Papa_Bear Posted May 10 Share Posted May 10 Salutare, Stiu ca mai sunt topicuri similare, insa nu stiu daca mai sunt de actualitate informatiile. Poate cineva sa imi recomande o vulcanizare moto in sectorul 6 sau in jur care sa lucreze foarte meticulos si cu rabdare? Vreau sa schimb anvelopele unei motociclete BMW de peste 30 ani care este intr-o stare foarte buna de pastrare. Nu vreau sa ma aleg cu jante zgariate sau sa descopar dupa ce montez rotile ca au fost gresit echilibrate... Din pacate am avut si experiente proaste... Stiu ca exista RAMS (au referinte ff bune), dar este complicat sa ajung si cu motoreta si cu anvelopele pana in Otopeni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted May 10 Share Posted May 10 Foarte puține vulcanizări se bagă la moto (unele acceptă dacă mergi cu roțile demontate), cam trebuie să mergi la un service care face și roți. Aș recomanda Go Racing (Băneasa) sau United (Pipera). Ar mai fi și Mototehnica, specializați pe BMW, dar sunt și mai departe (Mogoșoaia). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin l.u.v Posted May 10 Admin Share Posted May 10 La bmw cu cardan roata spate are prinderea diferită și sunt extrem de puține vulcanizari care au conurile necesare. Mă refer la echilibrare. Fie mergi la reprezentanță, fie un garaj dedicat BMW, gen Mototehnica. Sau nu mai echilibrezi spatele, că nu are nici pe dracu. Atenție, normativul RAR spune ca dacă se umblă la roți trebuie să faci și standul de frâne, alți bani în plus. La United Motors se face așa ceva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted May 10 Share Posted May 10 Și cine se dă prin pădure trebuie să aibă stand de frâne portabil omologat, că dacă face o pană la levier nu mai are voie înapoi pe asfalt. Maaaare e grădina rarului... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin l.u.v Posted May 10 Admin Share Posted May 10 E vorba de service-urile autorizate. Și eu m-am mirat, dar exact asta a fost explicația pe care mi-a dat-o Mașinuță la United Motors pentru schimbarea cauciucurilor. Spunea că dacă apare orice factură pentru schimbare gume, plăcuțe frână, discuri și orice presupune demontare de roată trebuie să apară facturat și stand de verificare frâne, altfel RAR dă amenzi mari. Pare dubios, dar are logică dpdv a securității. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted May 10 Share Posted May 10 (edited) 1 hour ago, l.u.v said: Pare dubios, dar are logică dpdv a securității. Nu are logică dpdv a securității dacă nu se gresează /înlocuiesc și rulmenții, operațiune pe factură. Nicio ”vulcanizare” fără stand de frână și casă de marcat! Edited May 10 by patrick1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papa_Bear Posted May 10 Author Share Posted May 10 (edited) Va multumesc pentru raspunsuri. Roata spate se prinde in suruburi, tipic BMW, oarecum ca la masina. Bun pontul cu imposibilitatea echilibrarii. Sa incerc sa o duc la Motohub? Daca majoritatea nu au conuri... deja se complica treaba... Ma gandeam sa dau eu roata jos si sa merg cu ea doar la montaj si echilibrare... Edited May 10 by Papa_Bear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted May 10 Share Posted May 10 (edited) 1 hour ago, Papa_Bear said: imposibilitatea echilibrarii Eventual cu fixare pe o flanșă din lemn (strung) cu rulmenți interiori. Edited May 10 by patrick1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin l.u.v Posted May 11 Admin Share Posted May 11 Nu înțeleg ce te complici atât cu echilibrarea roții spate și care e spaima așa de mare. Eu am mers ani de zile cu BMW uri mult mai grele și viteze mult mai mari cale de sute de km/zi și nu am simțit nevoia să echilibrez spatele niciodată. Fața este importantă, spatele deloc la mers stradal. Ba mai mult de atât, la actualul Gtr1400 mi-au căzut plumbii spate la spălătorie. Adeziv prost, probabil nu a fost curățată janta bine înainte. Bineînțeles că nu am mai ajuns să dau roată spate jos. La cum mergi tu cu aia chiar nu merită. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TETEA. Posted May 11 Share Posted May 11 Acum 44 minute, l.u.v a spus: Nu înțeleg ce te complici atât cu echilibrarea roții spate și care e spaima așa de mare. Ai cumva dreptate, tocmai in cazul mobrelor foarte grele. Dar la o motocicleta mai usoara, un dezechilibru accentuat pe spate poate crea probleme de echilibru pe fata. In speta, tremurat in ghidon cand e lasat liber, sau chiar death wobble. Am patit sa am simptomele descrise ce s-au rezolvat dupa o echilibrare si schimbat rulmentii la roata... spate! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin l.u.v Posted May 11 Admin Share Posted May 11 Posibil, nu am avut decât mobre grele. În cazul în care ai avut și rulmentul dus e probabil ca aia a contat mai mult. Nu are de făcut decât să încerce cum merge fără echilibrare și dacă sesizează ceva cauta unde să o echilibreze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TETEA. Posted May 11 Share Posted May 11 (edited) Habar n-am cat de dus era, roata insa nu fusese echilibrata deloc si a necesitat "blindaj" serios. Nu stiu cat a contribuit fiecare factor, voiam doar sa subliniez ideea ca de multe ori manifestarile aparute la partea din fata isi au cauza... in spate. Edited May 11 by TETEA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted May 11 Share Posted May 11 (edited) 4 hours ago, TETEA. said: Ai cumva dreptate, tocmai in cazul mobrelor foarte grele. Dar la o motocicleta mai usoara, un dezechilibru accentuat pe spate poate crea probleme de echilibru pe fata. In speta, tremurat in ghidon cand e lasat liber, sau chiar death wobble. Am patit sa am simptomele descrise ce s-au rezolvat dupa o echilibrare si schimbat rulmentii la roata... spate! Așa este! Cu risc de voblaj accentuat de elasticitatea laterală a arhitecturii de șasiu în simplă traversă (gen ”Mobra”) și de eventuale jocuri la articulația basculei spate care transmit oscilații (și /sau rezonanțe) spre față, la anumite viteze. În plus, uzura accentuată și excentrică a anvelopei spate, care apare prematur după un timp. Spre deosebire de structuri de cadru mai rigide pentru motociclete mai grele Edited May 11 by patrick1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted May 11 Share Posted May 11 Acum 20 ore, Papa_Bear a spus: ...Poate cineva sa imi recomande o vulcanizare moto in sectorul 6 sau in jur care sa lucreze foarte meticulos si cu rabdare? Exista o vulcanizare auto/moto prin zona Crangasi. Par ok (am fost o data anul trecut). https://ro-ro.facebook.com/Vulcanizare.Auto.Moto.Crangasi/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovi_ice Posted May 11 Share Posted May 11 Metric Motion - pe strada Preciziei. Am schimbat intr-un an la ei anvelopele, aveam jante aluminiu culoare gold-ish (o yamaha mai veche), nu m-am ales cu nici o zgarietura pe ele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papa_Bear Posted May 11 Author Share Posted May 11 Acum 2 ore, ovi_ice a spus: Metric Motion - pe strada Preciziei. Am schimbat intr-un an la ei anvelopele, aveam jante aluminiu culoare gold-ish (o yamaha mai veche), nu m-am ales cu nici o zgarietura pe ele. Multumesc de sugestie. Am vorbit cu Razvan, nu mai colaboreaza cu cei din Preciziei iar MetricMotion s-a mutat in zona APACA.. Voi da o fuga sa vad ce mai este acolo. Acum 2 ore, Leon a spus: Exista o vulcanizare auto/moto prin zona Crangasi. Par ok (am fost o data anul trecut). https://ro-ro.facebook.com/Vulcanizare.Auto.Moto.Crangasi/ Multumesc de sugestie! ii stiu pe baieti. Au zile bune si rele. Un lucru cert este ca au investit in echipamente, care toate sunt noi si majoritatea de top. Am vazut multe scule FACOM... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.