Sari la conținut

BMW F900GS >> F900GSA & F800GS


Postări Recomandate

BMW a anuntat noile modele din clasa de "mijloc". 

Din cele 3 modele cel care mi se pare ca iese in fata este F900GS motiv pentru care pun si niste poze:

 

BMW-F900-GS.-2-D-1.thumb.jpg.010b3dd2cbdf6016845e99d8b6f1b06f.jpg  BMW-F900-GS.-2-F.thumb.jpg.b6ffbfc3ceabbac8b758c4a8b7697252.jpg  BMW-F900-GS.-2-G.thumb.jpg.986624df53dfbce4a5cd18d90a2541cc.jpg  BMW-F900-GS.-9.thumb.jpg.035958f29e2cd88b148676fa8f6e722f.jpg

 

 

Lasând la o parte pozele, cu acest model, [singurul din noua gama], BMW a incercat o "noua" abordare, cum ar fi sa mai asculte si criticile posibililor cumparatori. Astfel noul model este cu 13-14  kg mai usor decat vechiul model, [mai au ceva de lucrat pana sa ajunga la greutatea F800GS mk1 the OG], se pare ca suspensia este [sau ar putea fi], ajustabila full [acum nu mi-e foarte clar ce inseamna full pt BMW].

Din pacate noul model nu are doar plusuri ci si minusuri. Principalul minus in ochii mei este rezervorul prea mic si plasat  "traditional" [la fel ca modelul de trista amintire ce iese din productie].

Una peste altul, mi se pare un pas inainte. Asta nu inseamna ca au luat fata principalilor jucatori din clasa de mijloc, ci doar ca au iesit un pic din zona "producatorilor irelevanti".

Celelale doua modele din gama, nu mi se par de loc interesante, GSA-ul e inutil de greu iar "800-le" este un bis la fiascoul de marketing care s-a numit F650GS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrei rezervor mai mare, cumperi GSA-ul. Simplu, nu?

Iar 800 GS este fostul 750 cu alte stickere, aceeasi Marie...

Clasica politica de la BMW.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, DKW a spus:

Vrei rezervor mai mare, cumperi GSA-ul. Simplu, nu?

Iar 800 GS este fostul 750 cu alte stickere, aceeasi Marie...

Clasica politica de la BMW.

 

 

GSA-ul este inutil de greu, am impresia ca are aprox aceeasi greutate cu 1250GS si de asemenea nu are bicicleta noua, doar motorul de 900 pus in mobra veche, iar noul 800 am impresia ca nu are nici macar motorul de 900.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cadrul central a ramas neschimbat, motorizarea va fi identica pe toate cele 3 modele, varianta ce mai economica.

La ce vad pe net, am impresia ca doar 900 GS este de fapt vedeta show-ului, celelalte fiind mai mult de imagine, eventual si o tendinta de a alinia clasa cu F900 R/XR, tot din considerente economice.

Pentru mine nu reprezinta interes, raportul putere/greutate ma face sa raman la vechiturile mele. Daca 900 GS ar fi avut sub 200 kg si un rezervor de macar 17 litri ar fi devenit o optiune buna de luat in calcul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.09.2023 la 13:05, DKW a spus:

Cadrul central a ramas neschimbat, motorizarea va fi identica pe toate cele 3 modele, varianta ce mai economica.

La ce vad pe net, am impresia ca doar 900 GS este de fapt vedeta show-ului, celelalte fiind mai mult de imagine, eventual si o tendinta de a alinia clasa cu F900 R/XR, tot din considerente economice.

Pentru mine nu reprezinta interes, raportul putere/greutate ma face sa raman la vechiturile mele. Daca 900 GS ar fi avut sub 200 kg si un rezervor de macar 17 litri ar fi devenit o optiune buna de luat in calcul.

Pai cam asta am zis si eu, singura mobra care scoate un pic capul este F900GS restul sunt de umplutura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, arcgotic a spus:

F800GS cu rezervorul sub sha inca ramane o motoreta buna. Except suspensia fata.

Si suspensia spate e praf, dar nu iti dai seama de asta pana nu rezolvi fata care este mai nasoala decat spatele.

Acum 4 ore, DKW a spus:

Pentru ca economie, au pus cea mai ieftina varianta de la WP.

La 800GS, cel putin mk1 si mk2 au avut Marzocchi sunt destul de sigur de asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 9/11/2023 at 8:30 PM, ERU said:

La 800GS, cel putin mk1 si mk2 au avut Marzocchi sunt destul de sigur de asta.

Nu te contrazic, desi vizual sunt foarte asemanatoare.

 

Astept cu interes review-urile post lansare.

P90520390_highRes_the-new-bmw-f-900-gs.jpg

BMW-F-900-GS-2024-BLUE-WHITE-34-WEB.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Măcar arata ok-ish, foarte în liniile bmw.

Modelele alea 800/850 sunt cam moartea pasiunii, ținând cont și de preț. 

 

Poate îmi fac ocazia sa ma dau un pic cu acest 900 sa vad ce zice. Ca client, nu cred ca ma încadrez, m-as mira.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant ce incepe sa zica la 10:45...

Explica mai elocvent decat as fi putut eu unul din motivele pentru care e bine sa eviti chinezariile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ERU a spus:

 

Galbenul asta nu arata deloc bine pe BMW...  :)

Pacat de rezervorul de doar 14.5 litri (noroc ca exista si 900 GS Adventure cu rezervor de 23 l., dar la alt pret)

Concureaza direct cu KTM 890 si Husqvarna Norden 901

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, gmc a spus:

Interesant ce incepe sa zica la 10:45...

Explica mai elocvent decat as fi putut eu unul din motivele pentru care e bine sa eviti chinezariile.

Aia mi se pare fix bullshit. Cand BMW a inceput sa faca bucati de moto in China, eu nu am platit mai putin pentru moto, au facut ei banul gros in schimb, dându-le in acelsi timp toata tehnologia gratis chinezilor de tâmpiti ce sunt, dpmdv ori vin cu pret competitiv ori se duc dreq.

Acum 3 ore, Leon a spus:

Galbenul asta nu arata deloc bine pe BMW...  :)

Pacat de rezervorul de doar 14.5 litri (noroc ca exista si 900 GS Adventure cu rezervor de 23 l., dar la alt pret)

Concureaza direct cu KTM 890 si Husqvarna Norden 901

Vezi ca ADV e pe paltoforma veche si e grea ca dreq.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, ERU a spus:

Vezi ca ADV e pe paltoforma veche si e grea ca dreq.

 

Acum m-am uitat 246 kile?  Enorm, daca-i pui genti si topcase ajunge la 270 kile, fara pilot si pasager

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, gmc a spus:

Interesant ce incepe sa zica la 10:45...

Explica mai elocvent decat as fi putut eu unul din motivele pentru care e bine sa eviti chinezariile.


Fix ce ziceam eu pe topicul de chinezarii :) BMW a facut o greseala fatala, KTM la fel. Acum vin din spate CF Moto & Co si le rapeste segmentul de piata tuturor, nu doar lor...cel putin pe moment. Niciodata nu se va apropia de calitatea unui brand consacrat la un pret (mult) prea competitiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, ERU said:

Aia mi se pare fix bullshit. Cand BMW a inceput sa faca bucati de moto in China, eu nu am platit mai putin pentru moto, au facut ei banul gros in schimb, dându-le in acelsi timp toata tehnologia gratis chinezilor de tâmpiti ce sunt, dpmdv ori vin cu pret competitiv ori se duc dreq.

Nu cunosc detaliie colaborarii. Din cate vad pe net, "Loncin is producing various engine components, motorcycle parts and complete engines on behalf of BMW Motorrad" ... "The engines for the BMW F 800 and F 900 models are currently manufactured by Loncin. The BMW C 400 X and C 400 GT midsize scooters also roll off the production line here." Eu sincer cred ca aceasta colaborare cu Loncin le-a permis sa practice niste preturi mai competitive pe modelele vizate. De exemplu:

  • BMW F 900 GS 2024: incepand de la 13.500 Eur vs Yamaha Tenere: intre 11.200 si 14.700 Eur in functie de configuratie.
  • BMW C 400 X 2023: incepand de la 7.200 Eur vs Honda Forza 350: 7.150 Eur

In legatura cu tehnologia data chinezilor nu stiu ce sa zic. Parteneriatul asta imi pare ceva de genul "Produ-mi asta, conform specificatiilor astora si in felul asta" lucru care pare sa se si intample. Cu siguranta e loc acolo sa fure chinezul ceva IP, know-how etc., dar personal nu stiu sa fi iesit pe piata ceva producator chinez cu motoare copiate dupa cele BMW produse in China.

 

55 minutes ago, Ruginel said:

BMW a facut o greseala fatala, KTM la fel. Acum vin din spate CF Moto & Co si le rapeste segmentul de piata tuturor, nu doar lor...cel putin pe moment. Niciodata nu se va apropia de calitatea unui brand consacrat la un pret (mult) prea competitiv.

Mie KTM imi pare ca e mai tare bagat in pat cu chinezii. Din cate inteleg eu, colaborarea lor e mai degraba de genul "Ia d-acii un design, fa ce vrei cu el, dar fa-mi si mie motoare". Fix asta ducand la aparitia tuturor acelor "minunate" motociclete chinezesti cu motor de KTM. Am mai zis-o si o sa o mai zic: colaborarea asta nu cred ca a tras CFMoto in sus ci KTM in jos.

 

In orice caz, sunt ferm convins ca prietenii chinezi sunt capabili sa produca orice la orice specificatii le ceri, mai ales daca ii ajuti cu tehnologia si know-how-ul pentru asta. De asta nu sunt prea ingrijorat de calitatea componentelor si motoarelor produse de ei pt BMW si KTM. Controlul calitatii si procesul tehnologic sigur sunt ale nemtilor/austriecilor, doar mana de lucru e a chinezului.

 

Cu toate astea, o motocicleta este mai mult decat un motor. Este mai mult si decat suma componentelor sale. O motocicleta inglobeaza filozofia celor ce au creat-o in ceea ce priveste designul ei, a rolului ei ca obiect, a experientei pe care o ofera, etc. Aici se face diferenta intre un brand consacrat si chinezarii. Am dat de curand peste un material de la BMW care mi s-a parut interesant. Da, este un material facut sa promoveze un produs, dar in cadrul lui sunt prezentati oameni implicati in crearea motocicletelor lor. Este acolo un tip numit Roland care cica ar fi "Project Manager Heritage", banuiesc ca omul a luat niste decizii destul de importante in ce priveste modele "Heritage" de la BMW si sincer omul imi pare un om pur si simplu pasionat de motociclete care a avut norocul sa lucreze la producerea lor. Cu siguranta astfel de oameni se gasesc si la japonezi, italieni, englezi. Sunt mult mai interesat de o motocicleta iesita din mainile unor oameni ca astia decat de una facuta (poate exclusiv chiar) din dorinta de a intra pe o piata/face bani.

 

Acum, sigur veti zice ca si toti ceilalti sunt pe facut bani si ca motocicletele lor sunt scumpe, etc. etc. In parte, corect, toti vor sa faca bani, ca de aia sunt businessuri, dar cred ca aici pe undeva este si o diferenta culturala care noua ca romani saraci ne vine foarte greu sa o intelegem. Natiile alea de oameni (nemti, italieni, englezi) au foarte multa "experienta" in a fi prosperi. Ei au trait mult timp in conditii sociale si economice care le-au permis ca aproape orice ar fi facut in viata, sa fi facut si bani, ceea ce le-a permis sa traiasca cu o mentalitate de genul "o sa fac CE vreau CUM vreau si sigur o sa vina si banii".

Mentalitatea asta cred eu ca este vizibila in multe produse ale lor, care pe hartie nu dau deloc la socoteala, nu au sens sa fi fost create, dar care pana la urma au fost create asa pentru ca asa le-a placut lor si cumva au si functionat (a se vedea motorul boxer).

 

Nu o sa mai bat mult campii, doar vreau sa subliniez cat de importante sunt filozofia si cultura producatorilor pentru ceea ce ajunge sa fie produsul finit. Daca unii fac ce au ei chef, avand certitudinea ca vor face si bani, sau pur si simplu permitandu-si luxul de a nu face bani (vezi toate firmele italienesti care in mare parte din existenta lor s-au gasit la limita falimentului), altii se intreaba ce sa faca pentru a face bani (se pare ca oamenii cumpara mototciclete, hai sa producem si noi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, gmc a spus:

Nu cunosc detaliie colaborarii. Din cate vad pe net, "Loncin is producing various engine components, motorcycle parts and complete engines on behalf of BMW Motorrad" ... "The engines for the BMW F 800 and F 900 models are currently manufactured by Loncin. The BMW C 400 X and C 400 GT midsize scooters also roll off the production line here." Eu sincer cred ca aceasta colaborare cu Loncin le-a permis sa practice niste preturi mai competitive pe modelele vizate. De exemplu:

  • BMW F 900 GS 2024: incepand de la 13.500 Eur vs Yamaha Tenere: intre 11.200 si 14.700 Eur in functie de configuratie.
  • BMW C 400 X 2023: incepand de la 7.200 Eur vs Honda Forza 350: 7.150 Eur

In legatura cu tehnologia data chinezilor nu stiu ce sa zic. Parteneriatul asta imi pare ceva de genul "Produ-mi asta, conform specificatiilor astora si in felul asta" lucru care pare sa se si intample. Cu siguranta e loc acolo sa fure chinezul ceva IP, know-how etc., dar personal nu stiu sa fi iesit pe piata ceva producator chinez cu motoare copiate dupa cele BMW produse in China.

 

Mie KTM imi pare ca e mai tare bagat in pat cu chinezii. Din cate inteleg eu, colaborarea lor e mai degraba de genul "Ia d-acii un design, fa ce vrei cu el, dar fa-mi si mie motoare". Fix asta ducand la aparitia tuturor acelor "minunate" motociclete chinezesti cu motor de KTM. Am mai zis-o si o sa o mai zic: colaborarea asta nu cred ca a tras CFMoto in sus ci KTM in jos.

 

In orice caz, sunt ferm convins ca prietenii chinezi sunt capabili sa produca orice la orice specificatii le ceri, mai ales daca ii ajuti cu tehnologia si know-how-ul pentru asta. De asta nu sunt prea ingrijorat de calitatea componentelor si motoarelor produse de ei pt BMW si KTM. Controlul calitatii si procesul tehnologic sigur sunt ale nemtilor/austriecilor, doar mana de lucru e a chinezului.

 

Cu toate astea, o motocicleta este mai mult decat un motor. Este mai mult si decat suma componentelor sale. O motocicleta inglobeaza filozofia celor ce au creat-o in ceea ce priveste designul ei, a rolului ei ca obiect, a experientei pe care o ofera, etc. Aici se face diferenta intre un brand consacrat si chinezarii. Am dat de curand peste un material de la BMW care mi s-a parut interesant. Da, este un material facut sa promoveze un produs, dar in cadrul lui sunt prezentati oameni implicati in crearea motocicletelor lor. Este acolo un tip numit Roland care cica ar fi "Project Manager Heritage", banuiesc ca omul a luat niste decizii destul de importante in ce priveste modele "Heritage" de la BMW si sincer omul imi pare un om pur si simplu pasionat de motociclete care a avut norocul sa lucreze la producerea lor. Cu siguranta astfel de oameni se gasesc si la japonezi, italieni, englezi. Sunt mult mai interesat de o motocicleta iesita din mainile unor oameni ca astia decat de una facuta (poate exclusiv chiar) din dorinta de a intra pe o piata/face bani.

 

Acum, sigur veti zice ca si toti ceilalti sunt pe facut bani si ca motocicletele lor sunt scumpe, etc. etc. In parte, corect, toti vor sa faca bani, ca de aia sunt businessuri, dar cred ca aici pe undeva este si o diferenta culturala care noua ca romani saraci ne vine foarte greu sa o intelegem. Natiile alea de oameni (nemti, italieni, englezi) au foarte multa "experienta" in a fi prosperi. Ei au trait mult timp in conditii sociale si economice care le-au permis ca aproape orice ar fi facut in viata, sa fi facut si bani, ceea ce le-a permis sa traiasca cu o mentalitate de genul "o sa fac CE vreau CUM vreau si sigur o sa vina si banii".

Mentalitatea asta cred eu ca este vizibila in multe produse ale lor, care pe hartie nu dau deloc la socoteala, nu au sens sa fi fost create, dar care pana la urma au fost create asa pentru ca asa le-a placut lor si cumva au si functionat (a se vedea motorul boxer).

 

Nu o sa mai bat mult campii, doar vreau sa subliniez cat de importante sunt filozofia si cultura producatorilor pentru ceea ce ajunge sa fie produsul finit. Daca unii fac ce au ei chef, avand certitudinea ca vor face si bani, sau pur si simplu permitandu-si luxul de a nu face bani (vezi toate firmele italienesti care in mare parte din existenta lor s-au gasit la limita falimentului), altii se intreaba ce sa faca pentru a face bani (se pare ca oamenii cumpara mototciclete, hai sa producem si noi).

Nu stau sa iu punct cu punct ceea ce ai scris ca mi-e lene.

Cand am spus de BMW si chinezi ma refeream la perioada in care au lansat F800GS [2007~2009], cand au inceput sa produca motoarele si nu numai la Loncin. Asta nu a insemnat un pret redus pentru mobrele respective [Inclusiv monocilindrele de 650 au fost mutate ca productie in china si pretul motocicletelor nu a scazut nici macar cu 1 euro].

Cand am spus ca le-au dat tehnologia gratis chinezilor nu m-am referit doar la BMW ci la intregul west colectiv [USA+EU+friends]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...