Jump to content

Mașinile și motocicletele care produc zgomote peste 96 decibeli vor fi interzise noaptea în București. Amenzi drastice – proiect de hotărâre


christian
 Share

Recommended Posts

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Masuratorile conform iso 5130, ptr motociclete se fac in doua moduri: 

1- ptr cele cu o turatie maxima de sub 5000 rot/min, masurarea se face la 75% din turatia maxima

2- ptr cele cu o turatie maxima de peste 5000 rot/min, masurarea se face la 50 % din turatia maxima.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, Penetru a spus:

Db-metrul poate să-ți spună turația motorului din frecvența pe care o analizează, trebuie doar să-i introduci nr de cilindri.

Indiferent dacă aprinderile sunt decalate și nu la intervale egale? Mă gândesc la V-uri și cross plane. Și arhitectura evacuării poate avea efecte similare, vezi la auto Subaru <2007 că nu sună "rotund".

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, COLUMBO a spus:

Masuratorile conform iso 5130, ptr motociclete se fac in doua moduri: 

1- ptr cele cu o turatie maxima de sub 5000 rot/min, masurarea se face la 75% din turatia maxima

2- ptr cele cu o turatie maxima de peste 5000 rot/min, masurarea se face la 50 % din turatia maxima.

Corect! 

 

3.1 vehicle category L motor vehicles with fewer than four wheels NOTE United Nations Economic Commission for Europe (UN ECE) document TRANS/WP.29/78/Rev.1/Amend.4 (26 April 2005) extended the L category to four-wheeled vehicles as defined by L6 and L7 in ISO 362-1:—, 3.4.1.5 and

 

 

The target engine speed shall be ⎯ 75 % of the rated engine speed, S, for vehicles with S u 5 000 min−1,

⎯ 50 % of the rated engine speed, S, for vehicles with S > 5 000 min−1,

 

 Yamaha R1 are 15.000 rpm-uri , stock la 6250rpm-uri are 99db, asadar nu se incadreaza.

 

Cred ca nici un sbk nu se incadreaza... poate ss-urile

 

https://unece.org/DAM/trans/doc/2007/wp29grb/ECE-TRANS-WP29-GRB-45-inf01e.pdf

Edited by christian
Link to comment
Share on other sites

Motocicletele care vin din state sau Canada, si nu au inscrise in CIV vreo valoare, cum le incadreaza? Eu am instalat pe telefon o aplicatie cu care mi-am masurat nivelul de zgomot in relanti si in sarcina, asta fiindca in Europa sunt niste legi destul de draconice si nu vreau sa dau bani aiurea la altii, am urmat regulile de masurare a zgomotului descrise in filmuletele de pe youtube ale politiei germane, m-am incadrat si fara sa schimb vata din tobe... pentru mine e simplu, vrei sa circuli si sa te bucuri de motociclit fara sa platesti suplimentar, si fara sa ii deranjezi pe altii, urmeaza regulile. De ce numai la noi se gasesc "meseriashi" care stiu ei mai bine???? Pardon, la noi se gasesc mai multi ca la ceilalti....uitasem...😄

Link to comment
Share on other sites

Vad tot felul de cifre aruncate pt zgomotul facut de R1 dar are cineva vreo poza de pe sticker-ul de pe bascula sau vreo referimta credibila, ceva? Intreb pt ca R1 2022 e Euro 5 si asta inseamna ca trebuie sa se incadreze inclusiv cu zgomotul, nu cred ca are 99 db stock, este enorm.

Edited by DesertEagle
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, DesertEagle said:

Euro 5 si asta inseamna ca trebuie sa se incadreze inclusiv cu zgomotul

 

Normele Euro x se referă doar la poluarea aerului, nu și la cea fonică. La nivel de zgomot, fiecare țară are dreptul la limite diferite din câte știu.

Link to comment
Share on other sites

Ce asteptari aveti de la aceasta lege propusa de un ghertoi in parlament, cand la ora actuala motoretele sunt considerate autovehicule si legal este necesara dotarea lor cu extinctor si triunghiuri reflectorizante?

In curand vom fii nevoiti sa ne insurubam numere de inmatriculare si pe carena din fata ori pe far.

Un lucru e cert, vremurile de cocalarie din bucuresti sunt pe sfarsite.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, unaetnumitsirc said:

Ce asteptari aveti de la aceasta lege propusa de un ghertoi in parlament

 

Este un proiect de lege al CGMB, nu al Parlamentului și vine în reacție directă la toate plângerile populației legate de cretinii needucați care bat bulevardele din București toată noaptea în timpul verii, care au burlane în loc de tobe și sunt mari iubitori de turații mari în oraș. Ei sunt principalii vinovați, nu cei care au venit cu proiectul.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, unaetnumitsirc a spus:

Ce asteptari aveti de la aceasta lege propusa de un ghertoi in parlament, cand la ora actuala motoretele sunt considerate autovehicule si legal este necesara dotarea lor cu extinctor si triunghiuri reflectorizante?

In curand vom fii nevoiti sa ne insurubam numere de inmatriculare si pe carena din fata ori pe far.

Un lucru e cert, vremurile de cocalarie din bucuresti sunt pe sfarsite.

Ce are sula cu prefectura?

Daca cineva taie macaroana celor galagiosi ai impresia ca "ti se ia tie libertatea si vai de mine, maine ti se cere numar pe carena" ? 🙈

Spre linistirea ta pot sa iti spun ca pe vremuri motocicletele aveau numar pe fata, era un numar pe o tabla tip sector de cerc, montata pe aripa din fata. Tata a avut asa ceva.

Si s-a renuntat la numarul fata din considerente de siguranta a pietonilor.

Asa ca in afara de niste esapamente civilizate nu se va petrece nimica.

Link to comment
Share on other sites

Hotararile CGMB nu au valoare de lege.

Vezi treaba cu ridicatul masinii sau dreptul Poltiei Locale de a sanctiona in lipsa un proprietar de autovehicol parcat neregulamentar.Adica vax albina.

Va vad oameni seriosi.Atunci stiti ca o toba legala poate fi facuta sa sune mult peste valoarea ei inscriptionata si omologata.

Despre ce vorbim noi aici?Pe toba mea scrie 86 db.Daca o turez sare de aia 96 fluierand.Totul legal.

Sa va mai zic de Lamborghini,Ferarri si alte masini care sar de 4-5000 cmc, care la cea mai mica accelerare dau peste cap orice aparat de masurat.

O Dacie 1310 e mai zgomotoasa comparata cu un Logan.

Edited by adiy32
Link to comment
Share on other sites

La 01.10.2022 la 13:13, christian a spus:

Corect! 

 

3.1 vehicle category L motor vehicles with fewer than four wheels NOTE United Nations Economic Commission for Europe (UN ECE) document TRANS/WP.29/78/Rev.1/Amend.4 (26 April 2005) extended the L category to four-wheeled vehicles as defined by L6 and L7 in ISO 362-1:—, 3.4.1.5 and

 

 

The target engine speed shall be ⎯ 75 % of the rated engine speed, S, for vehicles with S u 5 000 min−1,

⎯ 50 % of the rated engine speed, S, for vehicles with S > 5 000 min−1,

 

 Yamaha R1 are 15.000 rpm-uri , stock la 6250rpm-uri are 99db, asadar nu se incadreaza.

 

Cred ca nici un sbk nu se incadreaza... poate ss-urile

 

https://unece.org/DAM/trans/doc/2007/wp29grb/ECE-TRANS-WP29-GRB-45-inf01e.pdf

Nu stiu cati db produce un R1, dar "S", reprezinta turatia de putere maxima. In exemplul cu R1, masuratoarea se face la 50% din turatia la care motorul dezvolta puterea maxima. 

Link to comment
Share on other sites

La 01.10.2022 la 15:37, DesertEagle a spus:

 

Eu nu gasesc informatia asta, ai un link?

 
gasesti informatia asta pe cadru…. De exemplu eu am model 2007/2008

C34AF19F-1E1E-48DF-9E04-9D2D89A0C19E.jpeg

La 01.10.2022 la 15:37, DesertEagle a spus:

 

Eu nu gasesc informatia asta, ai un link?

 

La 03.10.2022 la 11:30, COLUMBO a spus:

Nu stiu cati db produce un R1, dar "S", reprezinta turatia de putere maxima. In exemplul cu R1, masuratoarea se face la 50% din turatia la care motorul dezvolta puterea maxima. 

 

Yamaha YZF-R1 (2007-2008) spec

 

Power180bhp (132kW) @ 12,500rpm

Torque83.2 lb-ft (112.7Nm) @ 8000rpm

La 01.10.2022 la 19:59, DesertEagle a spus:

Vad tot felul de cifre aruncate pt zgomotul facut de R1 dar are cineva vreo poza de pe sticker-ul de pe bascula sau vreo referimta credibila, ceva? Intreb pt ca R1 2022 e Euro 5 si asta inseamna ca trebuie sa se incadreze inclusiv cu zgomotul, nu cred ca are 99 db stock, este enorm.

 

norma de poluare nu are nici o legatura cu zgomotul, se refera strict la noxe.

99 db are si R1 2009 - 2014

RN22.jpg

Edited by christian
Link to comment
Share on other sites

Ok,poate nu m-am exprimat bine, ma interesa de la R1 actual, nu de acum 15 ani.

 

Oricum, se pare ca e mult mai complicat de atat. Zgomotul motocicletelor este reglementat de Directiva Comisiei Europene UNECE R41, care este amendata periodic cu noi praguri pentru emisiile sonore odata cu noile norme Euro (anexa 6). Zgomotul se masoara in mers in diverse conditii strict reglementate (dau astia inclusiv compozitia asfaltului pe care ruleaza motocicleta testata, te ia cu capu' 😀). Acum pentru motociclete e ceva 73db, atentie! nu masurat la gura tevii.

 

Sunt curios cum o sa masoare in Bucuresti

 

 

Edited by DesertEagle
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Scopul hotărârii nu este să-ți măsoare ție în mod empiric și corect zgomotoul pe care ți-l generează motoreta, ci de a descuraja mersul cu motociclete gălăgioase noaptea.

Nu uita de conserve gălăgioase :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, DesertEagle a spus:

Ok,poate nu m-am exprimat bine, ma interesa de la R1 actual, nu de acum 15 ani.

 

Oricum, se pare ca e mult mai complicat de atat. Zgomotul motocicletelor este reglementat de Directiva Comisiei Europene UNECE R41, care este amendata periodic cu noi praguri pentru emisiile sonore odata cu noile norme Euro (anexa 6). Zgomotul se masoara in mers in diverse conditii strict reglementate (dau astia inclusiv compozitia asfaltului pe care ruleaza motocicleta testata, te ia cu capu' 😀). Acum pentru motociclete e ceva 73db, atentie! nu masurat la gura tevii.

 

Sunt curios cum o sa masoare in Bucuresti

 

 

 

A postat colegul pe pagina 1 :

 

 

"Postat Septembrie 20

Chiar si modelul nou de R1 are 98 dB @ 5500 rpm cu evacuarea stock"

 

Banuiesc ca nu detii noul model de R1, esti doar interesaNt :D

 

Standardul la care se face referire in documentatia primariei face referire la masutori la 0,5m de "gura tevii", iti garantez ca scoate peste 100db la 7000rpm-uri+, are 200 de cai nu 180 ca alea vechi de 15 ani...

 

Edited by christian
Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

Scopul hotărârii nu este să-ți măsoare ție în mod empiric și corect zgomotoul pe care ți-l generează motoreta, ci de a descuraja mersul cu motociclete gălăgioase noaptea.

Deci ziua e liber la burlănit? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...