Sari la conținut

Cum se pregateste motocicleta de iarna?


Razvan-Ionut
 Share

Postări Recomandate

Urmeaza,din pacate,sa se inrautateasca vremea,asa ca,fiind primul sezon,nu am idee cum se pregateste motocicleta pentru temperaturi de -... grade .  Voi cum va pregatiti motocicletele pentru asta?

(Stau la curte,insa garajul izolat este ocupat deja de masini,asa ca imi ramane doar un garaj neizolat corespunzator)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

După ce dă tura aia, musai trebuie să spele mobra pe dedesubt. La fel și lanțul, spălat și uns bine. De ce?! Să nu pățiți ca mine, a ruginit rău lanțul și pe dedesubt tot ce nu era protejat, s-a oxidat bine, a sărit lacul de pe motor.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut si eu sa deschid acest subiect, din cate am vazut si eu sunt multe lucruri care ar putea fi facute (mentionate si mai sus):

1. Garaj incalzit

2. Bornele bateriei scoase sau bateria scoasa

3. Rezervor plin

4. Stabilizator pentru benzina

5. Pornit si mers cu ea o data la o saptamana, doua, patru etc.

6. Sa stea pe doua standuri sa nu se aplatizeze cauciucurile

7. Daca nu sta, sa fie mutata mai des

8. Sa fie bine spalata

9. Sa fie lustruita cu diverse solutii de protectie in functie de suprafata

10. Lantul sa fie curatat si uns

11. Daca se poate revizia inainte de iernare (parca?)

12. Mobrei i se spune o poveste inainte de culcare in fiecare noapte

 

Chiar sa fie atat de dificil? Chiar trebuie facute atatea lucruri?

Daca tot e vorba despre subiect, eu caut o firma care ofera astfel de servicii, de una stiam eu iar alta am aflat-o de la un coleg de pe forum, ma gandesc sa o duc in functie de ce "servicii" ofera fiecare.

Pareri si sugestii in legatura cu astfel de "garaje"? Cam ce ofera in general?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciclurile repetate de încălzire și răcire produc condens, contaminarea uleiului. Plus că la rece motorul se uzează mult mai mult decât la temperatura de lucru. Nu are absolut nici un sens, mai bine dai bateria jos și o păstrezi undeva la răcoare dar >0° și nu o pornești deloc, 🏍️ nu e redresor. Ideal ar fi să o încarci o dată pe lună, altfel primăvara ai toate șansele să fie sulfatată (acumulatorii se autodescarcă și fără consumatori). Dacă astupi  evacuarea și admisia de aer cu atât mai bine, tot ca protecție împotriva umidității (vorbesc de iernat afară sau în spații neîncalzite). 

Acum o să sară alții că ei mereu au pornit-o și nu a crăpat etc., la fel și cu schimbatul uleiului primăvara și nu toamna. Mi se fâlfâie, dar atâta timp cât vrei ce-i mai bun pt 🏍️ ta merită să o tratezi cât mai bine. Sau îți bagi pwla în ea, pui ulei de la kkaufland de 15 lei/l schimbat primăvara (la 3 ani o dată), o bârâi săptămânal, de preferință cât mai mult cu șocul tras, și aia e. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Kristian K a spus:

Eu schimb uleiul la intervalul de km corespunzator,indiferent cand pica,primavara,vara sau toamna. D-AIA ii interval in km dat in manualul de utilizare,nu in anotimpuri... :)

Tot la km și eu, cu precizarea că dacă n-am făcut mulți km până la primăvară (până în 4000 km), se lasă cu schimbare. De regulă îl schimb la maxim 5000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda... un topic ce va naste multe controverse...

Prima controversa... de ce nu iti faci loc in garajul cu masini, este posibil sa reorganizezi spatiul, sau chiar masina cu care circuli des sa o tii afara?

Banuiesc ca nu bagi masinile ude si pline de sare in garaj incalzit si eventual neventilat...

 

Acum sa iti explic cum fac eu (ma ocup de iernatul mai multor motociclete):

1. Masina cu care circul iarna nu vede garaj decat in primavara si atunci cand sunt 100% sigur ca este uscata si curatata de sare --> Prioritate in garaj au motocicletele.

2. Spal bine motocicleta (cu furtunul si presiunea de la robinet, nu cu pompa Karcher) la terminarea sezonului.

3. Usuc motocicleta prin suflare cu compresorul, apoi o sterg, apoi dau cu ceara pe toate elementele vopsite si eventual pe cele cromate care nu se incalzesc peste 80° C.

4. In aceeasi zi sau la scurt timp dau o tura de minim 30 de minute in care totul se incalzeste si in felul acesta ma asigur ca nu a mai ramas apa pe nicaieri (evident pe drumuri curate, uscate, fara praf mult)

5. O data ce am bagat motoreta uscata in garaj si s-a racit, dau toate partile metalice cu un ulei de conservare (poti utiliza ACF50, Silokelene Pro-Prep, Motul, sau un spray de ungere de tip WD40 cu PTFE... lista este lunga)

6. Piesele de plastic si cauciuc le dau cu silicon, anvelopele pe lateral le dau cu coating de anvelope sau silicon; saua si gentile din piele le curat cu WD40 si apoi le dau cu crema...

7. Pe parcursul iernii fac diferite operatii de mentenanta: Verific si incarc acumulatorul, schimb lichidul de frana, bujiile, filtrul de aer, gresez diferitele componente, centrez roti, mentenanta furcii si amortizoarelor, carburatoare... etc. Nu am un prgram fix de mentenanta pe parcursul iernii

8. Uleiul il schimb la 3000km si intotdeauna schimb si filtrul de ulei. La fel procedez si cu uleiul din cutia de viteze si din grupul conic. Intotdeauna schimb mai des decat este indicat in manual. Nu sunt stresat ca a facut uleiul 1 an sau mai mult, la fel cum nu ma intereseaza daca anvelopele au mai mult de 3 ani. Utilizez anvelopele atat cat este indicat in cartea motocicletei si in specificatiile fabricantului, cu conditia sa aibe adancimea profilului corespunzatoare.

9. Iarna, daca prind o zi uscata si cu temperaturi prietenoase, profit si scot motoreta la o plimbare de 2 ore...

 

 

Iti atasez si o poza cu o motocicleta de peste 30 de ani intretinuta in acest fel...

2145707441_foto18.thumb.jpg.bd3c0603e42b50d8442dbc3eec50a7e2.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar topicul asta? Functia search ar fi raspuns cu cel putin 5 topicuri similare, deschise in ultimii ani :)))

Sa nu mai zic de searci pe gogu si iutube. Poftim, are fortnine un video pe iutub, how to winterize your bike, sau ceva de genul.

Cum zice Georgica, park the bike, cover the bike, uncover de bike, ride the bike :)))

Bine, cu mici completari-rezervor plin, bateria scoasa-daca ramane mai mult timp -luni pe dreapta, ideal pe cric central-stander, dop la toba-antisoricei/umezeala, la carburatie -ceva particularitati , robinet pe off, benzen in el bla bla.

Gata, lamurit si topicu asta :P

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...