Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

1 hour ago, goe 75 said:

 

Este o motoreta buna , la un pret rezonabil . Se mai adauga costurile de inmatriculare .

 

Singurul negativ la modelul ala este greutatea destul de mare . Dar nu te incurca in mod real cu nimic decat daca esti foarte fragil si micut de statura . Daca ai peste 170 si 70 kg te descurci .

 

Pentru ca este o motoreta mai entry level nu exceleaza cu adevarat la nimic , dar ca pachet functioneaza foarte bine .

Si franele si suspensia sunt destul de rudimentare pentru secolul asta , dar sunt ok .

 

Este extrem de universala si super fiabila . Are destula putere sa te puna in dificultati daca nu o tratezi cu seriozitate, rabdare si atentie ...dar este genul pe care poti incepe fara probleme , daca ai atitudinea corespunzatoare.

 

Eu iti recomand sa-ti downlodezi poze cu toate modele care te intereseaza cat de cat ... si elimini din ele pana ramai cu 2-3 favorite ca aspect ... si cumperi cea mai recenta si cu cel mai bun raport pret/ stare tehnica , dintre ele.

 

In foarte scurt timp dupa aia o sa incepi sa simti ce vrei defapt de la ea si o sa faci alegerea mai buna data viitoare.

 

Cea mai sigura alegere de inceput e una din modelele super ppopulare :

 

Cbr 600  f4i

Suzuki SV 650

Z750

Fz6/ Fazer

Hornet

Cbf 600

Suzuki Bandit

Xj6/ Diversion

 

 

Le-am pus si in ordinea in care le prefer.

 

 

 

 

 

 

*Sigura financiar. Daca nu o dai pe jos de prea multe ori o vinzi la acelasi pret dupa 2 ani de utilizare. Practic cheltuiesti bani doar pe gaz ,  cauciucuri si un schimb de ulei daca alegi bine.

 

 

Sincer cele care ma atrag cel mai tare sunt: 

Suzuki Gsx-r mk4-7 ( am ochiii pe una de 600-700 si 1000) stiu ca toata lumea spune ca 1000 este motor prea mare, dar sunt un tip destul de cumpatat si constient de sine. Iar daca achizitionez un motor sigur o sa il ingrijesc asa cum fac cu masina...adica in mod exagerat.. si nu as vrea sa fiu nevoit sa o iau de la capat dupa un an..

 

A-2-a ar fi: Honda CRB 600f4i - 2004 am ochii pe una frumoasa nu gluma, dar ca aspect mi se pare sub suzuki.

 

Pe A-3-a pozitie ar fi 2 Kawasaki z750- z1000 sau Kw ninja zx6r. 

 

Imi e foarte greu sa imi dau seama .dar va multumesc inca odata pentru sfaturi si timpul acordat.

 

Chiar daca nu sunt un maniac al vitezei  si cu masina merg maxim 160-170( si asta destul de rare cazurile si doar unde cunosc drumul) si am permis de 9 ani, imi plac foarte mult "vitezanele" cum arata, pozitia pe ele, cum se aud etc.

 

Probabil ca in viitor dupa ce imi fac acest "hatâr" voi ajunge la un cruser deoarce mi-am propus atat cat imi va permite vremea si timpul sa merg cu sotia peste tot( asta e long term agreemrnt cu cat "A").

Dar pana atunci as vrea sa trec si prin restul categoriilor.

1 hour ago, SenorPink said:

 

 

Dreptate tu ai Goe in ce privește motoreta asta 

 

Adăugările mele - e ok de început pe ea dar: 

 

- nu trebuie subestimată

- musai crashpaduri

- caută varianta cu ABS altfel sigur sigur vei bloca roata spate. 

- cum a zis și Goe este grea și greutatea este sus.

Am citit ceva review-uri tot pe aici pe forum dar multa lume nu prea e multumita de gsx-f. Toti spun ca sunt greoaie, acelasi lucruri despre frana si suspensie  ca sunt din sec trecut si ca nu prea au vlaga :-??

Crash pad-uri fara discutie o sa imi pun la oricare as lua-o pentru ca nu se stie nicioadata.

40 minutes ago, goe 75 said:

Daca Yamaha nu ii punea o cutie de viteze de calitate agricola , nu mai recomandam in veci nimic altceva , unui incepator de cat A , decat Fz6/Fazer.

Dar asa...le zicem pe toate care se incadreaza ...

Imi facea cu ochiul un R1- 2004 dar toata lumea se plange de cutii si ca le sare din a 2 a, si nu pot risca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator goe 75

Miarele poti sa le tai de pe lista , ambele mentionate de tine . Nu sunt d-ala care sa umble cu drobul de sare , deci nu pe motive alea traditionale , dar pentru ca cele care se incadreaza in bugetul tau pur si simplu nu se merita luate.

Am avut mai multe Suzi sport  si inca am unul din 2006 .

Am si un cbr 600 rr 2007 si un zx6r 2009.

Pana foarte recent am avut si doua cbr600f4 , care sunt identice cu f4i , in afara de injectie. Am mers si cu tone de modele de la prieteni....si nu pot sa-ti recomand tie ca incepator , chiar si de A full , decat f4i dintre toate "sportivele".

Mai exista si un Suzuki GSXR 600 , model minim 2006 , care sa zicem ca ar fi mers , dar greu de gasit unul ok in buget.

 

Lista de recomandari putea fi mai larga , dar am considerat bugetul dat.

 

Tu faci ce vrei . Si eu mi-am facut multe pasarele din lumea moto si i-am ignorat pe toti sfintii sigurantei atunci cand au exagerat grav cu recomandari absurde.

 

Dar indiferent ce iei , itai trebuie sa inveti sa mergi .Asta in adevaratul sens , nu joaca de la scoala. Si te ajuta mult sa inveti mai bine pe ceva mai docil si mai contriolabil.

Pune miarul al doilea pe lista si fa-ti mana cu ceva mai docil...si iti acorzi mai multe sanse sa-ti respecti acordul cu soata.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Cotobin a spus:

Sincer cele care ma atrag cel mai tare sunt: 

Suzuki Gsx-r mk4-7 ( am ochiii pe una de 600-700 si 1000) stiu ca toata lumea spune ca 1000 este motor prea mare, dar sunt un tip destul de cumpatat si constient de sine. Iar daca achizitionez un motor sigur o sa il ingrijesc asa cum fac cu masina...adica in mod exagerat.. si nu as vrea sa fiu nevoit sa o iau de la capat dupa un an..

 

A-2-a ar fi: Honda CRB 600f4i - 2004 am ochii pe una frumoasa nu gluma, dar ca aspect mi se pare sub suzuki.

 

Pe A-3-a pozitie ar fi 2 Kawasaki z750- z1000 sau Kw ninja zx6r. 

 

Imi e foarte greu sa imi dau seama .dar va multumesc inca odata pentru sfaturi si timpul acordat.

 

Chiar daca nu sunt un maniac al vitezei  si cu masina merg maxim 160-170( si asta destul de rare cazurile si doar unde cunosc drumul) si am permis de 9 ani, imi plac foarte mult "vitezanele" cum arata, pozitia pe ele, cum se aud etc.

 

Probabil ca in viitor dupa ce imi fac acest "hatâr" voi ajunge la un cruser deoarce mi-am propus atat cat imi va permite vremea si timpul sa merg cu sotia peste tot( asta e long term agreemrnt cu cat "A").

Dar pana atunci as vrea sa trec si prin restul categoriilor.

Am citit ceva review-uri tot pe aici pe forum dar multa lume nu prea e multumita de gsx-f. Toti spun ca sunt greoaie, acelasi lucruri despre frana si suspensie  ca sunt din sec trecut si ca nu prea au vlaga :-??

Crash pad-uri fara discutie o sa imi pun la oricare as lua-o pentru ca nu se stie nicioadata.

Imi facea cu ochiul un R1- 2004 dar toata lumea se plange de cutii si ca le sare din a 2 a, si nu pot risca.

 

Au vlagă și încă cum, poate nu știu ei cum sa ii dea, dar dacă nu ești atent nu te iartă. 

Sunt fara vlaga până în 6k ture, dar cum i-ai dat e altceva.

E un bandit carenat de fapt, asta e gsx f-ul. 

 

Suficient de sport și suficient de touring.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, SenorPink said:

 

Au vlagă și încă cum, poate nu știu ei cum sa ii dea, dar dacă nu ești atent nu te iartă. 

Sunt fara vlaga până în 6k ture, dar cum i-ai dat e altceva.

E un bandit carenat de fapt, asta e gsx f-ul. 

 

Suficient de sport și suficient de touring.

 

 

Am inteles, într-adevăr parerile sunt impartite dupa placerea fiecaruia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, SenorPink said:

Eu îți zic in calitate de fost posesor nu de văzut review-uri pe net 🤭

 

Am inteles, merci mult pt sfaturi!

2 hours ago, goe 75 said:

Miarele poti sa le tai de pe lista , ambele mentionate de tine . Nu sunt d-ala care sa umble cu drobul de sare , deci nu pe motive alea traditionale , dar pentru ca cele care se incadreaza in bugetul tau pur si simplu nu se merita luate.

Am avut mai multe Suzi sport  si inca am unul din 2006 .

Am si un cbr 600 rr 2007 si un zx6r 2009.

Pana foarte recent am avut si doua cbr600f4 , care sunt identice cu f4i , in afara de injectie. Am mers si cu tone de modele de la prieteni....si nu pot sa-ti recomand tie ca incepator , chiar si de A full , decat f4i dintre toate "sportivele".

Mai exista si un Suzuki GSXR 600 , model minim 2006 , care sa zicem ca ar fi mers , dar greu de gasit unul ok in buget.

 

Lista de recomandari putea fi mai larga , dar am considerat bugetul dat.

 

Tu faci ce vrei . Si eu mi-am facut multe pasarele din lumea moto si i-am ignorat pe toti sfintii sigurantei atunci cand au exagerat grav cu recomandari absurde.

 

Dar indiferent ce iei , itai trebuie sa inveti sa mergi .Asta in adevaratul sens , nu joaca de la scoala. Si te ajuta mult sa inveti mai bine pe ceva mai docil si mai contriolabil.

Pune miarul al doilea pe lista si fa-ti mana cu ceva mai docil...si iti acorzi mai multe sanse sa-ti respecti acordul cu soata.

 

Uite astea sunt cateva dintre ele: 

https://www.olx.ro/d/oferta/honda-cbr600rr-2004-IDfn6C1.html

 

https://www.olx.ro/d/oferta/honda-cbr600rr-pc37-IDfLwZ8.html

 

 

https://www.olx.ro/d/oferta/suzuki-gsx-r-1000-IDfoImn.html

 

Problema este ca sunt foarte greu de verificat si fiind si necunoscator e si mai si.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și eu zic să rămâi în zona 600-700 cmc, 1000 e mult pt început și pt mers în oraș. Nu doar pt că sunt putern8ce, dar și grele, au volum mai mare (sunt mai "grase"), emană multă căldură și, nu în ultimul rând, consumă sensibil mai mult. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Al treilea anunt nu se deschide.

 

Primele doua le-am vazut si nu ti recomand ca incepator. Cunosc foarte bine modelul . Am mers cu una identica si pe strada si la circuit si experienta aia plus dicutii cu prieteni mai cunoscatori decat mine, m-au facut sa trec peste si sa cumpar modelul 2007.

In principiu nu este un model rau , dar pentru unul experimentat este un model depasit , 2007 fiind minimul care trebuie considerat, iar pentru un incepator nu se recomanda din multe motive...din pacate cam imposibil de inteles pe bune pana nu ai deja cativa km sub centura .

Au ajuns si la o varsta la care multe sunt terminate , dupa ani de abuz si chiar trebuie un ochi de cunoscator sa nu iei una lesinata.

600 rr nu are o ciclistica neutra asa cum au cele recomandate mai sus.

Un cbr 600 f , de ex, se conduce telepatic . Nu simti ca trebuie sa faci niciun efort sa se duca unde privesti . Si contravirarea o faci fara sa o simti si fara sa fie nevoie sa-i dedici atentie si concentrare.

La rr in schimb , trebuie sa o controlezi cu actiuni hotarate si directe sau nu te asculta si te trezesti in dificultati . Mai intervine si pozitia care este extrem de obositoare pentru un incepator care inca nu stie cum sa mearga cu genul ala de motoreta fara sa-si lase greutatea pe maini ... si nu este nimic mai esential decat sa ai mainile relaxate si sa nu strangi de mansoane cu disperare . Faza cu pozitia e valabila la toate sportivele veritabile.Cbr  600f4i nu este spotiva veritabila . Are o pozitie mult mai relaxata .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, goe 75 said:

Al treilea anunt nu se deschide.

 

Primele doua le-am vazut si nu ti recomand ca incepator. Cunosc foarte bine modelul . Am mers cu una identica si pe strada si la circuit si experienta aia plus dicutii cu prieteni mai cunoscatori decat mine, m-au facut sa trec peste si sa cumpar modelul 2007.

In principiu nu este un model rau , dar pentru unul experimentat este un model depasit , 2007 fiind minimul care trebuie considerat, iar pentru un incepator nu se recomanda din multe motive...din pacate cam imposibil de inteles pe bune pana nu ai deja cativa km sub centura .

Au ajuns si la o varsta la care multe sunt terminate , dupa ani de abuz si chiar trebuie un ochi de cunoscator sa nu iei una lesinata.

600 rr nu are o ciclistica neutra asa cum au cele recomandate mai sus.

Un cbr 600 f , de ex, se conduce telepatic . Nu simti ca trebuie sa faci niciun efort sa se duca unde privesti . Si contravirarea o faci fara sa o simti si fara sa fie nevoie sa-i dedici atentie si concentrare.

La rr in schimb , trebuie sa o controlezi cu actiuni hotarate si directe sau nu te asculta si te trezesti in dificultati . Mai intervine si pozitia care este extrem de obositoare pentru un incepator care inca nu stie cum sa mearga cu genul ala de motoreta fara sa-si lase greutatea pe maini ... si nu este nimic mai esential decat sa ai mainile relaxate si sa nu strangi de mansoane cu disperare . Faza cu pozitia e valabila la toate sportivele veritabile.Cbr  600f4i nu este spotiva veritabila . Are o pozitie mult mai relaxata .

 

Merci mult! Chiar au fost de ajutor toate sfaturile, am invatat lucruri pe care nu avem de unde sa le invat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa incep sa practic sportul asta si nu sunt sigur de ce motor sa imi iau. Fac downhill de pe la 14 ani ma descurc bine cu echilibrul si m am dat si pe motoarele prietenilor mei. Bugetul ar fi in jur de 3000 de euro, am aproape 1.90 si 78 de kg. Initial m am uitat la exc uri dar am gasit si o honda crfx de 250 intr o stare f buna si un freeride de 350 din 2012 ce mi face cu ochiul. Astept totusi niste sfaturi de la cei mai experimentati 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic
Vizitator goe 75
11 minutes ago, Dala said:

Pai in jur de pana la 3000 de euro la mana a doua. Inaltime 1.70 (deci unu mai micut) si 60 de kile

 

Pentru A1 mai micut este un avantaj .  Doar cei foarte lungani sau prea rotunjori au ceva dificultati.

La statura ta si acel buget , este doar o chestiune de ce iti place ca estetica dintre toate modelele, sh dar relativ recente,  de la firmele consacrate ( Ktm, Honda , Yamaha, Suzuki) , ca sa mergi la sigur. Diferentele dintre ele sunt prea mici sa conteze , mai ales ca este doar o faza temporara .Cand treci la A2 sau A o sa vrei sa schimbi in ceva mai universal imediat.

Exista si alternative mai la risc un pic , dar de cosiderat , cum ar fii un model de Sym 125 ( imi scapa numele exact de model momentan ) care este 2000 € nou , daca reusesti sa il iei prin programul rabla , sau cca 3000 € pret intreg .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, Asimplu said:

Cum ti se pare Yamaha mt125?

 e frumusica

ce parere aveti de acest anunt 

https://www.olx.ro/d/oferta/vand-yamaha-mt-125-IDfSMcb.html

2 minutes ago, goe 75 said:

 

Pentru A1 mai micut este un avantaj .  Doar cei foarte lungani sau prea rotunjori au ceva dificultati.

La statura ta si acel buget , este doar o chestiune de ce iti place ca estetica dintre toate modelele, sh dar relativ recente,  de la firmele consacrate ( Ktm, Honda , Yamaha, Suzuki) , ca sa mergi la sigur. Diferentele dintre ele sunt prea mici sa conteze , mai ales ca este doar o faza temporara .Cand treci la A2 sau A o sa vrei sa schimbi in ceva mai universal imediat.

Exista si alternative mai la risc un pic , dar de cosiderat , cum ar fii un model de Sym 125 ( imi scapa numele exact de model momentan ) care este 2000 € nou , daca reusesti sa il iei prin programul rabla , sau cca 3000 € pret intreg .

 

Asa mi s-a spus si de la instructor- ca nu sunt asa mari diferentele la A1 si sa vad dupa model. Cam dupa asta ma uit in mare parte numa as fi curios care vi se par si voua mai frumoase

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, Kristian K said:

Sau KTM 125 Duke. :)

 

Faina,dar un pic cam multi kilometri.Macar par reali...

Si Ktm ul il iau in considerare.Vorba aia sa vad ce-i place si la tata😉

 

2 minutes ago, Asimplu said:

Mi se pare ca arata bine, ingrijita, exceptand toba aia. Cam ala este si nr de km reali pe la care ar trebui sa se invarta un astfel de model.

Daca as cumpara-o eu, as cere si toba originala. Petarda aia de 200 ron este o rusine pe orice motor ai pune-o.

De ce o schimbat toba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Exista si stilul asta

 

https://m.olx.ro/d/oferta/yamaha-wr-125-x-a1-IDfLs4K.html

 

Este putin mai naltuta dar suspensia este destul de moale ca in momentul cand iti lasi greutatea pe ea sa se lase destul ca sa ai ambele picioare jos .

Avantajul este ca se simte la fel de bine si pe asfalt si pe carari de padure sau forestiere. Imi aduc aminte ca in tinerete am gasit mult mai multa placere in mersul prin paduri si pe camp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, goe 75 said:

Exista si stilul asta

 

https://m.olx.ro/d/oferta/yamaha-wr-125-x-a1-IDfLs4K.html

 

Este putin mai naltuta dar suspensia este destul de moale ca in momentul cand iti lasi greutatea pe ea sa se lase destul ca sa ai ambele picioare jos .

Avantajul este ca se simte la fel de bine si pe asfalt si pe carari de padure sau forestiere. Imi aduc aminte ca in tinerete am gasit mult mai multa placere in mersul prin paduri si pe camp.

Nu este motocross?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

37 minutes ago, Kristian K said:

@Dalamai sunt inca doua modele,pe care eu le-am avut(Yamaha TW) si pe care il am(Suzuki RV 125 Van Van),poate iti fac cu ochiul:

 

 

 

 

Atatea motoare frumoase habar nu am pe care sa o aleg. Nu stiu daca vreau noua sau veche, naked sau cruiser, toate is prea faine 😄😆

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 10/24/2005 at 6:56 PM, demostene said:

Bonnn.. Esti incepator si vrei sa-ti cumperi motocicleta. Nu-i asa?!

Esti confuz, parerile sunt impartite si nu mai intelegi nimic.

In primul rand bine ai venit in lumea pasionatilor de doua roti.

Acesta este un ghid menit sa te ajute in alegerea pe care urmeaza sa o faci.

 

Imaginea conteaza?

Inainte de a te hotari e bine sa iei in considerare cateva din indicatiile “batranilor” care pe viitor te vor alaturi de ei la plimbari. Daca te-ai uitat vreodata pe strada tanjind dupa sunetul motorului care a trecut in viteza warp pe langa tine sau vazand privirile lungi ale fetelor care iti erau alaturi, deja abordezi gresit problema! Cu timpul vei descoperi ca nu inseamna de fapt nimic fata de potentialul pe care il are o motocicleta in sine. Iar pentru asta trebuie sa apuci sa prinzi asta, adica sa supravietuiesti! Nu e spus cu rautate ci doar in baza statisticilor existente. In strainatete termenul medical dat motociclistilor este de "donatori de organe" si nu degeaba. Acum ideea e sa vedem cum te putem ajuta ca sa eviti asta.

 

Din pacate adevarul este ca nimeni nu poate indica ce anume ti s-ar potrivi mai bine! Fiecare ofera experiente unice in felul sau si se poate ca un stil sa ti se potriveasca mai bine decat altul. Se poate ca incepator sa ai formata deja parerea despre ce anume sa-ti cumperi insa experienta ne arata ca multi se reprofileaza pe parcurs, descoperind avantajele si dezavantajele clasei sale. Nu ne bagam aici, alegerea e a ta!

 

Cilindreea

Ceea ce ar trebui sa stii insa se leaga de alegerea cilindreei potrivite. Ca incepator vei fi tentat sa iti iei un motor mare, 600 cmc, 750 cmc, 1.000 cmc... Exista argumente in aceasta privinta: nu trebuie sa-l mai schimbi peste cativa ani, vrei putere si viteza, vecinul are unul si arata bestial, taximetristul de la stop o sa crape cand ii spui cilindreea, etc.. Toate sunt valabile in felul lor si nu suntem aici ca sa le contestam ci sa-ti evidentiem ce inseamna experienta in domeniul moto.

 

De ce "mai mic"?

Limitele de fapt si de drept nu sunt date de catre om ci de catre masinarie. Ce inseamna asta?! De ce se recomanda sa incepi pe ceva mai mic?! Cum se explica asta concret?!

Well, ideea e urmatoarea. Faptul ca te afli pe doua roti te face din start mai vulnerabil. Asta inseamna ca riscul de a avea un accident este de 100 de ori mai mare decat daca te-ai afla intr-o masina, daca nu chiar mai mare. Statisticile spun ca sansele de a te lovi in cazul unui accident sunt de 48 de ori mai mari decat ale unui automobilist si de 16 ori mai mare de a deceda!! E monstruos daca stai bine si te gandesti.

 

Pericole

Detalii pe care in mod normal nu le-ai lua in considerare pot fi fatale. O fasie de nisip te poate dezechilibra, o frunza uda peste care treci, un viraj abordat gresit, o acceleratie atunci cand nu trebuie, etc..etc.. Dupa cum vezi, toate astea desi par ireale atunci cand esti pe motor trebuie sa le iei in seama. Iar ele se raporteaza direct la dezvoltarea reflexelor si a stilului de mers.

 

Limite si reflexe

Ei bine, vorbeam de limitele masinariei... Un motor sport sau sport-touring de exemplu, de 400 cmc, iti va taia din puterea de acceleratie si din viteza. Asta inseamna ca motorul va fi mai turat si va deveni instabil la viteze mari. Ce inseamna concret pentru tine asta? Inseamna ca iti extinde capacitatea de anticipare cu cateva fractiuni de secunda sau chiar o secunda. Un incepator nu stie cum sa reactioneze si este normal sa se panicheze, pentru ca nu are inca reflexele formate. Reflexul inseama a actiona inconstient si impulsiv instantaneu.

 

Ce inseamna "motorul te iarta"?

Un motor de cilindree mare nu iti va oferi acest timp! Prin urmare, riscul de a-l pierde de sub control creste exponential. De asta se spune ca motoarele de cilindree mica “iarta”. De fapt nu te scutesc de greseli insa datorita timpului de reactie iti ofera sansa de a remedia problema in timp util. Alta statistica: accidentul “tipic” moto ofera doar 2 secunde pilotului pentru a actiona corespunzator in vederea evitarii coliziunii! Atunci cand motorul este turat simti mult mai acut viteza si-l simti ca devine instabil. Un motor de 400 poate merge in 140 lejer insa fiind turat te va obliga sa te concentrezi mult mai bine asupra vitezei si conducerii lui. Si asta e valabil.

 

Ce inseamna: "te fura" viteza?

Se spune despre motoarele de cilindree medie si mare ca te “fura” la viteza. Ce inseamna asta concret? Faptul ca poti atinge 200 intr-o depasire de exemplu fara sa realizezi macar. Fiindca tu te concentrezi asupra depasirii nu poti fi atent la indicatorul de viteza. Nici nu este indicat sa pierzi o secunda cu asta! Ei bine, un motor de 1.000 nici nu-l simti la 150 sau 200km/h! Poti sa ai surpriza sa te uiti la bord si sa vezi ca ai viteza asta. De ce nu-l simti? Pentru ca nefiind turat ti se pare ca ai inca o viteza “decenta”.

 

Frana, curbe, pilotaj ... oau!

Nu spunem sa nu te folosesti de potentialul maxim al motocicletei insa asta numai dupa ce esti sigur ca poti reactiona instictiv. Se leaga si de multi alti factori. Sa stii sa franezi corect! Nu numai in functie de situatie dar si de drum! Cand folosesti fata si cand spatele?! Cum te redresezi intr-o curba in care ai intrat prea tare? Cum te inclini? Care e pozitia optima? Vezi, toate sunt lucruri pe care orice ai face nu ai cum sa le inveti din carti sau fiindca ti le spunem noi. Jumatate din accidentele fatale se petrec datorita abordarii necorespunzatoare a unei curbe. Iarasi o statistica demna de luat in seama!

 

Despre "auto-stapanire"

Se invata mergand in functie de situatiile cu care te confrunti. Majoritatea celor care s-au orientat spre motoare mari din prima au cazut, multi sfarsind tragic. Din simplul motiv ca au crezut ca pot stapani motorul. Cum se explica altfel faptul ca in 92% din accidentele moto de pretutindeni sunt implicati incepatori! De stapanit poti sa-l stapanesti insa nu te poti stapani pe tine care il pilotezi, fiindca nu ai experienta necesara de a reactiona in timp util si de a intelege fiecare aspect a ceea ce inseamna a conduce o motocicleta.

 

De ce 2 ani

Nu-ti spunem asta fiindca suntem mai tari ci fiindca in timp experienta ne-a invatat cate ceva. Dupa doi ani vei putea usor sa vinzi motorul si sa treci pe ceva mai mare, fiind sigur ca nu vei pierde nimic din farmecul pe care il are condusul unei motociclete. Insa atunci, chiar daca nu crezi asta acum, o sa ai reflexele formate cat de cat si vei putea intr-adevar sa pilotezi. Cu grija la inceput pentru a invata motorul insa cu siguranta vei privi altfel lucrurile.

 

De ce am spus doi ani? Statisticile mai arata ceva. Accidentele nu se produc din prima. Se produc dupa un an, cand devii sigur pe motocicleta respectiva si incepi sa “risti”. Involuntar vei merge mai violent, vei invata sa te strecori si sa te bagi printre masini, sa te inclini din ce in ce mai pronuntat. E normal! Vei descoperi ca prietenii pe care i-ai facut merg mai tare decat tine si ramai ultimul si incepi sa tragi mai tare de motor. Insa reflexele de care vorbeam nu s-au format inca fiindca nu au avut timp! Si implicit se va intampla si dezastrul.

 

"Nu te-am vazut" ... eterna scuza, si alte pericole

Ca sa intelegi ce inseamna de mai bine de 100 de ori mai periculos de condus decat o masina trebuie sa intelegi ca in trafic motociclistii nu sunt observati! Asta inseamna zilnic masini care schimba banda fara sa te observe, masini care iti taie fata, masini care te imping crezand ca ai loc. Gropi care pentru tine pot fi fatale, linii de tramvai, nisip, portiuni umede, pietoni, etc. Toate intr-o fractiune de secunda, la distanta de o frana pe doua roti si nu pe patru. Iar asta fara sa iei in calcul erorile de pilotaj personale.

 

Astea sunt motivele pentru care se recomanda motociclete "docile" pentru inceput. Iar cuvantul "docil" este unul relativ... Nu te lasa furat de aparente, un supersport de 400 ajunge la urmatorul stop inainte ca ceilalti sa fi plecat macar de pe loc! Multi aud de Rossi insa putin isi aduc aminte de Cagiva Mito de 125 cmc pe care a inceput... Apoi 250, 500 si in final 1000.

 

Viseaza cu ochii deschisi..., timp e destul si gama variata :banana:

 

Iata statistica celor mai “populare” accidente de pe glob, facuta publica multumita companiilor de asigurari. Cilindreea incepand de la 600>

 

1. Seria Suzuki GSX-R

2. Seria Kawasaki Ninja

3. Suzuki TLR

4. Seria Yamaha YZF

5. Seria Honda CBR

 

Alte statistici:

 

- Portul castii reduce cu 29% sansele unei fatalitati in cazul unui accident. De asemenea, o casca integrala reduce cu 85% riscul unor leziuni la cap in cazul accidentelor usoare, cele mai frecvent intalnite.

 

- Motociclistii implicati in accidente au dovedit a nu stapani "arta" dozarii franei spate si a celei fata. Abilitatea de countersteering a fost de asemenea nula sau redusa.

 

- Prezenta crash bar-urilor a aratat o reducere a leziunilor din zona gleznei si o crestere a celor din zona genunchiului si a zonei superioare a piciorului.

 

- Severitatea leziunilor este direct proportionala cu viteza si masa motocicletei.

 

- Accidentele datorate problemelor tehnice constituie doar 3% din total, majoritatea acestora fiind datorate pierderii controlului in urma unei pene.

 

- Intersectiile sunt cele mai frecvente locatii ale accidentelor moto, de cele mai multe ori celalalt vehicul ignorand dreptul de prioritate al motocicletei.

 

Alta f. importanta:

 

- Mai mult de jumatate din accidentele moto au implicat piloti cu experienta de pana la 5 luni pe motocicleta respectiva, totalul experientei moto a pilotului fiind pana in 3 ani!

 

Acum fuga la pusculita :banana:

Asfalt uscat si bine ai venit printre noi! :P

 

Nu uita: ti se poate intampla si tie!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cel mai bine este sa treceti prin cat mai multe categorii de motociclete. Nu va cramponati de un model sau altul, care va place mai mult, pentru ca veti avea timp si pentru acela. Important este sa acumulati experienta, iar aceasta vine atat cu kilometrii parcursi, dar si cu diferitele tipuri de motociclete incalecate (personal am detinut cca. 30 de motociclete si probabil ca am incalecat inca pe atatea ale altora).

Ca incepator este bine sa incepi cu cilindreele mici si sa urci treptat, o data si cu experienta acumulata. Spre exemplu, ai putea incepe cu o Honda CBR125, ca dupa o vreme sa te urci pe un Suzuki LS650, apoi pe un Kawasaki KLR650. Chiar daca de cilindree mai mica, ai putea trece, dupa cele enumerate mai sus si pe la un Kawasaki GZP500S, ca mai apoi sa te urci pe un SS. Desigur, ai putea sa dai si la pedala la cateva comuniste, dar vor sari unii cu gura ca exagerez.

Deci ar trebui sa dureze ceva timp pana te urci pe SS. Adica niste ani.

Cica niste studii au spus ca motociclistilor incepatori le ia cam doi ani de zile pana incep sa se relaxeze pe motociclete si o data cu aceasta relaxare survine si primul accident. De aici cred ca s-a impamantenit si vorba, printre motociclisti, ca primul accident (accident serios - nu punem la scocoteala cazaturile de pe loc) are loc la 2 ani dupa ce ai obtinut permisul.

 

Spun toate astea, pentru ca am vazut un incepator (cu lamaie la numar) pe un super-sport, care iese in fiecare zi pe stradutele dintre blocuri, in incercarea de a se obsnui cu motocicleta si cu traficul.

Echipat full, merge cu 15km/h, atat de crispat si speriat, incat atunci cand l-am salutat nu a putut sa miste decat ochii spre mine, iar asta pentru o fractiune de secunda.

Ii spun pe aceasta cale, daca citeste pe aici, ca nu va invata niciodata sa mearga cum trebuie, pe motocicleta aia, pe stradutele alea si prizonier in tot echipamentul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Salutari, am stat ceva ore si am citit in stange dreapta pareri pe forum dar am zis sa arunc si o intrebare. 

 

O sa incep cu o mica introducere pt context: Alex, 28, permis de la 18 ani, niciun accident "sever", practicat ciclism de sosea la nivel competitional 2 ani si de hobby de atunci atat mtb cat si sosea ( sa zicem ca am o oarecare idee de ciclistica ), conduc tot ce are 4 roti fara probleme de obicei si sunt mai sportiv din fire... sa zicem doar ca imi palce sa o mai pisc cand e un drum virajat si fara trafic ( timisul de jos, drumul spre targu mures, etc ) 

 

Acum dau de A. Motivul principal, am o mancarime sa zic asa pentru condus si am vaga senzatie ca sectorul moto ar fi exact ceea ce caut. Plus ca e mai rentabil sa tii un supersport de 1000 decat o masina cu un setup agresiv si ceva mai multi cai ca media. 

 

Am inceput cu gandul si visul la un S1000RR dar mi-am calmat intentia de a incepe cu asa ceva ( poate urmatoarea? ) din considerente cum ar fi lipsa de experienta si sfarsitul sezonului care nu e cel mai iertator ( cred ) cu un incepator. 

 

Ma uit acum la un CBR650F sau R daca gasesc din 2016 17 18. O iau in considerare pt ca ABS, TC si cateva chestii care te mai "iarta" daca faci vreo prostie plus ca mi-as permite sa o repar daca ( sau cand ) voi da cu ea de pamant. 

 

 

Ce parere aveti? Sunt sigur ca multi sunteti sportivi din fire si va place segmentul asta .. poate odata ati fost in aceeasi pozitie cu mine. La ce altceva ar mai trebui sa ma uit ? Caut ceva sa ma pregateasca pt S1000RR ca si postura, ciclistica si comportament overall. 

 

O sa incei prin a spune ca cu toate ca's relativ tanar si nelinistit, consider ca am o urma de creier vie care ma opreste de la prostii, nu ma zgarcesc la gume si alte aspecte tehnice si pot sa evaluez daca situatia permite distractie sau risc sa ajung ingrasamant :) Merci 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...