Sari la conținut

Suzuki SRAD 720cc


Postări Recomandate

Salutare ! Se da una bucata srad de 750 cu supapele rupte. Ulterior am folosit o chiulasa de 600 cu garnitura de 750. Am folosit intreaga instalatie de 600 ,cat si carburatoarele. Axele cu came sunt cele de 600. Lantul de distributie si timing-ul distributiei sunt identice. Cdi-ul si bobinele sunt tot de 600. Motocicleta porneste si ruleaza foarte bine cu exceptia unor rateuri pe decelerare ceva mai puternice si mai dese fata de motorul de 600, tinand cont ca supapele de pe admisie si evacuare sunt considerabil mai mici fata de cele de 750. 

Intrebarile mele sunt urmatoarele : A mai facut cineva acest lucru ? Si daca da , care ar fi riscurile ulterioare ? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Aprilia Rs125 a spus:

Intrebarile mele sunt urmatoarele : A mai facut cineva acest lucru ? Si daca da , care ar fi riscurile ulterioare ? 

 

La prima vedere nu vad niciun risc, asta presupunand ca garnitura de chiulasa calca corect pe chiulasa de 600. E posibil sa fi marit si raportul de compresie, nu-mi dau seama fara sa vad chiulasele si pistoanele. Rateurile nu ar trebui sa aiba legatura cu aceasta modificare ci mai degraba legata de alte aspecte: alimentare, aprindere, punere la punct a distributiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Speedy.K a spus:

Ba, am facut eu un experiment asemanator,  dar n-a fost bine. Discutia care a urmat cu nevasta-mea a fost cam asa:

Eu: Draga, nu-mi plac chilotii tai astia noi.

Ea: De ce, iubitule?!

Eu: Pai ma cam strang...

Chilotii astia calca bine, unde mai pui ca desi supapele sunt mici, rateurile sunt mai mari , deh , presiunea :))) 

Imi veneau niste versuri de la baietii Paraziti , fara accent pe ultimul i, dar mi-e teama de banul ulterior :)

Acum 3 ore, Nguyen a spus:

 

La prima vedere nu vad niciun risc, asta presupunand ca garnitura de chiulasa calca corect pe chiulasa de 600. E posibil sa fi marit si raportul de compresie, nu-mi dau seama fara sa vad chiulasele si pistoanele. Rateurile nu ar trebui sa aiba legatura cu aceasta modificare ci mai degraba legata de alte aspecte: alimentare, aprindere, punere la punct a distributiei.

 Garnitura de 750 calca la fix pe chiulasa de 600. Srad-urile de 600 si 750 sunt la fel , singura diferenta consta in faptul ca pistoanele sunt mai mari. Mai am inca 3 chiulase de 600 acasa, cu tot cu motoarele aferente. Intr-adevar, citind pe un forum dedicat gsxr, a mai facut cineva treaba asta acum mai bine de 10 ani si , la fel , afirma faptul ca odata cu aceste schimbari a crescut si presiunea, probabil si un adaos de putere nesemnificativ. Rateurile sunt pe decelerare, probabil , zic eu, din cauza supapelor mai mici de pe admisie cumulate cu faptul ca are niste benzina nearsa pe galerie. Distributia este identica la ambele modele de srad 600-750. Posibil sa fie amestecul mai bogat de carburant, dat fiind faptul ca are carburatoarele de 600. Cele de 600 au flansele de 34mm in timp ce carburatoarele de 750 au flansele de 38mm. Automat nu incapeau pe chiulasa de 600, cred. 

Motorul porneste foarte rapid, la prima cheie, nu se tureaza aiurea si nu "agata" , se tureaza bine, fara zgomote de lovire prin supape. 

Acum ramane de vazut sa vad cat va rezista, ma gandesc la compresia mai mare ce probabil va forta in segmenti, cuzinetii de la biela si eventual cilindri. 

Acum 2 ore, Djebelu' a spus:

@Aprilia Rs125eu nu stiu sa existe SRAD de 720...

Motorul avand cilindri de 750 si chiulasa de 600, automat are camera de ardere semnificativ mai mica. Citind pe un forum din uk cu niste baieti ce au facut modificarea asta in urma cu mai bine de 10 ani, au ajuns la concluzia ca motorul dupa aceste schimbari are 720cc. Din fabrica nu exista. Acum eu doar am intrebat daca a mai facut cineva din "@#@#$ bici si a mai si trosnit" :))) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune-i toba (tobe) stock, adica fara aiureli sport, etanseaza bine tot ce tine de evacuare, si-i posibil sa nu mai aiba detonatii aiurea. Nu garantez, dar la modificari din astea am patit acelasi lucru...si buba era din evacuare!;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rateurile nu m-ar deranja, doar spuneam ca sunt ceva mai dese fata de motorul de 600. Am toba yoshimura, scurtata, probabil de acolo si rateurile. Intr-adevar cu toba originala, in turatii mici am un boost de putere semnificativ si motorul merge mult mai fluid. Cea yoshimura in afara de zgomotul deranjant uneori nu produce nimic, mai ales ca este jumatate fata de dimensiunile normale. Nu este neaparat o buba cat este deranjant zgomotul , atat pentru mine cat si pentru cei din jur. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar! Lasa-i originala si nu vei avea greturi, motorul merge bine si daca o mai da cate-un fas, nu-i mare bai...asta daca n-o sa-l exploatezi in regim sport, cu maneta dreapta data mereu peste cap, iar turometru-n rosu!:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Aprilia Rs125 a spus:

probabil si un adaos de putere nesemnificativ.

Canci! Cu supape mai mici în nici un caz.

Acum 4 ore, Aprilia Rs125 a spus:

Posibil sa fie amestecul mai bogat de carburant, dat fiind faptul ca are carburatoarele de 600. Cele de 600 au flansele de 34mm in timp ce carburatoarele de 750 au flansele de 38mm

De unde amestec bogat?!? Mai puțin da, e ca și cum ar avea restrictor.

 

Acum 4 ore, Aprilia Rs125 a spus:

Motorul avand cilindri de 750 si chiulasa de 600, automat are camera de ardere semnificativ mai mica. Citind pe un forum din uk cu niste baieti ce au facut modificarea asta in urma cu mai bine de 10 ani, au ajuns la concluzia ca motorul dupa aceste schimbari are 720cc.

Băeții habar n-au cum se măsoară capacitatea cilindrică! Camera de ardere nu e inclusă, cilindreea e fix suma volumelor cilindrilor, adică volumul dislocuit de piston înmulțit cu nr cilindrilor unde sunt mai mulți.

A, și pt dom' injiner: raportul e de comprimare, nu de compresie! :wink:

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

Canci! Cu supape mai mici în nici un caz.

De unde amestec bogat?!? Mai puțin da, e ca și cum ar avea restrictor.

 

Băeții habar n-au cum se măsoară capacitatea cilindrică! Camera de ardere nu e inclusă, cilindreea e fix suma volumelor cilindrilor, adică volumul dislocuit de piston înmulțit cu nr cilindrilor unde sunt mai mulți.

A, și pt dom' injiner: raportul e de comprimare, nu de compresie! :wink:

Nu te contrazic. Da, cam tras de par calculul cu 720cc, dar te intriga atunci când citești.
Eu am făcut modificările in mare parte “lăutărește”, am noțiuni basic de mecanica. Treaba e ca a și funcționat, de aici și temerile de viitoarele pagube. Deh, când merge totul perfect din prima sigur s-a greșit pe undeva. 
“Băeții” făceau asta acum destul de mulți ani, n-am mai dat de ei sa-i întreb cum au măsurat și ce. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai ce măsura! Dacă nu modifici diametrul cilindrului sau cursa pistonului cilindreea nu are cum să varieze. Simplu. Dar netul e plin de savanți

Volumul camerei de ardere intră în calcul pt raportul de comprimare care este (V+v):v unde V = volumul cilindrului și v = volumul camerei de ardere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe lângă umplerea insuficientă a cilindrului la admisie deci randament mai prost și evacuarea mai dificilă, supapele mai mici pot să cauzeze și un nivel de zgomot mai mare pe evacuare dar și pe admisie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, ENEOS a spus:

N-ai ce măsura! Dacă nu modifici diametrul cilindrului sau cursa pistonului cilindreea nu are cum să varieze. Simplu. Dar netul e plin de savanți

Volumul camerei de ardere intră în calcul pt raportul de comprimare care este (V+v):v unde V = volumul cilindrului și v = volumul camerei de ardere.

Da, corect. Treaba cu raportul de comprimare nu o stiam. Cum am zis mai sus, in mare parte am lucrat dupa ureche, bazat pe modificarile facute de ei atunci. Probabil se observa dupa modul in care scriu :)) 

Acum 4 ore, Penetru a spus:

Pe lângă umplerea insuficientă a cilindrului la admisie deci randament mai prost și evacuarea mai dificilă, supapele mai mici pot să cauzeze și un nivel de zgomot mai mare pe evacuare dar și pe admisie.

M-am gandit la treaba asta. Carburatoarele pentru motorul de 750 sunt mikuni de 39mm, insa jicloarele de combustibil sunt de 125, in timp ce carburatoarele de 600 sunt de 36mm (mai sus am scris eu informatii gresite privind dimensiunile flanselor carburatoarelor), insa cele de 36mm au jicloarele de carburant de 130. Mai am unele de 135, 140 respectiv 150, insa folosind axele cu came de pe chiulasa de 750 am observat ca amestecul este ok. (asta cat pot eu observa). Supapele de pe admisie sunt considerabil mai mici, iar supapele de pe evacuare sunt apropiate ca dimensiuni, le masurasem cu sublerul inainte sa pun chiulasa insa am uitat valorile. Probabil, in timp, o uzura considerabila se va simti in supapele de pe evacuare. 

Motocicleta ruleaza foarte bine pana acum, inclusiv racirea este in parametri. Se simte o usoara diferenta intre motorul de 600 si acesta ''hybrid'' de 750. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am mai auzit eu rateurile pe evacuare daca sunt suficient de puternice pot produce uneori  sarirea sigurantei din coada supapei de evacuare, urmata de caderea acesteia in cilindru. Probabil ca sansele sunt destul de mici dar exista.

Daca stii ca o toba normala anuleaza rateurile nu vad de ce nu ai folosi-o. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...