Sari la conținut

gmc

Membru
  • Număr conținut

    25
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2022
  • Motocicleta
    BMW R1200GS

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

gmc's Achievements

  1. gmc

    Achizitie motocicleta

    @taxi1979ia uite ce am mai gasit pe olx: https://www.olx.ro/oferte/user/MP2K/. Inca o firma, de data asta din Pitesti, dar se pare ca au pe stoc fix un Deauville curatel. Poti vedea aici https://cycle-ergo.com/ cam care le-ar fi gabaritul si cam cum ai sta pe ele.
  2. gmc

    Achizitie motocicleta

    Motofly Ploiesti: https://www.olx.ro/oferte/user/hkIJ/?sorting=filter_float_price%3Aasc Si vad ca au chiar multe motoare in bugetul tau, @taxi1979: CBF600, Versys, V-Strom, Er6n. Cred n-ar strica sa dai o fuga pana la Ploiesti si sa incerci cateva din ele.
  3. gmc

    Achizitie motocicleta

    Nu as putea niciodata sa il uit pe Marcel, dar din cate stiu eu, nu tine stoc de moto in tara pentru vanzare. Ce am listat acolo era in ideea de a se duce omu sa vada oferta, sa isi aleaga motorul si sa plece cu el acasa.
  4. gmc

    Achizitie motocicleta

    Vezi ca n-am zis mai bune, am zis mai faine. CBF600 e o motocicleta foarte buna, din motivele enumerate si de tine. Mai faine pot fi alte motociclete din o multime de motive precum motor, aspect, dotari, comfort, manevrabilitate, etc. Eu as mai lua in considerare si urmatoarele: BMW F800ST, Kavasaky Versys 650, Kavasaky Er6f, Suzuki V-Strom 650. Poti sa arunci un ochi aici pentru review-uri de motociclete: https://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/search-results/. Uite aici profilele de olx ale firmelor care vand/aduc moto la noi (de care stiu eu): https://motoyard.olx.ro/home/?search[order]=filter_float_price%3Aasc#items https://motoideea.olx.ro/home/?search[order]=filter_float_price%3Aasc#items https://motomus.olx.ro/home/?search[order]=filter_float_price%3Aasc#items https://sermoto.olx.ro/home/?search[order]=filter_float_price%3Aasc#items
  5. gmc

    Achizitie motocicleta

    Ce inseamna mai bine? 1. Daca iti place sa iti bati capul cu transportul, sa umbli pe la RAR si pe la inmatriculari, e mai bine sa cumperi singur. Daca nu, e mai bine sa iei de la cineva / o firma care s-a ocupat deja de astea. 2. De la particular ai sanse sa gasesti putin mai ieftin, dar nu prea vand la straini. 3. De la firmele iei putin mai scump, dar cele care vand la noi sunt relativ serioase, ofera garantie, stii de unde sa ii iei daca ai vreo problema, etc. Oricum, te complici. La 4000 Eur nu prea are sens sa iti aduci ceva de afara, daca nu cumva umbli tu mult pe afara si ai mijloace proprii sa cumperi si aduci ceva. Gasesti si pe la noi destule motociclete in firea lor la banii astia, ori la firme, ori la privati. Motocicleta la care te uiti tu in particular, si motocicletele in general (cu exceptia alora luate fix pentru a fi abuzate) sunt masinarii destul de rezistente si simple. Probleme catastrofale la motor sau cutie apar in general destul de tarziu (peste 100-150-200 mii km in functie de configuratia motorului) si pot fi sesizate relativ usor dupa cum suna, merg, schimba viteze. In rest, toate celelalte lucruri la care s-ar putea uita un mecanic sunt simple si pentru necunoscatori. Sunt destule clipuri pe youtube care te pot invata la ce sa te uiti: lant, pinioane, cauciucuri, discuri & placute frana, garnituri furca - sunt uzate sau nu, trebuie schimbate in curand sau nu. Lichidele nu prea are nimeni cum sa ti le verifice si oricum cel mai bine le schimbi cand iei cv, indiferent cand zice vanzatorul ca au fost facute. PS: la 4000Eur gasesti motoare mai faine decat CBF600.
  6. Nu cunosc detaliie colaborarii. Din cate vad pe net, "Loncin is producing various engine components, motorcycle parts and complete engines on behalf of BMW Motorrad" ... "The engines for the BMW F 800 and F 900 models are currently manufactured by Loncin. The BMW C 400 X and C 400 GT midsize scooters also roll off the production line here." Eu sincer cred ca aceasta colaborare cu Loncin le-a permis sa practice niste preturi mai competitive pe modelele vizate. De exemplu: BMW F 900 GS 2024: incepand de la 13.500 Eur vs Yamaha Tenere: intre 11.200 si 14.700 Eur in functie de configuratie. BMW C 400 X 2023: incepand de la 7.200 Eur vs Honda Forza 350: 7.150 Eur In legatura cu tehnologia data chinezilor nu stiu ce sa zic. Parteneriatul asta imi pare ceva de genul "Produ-mi asta, conform specificatiilor astora si in felul asta" lucru care pare sa se si intample. Cu siguranta e loc acolo sa fure chinezul ceva IP, know-how etc., dar personal nu stiu sa fi iesit pe piata ceva producator chinez cu motoare copiate dupa cele BMW produse in China. Mie KTM imi pare ca e mai tare bagat in pat cu chinezii. Din cate inteleg eu, colaborarea lor e mai degraba de genul "Ia d-acii un design, fa ce vrei cu el, dar fa-mi si mie motoare". Fix asta ducand la aparitia tuturor acelor "minunate" motociclete chinezesti cu motor de KTM. Am mai zis-o si o sa o mai zic: colaborarea asta nu cred ca a tras CFMoto in sus ci KTM in jos. In orice caz, sunt ferm convins ca prietenii chinezi sunt capabili sa produca orice la orice specificatii le ceri, mai ales daca ii ajuti cu tehnologia si know-how-ul pentru asta. De asta nu sunt prea ingrijorat de calitatea componentelor si motoarelor produse de ei pt BMW si KTM. Controlul calitatii si procesul tehnologic sigur sunt ale nemtilor/austriecilor, doar mana de lucru e a chinezului. Cu toate astea, o motocicleta este mai mult decat un motor. Este mai mult si decat suma componentelor sale. O motocicleta inglobeaza filozofia celor ce au creat-o in ceea ce priveste designul ei, a rolului ei ca obiect, a experientei pe care o ofera, etc. Aici se face diferenta intre un brand consacrat si chinezarii. Am dat de curand peste un material de la BMW care mi s-a parut interesant. Da, este un material facut sa promoveze un produs, dar in cadrul lui sunt prezentati oameni implicati in crearea motocicletelor lor. Este acolo un tip numit Roland care cica ar fi "Project Manager Heritage", banuiesc ca omul a luat niste decizii destul de importante in ce priveste modele "Heritage" de la BMW si sincer omul imi pare un om pur si simplu pasionat de motociclete care a avut norocul sa lucreze la producerea lor. Cu siguranta astfel de oameni se gasesc si la japonezi, italieni, englezi. Sunt mult mai interesat de o motocicleta iesita din mainile unor oameni ca astia decat de una facuta (poate exclusiv chiar) din dorinta de a intra pe o piata/face bani. Acum, sigur veti zice ca si toti ceilalti sunt pe facut bani si ca motocicletele lor sunt scumpe, etc. etc. In parte, corect, toti vor sa faca bani, ca de aia sunt businessuri, dar cred ca aici pe undeva este si o diferenta culturala care noua ca romani saraci ne vine foarte greu sa o intelegem. Natiile alea de oameni (nemti, italieni, englezi) au foarte multa "experienta" in a fi prosperi. Ei au trait mult timp in conditii sociale si economice care le-au permis ca aproape orice ar fi facut in viata, sa fi facut si bani, ceea ce le-a permis sa traiasca cu o mentalitate de genul "o sa fac CE vreau CUM vreau si sigur o sa vina si banii". Mentalitatea asta cred eu ca este vizibila in multe produse ale lor, care pe hartie nu dau deloc la socoteala, nu au sens sa fi fost create, dar care pana la urma au fost create asa pentru ca asa le-a placut lor si cumva au si functionat (a se vedea motorul boxer). Nu o sa mai bat mult campii, doar vreau sa subliniez cat de importante sunt filozofia si cultura producatorilor pentru ceea ce ajunge sa fie produsul finit. Daca unii fac ce au ei chef, avand certitudinea ca vor face si bani, sau pur si simplu permitandu-si luxul de a nu face bani (vezi toate firmele italienesti care in mare parte din existenta lor s-au gasit la limita falimentului), altii se intreaba ce sa faca pentru a face bani (se pare ca oamenii cumpara mototciclete, hai sa producem si noi).
  7. Interesant ce incepe sa zica la 10:45... Explica mai elocvent decat as fi putut eu unul din motivele pentru care e bine sa eviti chinezariile.
  8. Daca esti hotarat pe optiunile astea doua, Triumph-ul castiga detasat. Componente mai de calitate, motor mai distractiv, probabil mai comfortabil, si per total mai bine adaptat pentru strada. Transalp-ul este comparativ mai orientat spre offroad si pentru mers mai degraba singur decat cu pasager. Daca esti deschis si la alte optiuni, ai variante mai bune in banii astia.
  9. Intamplator m-am dat cu abele motoare (CBF-ul era totusi necarenat). Dintre ele as alege Suzuki-ul fara nicio discutie, dar nu fix cel pe care l-ai gasit tu. As mai cauta/strange niste bani si as lua unul mai in firea lui. Am dat doar o tura scurta prin oras, dar CBF-ul mi s-a parut tare "meh". Pozitia cam prea sportiva penru ce ofera motocicleta si motorul parca se straduia cam tare sa faca ce facea (posibil sa nu prea imi placa mie motoarele 4L). Si nu aveam cine stie ce experienta la momentul respectiv, veneam de pe un F650GS care imi parea mult mai simpatic la tinuta si comportament motor. Suzuki-ul in schimb mi s-a parut mult mai simpatic. Are o ciclistica buna, un are un motor fain caruia Ii place sa se tureze, se aude frumos si genereaza putere/cuplu aproape la orice turatie. In orice caz, as cauta ceva cu ABS si pe injectie, nu pe carburatie (mai ales un motor cu 4 cilindri in linie pe carburatie). Vstrom-uri/DL650-uri sunt pe olx o gramada, ar trebui sa ai de unde alege. Acelasi motor il gasesti si pe SV650 si pe Gladius, difera doar carenele. Toate motociclete foarte bune care duc multi km, deci sa nu te sperie un motor cu mai multi km. Daca nu esti hotarat pe modelel astea doua, as zice sa arunci un ochi si pe la BMW. Ai ca optiuni F650GS si G310. F650GS este comparabil cu DL650, dar avand un singur cilindru vibreaza mai tare daca mergi mai mult la viteza mare. In rest, este ceva mai usor, jos si prietenos ca geometrie. Are ABS si mansoane incalzite si e la fel de fiabil ca Suzuki-ul.
  10. Inca ceva. Cred ca ar fi bine sa ai motocicleta gata de drum in momentul cand iti ajunge permisul acasa. Poate chiar mai din timp ca sa te incurajezi pentru scoala si examen. Daca nu ai pe cineva care sa te ajute cu verificarea unei motociclete vanduta de un particular pe la noi prin tara, ar fi mai simplu sa apelezi la cineva care sa iti aduca una din strainatate sau de la o firma care are stoc cu motociclete din afara. La o motocicleta e mai putin probabil decat la o masina sa ai probleme serioase daca o cumperi SH, dar cineva mai experimentat poate sa isi dea mai bine seama daca pretul e corect sau daca ar trebui sa te astepti la anumite cheltuieli prea curand. Motocicletele din germania sunt in general ingrijite si servisate cum trebuie. Daca iei una de la un dealer, sigur are istoric de service complet. Gasesti chiar aici pe forum persoane care te pot ajuta cu adusul pana in tara. pretul e de aprox 500eur. Firme care au stoc de motociclete de care stiu eu sunt motomus de la cluj, motoideea si motoyard din bucuresti. Tine cont ca motoideea aduce motocicletele din italia si italienii nu le ingrijesc la fel de bine ca nemtii. Cu toate astea am avut experienta cu o motocicleta de la ei care a avut ceva probleme si au rezolvat pe cheltuiala lor fara nicio discutie (motocicleta cu rugina in rezervor - schimbat rezervorul cu totul).
  11. Salut, Am fost intr-o pozitie asemanatoare cu a ta cand mi-am luat permisul de A. Ma uitam la un cruiser, Virago mai exact, pentru ca mi se parea mai potrivit pentru inceput si pt talia mea (1.75m & 65kg). La sfaturile unora mai experimentati ca mine m-am orientat catre un BMW F650GS (monocilindu) pe care in mai putin de 1 an l-am inlocuit cu un BMW R1200GS. Iti scriu aici ce am invatat din experienta mea: O sa scapi mototicleta la un moment dat, deci cel mai bine ar fi sa te uiti la una SH, ca sa pierzi cat mai putin din valoare de revanzare. Iti va fi mai usor sa capeti experienta pe o motocicleta cu care vei fi confortabil ca gabarit & ergonomie, deci nici prea mica si nici prea mare. Vei folosi mai mult si mai cu drag o motocicleta mai versatila si mai comoda decat una mai specializata/nisata. O sa vrei sa o schimbi poate mai curand decat te astepti. Asta e microbul... Configuratia motorului si specificatiile sunt mai importante decat capacitatea cilindrica. Ai auzit probabil ca la inceput e bine sa te limitezi la o motocicleta cu aprox 600cc. De obicei oamenii cam uita sa mentioneze ca sfatul asta are sens mai mult pentru cel mai populare tipuri de motocicleta (si cel la care se gandesc intai oamenii de obicei): sportive si nakeduri. Ca sa iti faci o idee: o motocicleta "de incepatori": Suzuki GSR 600 are putere de 98,0 hp, cuplu de 64,7 Nm, 0 to 100 km/h: 3,4 sec, Top speed 225 km/h. In comparatie GS-ul meu, care este considerata o motocicleta mai de avansati, are putere 105,0 hp, cuplu 116,0 Nm, 0 to 100 km/h: 3,48 sec, Top speed 211 km/h. Deci in afara de cuplu care e considerabil mai mare, celelalte specificatii sunt ori similare ori mai slabe... F650GS avea 50,0 hp, 60,0 Nm, 0 to 100 km/h: 4,89 sec, Top speed 169 km/h. A fost suficient pentru cateva luni, apoi m-am obisnuit cu puterea lui si n-a mai fost la fel de distractiv (mai ales ca am inceput sa fac plimbari mai lungi + bagaje + pasager). Ca sa sumarizez. Uita-te dupa o motocicleta comoda si versatila: un naked semicarenat, un adventure, un sport-tourer. Personal as merge pe un motor in 2 cilindri (genereaza putere mai liniar si previzibil decat un 4 cilindri), dar nu e nimic in neregula nici cu unul in 3 sau 4 cilindri. 60-70 de cai ar trebui sa fie cel mai confortabil, dar ar trebui sa te poti descurca si cu 80-90 fara probleme. Ca optiuni care sa bifeze criteriile astea ai avea asa: Suzuki V-Strom 650. BMW F700GS, sau si mai bn pentru talia ta, F800GS. Yamaha Tracer 700. Kawasaki Versys 650
  12. gmc

    Bmw f650 Dakar ?

    Salut, am avut modelul normal, nu Dakar. Ce vrei sa stii mai exact?
  13. Iti trebuie ceva vaselina cu molibdeum, gen LM47 cu MoS2 Liqui Moly: https://automobilus.ro/vaselina-lm47-cu-mos2-liqui-moly-100g
  14. Interesant traseu, as vrea sa ajung si eu prin zona intr-un an doi, asa ca te rog sa revii cu informatii aici Din pacate nu pot raspunde fix la intrebarile tale, pot doar sa iti zic ca drumul de la A1 la Giurgiu (care trece prin Ghimpati) este o mizerie si mai bine il eviti mergand pe E85. Pentru internet, DIGI are preturi bune in general (0.0011E/MB Turcia). Din pacate nu si pt Georgia (11.9000 E/MB*). Daca nu ai / nu vrei sa iti iei un GPS care sa functioneze offline, cred ca cel mai bine iesi cu o harta fizica pentru Georgia sau alte locuri unde net-ul e scump. La cazari banuiesc ca ar trebui sa fie WIFI. Bafta si distractie placuta!
  15. Caut sa cumpar un cric central pentru BMW F650GS 2005. Multumesc!
×
×
  • Creează nouă...