Sari la conținut

Cum pot sa imi dau seama cati kw are o motocicleta de fabrica?


Cristi0227
 Share

Postări Recomandate

Salut, avand in vedere ca am A2-ul m am gandit ca acesta ar fii momentul potrivit sa imi achizitionez o motocicleta deoarece fiind iarna sunt mai ieftine. Personal m ar interesa o Honda Hornet CB600F gata limitata la 35KW, dar aici am nevoie de ajutorul vostru deoarece nu imi dau seama cati kw are de fabrica, pe unele site uri scrie 70KW pe altele 71.1KW pe altele 50.7KW, pana la urma cum as putea afla cu cati KW a venit motocicleta respectiva de fabrica avand in vedere ca in talon e deja limitata la 35KW

 

VA MULTUMESC!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai omis un aspect important. Din ce an e moto?

ca difera functie de an. si da, exista cb600f care depaseste 70kw, si LIMITAREA FACUTA NU ITI DA VOIE LEGAL SA MERGI CU A2, fiindca nu se incadreaza.  E vorba de modelul mai vechi. Da, o fi moto limita, dar nu se incadreaza la A2.  Dar un 2009 de exemplu are 70-tocmai ca sa mearga pentru A2.

limitarea ar trebui sa fie trecuta in carte, si de acolo sa stii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suni la un dealer Honda si intrebi. Ideal ar fi sa ai seria de sasiu, pentru ca, daca s-a schimbat puterea chiar in anul respectiv, dealerul s-ar putea sa nu poata sa-ti spuna fara ea.

Siteurile de genul celor de mai sus pot contine erori sau, daca se refera la o piata alta decat europeana, s-ar putea sa difere fata de ce exista la noi. 

Sau, daca e doar pentru a se incadra legal, te uiti in cartea de identitate.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Cristi0227 a spus:

Pentru a se incadra legal este vorba, am vorbit cu un vanzator care are o honda cb600f limitata iar in carte este trecuta puterea acutala, adica dupa ce a fost limitata 35kw, nu scrie nicaieri puterea din fabrica.

 

Dupa logica asta, si r6 se poate limita la A2. Dar asta nu inseamna ca l si poti conduce legal la A2.

Limitarea se strece la 35 ca aia face. Cand o scoti, se trece valoarea din baza de date RAR.

Deci neaparat trebuie cautata valoarea oficiala, nu dupa ureche/net. Ar trebui sa existe actele inainte de limitare, alea iti zic ce si cum. Nu le  are vanzatorul?

Sau , dupa serie si an, direct la  Honda.

 

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai din prisma bugetului nu-ti recomand asa exponat de la antipa... numai o servisare in adevaratul sens al cuvantului a carburatoarelor te costa cam jumatate din pretul motocicletei. evident, la unul dintre putinele service-uri din rromanistan, nu la zenkaka sau alte "service-uri" cu "tehnicieni".

 

hai sa iti si spun si lista:

 

-PLUTITOARE (pentru ca nu le-a schimbat nimeni si au 20 de ani. si pentru ca nici nu poti regla nivelul altfel, sa zici ca il mai prostesti putin). honda spune sa le schimbi la 5 ani. 4 bucati x 292 lei. 1168 lei.

 

-kit reparatie carburator (in primul rand din cauza garniturilor si a o-ringurilor, care au si alea douaj' de ani si nici n-au fost facute sa reziste pe vremea aia la benzina cu etanol, ca nu exista) 1 set pt. 4 carburatoare 732 lei.

 

-MEMBRANE ( nu mai repet, 20 de ani). gigi mecanicosu' o sa spuna ca daca nu-s crapate sau gaurite mai merg. gigi mecanicosul intr-o tara normala (nu mai exista tari normale pe pamant, cred) ar fi executat in public pentru "emiterea" unor astfel de panseuri adanci. 500 lei bucata. 500x4= 2000 lei

 

- posibil sertarasele. depinde de uzura lor si  implicit de norocul tau. vin cu tot cu membrane, deci poti face singurel calculul dupa caz. in jur de 800 de lei bucata. 8x4=3200 lei

 

-manopera minim-minimorun 1000 de lei la un mecanic binevoitor.

 

total in cel mai rau caz: 6100 lei

 

total in cel mai bun: 4900

 

nu mai vorbesc despre chestiile de bun-simt: gume, suspensii (da, suspensii, nu doar furca), frane, rulmentaraie.

 

 

poate o sa spui ca mai tragi putin de ea si o dai. stai linistit, in astia douaj' de ani au tras deja toti incepatorii de ele, mai merg asa, din politete, nimic mai mult!

Editat de MotoS Garage
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.12.2023 la 20:38, Cristi0227 a spus:

Pentru a se incadra legal este vorba, am vorbit cu un vanzator care are o honda cb600f limitata iar in carte este trecuta puterea acutala, adica dupa ce a fost limitata 35kw, nu scrie nicaieri puterea din fabrica.

 

Daca are deja carte de identitate romaneasca in care scrie ca are 35kW ce mai conteaza cat era puterea initiala? Daca RAR-ul a scris ca are 35kW, atata are. Nu?

Ma gandesc ca daca depasea 70kW nu aproba RAR-ul modificarea.

Editat de zo10000
adaugat detalii
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar legea zice ca nu se poate conduce cu A2 o motocicleta limitata de la mai mult de dublul puterii de 35kW, dar daca faci limitarea, asta trebuie omologata de RAR.

Daca in carte e trecut doar 35kW, cine iti mai poate verifica motocicleta daca se incadreaza la A2? Politistul care te opreste sigur nu. Eventual un control RAR?

Asta nu mi-e clar. Daca e omologata de RAR al 35kW, in ce cazuri poti ajunge sa cauti oare cat era putearea initiala?

Editat de zo10000
adaugat detalii
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu incerc sa te conving sa mergi cu ea daca nu stii sigur ca e 100% legal. Incerc doar sa inteleg si eu cum ar putea verifica RAR-ul daca e OK pt A2 motocicleata. Si cealalta chestie, de ce ar omologa RAR-ul sau de ce ar face un service limitare la 35KW pt o motocicleta de 100CP?

Ca si motoare pt A2: GS500, ER500, CBF 500, GSF600 sau daca te intereseaza si chopper/ cruiser: EL250,  XV535, XV250

Gasesti mai multe in Germania, gata limitate pt A2. La bugetul asta sunt de prin anii 2000.

Editat de zo10000
adaugat detalii
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

voi nu prea stiti pe ce lume traiti... RAR nu impune legi rutiere, RAR omologheaza in limitele legale (altele decat de circulatie) niste chestii. daca eu vreau sa-mi limitez un motor de 2789544 de catralioane de KW la 35KW si exista un kit omologat intr-o tara cu apa calda din UE, (ca nu au in rromanistan scule pentru masurarea puterii si nici n-or sa aiba vreodata) rar imi va trece puterea de 35KW in carte, pentru ca atati KW are cotetul in momentul in care au verificat ei treaba asta. si teoretic cu atata putere iti tarai bashinile pe strada. nu ii intereseaza pe ei ce putere are cotetul din fabrica.

 

politistul daca are suspiciuni iti retine permisul si te trimite la RAR unde se va verifica dupa seria de sasiu si puterea cotoarbei. in functie de rezultat iti va face sau nu dosar penal pentru conducere fara categorie. la fel si in cazul unui accident cu victime (inclusiv autovatamare), cand se face o inspectie tehnica a agregatului. si daca este vorba despre o categorie limitata, cum este a2, va intreba rar-ul ce putere are mizeria din fabrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am trecut prin asta. Si n-a zis nimeni nimic de vreo tehnica. Cercetare penala doua zile, asteptare decizie procuror sase luni, cerere de urgentare la procurorul sef, NUP in doua zile si gata. 
Daca nu e o a doua parte implicata in accident "nu exista temei pentru efectuarea de cercetari suplimentare".

La al tau a fost ceva scandal sau altceva? Ca altfel e dubios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu a fost nici un scandal, ala cu masina nici nu l-a vazut cand a cazut. a cazut efectiv ca un prostan, nici nu trebuia sa franeze, doar sa lase gazul, omul se bagase bine si repede, sa nu il incurce, n-avea de unde sa stie ca asta e bolovan! :) de asta imi si venea sa-l bat, de babalau! eniuei da, au facut inspectie. de ce ? n-am idee, nici nu mi-am batut capul! motorul era ok, itp-ul luat pe bune, nici macar burlan n-avea pe troaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 15.12.2023 la 10:05, MotoS Garage a spus:

tocmai din prisma bugetului nu-ti recomand asa exponat de la antipa... numai o servisare in adevaratul sens al cuvantului a carburatoarelor te costa cam jumatate din pretul motocicletei. evident, la unul dintre putinele service-uri din rromanistan, nu la zenkaka sau alte "service-uri" cu "tehnicieni".

 

hai sa iti si spun si lista:

 

-PLUTITOARE (pentru ca nu le-a schimbat nimeni si au 20 de ani. si pentru ca nici nu poti regla nivelul altfel, sa zici ca il mai prostesti putin). honda spune sa le schimbi la 5 ani. 4 bucati x 292 lei. 1168 lei.

 

-kit reparatie carburator (in primul rand din cauza garniturilor si a o-ringurilor, care au si alea douaj' de ani si nici n-au fost facute sa reziste pe vremea aia la benzina cu etanol, ca nu exista) 1 set pt. 4 carburatoare 732 lei.

 

-MEMBRANE ( nu mai repet, 20 de ani). gigi mecanicosu' o sa spuna ca daca nu-s crapate sau gaurite mai merg. gigi mecanicosul intr-o tara normala (nu mai exista tari normale pe pamant, cred) ar fi executat in public pentru "emiterea" unor astfel de panseuri adanci. 500 lei bucata. 500x4= 2000 lei

 

- posibil sertarasele. depinde de uzura lor si  implicit de norocul tau. vin cu tot cu membrane, deci poti face singurel calculul dupa caz. in jur de 800 de lei bucata. 8x4=3200 lei

 

-manopera minim-minimorun 1000 de lei la un mecanic binevoitor.

 

total in cel mai rau caz: 6100 lei

 

total in cel mai bun: 4900

 

nu mai vorbesc despre chestiile de bun-simt: gume, suspensii (da, suspensii, nu doar furca), frane, rulmentaraie.

 

 

poate o sa spui ca mai tragi putin de ea si o dai. stai linistit, in astia douaj' de ani au tras deja toti incepatorii de ele, mai merg asa, din politete, nimic mai mult!

iisuse ce preturi acolo.

muream si nici nu-mi imaginam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 15.12.2023 la 11:29, Cristi0227 a spus:

....e A2 pana in 2000-2500e

Mai strange cateva luni (pana prin luna mai,daca vrei) inca pe-atat si poti sa-ti iei in sfarsit motocicleta.

Nu e adevarat ca iarna sunt mai ieftine, e un mit spulberat de mult.

 

De multe ori, o motocicleta de peste 20 ani vechime, te costa valoarea ei de achizitie in primii 2 ani de reparatii...   :)))

E loterie si depinde mult de grija avuta de fostul proprietar.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, MotoS Garage a spus:

ceva injiner de la rar

Din ăla care apasă pe schimbător și se uită dacă se aprinde stopul? Cu motorul pornit, bineînțeles. 🤯

Caz real la un filtru din București acum câteva luni. 🤦‍♂️

:moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...