLE fara soc manual si eventual pe injectie. Eu stiu doar cum functioneaza din punct de vedere ar utilizatorului, mi-am luat mobra sa ma dau cu ea, nu sa o repar sau reglez, pentru asta s-au inventat mecanici care traiesc din asta.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Speedy.K said:

Eu stiu doar cum functioneaza din punct de vedere ar utilizatorului, mi-am luat mobra sa ma dau cu ea, nu sa o repar sau reglez, pentru asta s-au inventat mecanici care traiesc din asta.

Da, înţeleg şi accept şi perspectiva ta (interdependenţa) dar diferă radical de perspectiva mea (independenţa).

Nu mi-aş risca viaţa sau sănătatea mergând pe încredere pe mâna lucrărilor unor (terţi) mecanici.

Nici măcar ca pasager pe o "mobră" condusă de altul.

Motivul e simplu ...

 

 

1 hour ago, ENEOS said:

Nici locomotiva diesel nu pleacă de pe loc până nu ajunge la nu știu ce temperatură!

Nici locomotiva cu aburi.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Nici locomotiva diesel nu pleacă de pe loc până nu ajunge la nu știu ce temperatură! 

Am dat motorul ala ca exemplu pentru ca e un motor cu piston, boxer cu 4 cilindri, 1.3 litri, foarte apropiat tehnologic de un motor de motocicleta, dar fiind certificat are modul de functionare foarte strict masurat, verificat si documentat. Motorul de locomotiva nu doar ca e diesel si are o capacitate foarte diferita, dar se incalzeste si mult mai incet si are alt mode de functionare, deci nu e relevant pentru discutia de fata. In plus, e cu vreo 3 generatii in urma ca tehnologie, locomotivele romanesti sunt fabricate in anii 70.

Link to comment
Share on other sites

Acum 19 minute, patrick1 a spus:

Da, înţeleg şi accept şi perspectiva ta (interdependenţa) dar diferă radical de perspectiva mea (independenţa).

Nu mi-aş risca viaţa sau sănătatea mergând pe încredere pe mâna lucrărilor unor (terţi) mecanici.

Nici măcar ca pasager pe o "mobră" condusă de altul.

Motivul e simplu ...

 

 

Nici locomotiva cu aburi.

Pai atunci ar trebui sa nu mergi decat pe o mobra construita de tine de la zero, de la minereul de fier si arborele de cauciuc.

Link to comment
Share on other sites

Acum 52 minute, Speedy.K a spus:

La carburile de pe KLE ai reglaj de relanti din surub si comanda socului pe ghidon, cu cablu.

Pot sa las socul tras de tot si zece minute si nu se ineaca nimic, doar ca pe masura ce se incalzeste motorul creste turatia.

La fel e si la Honda CB si CBF pe carburatie, dar au tendinta sa se inece daca lasi socul tras dupa ce se incalzeste motorul. CB 500 se ineaca mai greu, dar CBF 600 se ineaca relativ usor, mai ales pe vreme mai rece si umeda.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, AdrianB1 a spus:

La fel e si la Honda CB si CBF pe carburatie, dar au tendinta sa se inece daca lasi socul tras dupa ce se incalzeste motorul. CB 500 se ineaca mai greu, dar CBF 600 se ineaca relativ usor, mai ales pe vreme mai rece si umeda.

La CB stiu cum e, e fix ca la KLE. Bineinteles c n-am lasat niciodata la nicio mobra socul pana s-a incalzit motorul cu adevarat, in cinci minute am plecat cand e sub zero, ca altfel incep sa ma racesc eu. Ce ma enerveaza mereu in Bucale, in trei minute de la plecare imposibil sa nu dai de un "rosu" si inca nu e suficient incalzit incat sa stea ca lumea la relanti. Asa ca iarna dau relantiul un pic mai sus.

Edited by Speedy.K
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Speedy.K said:

Pai atunci ar trebui sa nu mergi decat pe o mobra construita de tine de la zero, de la minereul de fier si arborele de cauciuc.

Cam aşa şi este. Mai puţin partea de siderurgie /inginerie chimică.

Mecanicii proveniţi din mecanizarea agriculturii sunt (pentru mine) din alt film :)

Este greşită abordarea?

18 minutes ago, ionutpm said:

Daca tot e discutia despre acest "soc", explica cineva unuia mai putin experimentat ce e acesta? Mersi! 

E îmbogăţirea raportului benzină /aer, la pornire, pentru compensarea condensării benzinei pe piesele reci care are ca efect sărăcirea (în benzină) a amestecului (gaz).

Se poate face prin obturarea parţială a fluxului de aer la intrarea în carburator sau prin suplimentarea de fluxului de benzină.

 

Mulţumit?

Link to comment
Share on other sites

Acum 21 minute, ionutpm a spus:

Daca tot e discutia despre acest "soc", explica cineva unuia mai putin experimentat ce e acesta? Mersi! 

cel mai simplu: e o modalitate mecanica de a influenta amestecul astfel incat la pornirea la rece amestecul este imbogatit cu mai multa benzina

Link to comment
Share on other sites

Acum 33 minute, ionutpm a spus:

Daca tot e discutia despre acest "soc", explica cineva unuia mai putin experimentat ce e acesta? Mersi! 

 

Este o clapeta prin care se optureaza manual ... intrarea aerului in carburator.

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, patrick1 a spus:

suplimentarea fluxului de benzină (fără "de").

Nah' ... mai nou există şi spray de pornire.

Mai...vechi, avea bunica-miu prin 80.

Link to comment
Share on other sites

Acum 38 minute, patrick1 a spus:

Cam aşa şi este. Mai puţin partea de siderurgie /inginerie chimică.

Mecanicii proveniţi din mecanizarea agriculturii sunt (pentru mine) din alt film :)

Este greşită abordarea?

 

In ceea ce ma priveste ar fi, prefer sa am incredere in oameni verificati in zeci de ani de constructii de mobre si in mecanici verificati de multinprieteni inaintea mea decat innmine care stiu ca nu ma pricep la asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, patrick1 a spus:

Şi nu neapărat manual, existau şi cu panglică de bimetal.

O spirală - arc, ca la termometre.

 

Mi-am dat seama ca-i ceva termic (deja automatizare :) ), eu am avut doar la masini .... cu cablu.

Edited by Contabil
Link to comment
Share on other sites

Just now, Speedy.K said:

In ceea ce ma priveste ar fi, prefer sa am incredere in oameni verificati in zeci de ani de constructii de mobre si in mecanici verificati de multinprieteni inaintea mea decat innmine care stiu ca nu ma pricep la asa ceva.

În comuna mea nu e metrou. Au fost ceva mecanici buni şi pe aici dar nu mai sunt, au plecat în Germania de 30 de ani, în casele lor a năvălit ţărănimea ...

 

Rămâne D.I.Y.

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 minute, Contabil a spus:

 

Este o clapeta prin care se optureaza manual ... intrarea aerului in carburator.

Șocul propriu zis da, dispozitivul de îmbogățire a amestecului la pornire nu neapărat! La moto mai rar întâlnești clapeta care obturează intrarea aerului (și care creează un șoc determinând absorbția unei cantități mai mari de amestec aer - benzină prin circuitul de ralanti). 

Link to comment
Share on other sites

Primele carburatoare aveau şi un butonaş cu arc şi care împingea în plutitor ca să coboare şi să deschidă supapa (cui poantou) astfel încât să crească nivelul de benzină în camera de nivel constant, îmbogăţind în benzină amestecul.

image.png.dc01dc3221e46881a028cca3031abac2.png

 

Plus filtru de aer "wet" (umed), cu şicană rotativă de obturare a aerului.

Adică dublu şoc.

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Asta e partea buna la un forum, multi oameni, fiecare isi da cu parerea. Dar daca mai puneti mana si pe carte o sa constatati ca motoarele (automotive, sa nu o dam iar in aviatie) se incalzesc cel mai "sanatos" in sarcina (moderata).

Deci cheie si la drum (usor pana ajunge la regim).

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, N.R. a spus:

Asta e partea buna la un forum, multi oameni, fiecare isi da cu parerea. Dar daca mai puneti mana si pe carte o sa constatati ca motoarele (automotive, sa nu o dam iar in aviatie) se incalzesc cel mai "sanatos" in sarcina (moderata).

Deci cheie si la drum (usor pana ajunge la regim).

Aaa, am fost degeaba 15 ani pe forum !

Si uleiul, uleiul de care se pune?! Si pana unde?!

Da' lantul cum se unge?! Sau nu se unge?! Si cu ce, mai ales?

 

 

Hai ca ma duc sa o las 1 minut la relanti inainte sa plec, ca pare rece afara si mi-e ca daca plec imediat se incalzeste prea repede, transpira si face vreun covid, ceva...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...