Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 357
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 2 ore, Ruginel a spus:


Ce mizerie...

 

Nu-i mizerie, bro... N-auzi, e revolutie, ultimate adventure bike, Unicornul!

Adica motorul asta Zongshen (nu e nume inventat, chiar ala e fabricantul) presupune pupat in cwr la fiecare cateva sute de km, in reprezentanta, altfel pa garantie. Pai ai mai vazut tu asa ceva in trecutul apropiat? 

 

PS Astept sa se lamuresca treaba si cu greutatea in ordine de drum, momentan parerile sunt impartite, cu bias spre marketingul chinezesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 11/29/2023 at 12:39 PM, Adrian Gabor (Wolverine) said:

Eu doar am citat sursele oficiale, nimic mai mult. 

IMG_9584.jpeg

Si mai au o versiune despre care spun ca e si mai usoara, doar ca nu omologata de strada.

📸 Watch this video on Facebook https://fb.watch/oCPWp2DSYW/

Si referitor la dileala preturilor motocicletelor din ultimii ani. 
In 2017 am putut achizitiona Honda CRF 250 Rally ca prima motocicleta, noua din reprezentanta Europa cu 5000€, si mi s-a parut un pret decent. In ultimii ani si dupa upgrade-ul la 300cc a ajuns la 8000€. Complet inadmisibil si nejustificat pt o mobra de “incepator”. Si asta fac toti producatorii, japonezi sau europeni, in timp ce puterea de cumparare a utilizatorilor generali a scazut, excludem ratele la banci.

Deci era timpul ca un producator, fie el si chinez sa “destabilizeze” putin dileala asta cu niste preturi mai apropiate de realitate.

Acelasi fenomen se intampla si in industria auto, unde un Logan nou costa cel putin 11.000€ cu Rabla si e aceeasi tinichea din 2004 cu 3 stele EuroNcap dar are ecran tactil multicolor si motoare din ce in ce mai mici🤦🏻‍♂️

🇷🇴Ah, si La multi ani, Romania!, sau ceva😁

 

Si va costa 8500/9000€
📸 Look at this post on Facebook https://www.facebook.com/share/p/ThCusMpcd3Dwz19E/?mibextid=WC7FNe

 

Eu sunt de acord cu critica, daca e constructiva.

In momentul in care, de la KTM 450 Rally Replica care costa 35.000$ si nu e omologata de strada nimeni nu a mai produs pana acum la scara larga ceva similar in afara de Kove si Fantic (motor Yamaha) 16.500€, nu prea inteleg problemele astea.


E un motor de 450 destinat preponderent off-road-ului, deci se serviseaza ca unul. ( ce e diferit fata de un KTM 450/500 EXC si altele din gama?) 

Pana la greutatea in ordine de mers, chiar daca ma repet, rideri consacrati din America, stiti, aia care se dau cu motorul de la varsta de 3 ani de acum 70 de ani cand noi umblam in ciupici prin capitala si sunt cu peste 50 de ani inaintea noastra ca dezvoltare, ca si natiune, spun ca se “simte” super.
Deci faptul ca are 160Kg cu 15L de benzina sau 170Kg nu cred ca e atat de relevant. Poti sa mergi si cu 8L si cu 12L si cu 30L in functie de necesitati.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Adrian Gabor (Wolverine) a spus:

🇷🇴Ah, si La multi ani, Romania!, sau ceva😁

 

Si va costa 8500/9000€
📸 Look at this post on Facebook https://www.facebook.com/share/p/ThCusMpcd3Dwz19E/?mibextid=WC7FNe

 

Eu sunt de acord cu critica, daca e constructiva.

In momentul in care, de la KTM 450 Rally Replica care costa 35.000$ si nu e omologata de strada nimeni nu a mai produs pana acum la scara larga ceva similar in afara de Kove si Fantic (motor Yamaha) 16.500€, nu prea inteleg problemele astea.


E un motor de 450 destinat preponderent off-road-ului, deci se serviseaza ca unul. ( ce e diferit fata de un KTM 450/500 EXC si altele din gama?) 

Pana la greutatea in ordine de mers, chiar daca ma repet, rideri consacrati din America, stiti, aia care se dau cu motorul de la varsta de 3 ani de acum 70 de ani cand noi umblam in ciupici prin capitala si sunt cu peste 50 de ani inaintea noastra ca dezvoltare, ca si natiune, spun ca se “simte” super.
Deci faptul ca are 160Kg cu 15L de benzina sau 170Kg nu cred ca e atat de relevant. Poti sa mergi si cu 8L si cu 12L si cu 30L in functie de necesitati.

 


KTM 450 Replica este pe la 27,000$ in US din ce am vazut pe net. Kove va fi vandut in US la varianta de baza cu 9000$. In Europa probabil va fi mai scump, in stilul caracteristic european.

Vad ca platforma este "inspirata" de KTM 450 Rally (a se citi copiata). In pretul de 27,000 ai numele de KTM + tot r&d-ul din spate care a dus la acea motocicleta plus ceva componente de top in privinta suspensiei, frane, aliaje de otel pentru sasiu, aliaje pentru motor etc. Asa stricacioase cum sunt KTM-urile, au totusi un segment unde ei sunt regi - rally / enduro / cross. De ce? Pentru ca asta fac ei de muuult mult timp. De acolo vine si pretul.

Bun, acum ca exista solutia, adica tema deja facuta de altii, vin si chinezii cu copia lor. Nimic gresit pana acum, ca asa functioneaza industriile, dar totusi ne-etic. Adica nu este doar o inspiratie ci aproape o copie fidela in multe aspecte tehnice.

Kove vine cu un pret competitiv ai spune: 9000 USD vs 30,000 USD. "Pai boss...e diferenta mare!!" Corect? Corect! Asa este! Dar hai sa facem o analiza scurta si la obiect:


Amortizoare fata KTM
WP XACT PRO - Pret retail undeva peste la 3000 Eur doar amortizoarele fata (https://wmr1.com/products/wp-xact-pro-7548-fork)
Amortizor spate:
WP XACT PRO -  Pret peste 1000 eur
Evacuare: Akrapovic (peste 1300 eur)

Deci pana acum ai peste 5000 de eur doar din cateva componente ale motocicletei, componente pentru muritorii de rand de le iei din magazin. Dar fii sigur ca pe motocicleta aia probabil Akrapovic a facut evacuarea custom (iar alt R&D, alti bani, alta distractie), suspensia la fel etc.


Amortizoare Kove
YU-AN 49 mm pentru fata
YU-AN pentru spate
Pret? Cine stie? Nu de alta, dar pana acum eu nu am auzit de YU-AN. Vad ca au si un site care nici macar nu are protocol de securitate HTTPS (http://en.yuanabsorber.com/)


Intelegi acum de unde vin diferentele astea de pret? Si asta este doar un exemplu. Daca ne uitam si la jante, cablaje, pompe de frana, tot managementul motorului etc. o sa vezi ca intr-o mare masura se justifica costul.
 

Pentru WP imi gasesc probabil un kit de servisare la orice colt de strada. Pentru YU-AN...mda, poate gasesc o compatibilitate. Sau ma duc cu troaca pe platforma pana la dealer...asta daca am dealer in tara.

Deci astfel de comparatii nu isi au rostul. Este o pocnitoare chinezeasca si cam atat.



 

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, ENEOS a spus:

Așa cum cove e copie kktm probabil yu-an e copie de WP. Și banii falși parcă tot pe la 25% se tranzacționează.


Ma intreb de ce oamenii nu poarta casti fake.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

49 minutes ago, Ruginel said:


KTM 450 Replica este pe la 27,000$ in US din ce am vazut pe net. Kove va fi vandut in US la varianta de baza cu 9000$. In Europa probabil va fi mai scump, in stilul caracteristic european.

Vad ca platforma este "inspirata" de KTM 450 Rally (a se citi copiata). In pretul de 27,000 ai numele de KTM + tot r&d-ul din spate care a dus la acea motocicleta plus ceva componente de top in privinta suspensiei, frane, aliaje de otel pentru sasiu, aliaje pentru motor etc. Asa stricacioase cum sunt KTM-urile, au totusi un segment unde ei sunt regi - rally / enduro / cross. De ce? Pentru ca asta fac ei de muuult mult timp. De acolo vine si pretul.

Bun, acum ca exista solutia, adica tema deja facuta de altii, vin si chinezii cu copia lor. Nimic gresit pana acum, ca asa functioneaza industriile, dar totusi ne-etic. Adica nu este doar o inspiratie ci aproape o copie fidela in multe aspecte tehnice.

Kove vine cu un pret competitiv ai spune: 9000 USD vs 30,000 USD. "Pai boss...e diferenta mare!!" Corect? Corect! Asa este! Dar hai sa facem o analiza scurta si la obiect:


Amortizoare fata KTM
WP XACT PRO - Pret retail undeva peste la 3000 Eur doar amortizoarele fata (https://wmr1.com/products/wp-xact-pro-7548-fork)
Amortizor spate:
WP XACT PRO -  Pret peste 1000 eur
Evacuare: Akrapovic (peste 1300 eur)

Deci pana acum ai peste 5000 de eur doar din cateva componente ale motocicletei, componente pentru muritorii de rand de le iei din magazin. Dar fii sigur ca pe motocicleta aia probabil Akrapovic a facut evacuarea custom (iar alt R&D, alti bani, alta distractie), suspensia la fel etc.


Amortizoare Kove
YU-AN 49 mm pentru fata
YU-AN pentru spate
Pret? Cine stie? Nu de alta, dar pana acum eu nu am auzit de YU-AN. Vad ca au si un site care nici macar nu are protocol de securitate HTTPS (http://en.yuanabsorber.com/)


Intelegi acum de unde vin diferentele astea de pret? Si asta este doar un exemplu. Daca ne uitam si la jante, cablaje, pompe de frana, tot managementul motorului etc. o sa vezi ca intr-o mare masura se justifica costul.
 

Pentru WP imi gasesc probabil un kit de servisare la orice colt de strada. Pentru YU-AN...mda, poate gasesc o compatibilitate. Sau ma duc cu troaca pe platforma pana la dealer...asta daca am dealer in tara.

Deci astfel de comparatii nu isi au rostul. Este o pocnitoare chinezeasca si cam atat.



 

Inteleg ce spui. 
Am postat deja pretul pe Europa pt 450 e 7500€ precomanda sau 8000€ din stoc.

1 hour ago, Ruginel said:


KTM 450 Replica este pe la 27,000$ in US din ce am vazut pe net. Kove va fi vandut in US la varianta de baza cu 9000$. In Europa probabil va fi mai scump, in stilul caracteristic european.

Vad ca platforma este "inspirata" de KTM 450 Rally (a se citi copiata). In pretul de 27,000 ai numele de KTM + tot r&d-ul din spate care a dus la acea motocicleta plus ceva componente de top in privinta suspensiei, frane, aliaje de otel pentru sasiu, aliaje pentru motor etc. Asa stricacioase cum sunt KTM-urile, au totusi un segment unde ei sunt regi - rally / enduro / cross. De ce? Pentru ca asta fac ei de muuult mult timp. De acolo vine si pretul.

Bun, acum ca exista solutia, adica tema deja facuta de altii, vin si chinezii cu copia lor. Nimic gresit pana acum, ca asa functioneaza industriile, dar totusi ne-etic. Adica nu este doar o inspiratie ci aproape o copie fidela in multe aspecte tehnice.

Kove vine cu un pret competitiv ai spune: 9000 USD vs 30,000 USD. "Pai boss...e diferenta mare!!" Corect? Corect! Asa este! Dar hai sa facem o analiza scurta si la obiect:


Amortizoare fata KTM
WP XACT PRO - Pret retail undeva peste la 3000 Eur doar amortizoarele fata (https://wmr1.com/products/wp-xact-pro-7548-fork)
Amortizor spate:
WP XACT PRO -  Pret peste 1000 eur
Evacuare: Akrapovic (peste 1300 eur)

Deci pana acum ai peste 5000 de eur doar din cateva componente ale motocicletei, componente pentru muritorii de rand de le iei din magazin. Dar fii sigur ca pe motocicleta aia probabil Akrapovic a facut evacuarea custom (iar alt R&D, alti bani, alta distractie), suspensia la fel etc.


Amortizoare Kove
YU-AN 49 mm pentru fata
YU-AN pentru spate
Pret? Cine stie? Nu de alta, dar pana acum eu nu am auzit de YU-AN. Vad ca au si un site care nici macar nu are protocol de securitate HTTPS (http://en.yuanabsorber.com/)


Intelegi acum de unde vin diferentele astea de pret? Si asta este doar un exemplu. Daca ne uitam si la jante, cablaje, pompe de frana, tot managementul motorului etc. o sa vezi ca intr-o mare masura se justifica costul.
 

Pentru WP imi gasesc probabil un kit de servisare la orice colt de strada. Pentru YU-AN...mda, poate gasesc o compatibilitate. Sau ma duc cu troaca pe platforma pana la dealer...asta daca am dealer in tara.

Deci astfel de comparatii nu isi au rostul. Este o pocnitoare chinezeasca si cam atat.



 

In acelasi timp, eu ma refer la un produs pentru utilizatorul obisnuit, nu de Rally Raid ca nu ma duc la Dakar. Deci nu am nevoie de componente scumpe, ci doar care sa functioneze si sa nu aiba 200Kg.

Tot KTM a facut 640 Adv care era pe acolo pe la 170Kg. Pacat ca nu l-au actualizat. Deci nu trebuie sa coste chiar exagerat ca sa fie si usoara. Eu nu compar calitatea ci utilitatea. 
In 2020 daca exista 450 sau 800X nu mai luam Tenere 700. Ca sa nu mai zic, daca se producea de catre Honda CRF450 L Rally. Dar si 450L pe Europa venea cu 25 cai in loc de 40 ca in State insa era usor si costa 10.000€, deci il puteau scoate undeva la 15.000€ ca si Fanticul cu Yamaha.

Astfel aceste “pocnitori” chinezesti acopera astazi un segment de piata nou, si asta e tot ce conteaza deocamdata.

De asemenea, pot fi catalogate ca pocnitori, cand ai de ales, dar cum nimeni nu mai produce (exceptand KTM-ul)…

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Ruginel a spus:

Kove vine cu un pret competitiv ai spune: 9000 USD vs 30,000 USD. "Pai boss...e diferenta mare!!" Corect? Corect!

Incorect! Varianta de 9000 e pentru marele public, făcută mai de buget pentru a merge pe stradă. Dacă vrei să fii corect faci comparația cu varianta de curse care sare de 2000. 

Dar per total sunt de acord cu tine. Nu pot să zic că e chiar pocnitoare, dar nici n-aș arunca așa repede cu banu pe chinezărie... Și nenea ăla de care se zice că e capul, mi se pare cam măscărici 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yu an sunt kyaba sub licenta sau copie depinde pe cine asculti.

 

Amuzanti sunt romanii de pe forum, au cam aceeasi atitudine cu acei americanii care s-au pus contra, doar ca au delay de un an. Intre timp americanilor le-au venit mobrele si s-au convins, chiar si cei mai gigi contra dintre ei au lasat-o mai moale in schimb la noi e plin de experti.

Eu sunt astept sa vad cum se vor comporta anul asta la Dakar in special americanul care a ales noul model care ce sa vezi e mai usor decat ktm-ul, a dreq copie, cred ca au uitat sa puna ceva piese.

1 oră în urmă, vis-a-vis a spus:

Incorect! Varianta de 9000 e pentru marele public, făcută mai de buget pentru a merge pe stradă. Dacă vrei să fii corect faci comparația cu varianta de curse care sare de 2000. 

Dar per total sunt de acord cu tine. Nu pot să zic că e chiar pocnitoare, dar nici n-aș arunca așa repede cu banu pe chinezărie... Și nenea ăla de care se zice că e capul, mi se pare cam măscărici 😁

Care sunt diferentele dintre varianta pentru marele public si cea de Rally , daca tot te-ai documentat?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, ERU said:

yu an sunt kyaba sub licenta sau copie depinde pe cine asculti.

 

Amuzanti sunt romanii de pe forum, au cam aceeasi atitudine cu acei americanii care s-au pus contra, doar ca au delay de un an. Intre timp americanilor le-au venit mobrele si s-au convins, chiar si cei mai gigi contra dintre ei au lasat-o mai moale in schimb la noi e plin de experti.

Eu sunt astept sa vad cum se vor comporta anul asta la Dakar in special americanul care a ales noul model care ce sa vezi e mai usor decat ktm-ul, a dreq copie, cred ca au uitat sa puna ceva piese.

Care sunt diferentele dintre varianta pentru marele public si cea de Rally , daca tot te-ai documentat?

 

https://www.kovepower.com/pro-kove-rally-450.html#/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Adrian Gabor (Wolverine) a spus:

In acelasi timp, eu ma refer la un produs pentru utilizatorul obisnuit, nu de Rally Raid ca nu ma duc la Dakar.

 

Asta.

 

ori despre o panarama motocicleta care are nevoie de service major in reprezentanta la fiecare 2000 de km nu poti spune ca este pentru utilizatorul obisnuit. Vorbim de o motocicleta DE STRADA, da?

Tot ii dau unii inainte ca Dakar si alte nazbatii.... NU este vorba de acelasi produs, nici pe departe.

Editat de DesertEagle
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, DesertEagle said:

 

Asta.

 

ori despre o panarama motocicleta care are nevoie de service major in reprezentanta la fiecare 2000 de km nu poti spune ca este pentru utilizatorul obisnuit. Vorbim de o motocicleta DE STRADA, da?

Tot ii dau unii inainte ca Dakar si alte nazbatii.... NU este vorba de acelasi produs, nici pe departe.

Omologata, nu de strada, de strada e Hayabusa. Orice dual sport de 250/300/450/500cmc omologat pt mersul pe drumurile publice cu care te dai in off macar 40-50% are nevoie de service(ulei+filtru cel putin) la 500-1000km in functie de cum si pe unde te dai. Ca e Honda CRF 300L ca e SWM300RS ca e KTM/Husky/Gas Gas 300 ca e Fantic XEF 250 trail.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Adrian Gabor (Wolverine) a spus:

Omologata, nu de strada, de strada e Hayabusa. Orice dual sport de 250/300/450/500cmc omologat pt mersul pe drumurile publice cu care te dai in off macar 40-50% are nevoie de service(ulei+filtru cel putin) la 500-1000km in functie de cum si pe unde te dai. Ca e Honda CRF 300L ca e SWM300RS ca e KTM/Husky/Gas Gas 300 ca e Fantic XEF 250 trail.



Esti sigur?

YAMAHA WR250R avea 30 CP, 126 kg la gol, omologata pentru mersul stradal si intervale de service foarte lungi dupa cum poti vedea in tabelul de mentenanta. Si daca faci offroad pe rupere, nu va trebui sa verifici valvele atat de des precum o faci la Kove. 

image.thumb.png.5bef775120a8c8674c9442e1669af6fa.png

La minunea chinezeasca ai interval de verificare valve la cateva mii de km. 

Acum 1 oră, ERU a spus:

yu an sunt kyaba sub licenta sau copie depinde pe cine asculti.

 


Da...si Loncin face dupa licenta Honda...dar nu e Honda.

Dar pana la urma fiecare isi ia ce considera, piata va decide.

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, Ruginel said:



Esti sigur?

YAMAHA WR250R avea 30 CP, 126 kg la gol, omologata pentru mersul stradal si intervale de service foarte lungi dupa cum poti vedea in tabelul de mentenanta. Si daca faci offroad pe rupere, nu va trebui sa verifici valvele atat de des precum o faci la Kove. 

image.thumb.png.5bef775120a8c8674c9442e1669af6fa.png

La minunea chinezeasca ai interval de verificare valve la cateva mii de km. 


Da...si Loncin face dupa licenta Honda...dar nu e Honda.

Dar pana la urma fiecare isi ia ce considera, piata va decide.

Sunt sigur ca daca te iei dupa manual dar o rupi pe off, rupta ramane. Ca si la celelalte tot in manual scrie 2000km, dar cei care se dau mai mult si de mai mult timp decat mine asta spun, toti.

Referitor la valve sunt de acord. 
Doar intervalele din manual sunt “de strada” la mobrele astea.

La bicilindri sta altfel treaba. 5-6000km uleiul si filtrul. La valve nu am ajuns…

Editat de Adrian Gabor (Wolverine)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Adrian Gabor (Wolverine) a spus:

Sunt sigur ca daca te iei dupa manual dar o rupi pe off, rupta ramane. Ca si la celelalte tot in manual scrie 2000km, dar cei care se dau mai mult si de mai mult timp decat mine asta spun, toti.

Referitor la valve sunt de acord. 
Doar intervalele din manual sunt “de strada” la mobrele astea.

La bicilindri sta altfel treaba. 5-6000km uleiul si filtrul. La valve nu am ajuns…


Uleiul este de inteles. Dar valvele...? In halul asta de slabe sunt sistemele de ajustare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, Ruginel said:


Uleiul este de inteles. Dar valvele...? In halul asta de slabe sunt sistemele de ajustare?

Asta nu e placut deloc. Am un AJP PR5 (motorul Zongshen NC250) tot asa scrie in manual, la 2000km valvele, cu surub si contrapiulita, erau dereglate bine pe la 1800Km.

Editat de Adrian Gabor (Wolverine)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au mai descoperit niște chineji miezul din dodoașcă: Keeway TX450R. Încă o copie un inorog reușit. Ușor, ieftin și bun.

 

image.thumb.png.26e008d3d094068e501e81470dcdc00b.png image.thumb.png.8d5bca95b1450efc827ea032d7f9112f.png

 

Habar n-au europenii și japonezii după decenii de experiență în domeniu. Face chinezul în câteva luni ceva mai bun, în hala lui în care care produce aspiratoare, polizoare și umerașe. De la est bate vântul, am zis!

 

2 hours ago, ERU said:

Amuzanti sunt romanii de pe forum

 

Ai dreptate. Cum au descoperit produsele casnice la sfert de preț de pe AliExpress acum 10 ani, acum se entuziasmează și la motorete, tot de acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 minutes ago, PzKpfW said:

Au mai descoperit niște chineji miezul din dodoașcă: Keeway TX450R. Încă o copie un inorog reușit. Ușor, ieftin și bun.

 

image.thumb.png.26e008d3d094068e501e81470dcdc00b.png image.thumb.png.8d5bca95b1450efc827ea032d7f9112f.png

 

Habar n-au europenii și japonezii după decenii de experiență în domeniu. Face chinezul în câteva luni ceva mai bun, în hala lui în care care produce aspiratoare, polizoare și umerașe. De la est bate vântul, am zis!

 

 

Ai dreptate. Cum au descoperit produsele casnice la sfert de preț de pe AliExpress acum 10 ani, acum se entuziasmează și la motorete, tot de acolo.

Parerea mea e ca nu-i nimic asa de ascuns de trebuia descoperit. Dar daca piata majoritara cere altceva si la alte preturi de ce sa le dai si din astea si mai ieftine. Din 2019 pana in prezent s-a cheltuit urias si s-a incasat in urma marketingului motocicletelor Adventure de clasa “mijlocie” peste 200Kg cu care “poti face orice” daca esti Pol Tarres, de la 10 la 20.000€ bucata in functie de producator (doar europeni si japonezi) ca in rest e câh. Asa ca daca merge, sa-i dam inainte, zic.
Pe principiul tot ce e facut in China e prost, mai bine imping un BMW din 2000 decat sa merg cu o Dacia din 2020.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Adrian Gabor (Wolverine) said:

Asa ca daca merge, sa-i dam inainte, zic.

 

Faptul că există motocicletele astea nu este un lucru rău. Orice concurență este benefică pentru consumatori. Problema este că acești chinezi nu fac decât să copieze prin reverse-engineering ceea ce alți au dezvoltat, unul dintre principalele motive pentru care reușesc să vândă la prețuri de dumping. Pe termen scurt nu este neapărat o problemă. Pe termen lung, da. 

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, PzKpfW said:

 

Faptul că există motocicletele astea nu este un lucru rău. Orice concurență este benefică pentru consumatori. Problema este că acești chinezi nu fac decât să copieze prin reverse-engineering ceea ce alți au dezvoltat, unul dintre principalele motive pentru care reușesc să vândă la prețuri de dumping. Pe termen scurt nu este neapărat o problemă. Pe termen lung, da. 

Cu tot respectul pentru munca lor, nu am ajuns sa plang de mila celor copiati, in economia de piata. E problema lor cum isi protejeaza munca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 minutes ago, PzKpfW said:

Nu le plâng de milă, dar au standarde și inovează - chiar dacă vin cu prețuri câteodată nejustificate (italienii mai ales). Vorbesc din perspectiva generală de consumator: copiatul te poate duce doar până într-un punct.

Perfect de acord.

As lua un Ducati, ieri, orice, dar mai ales Diavel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era de așteptat ca la un moment dat chinezii să scoată capul, cum au făcut-o și au făcut-o bine și în alte domenii. Apropo' de produsele de pe aliexpress, unele nu le găsești deloc în altă parte și altele sunt chiar foarte calitative. Problema e că s-a scumpit cam tot și pe acolo. 

Pe de altă parte nu a obligat nimeni pe marii industriași și cu istorie multă în spate să externalizeze toată producția în China. Nici chinezu' nu-i atât de prost precum îl credem. O fi furat și copiat tehnologie, dar dintre toți băieții aia cu ochii mici, mai sunt și genii fără îndoială. Plus că acum tot vestul e la p...mâna lor. Au cam pus monopol pe resurse, minereu, etc. 

Cât despre Kove-le-n discuție. Trebuie să recunoaștem că într-un timp atât de scurt au scos o motocicletă competitivă. Nu cea mai cea, dar nici ultima găină din coteț. Să nu uităm că și KTM-ul era un brand de duzină până să aibă rezultate în motorsport. Le-a luat ceva ani să fie sus, cu costuri imense. Să nu uităm că mobrele lor de Dakar erau consumabile. Se schimba cam tot după fiecare etapă. 

Acum că văd discuția asta cu reglatul de supape mă iau zâmbetele. E drept că e 2023 și am vrea ca un fier de concurs să aibă mentenanță ca un camion, la zeci de mii de kilometri. Dar nu merg așa lucrurile. XR650R-ul meu are specificația că revizia, cu schimb de ulei și toate cele, să se facă la 1000 de mile în regim de concurs. Chiar dacă s-a vândut și cu far, semnale, pentru publicul larg, ea tot o fiară de concurs este. Dacă ai tacheți cu reglaj pe piuliță, posibil să fie o soluție mai simplă și mai fiabilă. Mă gândesc că dacă toate gunoaiele astea chinezești (3?) au terminat Dakarul la prima participare, nu sunt neapărat de aruncat.

Cât despre purismul ăsta cu europene și japoneze și fanatism d-ăsta de brand, e destul de evident că unele mobre pe care le venerați au componente poate și peste 50% provenite China. Eu zic să ne mai calmăm. Nu sunt românii să judece alte popoare dpdv vehicule. Cultura auto-moto lasă încă de dorit la noi. 

Eu am o singură concluzie. Dacă ești chitit să participi la rally raid, cu 8000€ ai la dispoziție fierul potrivit, din fabrică. Dacă vrei cai verzi pe pereți, gen unicorni de TET sau alte destinații, trebuie să nu uiți că ai sub poponeata un produs racing. Mai mult sau mai puțin performant, e sigur mult peste îndemânarea noastră, a ăstora ce lătrăm p-aci. Dacă eram atât de buni la motorsport aveam și noi vreo 10 băieți pe la Dakar. Dar așa avem doar un ungur 🤪

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, vis-a-vis said:

Era de așteptat ca la un moment dat chinezii să scoată capul, cum au făcut-o și au făcut-o bine și în alte domenii. Apropo' de produsele de pe aliexpress, unele nu le găsești deloc în altă parte și altele sunt chiar foarte calitative. Problema e că s-a scumpit cam tot și pe acolo. 

Pe de altă parte nu a obligat nimeni pe marii industriași și cu istorie multă în spate să externalizeze toată producția în China. Nici chinezu' nu-i atât de prost precum îl credem. O fi furat și copiat tehnologie, dar dintre toți băieții aia cu ochii mici, mai sunt și genii fără îndoială. Plus că acum tot vestul e la p...mâna lor. Au cam pus monopol pe resurse, minereu, etc. 

Cât despre Kove-le-n discuție. Trebuie să recunoaștem că într-un timp atât de scurt au scos o motocicletă competitivă. Nu cea mai cea, dar nici ultima găină din coteț. Să nu uităm că și KTM-ul era un brand de duzină până să aibă rezultate în motorsport. Le-a luat ceva ani să fie sus, cu costuri imense. Să nu uităm că mobrele lor de Dakar erau consumabile. Se schimba cam tot după fiecare etapă. 

Acum că văd discuția asta cu reglatul de supape mă iau zâmbetele. E drept că e 2023 și am vrea ca un fier de concurs să aibă mentenanță ca un camion, la zeci de mii de kilometri. Dar nu merg așa lucrurile. XR650R-ul meu are specificația că revizia, cu schimb de ulei și toate cele, să se facă la 1000 de mile în regim de concurs. Chiar dacă s-a vândut și cu far, semnale, pentru publicul larg, ea tot o fiară de concurs este. Dacă ai tacheți cu reglaj pe piuliță, posibil să fie o soluție mai simplă și mai fiabilă. Mă gândesc că dacă toate gunoaiele astea chinezești (3?) au terminat Dakarul la prima participare, nu sunt neapărat de aruncat.

Cât despre purismul ăsta cu europene și japoneze și fanatism d-ăsta de brand, e destul de evident că unele mobre pe care le venerați au componente poate și peste 50% provenite China. Eu zic să ne mai calmăm. Nu sunt românii să judece alte popoare dpdv vehicule. Cultura auto-moto lasă încă de dorit la noi. 

Eu am o singură concluzie. Dacă ești chitit să participi la rally raid, cu 8000€ ai la dispoziție fierul potrivit, din fabrică. Dacă vrei cai verzi pe pereți, gen unicorni de TET sau alte destinații, trebuie să nu uiți că ai sub poponeata un produs racing. Mai mult sau mai puțin performant, e sigur mult peste îndemânarea noastră, a ăstora ce lătrăm p-aci. Dacă eram atât de buni la motorsport aveam și noi vreo 10 băieți pe la Dakar. Dar așa avem doar un ungur 🤪

😅👍👍👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, vis-a-vis a spus:

dacă toate gunoaiele astea chinezești (3?) au terminat Dakarul la prima participare

În general agregatelor de competiție au în comun cu alea din showroom doar emblemele, și poate că seamănă ca formă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...