Sari la conținut

Noutati din lumea moto


DonFlamingo
 Share

Postări Recomandate

Probabil că încearcă să diferențieze vizual modelele KTM/Husqvarna/GasGas pe cât posibil între ele, deși nu știu de ce se mai chinuie; este evident că sunt aceleași motociclete. La Husqvarna măcar au modificat puțin design-ul, dar la GasGas schimbările sunt între subtile și inexistente.

 

În același timp, roțile spițate nu oferă vreun avantaj pe supermoto dacă nu ieși de pe asfalt (ceea ce multe SM-uri nici nu vor face) sau nu mergi în mediu competițional - din contră, roțile turnate cântăresc mai puțin și sunt mai ușor de întreținut. Rămâne doar factorul estetic și dorința de a se lega vizual de rădăcinile de offroad ale categoriei. 

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

17 minutes ago, SMF said:

Rotile cu spițe sunt mai grele decât cele turnate? Întreb pe bune,nu știu. Mi se pare ilogic,dar repet,chiar nu cunosc acest aspect.

 

Da. Nu am date concrete ca să demonstrez, dar toate informațiile pe care le am confirmă asta. Nu este o diferență majoră, dar cele turnate sunt mai ușoare. Sunt și mai rezistente și rigide, fiind turnate/presate dintr-o bucată.

 

17 minutes ago, SMF said:

Legat de ieșit pe off-road... O bordura sărită/lovită,niste trepte/etc înțelegi ideea....nu mai bine le iei cu "spițe" decât cu "turnate"? 

 

Ba da, și aici intervine singurul avantaj major al roților cu spițe: flexibilitatea. Pe teren dur și accidentat sunt preferate. Chiar dacă iau un șoc major, rup sau îndoaie spițe - se repară ușor. Roțile turnate sunt casante. În același timp, majoritatea SM-urilor nu vor ieși de pe asfalt vreodată. Sunt fan spițe pe supermoto (look în primul rând), dar înțeleg și logica de a folosi roți turnate.

 

17 minutes ago, SMF said:

Când spui mediu competițional la ce te referi anume? Circuit SM? 

 

Exact: asfalt + pământ/macadam.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, Asimplu said:

Exista jante spitate cu oala din fibra de carbon, care sunt foarte usoare(dar si foarte scumpe) al caror greutate este mai mica decat cea a jantelor clasice din aliaj.

 

Am văzut, nu am reușit să înțeleg sensul. Carbonul este extrem de rigid și rezistent la torsiune - dar și extrem de casant. Practic renunți la avantajul principal pe care-l are o roată spițată clasică. Rămâne o jantă scumpă, marginal mai ușoară, oarecum inutilă în uz și al cărui unic "avantaj" ar fi estetica.

 

20 minutes ago, Asimplu said:

Beleaua la ele este cand faci pana...

 

Roțile spițate "de stradă" (supermoto, motociclete cu design clasic, etc.) sunt cam toate tubeless acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu m-am uitat la tot clipul, dar e mult de discutat pe marginea acestui subiect. De la modul în care motocicletele de stradă au evoluat, la cât de mult te ajută electronica și echipamentele, elasticitatea motoarelor, optimizare, etc. 

 

Pe scurt, deși superbike-urile (mai ales cele de 1000cc, 4 în linie) au devenit niște arme de circuit potente în condiții ideale (mers foarte tare, circuit mare, etc.), în viața de zi cu zi, pe străzi sau circuite înghesuite, un sport touring serios sau un super-naked/streetfighter va fi mai rapid. Și probabil mai distractiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

Nu m-am uitat la tot clipul, dar e mult de discutat pe marginea acestui subiect. De la modul în care motocicletele de stradă au evoluat, la cât de mult te ajută electronica și echipamentele, elasticitatea motoarelor, optimizare, etc. 

 

Pe scurt, deși superbike-urile (mai ales cele de 1000cc, 4 în linie) au devenit niște arme de circuit potente în condiții ideale (mers foarte tare, circuit mare, etc.), în viața de zi cu zi, pe străzi sau circuite înghesuite, un sport touring serios sau un super-naked/streetfighter va fi mai rapid. Și probabil mai distractiv.

 

Eu cred ca sport-touringurile astea noi sunt exact la ceea ce ar trebui sa se uite toti incepatorii care vor super-sportive/miare/rachete. Sunt suficient de rapide pe sosea, pozitia mai comoda, electronica pe ele, poti merge si in vacante pe ele. Eu unul nu prea le vad multe minusuri, adica o supersportiva mi-as lua doar sa ma dau pe circuit cu ea sa ma sparg putin in figuri si sa traiesc cu impresia ca ce Rossi as fi putut fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, SenorPink said:

o supersportiva mi-as lua doar sa ma dau pe circuit cu ea sa ma sparg putin in figuri si sa traiesc cu impresia ca ce Rossi as fi putut fi.

 

De-asta-și ia lumea în general sportive. Deși în ultimii ani le-au scăzut drastic vânzările. Sunt un produs de vitrină care atrage doritorul în showroom, dar nu (mai) produc profit în mod direct. Zilele în care-ți luai CBR sau R1 pentru că era cea mai bună și cea mai rapidă motocicletă sunt apuse de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

29 minutes ago, ENEOS said:

ăla 2022

 

Au schimbat ceva față de anii trecuți?

 

30 minutes ago, ENEOS said:

Păcat că are trellis și lanț... 

 

Un sport touring mare ar trebui să aibă cardan, da. Remarca cu cadru nu o înțeleg. Am avut ambele tipuri, același drac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

 

Au schimbat ceva față de anii trecuți?

 

 

Un sport touring mare ar trebui să aibă cardan, da. Remarca cu cadru nu o înțeleg. Am avut ambele tipuri, același drac.

Look-ul, și au adăugat o serie de sisteme (cruise control adaptiv, avertizor de unghi mort etc.). 

Mda, probabil nu se simte, dar personal nu sunt fan al genului ăsta de cadru, dpdv vizual mai ales. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Sport Touring ar trebui sa bage cardan, desi si BMW pe S1000 XR au pus lant (si ca optiune au pus lantul ala magnific care vezi domne nu are nevoie de mentenanta). 

 

Iar cat despre H2SX 2022 la 28k euro puteau sa se strofoace mai tare sa puna si cardan, si keyless go, inchidere centralizata si alte asemenea dotari de "lux". La banii astia intra pe teritoriul K1600 unde cat o fi de bun motorul ala de pe H2 SX nu se compara in rest cu K-ul 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, ENEOS said:

Look-ul, și au adăugat o serie de sisteme (cruise control adaptiv, avertizor de unghi mort etc.). 

 

De astea știam. Credeam că e ceva interesant pe partea tehnică. La design... destul de subtilă schimbarea. Cred că au făcut-o mai mult ca să poată integra radarul.

 

image.thumb.png.afa26054ae6c8eb3aaffc90a5849aad2.png image.thumb.png.4c18d1f048ad8a9881e6691881e36cdd.png

 

5 hours ago, ENEOS said:

personal nu sunt fan al genului ăsta de cadru, dpdv vizual mai ales.

 

Un avantaj: tinde să fie mai ușor (este o motocicletă deja grea). Și oricum nu se prea vede cadrul pe o carenată, mai ales când e negru.

 

image.thumb.png.f2c3d468fd8389f9c3ee750c4eef356b.png

 

3 hours ago, SenorPink said:

La Sport Touring ar trebui sa bage cardan, desi si BMW pe S1000 XR au pus lant (si ca optiune au pus lantul ala magnific care vezi domne nu are nevoie de mentenanta).

 

De acord, însă la cele de peste 1000. Sub, nu se prea justifică (greutate mare, pierdere de putere). Pe S1000XR de-asta nu l-au pus, e cam anemic motorul ăla, mai ales jos în ture. Și pentru că au deja un sport touring pe cardan.

 

4 hours ago, SenorPink said:

La banii astia intra pe teritoriul K1600 unde cat o fi de bun motorul ala de pe H2 SX nu se compara in rest cu K-ul 

 

De acord cu partea de cardan. Același lucru și pentru Hayabusa, Multistrada, KTM 1290 Adv, etc. Pe partea de motor, nu sunt convins. Apreciez rafinamentul și tehnologia, și faptul că cei de la Kawasaki au adus pe piață un astfel de motor. Dar în viața reală nu-l văd să aibă vreun avantaj palpabil. Pe partea de performanță (pe hârtie) stă doar puțin mai bine față de competiție (și e discutabil) dar pierde pe partea de complexitate și greutate (260kg la plin...).

 

Oricum, cred că este un motor potrivit pentru sport-touring. Cealaltă variantă (Z H2) nu este la fel de reușită.

 

4 hours ago, SenorPink said:

keyless go

 

Am impresia că are așa ceva, dar personal nu sunt fan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

De acord, însă la cele de peste 1000. Sub, nu se prea justifică (greutate mare, pierdere de putere). Pe S1000XR de-asta nu l-au pus, e cam anemic motorul ăla, mai ales jos în ture. Și pentru că au deja un sport touring pe cardan.

 

La 160 de cai nu as zice ca e anemica.

 

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

De acord cu partea de cardan. Același lucru și pentru Hayabusa, Multistrada, KTM 1290 Adv, etc. Pe partea de motor, nu sunt convins. Apreciez rafinamentul și tehnologia, și faptul că cei de la Kawasaki au adus pe piață un astfel de motor. Dar în viața reală nu-l văd să aibă vreun avantaj palpabil. Pe partea de performanță (pe hârtie) stă doar puțin mai bine față de competiție (și e discutabil) dar pierde pe partea de complexitate și greutate (260kg la plin...).

 

Oricum, cred că este un motor potrivit pentru sport-touring. Cealaltă variantă (Z H2) nu este la fel de reușită.

 

Este nu zic nu

 

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

 

Am impresia că are așa ceva, dar personal nu sunt fan.

 

Fan, ne-fan la 28k ar trebui sa le cam aiba pe toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, SenorPink said:

La 160 de cai nu as zice ca e anemica.

 

"Caii putere" sunt un element de marketing inventat de către japonezi pentru a vinde sportive prin anii '90-'00. Uită-te la clipul pe care chiar tu l-ai pus și vezi cum un superbike "de 200cp" este mai lent decât motociclete care pe hârtie sunt cu 30-40cp "mai slabe".

 

Puterea de vârf nu spune mare lucru mai ales pe un sport touring cu poziție verticală precum 1000XR. În viața reală contează cuplul, reprizele și elasticitatea motorului. Motorul de pe XR este un simplu 4 în linie de 1000cc - motor de superbike, tunat puțin diferit. Nu oferă nimic sub 6000 de ture. Am mers doar pe prima iterație ca să confirm 100%, dar ce am citit/auzit este că noul model suferă fix de aceeași problemă. Și nu mă surprinde.

 

Aceeași poveste cu noul Multistrada V4: mai mulți cai, dar nu mai are reprizele și zvâcul bicilindrului de 1200.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, PzKpfW a spus:

 

"Caii putere" sunt un element de marketing inventat de către japonezi pentru a vinde sportive prin anii '90-'00. Uită-te la clipul pe care chiar tu l-ai pus și vezi cum un superbike "de 200cp" este mai lent decât motociclete care pe hârtie sunt cu 30-40cp "mai slabe".

 

Puterea de vârf nu spune mare lucru mai ales pe un sport touring cu poziție verticală precum 1000XR. În viața reală contează cuplul, reprizele și elasticitatea motorului. Motorul de pe XR este un simplu 4 în linie de 1000cc - motor de superbike, tunat puțin diferit. Nu oferă nimic sub 6000 de ture. Am mers doar pe prima iterație ca să confirm 100%, dar ce am citit/auzit este că noul model suferă fix de aceeași problemă. Și nu mă surprinde.

 

Aceeași poveste cu noul Multistrada V4: mai mulți cai, dar nu mai are reprizele și zvâcul bicilindrului de 1200.

 

Poate sunt doar eu, dar mie nici o motoreta nu mi se pare anemica, in mod special "bestiile" astea enumerate de tine - S1000XR, Multistrada V4 samd. Absolut toate mi se par overkill pentru realitatile de pe sosele. Dar bine eu nu sunt nici cel mai racer 🤭 , am testat Multi V4 si mi s-a parut bomba pe 2 roti singura motoreta de pana acum dupa care de abia m-as putea tine cu K-ul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.05.2022 la 0:12, Asimplu a spus:

In cazul celor care vor SM pt strada, aspectul este motivul principal.

 

Rotile spitate pe care le vezi la 99% dintre supermoto-uri sunt cu camera.

 

 

Daca stii tu vreunele cu aspectul ala clasic si tubeless, chiar te rog sa-mi spui si mie, pt ca eu nu gasesc si caut de ceva timp.

 

 

Eu nu am vazut nici un SM in realitate care are roti pe 17inch si camere, toate jantele sunt tubeless ready iar costul nu e mare.

 

Am avut ceva Excell fara camere pe WR.

20180410_203758.jpg

Editat de vladf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, SenorPink said:

Poate sunt doar eu, dar mie nici o motoreta nu mi se pare anemica, in mod special "bestiile" astea enumerate de tine - S1000XR, Multistrada V4 samd.

 

Un motor în 4 pistoane trage altfel față de unul în 2. Este mai liniar, mai previzibil, vrea turație. Cele sub 1000 nu prea au cuplu jos, de-asta spun că sunt anemice: bagi mâna în gaz la maxim la 3-4000 ture și aștepți să se tureze. Cele mai mari au cuplu de jos, dar îl livrează liniar și constant. Este o senzație plăcută, dar nu-ți rupe mâna.

 

Un bicilindru mare este mai violent și imprevizibil. Fiecare caută altceva de la motocicletă. Mie-mi place să mă joc și să-mi fie frică să trag maxim de gaz în treptele 1-2-3 (cu ajutoarele dezactivate). Ar trebui să încerci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu stiu cu ce xr ai mers. Paote era pe modul rain si toate sistemele active. Am mers pe 2021,si iti lungește mâinile. Trage tare, trage de oriunde. Da, cand esti in superioara și jos în ture, urca treptat pana da explozia. Da, probabil dacă îl compari cu s1000rr, poate ti se pare potolit. Nici 1290 adventure nu trage? Ai mers cu el?  Ca sincer sunt pe acolo ambele, cu diferențele specifice - 4 în linie vs 2 v. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m-a dat pe spate niciun 4 în linie de la BMW: S1000XR, S1000R, S1000RR. Toate trag bine, dar sus. Stil pur 4 în linie. XR-ul începe să tragă de ceva mai jos, dar e tot pe acolo. Sub 6000 nu se întâmplă nimic. Da, am mers pe 1290 Adv '21 și trage complet altfel. Bagi mâna în gaz la 4000, se ridică fața, zâmbești. Te poți distra cu motorul ăla cam în orice plajă de turație. Și pe partea de șasiu mi se pare superior - probabil datorită centrului de greutate mai coborât. Nu are nicio treabă cu XR, nici măcar pe hârtie: cam aceeași putere doar că mai jos în ture + mult mai mult cuplu, mai jos în ture. Toate erau pe Sport.

 

Sunt subiectiv, eu vreau anumite lucruri de la motocicletă. Spuneam doar că un 4 în linie de 1000cc nu mi se pare atrăgător pentru rolul de sport touring, unde vrei cuplu și reprize - pentru depășiri, pentru când mergi încărcat, pentru distracție. 4 în linie e motor de turație, de putere, de viteză de vârf - dar pentru asta sacrifică elasticitate și cuplu. Nu știu cât de mult îți dorești să mergi cu 250+ pe un sport touring cu poziție verticală; personal pe Multistrada (aceeași clasă) la peste 220 devenea deranjant. Dar sunt din nou subiectiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Stiri si noutati din lumea moto
  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...