Sari la conținut

Automobile sport


PzKpfW
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 139
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ambele toate patru sunt 4x4 (3x911 si o Carrera GT)...ca asa a vrut soarta!:clap:

Numa' asta micu', al cincilea, (4x2) mi s-a parut potarniche in trafic, fata de celelalte!

Cred ca va pleca sigur din colectie!;)

20230311_225916.jpg

IMG_0491.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, ivan pedala said:

si o Carrera GT

 

...Și tocmai ăsteia nu i-ai făcut poză?!

 

11 minutes ago, ivan pedala said:

Numa' asta micu', al cincilea, (4x2) mi s-a parut potarniche in trafic, fata de celelalte!

 

Ce așteptări să ai de la 4 cilindri de 2L? Sunt destul de convins că e tot cu PDK. Vezi ce a zis @prafrau despre subiect. Varianta modernă de 914. Este genul de mașină pe care-o cumperi ca să te mândrești că "ai Porsche".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici la noi, da...musai sa fie cutia manuala...dar la altii, nici nu gasesti de-o poza o masina cu o cutie manuala. Tendinta (ca este sau nu sport) merge spre cutii automate, eventual ajutate manual de padele.

Acum 4 minute, PzKpfW a spus:

 

...Și tocmai ăsteia nu i-ai făcut poză?!...

Nu am facut poza fiindca masinuta era mai mereu plecata de-acasa (prietena fiului lucreaza la cca 150km de zona in care locuiesc si merge cu ea la munca...deh, 4...6...8 benzi pe sens, limita de viteza 120km/h...se strecoara mai usor si...e alba!🤭

 

In schimb apare in prima poza de sus inca un Porsche, tot 4x4, de santier (Cayenne, benzinar de 4.8l). Asta este offtopic, asa ca nu discutam de camioane!:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, ivan pedala said:

nici nu gasesti de-o poza o masina cu o cutie manuala

 

Știu. Absolut trist și dezolant. O să ni se facă rău de la atâta "transmise automată" când or să fie doar electrice pe străzi - mă refer la mașini sport. Atunci se vor arăta mulți nostalgici.

 

3 minutes ago, ivan pedala said:

Nu am facut poza fiindca masinuta era mai mereu plecata de-acasa (prietena fiului lucreaza la cca 150km de zona in care locuiesc si merge cu ea la munca...deh, 4...6...8 benzi pe sens, limita de viteza 120km/h...se strecoara mai usor si...e alba!🤭

 

Nu-mi dau seama dacă glumești sau dacă vorbim despre lucruri diferite. Nu știu niciun milionar care să meargă cu Carrera GT "la muncă".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh...nici nu am zis ceva de vreun milionar! Acolo este ceva absolut normal ca sa mergi la birou cu orice model de autoturism, dovada ca in santier (adica unde se construiesc vile, bloculete de-alea de ating norii) fiul merge zilnic aproape doar cu Cayenne (rar plimba si cate-o vedeta dintre cele sport pe-acolo, asta cand are urgente si multe locuri de strabatut). Cum prietena lui lucreaza doar la birou, prefera minunea alba!  🤍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te cred...dar cand ai putin sub 40 ani si te-ai nascut sarac, iar viata iti ofera ce nu a oferit tuturor generatiilor de pana la tine, cred ca daca iti poti face mofturile, ti le faci! Nu ca mine la peste 60 ani sa-ti cumperi motocicleta mult visata, sau sa vezi locuri in care te-ai fi simtit foarte bine daca erai cu macar 20 ani mai tanar...etc.

Si...ca o dam in buruieni deja, extrapoland, cand ai de ales intre a merge la munca singur cu o astfel de masinuta cu decontare combustibil, sau sa te duca un sofer care miroase a transpiratie oricat s-ar spala (in general indieni sau ciuciunghezi tuciurii), conducand o Tesla sau un seria 2 de la BMW  (astea sunt masinile majoritare de la respectiva corporatie), ce-ai alege?! Ai parcare gratuita, service, spalatorie, totul moka!

Sau cand deja faci mofturi ca Lamborghini Urus nu-i bun de santier, crezi ca se mai joaca in liga noastra?!  Mno, ca parca am gasit si-o poza din parcare cu minunea! Si altele, de clatit ochii! Sper sa nu fiu sanctionat ca am postat offtopic!

6d5b49fb-139a-4497-b339-86788e8cbe15.jpg

29d2b645-740c-4209-be0d-640d24616e3c.jpg

20190511_170027.jpg

a6bce5ea-14b8-48bd-b789-ec01820c3fc5.jpg

bc0e4ddd-214a-4447-80ea-bc0ca8cf12da.jpg

IMG_2213.jpg

IMG_6253.jpg

IMG_6513.jpg

IMG_8478.jpg

IMG-20191102-WA0007.jpg

IMG-20191102-WA0008.jpg

IMG-20200605-WA0015.jpg

IMG-20200802-WA0007.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 minutes ago, ivan pedala said:

20190511_170027.jpg

 

Dacă asta este mașina în cauză, este un Boxster 981 GTS 2014, 3.4L aspirat natural. Ceva drăguț, dar fără nicio legătură cu o Carrera GT - un V10 aspirat de 5.7L și care s-a făcut exclusiv cu cutie manuală. O mașină produsă în vreo 1200 exemplare și cu care și colecționarii evită să meargă pentru o consideră investiție.

 

image.thumb.png.2d851b9470f8067fe162b616261db22e.png

 

Din păcate și acel Boxster devine imposibil de justificat într-o țară ca România, unde plătești anual peste 2000€ doar ca să o deții (impozit + RCA) - aproape dublu față de cât plătești în Germania (!) de exemplu. Pentru o mașină de 50-60.000€ este lipsit de sens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, PzKpfW a spus:

Dacă asta este mașina în cauză...

Sincer, nu-mi amintesc exact daca aleia i-am facut poza sau nu (am mii de poze de-acolo si de pe telefon mi-e greu sa discern, deh varsta), dar cum ajung acolo...revin cu o poza cu impricinata si subsemnatu' la volan! Crede-ma...poate spun baliverne, dar asta scria pe dosul masinii! Ce retin insa, este faptul ca era automata! Asa ca e posibil sa ma fi inselat sigla!🙈

 

Si la cate masini i-au trecut prin mana, mi-ar fi imposibil sa retin toate amanuntele (nici nu-s mare fan automobile, dovada ca permisul categoria B l-am dobandit aproape de 40 ani).

Presupun ca la urmatorul drum voi merge cu alta racheta sol-sol!:banana:

 

 

On: - Una dintre masinile care mi-au placut foarte mult acolo, pe care am condus-o cu mare drag, fara pretentii prea mari de sportivitate, dar nici de neglijat, a fost Golful din imagini. Bijuterie magnifica pentru traficul din centrul orasului, de mers in zone extrem de tranzitate si la ore nepotrivite. Este totusi un GT, iar sportivitatea din ea iesea instant la iveala, cand atingeai acceleratia putin mai serios! Pacat ca a dat-o, era masina mea de serviciu cand mergeam acolo!

In prima poza, la volan io! :clap:

Urmatoarele poze erau de ghidaj, ca sa nu uit unde trebuia sa parchez! :lol:

 

477811b4-6cd0-4059-8e65-81bab490dc3c.jpg

IMG_5939.jpg

IMG_6256.jpg

IMG_6414.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

O ediție specială de BRZ, modelul tS. Probabil cel mai apropiat de (ceea ce ar fi putut fi) un STi.

 

image.thumb.png.3f9e79f269f7a7f9b1260357554e2e65.png image.thumb.png.8fbe5ec1b0c8267944fb2fb129cff647.png image.thumb.png.fc42fec5dca3fb39d60ec8e0d257fd96.png

 

Practic versiunea de la Subaru a lui GR86 Trueno Edition.

 

image.thumb.png.a140478e816a2af7ad6c861dc3a59a21.png

 

Niciuna dintre ele nu va veni în Europa.

 

Și Supra primește o ediție specială. Arată bine, dar în continuare are același volan absolut oribil.

 

image.thumb.png.dc57ac165861f7baa33a2c3546c5021a.png image.thumb.png.1b804a06547f92aa7cdf2c4df2e3a2d7.png image.thumb.png.8afb3db190f6734911519d25725b0b92.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu că ar conta mult pentru noi cei din "Lumea Veche", dar a apărut Nissan Z Nismo. Scaune Recaro, (aceleași) frâne Akebono ca pe versiunea "Performance" (4 pistoane pe față, 2 pe spate), rigidizare de șasiu și... exclusiv cutie automată în 9 rapoarte cu convertizor de cuplu.

 

image.thumb.png.c19e7ba1460f8694d84f64c894fafd42.png image.thumb.png.46060717e7ea3c72d2448cb3e07b2b44.png image.thumb.png.d032fb2ba1191e0dad31ce718bc0778f.png image.thumb.png.57d5b49c18d967d90f2983e052f8615c.png

 

Se pare că nu doar manualele vor dispărea, ci și cutiile DKG/DCT.

 

Încă un element interesant: japonezii tind (nu toți) să orienteaze etrierele față "la 270°" pe roată. Restul lumii pare să le pună "la 90°" (mă refer la aplicațiile sportive). Nu prea înțeleg de ce.

 

image.thumb.png.a79482dd4c0e0a2e2f38d4c4296c8821.png

 

*Nu înțeleg de ce fac japonezii asta, înțeleg avantajele plasării etrierelor față la 90°.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, PzKpfW a spus:

Încă un element interesant: japonezii tind (nu toți) să orienteaze etrierele față "la 270°" pe roată. Restul lumii pare să le pună "la 90°" (mă refer la aplicațiile sportive). Nu prea înțeleg de ce.

Poate din cauza formei suspensiei, sa nu interfereze cu ea, sau poate o alta repartitie a maselor

In rest nu vad avantaje semnificative

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Tzitzicat said:

Poate din cauza formei suspensiei

 

La asta m-am gândit și eu. Dar Z are o suspensie dublu-braț pe față, la fel ca Toyota Supra de exemplu. Iar Supra are etrierul "în spatele" roții, la fel ca BMW-ul pe care este bazată.

 

image.thumb.png.91969247ce2e0139e09a4ef3e702a633.png

 

În același timp, alt Nissan sportiv are (avea) etrierul tot în față.

 

image.thumb.png.a9768bbba99a0a9c8a4df1c364315e16.png

 

4 hours ago, Tzitzicat said:

sau poate o alta repartitie a maselor

 

Asta pare mai plauzibil într-un fel, deși nu prea văd de ce ai vrea mai multă greutate în față/spre extremități. Pe de altă parte, Nissan a mai experimentat cu greutatea mare pe față - fără mare succes.

 

image.thumb.png.60041ce9f17163b2502c1cc2bcaf1b5c.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si Porsche Panamera are etrierul la ora 9, la roata din fata

 

interesant e ca la roata din spate o are la ora 3...

dracu stie, poate din cauza directiei, ca astea vireaza cu toate rotile

___________

 

PS. si la Megane RS Trophy la roata fata, etrierul e pozitionat la ora 9

iar la roata spate, e la ora 3, fix ca la Panamera

din cate stiu, si asta vireaza cu roata spate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, apriliacluj said:

si Porsche Panamera are etrierul la ora 9, la roata din fata

 

Corect, dar ăla e un GT făcut pe platformă comună cu alte modele din grupul VW. Modelele sport de la Porsche (911, Cayman/Boxster) au toate etrierul față în spate.

 

15 minutes ago, apriliacluj said:

din cate stiu, si asta vireaza cu roata spate

 

Așa este - cel puțin opțional.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun,

 

dar la Megane RS atunci care e smecheria ca la roata fata au montat etrierul la ora 9?

o fi sigur ceva chichita...

____________

 

 

 

m-am documentat un pic, si la Clio RS etrierul la roata fata e tot la ora 9...

 

plus Cupra ST, idem

____________

 

PS. la masinile sport, pare ca sunt totusi destul de uzuale, montarea etrierilor fata la ora 9

dracu stie care e motivul :) :)

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Practic, in afara de subiectivismul constructiv al sistemului de directie/suspensie, care poate duce la alegerea asta, mai poate exista si o incarcare sau descarcare (fct de pozitia etrierului) a rulmentului

O conta pe la masini sport

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Etrierul nu poate fi pe aceeași parte cu levierul fuzetei acționat de cremaliera de direcție. Chiar dacă e suspensie cu paralelogram deformabil de regulă brațul inferior e mai lat decât cel superior, deci șansa de a interfera la viraj etrierul mare cu brațul de jos e mai mare decât cu cel superior. Părerea mea e că ăsta e motivul dispunerii etrierului rotit spre partea de sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

55 minutes ago, Tzitzicat said:

Toate de care zici sunt masini cu FWD

 

Corect. Cred că la multe este și o limitare dată de arhitectura FF și dispunerea transversală a motorului (sunt mult lucruri înghesuite în partea din față acolo). Dar Z este un coupé FR cu motor dispus longitudinal. De unde nedumerirea mea.

 

Realizez că este un detaliu, dar la fel ca și Vlad de la Atelierul de Detailing, tind să mă pierd în detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...