Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Unul din F4i-urile mele (ambele model 2001) are ~7200Km (e ~nouă), aşa că nu pleca de la premisa că e problemă la kilometrii! Din câte ştiu eu, la astea nu se pot da km înapoi ci doar schimba bordul cu totul, ceea ce nu e chiar ieftin (pleacă de pe la vreo 200€ în sus unul SH care are deja km şi dacă provine dintr-un accident sunt şanse mari să aibă urme, deci fi atent şi la aspectul ăsta).

Să-i verifici suspensiile, la km-ii ăştia ar cam trebui schimbate uleiul de la furcă şi semeringurile...

Încearcă să-l convingi cumva pe propietar să te lase să te plimbi cu ea 1/2 de zi ca să poţi să-i faci consumul (dacă îţi permiţi) pentru că dacă îţi consumă mai mult de ~7.5L/100 la mers mediu e foarte posibil să aibă probleme fie la bujii, fie la injectoare, fie la pompa de benzină (asta de obicei se întâmplă când stă motorul mult nepornit; şi eu cât şi CristiDB -parcă- am păţit asta la motoarele cu ~7.000Km şi a trebuit să ne luăm pompe de presiune noi - a mea ajunge mâine :D ). Dacă e de la pompă, e posibil să miroasă a benzină într-un mod anormal, tocmai pentru că nu e arsă cum trebuie (benzina, nu pompa :-))) ) -un alt motiv pentru care motorul nu va merge "rotund"- şi vei avea consum ridicat.

O altă chestie la care te poţi uita (apropo de Km) este radiatorul. Uită-te atât la spaţiile dintre ||||| (nu ştiu cum se numesc, dar hai să-i spunem generic, "plasă" -vezi aici). Dacă sunt paralele, fără îndoituri, curburi, etc, înseamnă fie că nu are mulţi km, fie că a evitat contactul cu toate zburătoarele posibile şi cu tot ceea ce se mai poate prinde într-un radiator!

Las-o să meargă vre-o 15-20 de minute sau mai mult, ca să vezi că-ţi pleacă ventilatorul de la radiator şi că îţi cuplează când trebuie -adică că nu are probleme nici la termocuplă, nici la termostat, nici la ventilator-. În cazul în care nu pleacă, să verifici siguranţele, ar putea fi şi din cauza lor. Dacă totuşi pleacă dar după un timp continuă să se încălzească (ai martor de temperatură pe bord) înseamnă că nu mai are antigel.

Dacă mai îmi vine ceva în minte te anunţ. ;)

 

L.E. Dacă te lasă să mergi cu el, găsiţi un drum liber şi dă-i "blană" (sau spune-i lui să o facă, cu tine pasager)! Atunci se vede, la viteza respectivă (ar trebui să ajungă la 230-250Km/h cu 2 persoane) dacă reparaţia în urma accidentului (presupun că din cauza asta a fost revopsit dar e posibil să fi fost doar un moft -cu toate că nu e ieftină o vopsire moto-) este de calitate SAU NU. Nu are voie să apară troncăneli, lovituri, sunete ciudate, etc.! Cea pe care o vând eu (jos în semnătură) a fost avariată (şi ulterior reparată) în UK, apoi a ajuns în RO la un coleg motociclist, apoi la mine. I-am schimbat uleiul şi alte consumabile şi m-a dus fără probleme cu 280, respectiv 250km/h cu pasageră. Eu, cu excepţia unor "scăpări de moment", am mers normal cu ea. La cele de care s-a "tras" mult, se observă un anumit colorit la galerii (în spatele roţii frontale), din cauză că trec prin modificări repetate de temperatură.

Dacă cumva intră în voblaj poate să fie nu numai de la o reparaţie prost efectuată ci şi/sau de la roţile ce nu sunt echilibrate (sau e tocită gumă aiurea).

Te dezamagesc cu datul kilometrajului inapoi, in placa electrica din bord, se afla un mic circuit integrat cu numele de MEMORIE electronica. Se pot programa oriciti kilometri doresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta fac

 

intre f4i sau R6 ce sa aleg???

Ţie pentru ce îţi trebuie motocicletă? Pentru mine, spre exemplu, super-sporturile de 600cc ies din discuţie (mă refer la modelele mai vechi, 2000-2006) iar F4i-ul are tot ce îmi doresc momentan (de asta şi am două iar ultima, crede-mă, n-a fost deloc ieftină dar am considerat că merită ;) ).

Personal, nu ştiu de ce consideră colegul de mai sus (Performance Solutions) că sistemele de injecţie de la F4i-uri sunt "vai mama lor". Ori ţi se înfundă din cauza mizeriilor din benzină, ori cedează injectorul (ceea ce nu mi s-a întâmplat în 20.000 de km cu un motor şi încă 2000 cu altul), ori apar ceva probleme la pompa de presiune, aşa cum ziceam cu ceva mesaje în urmă, dar problema acolo am înţeles că se datorează unui mecanism intern al pompei care e bine să fie pus în uz, altfel se deteriorează şi trebuie schimbată pompa de presiune.

Strict ca poziţie, mai bine stai (dacă eşti cât de cât înalt - +180cm) pe GSXR-ul de 600 decât pe R6. R6-le are şaua pilotului moale dar atât, poziţia nu se compară cu F4i-ul sau cu GSXR-ul (care ar fi prima super-sportivă pe care aş alege-o strict din punct de vedere al poziţiei plus că vine din fabrică cu stabilizator de voblaj care altfel te-ar costa câteva sute de € iar pentru începători şi nu numai e foarte bine venit -a nu se înţelege că GSXR-ul sau altă supersportivă e indicată pentru începători!!!!-).

Am un prieten ce şi-a schimbat R6-le cu un 636. Dacă aflu de ce a renunţat la R6 te anunţ.

Ca şi plus, R6-le se manevrează mai uşor decât celelalte SS-uri. GSXR-ul spre exemplu e cam ţeapăn (desigur, comparativ şi cu F4i-ul care se manevrează destul de ok în oraş).

Din nou, chiar dacă repet, tu gândeşte-te bine ce vrei de la motor, pentru că mie mi se pare că înca nu ştii foarte bine şi e foarte posibil să-ţi iei ceva şi apoi să-ţi pară rau şi să vrei să-l vinzi, iar cauţi altceva, iar timp pierdut, etc.!!

Nu prea sunt multe variante de sport-touring carenate de 600cc iar dintre ele F4i-ul este cea mai bună, frumoasă (din punctul meu de vedere), fiabilă (cel puţin are nişte hibe care sunt cunoscute, nu ca la alte motoare de se strică ceva la ele şi nu ştii ce iar mecanicul face experimente pe banii şi timpul tău), etc..

 

@JAGI Mersi pentru completare, nu ştiam de chestia asta. Oricum, mă gândesc că faza respectivă o poate face doar cineva cu un computer cu adaptorul special pentru memoria respectivă, pentru ca una e să resetezi memoria şi alta să dai kilometrajul înapoi (chiar dacă ar merge, ar rămâne discrepanţă între Km şi mile) iar astfel de lucruri mă îndoiesc ca le poate face orice service moto iar cele care se respectă mă îndoiesc că s-ar preta la astfel de subterfugii dar nu zic nu, doar e România.

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

xmas nu stiu ce mi-a trecut mie prin cap R6 am zis sa intreb si de el. Azi am vazut un F4i care este ca nou are totul original pe el , anvelope.baterie.kit lant noinu e lovit are vopseaua originala merge ceas .ai curaj sa bagi mana in foc ca e nou.proprietarul foarte serios il are din 2008 si daca maine tine vremea cu mine sa.l probez il si cumpar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce culori are, roşu+albastru (+alb, parţial)? :) Mie nu ştiu de ce dar nu-mi prea place combinaţia asta, chiar dacă cea "nouă" a mea are culorile astea deci îţi dai seama ce mult îmi place (motorul în sine) dacă am făcut abstracţie de culori! :P
El, ca şi motor, din ce an este? Au fost fabricate din 2001 până în 2006, de asta întreb.
În rest, baftă şi să ţină vremea cu tine! ;)

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce culori are, roşu+albastru (+alb, parţial)? :) Mie nu ştiu de ce dar nu-mi prea place combinaţia asta, chiar dacă cea "nouă" a mea are culorile astea deci îţi dai seama ce mult îmi place (motorul în sine) dacă am făcut abstracţie de culori! :P

El, ca şi motor, din ce an este? Au fost fabricate din 2001 până în 2006, de asta întreb.

În rest, baftă şi să ţină vremea cu tine! ;)

ms.

azi am reusit sa achizitionez motorul mult dorit, este rosu cu negru din 2001 carene originale toate nevopsit dar f intretinut, cauciucuri kit lant placute noi, alarma cu pager, ulei schimbat de 1000km filtru aer sport, am mers azi cam 300 km si merge ceas

Editat de yahym85
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Din primavara as vrea sa dau de A2.. si nu stiu ce "mobra" sa imi iau. Am gasit cateva modele gen: Yamaha MT-03, Suzuki gs500 si cele de 250cc (honda,kawa,hyosung).

Voi ce parere aveti? Ce ar trebuie sa imi iau? Si ce alte modele mai sunt care sa nu depaseasca 35 de Kw?

 

Scuze daca nu am postat unde trebuie...

 

 

 

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MT-03 si GS500 is ok pt A2?

sa te gandesti pentru ce iti trebuie motocicleta in primul rand .

Daca o iei sa te dai cu ea in weekend si doar atat poti sa iei una care consuma mult si arata bine - intre timp o repari in timpul saptamanii

Daca iti iei una cu care sa mergi zilnic - si nu conduci cu 100 - 150 si mergi foarte mult prin oras, ia-ti un Honda Rebel de 250, sau un Yamaha Virago 250 . Fiabile , consum mic, manevrabile in oras. (bune pentru oras )

Daca mergi distante lungi nu o sa iti placa virago 250 ca nu poti merge "tare".

Trebuie sa alegi intai clasa, ca degeaba intrebi ce iti recomanda lumea. poti sa iei iei Cross, sa urci dealuri ...

Alege ce vrei sa faci cu ea, apoi alege clasa , si apoi insiri 5 modele , si abia apoi alegi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandeam sa imi iau una sport sau naked sau un supermoto... si motoreta o sa fie mai mult de weekend. Ca modele preferate as acea: Yamaha MT-03, Kawasaki ninja 250r, KTM (cross sau duke), Hyosung Gt250r si Suzuki Gs 500f F sau E. Acum ca model preferat ar fi cel de la yamaha dar multe lucruri nu stiu despre el...

 

Newbbie: Din cate am citit ambele sunt bune pentru A2, adica au undeva la 45-47 cp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandeam sa imi iau una sport sau naked sau un supermoto... si motoreta o sa fie mai mult de weekend. Ca modele preferate as acea: Yamaha MT-03, Kawasaki ninja 250r, KTM (cross sau duke), Hyosung Gt250r si Suzuki Gs 500f F sau E. Acum ca model preferat ar fi cel de la yamaha dar multe lucruri nu stiu despre el...

 

Newbbie: Din cate am citit ambele sunt bune pentru A2, adica au undeva la 45-47 cp.

Si cam de ce buget dispui?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Undeva la 2.000 de euro.

Userul Pogor[frate] are un gs500f in stare buna, intretinut care s-ar incadra in bugetul tau si ti-ar ramane si bani de echipament, uite aici iar cat despre Yamaha MT-03 nu stiu in ce stare iti gasesti la banii astia + ca nu mai o sa ai de echipament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu vreau sa cumpar motoreta acum, mai intai sa ma vad cu permisul in mana si dupa. Si pana atunci am timp sa gasesc ceva care sa-mi placa. La Gs nu-mi prea place aspectul este prea "clasic" eu vrea ceva gen streetfighter sau o sportiva.

Prima mobra a mea a fost 125cc CBR, frumusica cu aer de sportiva, dupa 1 an as fi vrut s-o schimb, norocul meu ca n-am avut suma necesara cumpararii alteia tot noua, desi am permis de A din anii 90 si ceva - m-a invatat pitica multe lucruri, de trafic, incidente, etc. Acum se afla in posesia fratelui meu, iar eu am trecut pe mica ninjita de 300cc - pe vremea aceea (cind am luat CBR-ica) nu existau (ori n-am aflat eu de 250cc), de 300cc sint foarte multumit, si am de gind s-o schimb peste 7-8 ani cu un choper datorita virstei pe care am s-o am atunci. In rest iti doresc bafta la examen si la ales mobra.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Sunt nou venit pe forum asa ca va urez bine v-am gasit!

Situatia mea este una clasic , incepator caut motocicleta. Problema mea este inaltimea , avand 193cm si 100kg caut o motocicleta pentru incepatori. Stiu, exista moto mari pe care stai comod dar nu pentru inceput de drum. Recent m-am suit pe un fz6 care mi sa parut destul de comod , stateam cat de cat normal, nu cu genuchii la piept (asta a fost pe un hornet sau cel putin asa mi se parea mie). Alte alternative la care m-am mai gandit au fost f650gs insa sa zicem ca nu ... imi place, cu totul ca nu am incalecat niciunul (mi-as dori cei drept :D ). Sper sa nu imi faceti morala legat de ciclindree , nu caut ceva supersport dar nici de 125cmc, pe chopper-e stau cocosat rau, ma cam doare spatele (experienta din scoala moto).

Multumesc de sfaturi daca apar si bafta !

 

Alte mentiuni: pret 2000-2500 euro si sa tina cu casa daca se poate, consum , intretinere :)

Editat de AlexGeo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam orice tourer-enduro ti-ar fi bun. De la SV650, la BMW F650, Transalp (recomandarea cea mai buna ca fiabilitate, intretinere, etc), ar mai merge si, dar e cam vechiut, KLE500.

Practic orice din gama asta e ok daca esti inalt. Acum depinde si de ce iti place tie. Mai sport-touring sau touring-enduro...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator ala cu F-ul

Suzuki GSX-600f 98-02

Model eftin, piese eftine si usor de gasit, consum 4,5-6... In general modelul asta de motocicleta poate fi potrivita pentru un incepator, cat si pentru cineva cu experienta. Noroc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...